Hij is in elk geval beter dan Charisteas en Rosenberg. Misschien had MVG dan Huntelaar niet gehaald, maar in plaats daarvan een speler voor een andere positie.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar zou Shota bij Ajax even onomstreden zijn geweest als eerste spits, zoals hij bij AZ van begin af aan was?
De toekomst van Ajax
Moderator: mods
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Vandaag in de VI een uiteenzetting over de toekomst van Ajax. Ajax wil de organisatie verder professionaliseren. Daarom zijn Koster en Olde Riekerink aangetrokken. Van Geel daarover; 'Door vakbekwame mensen op strategische posities neer te zetten hebben we de kwaliteit verhoogd. We gaan op elk vlak meer eisen van mensen'.
Dat geldt zeker voor de jeugdopleiding. Die moet, zoals het artikel het noemt, 'fysiek beter ontwikkelde en mentaal meer gepantserde spelers' opleveren. In het beleidsplan staat dat vijftig procent van de selectie moet bestaan uit door Ajax opgeleide spelers. Komend seizoen zullen Gregory van der Wiel, Mitchell Donald, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong doorstromen. Om ondanks al die jeugd op een goed niveau te presteren moet het niveau van de opleiding omhoog. Hiertoe zijn de lessen van Tahamata, de Masterclass en het multi-skillsprogramma van René Wormhoudt ingesteld. Adrie Koster moet ervoor gaan zorgen dat de overgang van Jong Ajax naar de A-selectie soepeler verloopt.
Dat geldt zeker voor de jeugdopleiding. Die moet, zoals het artikel het noemt, 'fysiek beter ontwikkelde en mentaal meer gepantserde spelers' opleveren. In het beleidsplan staat dat vijftig procent van de selectie moet bestaan uit door Ajax opgeleide spelers. Komend seizoen zullen Gregory van der Wiel, Mitchell Donald, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong doorstromen. Om ondanks al die jeugd op een goed niveau te presteren moet het niveau van de opleiding omhoog. Hiertoe zijn de lessen van Tahamata, de Masterclass en het multi-skillsprogramma van René Wormhoudt ingesteld. Adrie Koster moet ervoor gaan zorgen dat de overgang van Jong Ajax naar de A-selectie soepeler verloopt.
Zo zo, dat zijn veel jeugdspelers. Een half jaar lijkt een lange tijd, maar in principe vind ik het wel een goede manier van aanpak om die jongens er bij te halen en ze desnoods in de winterstop te verhuren als de echte doorbraak niet is gekomen. Van een half jaar met het eerste van Ajax trainen leren ze ook veel en bovendien geef je ze het gevoel dat ze echt een kans hebben gekregen.joey schreef:Komend seizoen zullen Gregory van der Wiel, Mitchell Donald, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong doorstromen.
Ik denk wel dat dit betekent dat Ajax verwacht niet al teveel geld in kas te hebben, komende zomer. Er zal veel jeugd doorstromen en zonder verkoop van Sneijder of Huntelaar zal Ajax het bij 1 of 2 aankopen moeten houden, denk ik.
Dat is duidelijk. Ajax heeft veel geld uitgegeven de laatste jaren, maar weinig echte toppers kunnen verkopen aan het buitenland. En spelers als Stam en Davids, die weliswaar zo goed als gratis waren, kosten een hoop salaris. Mede daarom heeft Ajax ook verlies gedraaid afgelopen seizoen.Ik denk wel dat dit betekent dat Ajax verwacht niet al teveel geld in kas te hebben, komende zomer. Er zal veel jeugd doorstromen en zonder verkoop van Sneijder of Huntelaar zal Ajax het bij 1 of 2 aankopen moeten houden, denk ik.
Nu heeft Ajax nog wel eigen vermogen om te investeren, maar die redenatie volgen ze nu al een aantal jaar op rij. Er zal dus eerst maar eens verkocht moeten worden. Waarschijnlijk zal dit Sneijder worden, voor minimaal 10 miljoen euro.
