:yes:Jesse schreef:Z'n knie hangt toch aan twee draadjes aan elkaar?
De Trabelsi die wij hebben gekend was veel te goed voor Manchester City.
Moderator: mods
Demo, acht jij Donald, Anita en cs ooit Ajax-waardig? Op een VDV/Sneijder manier? Of zijn eerdergenoemden gewoon echt middelmatig?
Sneijder en Heitinga staken er met kop en schouders bovenuit (ja, ook de kleine Wesley). Daarna vond ik Vermaelen goed spelen (in het centrum), Babel (niet iedere wedstrijd), Vertonghen af en toe (maakte in de jeugd al beslissende doelpunten), De Mul had goede en slechte) wedstrijden en het valt mij op dat spelers het tweede jaar in de A1 niet beter zijn dan het eerste jaar!joey schreef:Sarpong vind ik een leuke voetballer, maar dat was Kiki Musampa ook.
Middelmatig zou ik deze jongens niet willen noemen, maar ze zijn nog een stuk verwijderd van het niveau dat Ajax 1 vraagt. Dat zegt op zich wel iets, want bijvoorbeeld VDV was er wel klaar voor op die leeftijd. Maar ik sta er ook niet van te kijken als ze zich snel ontwikkelen zodra ze fulltime bij het eerste zitten. Denk wel dat bijvoorbeeld Vurnon Anita al een tijdje niets meer in de A1 te zoeken heeft, dus ik vraag me af waarom hij nog met dat team meedoet.
Je vraagt nogal wat! TIPS gaat over vijf zaken, jij wil er acht beoordeeld zien.Thomas schreef:Jij ziet het niet zitten in Donald, Demos? Hoe zit het met de volgende aspecten:
-Duelkracht
-Recuperatievermogen
-Passing
-Diepgang
-Scorend vermogen
-Loopvermogen
-Positioneel inzicht
-Snelheid
Ik heb namelijk besloten hem niet te beoordelen op die wedstrijd tegen Werder. Ik kon er eerlijk gezegd ook weinig uit opmaken. Donald kwam er niet aan te pas.
Zoals Bertje al aangeeft kan pressen op het middenveld ook leiden tot balverlies van je tegenstander en dus een snelle omschakeling, of balverlies bij de aanvallers waarna er een lange bal volgt.Jöhnk schreef:Pressie zet je met het hele team, anders heeft het geen zin. Dat doet dit Ajax niet. Dit Ajax is op zijn best als het de tegenstander kan laten komen en dan, hoofdzakelijk via de linkerflank, razendsnel kan uitbreken. Hierin zou Makaay niet misstaan.
Ja, of pressen in je eigen 16-metergebied. Maar dan noem ik het geen pressing meer.Thomas schreef:Zoals Bertje al aangeeft kan pressen op het middenveld ook leiden tot balverlies van je tegenstander en dus een snelle omschakeling, of balverlies bij de aanvallers waarna er een lange bal volgt.
Ik zie het bij 2 of 3 spelers. Deze spelers hebben dat echter van nature, dus ik heb niet direct het idee dat het de tactiek van dit Ajax is.Ik zie bij dit Ajax vrijwel altijd de intentie om pressievoetbal te spelen.