Engeland en Schotland
Moderator: mods
Ten eerste heeft hij hoogstpersoonlijk voor die spelersgroep gezorgd met uitstekende aankopen, die vaak weinig hebben gekost. Het is niet dus echt niet zo dat Arsenal een topselectie had toen Wenger binnen kwam of dat hij iedere zomer zomaar 100 miljoen in z'n schoot geworpen kreeg.Mr. Ajax schreef:Dat hij veel meer had moeten winnen met zo'n budget en spelersgroep. Het blijft toch een loser.
Wellicht, maar drie titels in 11 jaar is niet verkeerd. Arsenal heeft niet de status van Manchester United en Liverpool en kan zeker niet op tegen de koopkracht van Manchester United en het Chelsea van de laatste twee jaar. Het is geen toeval dat je maar weinig supporters hoort morren over Wenger. Hij heeft de club hoogstpersoonlijk nieuw leven ingeblazen en heeft altijd het geduld op kunnen brengen om na een aantal jaar opnieuw te bouwen aan een ploeg. Voor Wenger had Arsenal de bijnaam 'Boring Arsenal' en in de vijf jaar voor Wenger had Arsenal slechts 1 prijs gewonnen (een FA Cup). Arsenal speelde niet consequent een rol in de top van het Engelse voetbal en Wenger heeft dat geleidelijk weer moeten opbouwen.Homer S. schreef:De resultaten van Arsenal onder Wenger vallen vaak tegen hoor, Thomas. Arsenal speelde af en toe geweldig voetbal, maar 3 titels en 4 FA-cups is te weinig voor de lovende kritieken de ze jaren hebben gekregen.
Toure vind ik bijvoorbeeld een uitstekende aankoop maar er zaten inderdaad wel een aantal missers tussen. Wenger weet voor het middenveld en de aanval altijd spelers te vinden die uitstekend bij zijn manier van voetballen passen. Het probleem is dat hij zo nu en dan de balans uit het oog verliest. Eboue en Clichy zijn jonge, talentvolle backs maar stel je ze allebei op dan moet je een fantastisch centraal duo tot je beschikking hebben. En Hleb, Rosicky en Fabregas op het middenveld is fantastisch in balbezit maar in verdedigend opzicht doen alleen Fabregas en Hleb hun best (en dat is vaak niet genoeg). Daarbij vind ik Rosicky en vooral Hleb een beetje underachievers.Homer S. schreef:Het grote probleem van Arsenal is dat Wenger weinig oog heeft voor goede verdedigers. Aanvallers en middenvelders lukt nog wel, maar verdedigers en een topkeeper is vaak een probleem.
- Liberty
- Contacteer:
Dat is waar. Maar er liepen natuurlijk ook niet alleen lulletjes rond. Het team waarmee Wenger in 1998 kampioen werd bestond voor een flink deel uit spelers die al voor Arsenal speelden voor dat Wenger kwam. Bergkamp, Adams, Seaman, Platt, Wright, Parlour, Winterburn, Dixon, Bould en KeownThomas schreef:Ten eerste heeft hij hoogstpersoonlijk voor die spelersgroep gezorgd met uitstekende aankopen, die vaak weinig hebben gekost. Het is niet dus echt niet zo dat Arsenal een topselectie had toen Wenger binnen kwam of dat hij iedere zomer zomaar 100 miljoen in z'n schoot geworpen kreeg.Mr. Ajax schreef:Dat hij veel meer had moeten winnen met zo'n budget en spelersgroep. Het blijft toch een loser.