Ik ben destijds een beetje geschrokken van Donald. Volgens mij werd hij juist geroemd om z’n verdedigende kwaliteiten, zoals duelkracht. Maar in de wedstrijd tegen Werder waren z’n timing en anticipatie ondermaats waardoor hij amper aan de bal kwam en ook in voetballend opzicht weinig kon toevoegen. Ik zie er wat dat betreft dan ook wel wat in om hem als rechtsback een kans te geven, zoals Peter al zegt. Op zich heeft die jongen wel een aardig fysiek en voetballende kwaliteiten zal hij ook wel hebben. De backpositie brengt over het algemeen ook wat meer rust voor zo’n jongen..
Dat is het gevaar als zeer jonge spelers al een keertje hebben meegedaan met het eerste, en het ging nog niet helemaal lekker. Dan zijn ze in de hoofden van de supporters gelijk niet goed genoeg voor Ajax. Diezelfde Donald zou nu nog als groot talent gezien worden als hij niet had meegedaan tegen Werder Bremen.
Die jongens moeten zich gewoon helemaal op hun eigen positie en sterke punten richten en dan komen ze er vanzelf als ze goed genoeg zijn.
Die jongens moeten zich gewoon helemaal op hun eigen positie en sterke punten richten en dan komen ze er vanzelf als ze goed genoeg zijn.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik had deze discussie nog niet eerder gelezen, terwijl hij kennelijk al even loopt... Even reageren op een oude posting van Harm.
Niet om PSV af te zeiken of een steek onder water te geven, maar een tijd geleden heb ik me af zitten vragen wat Ajax zou moeten flikken om mij écht kwijt te raken als echte supporter. Toen kwam ik tot de conclusie dat dat op twee manieren zou kunnen gebeuren.
1. als Ajax zich laat opkopen door een Glazer- of Abramovich-figuur.
2. als Ajax zich door een steenrijke club als 'satellietclub' laat inlijven.
De internationale voetballerij kent een voedselketen die vrijwel geheel bepaald wordt door geld en de grootte van budgetten. AGOVV baalt omdat Klaas-Jan Huntelaar door Heerenveen wordt weggelokt. Heerenveen baalt omdat hij door Ajax wordt weggelokt. En Ajax baalt weer omdat hij door Manchester United of Barcelona wordt weggelokt. Wat dat betreft zijn er clubs die financieel superieur zijn aan Ajax - en dus ook kwalitatief, normaliter. Dat is nu eenmaal zo. Doe je niks aan.
Maar er is altijd de kans op een stunt - en die kans moet je ook altijd blijven koesteren door van je éigen kracht uit te gaan. Door je te laten inlijven door een club als Chelsea, bekrachtig je de hiërarchie van het koude geld officieel. Leg je je officieel neer bij je plaats in de voedselketen. Met andere woorden: dan buig je je hoofd en geef je je over. Dan accepteer je voor eens en altijd dat een andere club fundamenteel superieur aan je is, door spelers op te stellen die zij tijdelijk even niet nodig hebben. Dat zou de doodsteek zijn voor mijn gevoel als Ajacied, dat nu eenmaal valt of staat bij zelfbewustzijn en een gevoel van eigenwaarde.
Dit is tevens het enige waarvoor ik Arie van Eijden dankbaar ben. Ik vond de man een middelmatige denker en een slecht bestuurder, maar hij heeft wél een aantal 'Chelseas' de deur gewezen onder het motto: dat nóóit. En dat is precies de manier waarop Ajax op dergelijke voorstellen moet reageren, want anders kap ik ermee. Het is - serieus - de énige manier waarop Ajax mij kwijt zou kunnen raken als supporter.
K.
Nou... Dat zou mij inderdaad héél hoog zitten.Harm schreef:Ziel verkopen aan Chelsea... Het zit je wel heel diep hè. :headbang:
Niet om PSV af te zeiken of een steek onder water te geven, maar een tijd geleden heb ik me af zitten vragen wat Ajax zou moeten flikken om mij écht kwijt te raken als echte supporter. Toen kwam ik tot de conclusie dat dat op twee manieren zou kunnen gebeuren.
1. als Ajax zich laat opkopen door een Glazer- of Abramovich-figuur.
2. als Ajax zich door een steenrijke club als 'satellietclub' laat inlijven.