Arsenal won in 1993 de Cup-double (FA Cup en League Cup) en in 1994 de Europa Cup 2. En in 1989 en 1991 werden ze kampioen. Arsenal was zeker geen tweede-rangs club. Het is wel uit die tijd dat de bijnaam 'Boring Arsenal' komt.Wellicht, maar drie titels in 11 jaar is niet verkeerd. Arsenal heeft niet de status van Manchester United en Liverpool en kan zeker niet op tegen de koopkracht van Manchester United en het Chelsea van de laatste twee jaar. Het is geen toeval dat je maar weinig supporters hoort morren over Wenger. Hij heeft de club hoogstpersoonlijk nieuw leven ingeblazen en heeft altijd het geduld op kunnen brengen om na een aantal jaar opnieuw te bouwen aan een ploeg. Voor Wenger had Arsenal de bijnaam 'Boring Arsenal' en in de vijf jaar voor Wenger had Arsenal slechts 1 prijs gewonnen (een FA Cup). Arsenal speelde niet consequent een rol in de top van het Engelse voetbal en Wenger heeft dat geleidelijk weer moeten opbouwen.Homer S. schreef:De resultaten van Arsenal onder Wenger vallen vaak tegen hoor, Thomas. Arsenal speelde af en toe geweldig voetbal, maar 3 titels en 4 FA-cups is te weinig voor de lovende kritieken de ze jaren hebben gekregen.
Arsenal mist Henry. En Bergkamp. Van Persie is een fantastische voetballer, maar hij mist (nog) het overzicht en de finesse van Bergkamp.Toure vind ik bijvoorbeeld een uitstekende aankoop maar er zaten inderdaad wel een aantal missers tussen. Wenger weet voor het middenveld en de aanval altijd spelers te vinden die uitstekend bij zijn manier van voetballen passen. Het probleem is dat hij zo nu en dan de balans uit het oog verliest. Eboue en Clichy zijn jonge, talentvolle backs maar stel je ze allebei op dan moet je een fantastisch centraal duo tot je beschikking hebben. En Hleb, Rosicky en Fabregas op het middenveld is fantastisch in balbezit maar in verdedigend opzicht doen alleen Fabregas en Hleb hun best (en dat is vaak niet genoeg). Daarbij vind ik Rosicky en vooral Hleb een beetje underachievers.Homer S. schreef:Het grote probleem van Arsenal is dat Wenger weinig oog heeft voor goede verdedigers. Aanvallers en middenvelders lukt nog wel, maar verdedigers en een topkeeper is vaak een probleem.
Tijd voor iets nieuws.
Dat waren inderdaad allerminst lulletjes. :DHomer S. schreef:Dat is waar. Maar er liepen natuurlijk ook niet alleen lulletjes rond. Het team waarmee Wenger in 1998 kampioen werd bestond voor een flink deel uit spelers die al voor Arsenal speelden voor dat Wenger kwam. Bergkamp, Adams, Seaman, Platt, Wright, Parlour, Winterburn, Dixon, Bould en Keown
Maar een aantal van die jongens, Adams en Keown voorop, waren wel een groot onderdeel van het disciplineprobleem dat er bij Arsenal heerste. En een groot aantal van die jongens zouden stukken minder goed in het moderne Engelse voetbal passen, denk ik. Al passen jongens als Senderos en Gallas natuurlijk ook niet echt bij de speelstijl van Arsenal.
Daar heb je gelijk in, maar ze zaten dus al vijf jaar zonder kampioenschap.Arsenal won in 1993 de Cup-double (FA Cup en League Cup) en in 1994 de Europa Cup 2. En in 1989 en 1991 werden ze kampioen. Arsenal was zeker geen tweede-rangs club. Het is wel uit die tijd dat de bijnaam 'Boring Arsenal' komt.
Maar even los gezien van de prijzen denk ik dat Wenger Arsenal sowieso naar een hoger niveau heeft getild. Het Arsenal van voor Wenger was toch wel heel erg typically English en ik betwijfel zeer of zo'n Arsenal de titels van '98, 2002 en 2004 had binnen kunnen slepen. Want laten we niet vergeten dat Arsenal een tijd oppermachtig is geweest in Engeland met het team van Wenger. Jammer genoeg is dit het tweede flink mindere jaar op nationaal gebied, maar dat is opzich wel te verklaren. Bergkamp, Pires, Vieira en Cole zijn de laatste jaren gestopt of vertrokken en dit seizoen mist Arsenal eigenlijk al het hele jaar de echte Henry. Er moet weer aan een nieuw elftal gebouwd worden en ik denk dat de Arsenal-supporters dat aan niemand liever over laten dan aan Wenger.