De internationale voetballerij kent een voedselketen die vrijwel geheel bepaald wordt door geld en de grootte van budgetten. AGOVV baalt omdat Klaas-Jan Huntelaar door Heerenveen wordt weggelokt. Heerenveen baalt omdat hij door Ajax wordt weggelokt. En Ajax baalt weer omdat hij door Manchester United of Barcelona wordt weggelokt. Wat dat betreft zijn er clubs die financieel superieur zijn aan Ajax - en dus ook kwalitatief, normaliter. Dat is nu eenmaal zo. Doe je niks aan.
Maar er is altijd de kans op een stunt - en die kans moet je ook altijd blijven koesteren door van je éigen kracht uit te gaan. Door je te laten inlijven door een club als Chelsea, bekrachtig je de hiërarchie van het koude geld officieel. Leg je je officieel neer bij je plaats in de voedselketen. Met andere woorden: dan buig je je hoofd en geef je je over. Dan accepteer je voor eens en altijd dat een andere club fundamenteel superieur aan je is, door spelers op te stellen die zij tijdelijk even niet nodig hebben. Dat zou de doodsteek zijn voor mijn gevoel als Ajacied, dat nu eenmaal valt of staat bij zelfbewustzijn en een gevoel van eigenwaarde.
Dit is tevens het enige waarvoor ik Arie van Eijden dankbaar ben. Ik vond de man een middelmatige denker en een slecht bestuurder, maar hij heeft wél een aantal 'Chelseas' de deur gewezen onder het motto: dat nóóit. En dat is precies de manier waarop Ajax op dergelijke voorstellen moet reageren, want anders kap ik ermee. Het is - serieus - de énige manier waarop Ajax mij kwijt zou kunnen raken als supporter.
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo apr 18, 2007 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Er zijn 'Koeman-denkers' die mijn zienswijze idealistisch, naïef en arrogant vinden. Zo van: hahaha, die eigenwijze Ajacieden denken dat ze met hun lollige jeugdopleiding en hun 4-3-3 systeem nóg wel een keer de Champions League gaan winnen... Wat een luchtfietsers, geef nou gewoon toe dat het zo niet meer werkt en neem een voorbeeld aan PSV, want dan krijg je nog eens een leuke Alex in bruikleen.
Dan denk ik: liever een club zonder realiteitszin dan een club zonder dromen.
K.
K.
Still alive...
Jij spreekt Ajacieden die er zo over denken? Of zijn die 'Koeman denkers' nu vooral PSV ers?Kowalczyk schreef:Er zijn 'Koeman-denkers' die mijn zienswijze idealistisch, naïef en arrogant vinden. Zo van: hahaha, die eigenwijze Ajacieden denken dat ze met hun lollige jeugdopleiding en hun 4-3-3 systeem nóg wel een keer de Champions League gaan winnen... Wat een luchtfietsers, geef nou gewoon toe dat het zo niet meer werkt en neem een voorbeeld aan PSV, want dan krijg je nog eens een leuke Alex in bruikleen.
K.
Ik sluit me bij Ko en Joey aan, voor mij is de lol eraf als Ajax een satellietclub wordt.
Het is ook een illusie najagen. Ajax zal nooit financieel kunnen concurreren met de topclubs uit grote voetballanden. Nooit. Misschien kan een of andere maffioso uit Rusland onze club tijdelijk een financiële injectie geven, maar wat als die afhaakt? En kan dat geld de kloof dichten die er bestaat tussen onze topclubs en de topclubs uit de grote voetballanden, die een extra begroting aan televisiegelden ontvangen?
Dus: slim zijn. Vernieuwend. Niet zitten snotteren, niet jezelf pijnigen met de gedachte dat bij hullie alles groter en beter is. Hard werken, goed scouten, zelf spelers opleiden. Niet de schoenen van de Abramofietsjes van deze wereld likken maar ze een poepie laten ruiken. Porto heeft aangetoond dat het kan. Ajax kan het. Dat fatalisme is nergens goed voor. :headbang: [/i]
Dus: slim zijn. Vernieuwend. Niet zitten snotteren, niet jezelf pijnigen met de gedachte dat bij hullie alles groter en beter is. Hard werken, goed scouten, zelf spelers opleiden. Niet de schoenen van de Abramofietsjes van deze wereld likken maar ze een poepie laten ruiken. Porto heeft aangetoond dat het kan. Ajax kan het. Dat fatalisme is nergens goed voor. :headbang: [/i]