Van Persie is er nog lang niet, nee. Maar dat was Bergkamp ook niet op die leeftijd. Ik maak me echter weinig zorgen om Van Persie en Arsenal. Een club die het met minder geld moet doen dan grootmachten als Chelsea en Man U (waarmee ik niet wil zeggen dat Arsenal niets te makken heeft) zal eerder dit soort jaren kennen.Arsenal mist Henry. En Bergkamp. Van Persie is een fantastische voetballer, maar hij mist (nog) het overzicht en de finesse van Bergkamp.
- Liberty
- Contacteer:
Maar vergis je niet. Tony Adams is een icoon. Niet alleen voor Arsenal maar voor het hele Engelse voetbal. Die zou ook in deze tijd nog gewoon een topper zijn.Thomas schreef:Dat waren inderdaad allerminst lulletjes. :DHomer S. schreef:Dat is waar. Maar er liepen natuurlijk ook niet alleen lulletjes rond. Het team waarmee Wenger in 1998 kampioen werd bestond voor een flink deel uit spelers die al voor Arsenal speelden voor dat Wenger kwam. Bergkamp, Adams, Seaman, Platt, Wright, Parlour, Winterburn, Dixon, Bould en Keown
Maar een aantal van die jongens, Adams en Keown voorop, waren wel een groot onderdeel van het disciplineprobleem dat er bij Arsenal heerste. En een groot aantal van die jongens zouden stukken minder goed in het moderne Engelse voetbal passen, denk ik. Al passen jongens als Senderos en Gallas natuurlijk ook niet echt bij de speelstijl van Arsenal.
Het is echter wel zo dat Wenger heeft geholpen bij het oplossen van zijn drankproblemen. Wat dat aangaat is Wenger een uitstekende peoples-manager.
Daar heb je gelijk in, maar ze zaten dus al vijf jaar zonder kampioenschap.Arsenal won in 1993 de Cup-double (FA Cup en League Cup) en in 1994 de Europa Cup 2. En in 1989 en 1991 werden ze kampioen. Arsenal was zeker geen tweede-rangs club. Het is wel uit die tijd dat de bijnaam 'Boring Arsenal' komt.
Maar even los gezien van de prijzen denk ik dat Wenger Arsenal sowieso naar een hoger niveau heeft getild. Het Arsenal van voor Wenger was toch wel heel erg typically English en ik betwijfel zeer of zo'n Arsenal de titels van '98, 2002 en 2004 had binnen kunnen slepen. Want laten we niet vergeten dat Arsenal een tijd oppermachtig is geweest in Engeland met het team van Wenger. Jammer genoeg is dit het tweede flink mindere jaar op nationaal gebied, maar dat is opzich wel te verklaren. Bergkamp, Pires, Vieira en Cole zijn de laatste jaren gestopt of vertrokken en dit seizoen mist Arsenal eigenlijk al het hele jaar de echte Henry. Er moet weer aan een nieuw elftal gebouwd worden en ik denk dat de Arsenal-supporters dat aan niemand liever over laten dan aan Wenger.[/quote]
Tussen 2001 en 2004 waren ze oppermachtig. In 2003 verloren ze de titel doordat het team in elkaar zakte op het einde en Man. United een fantastische serie neerzette (eigenlijk net zo als Ajax en PSV op dit moment). Maar in 2004 werden ze ongeslagen kampioen. Dat is zeer knap. Maar de Europese prestaties bleven achter. Dit team had het in Europa veel beter moeten doen. En dat hebben ze niet gedaan. Een paar keer kampioen worden is leuk, maar uiteindelijk wil je ook een Europese prijs. Zeker ook omdat het Man. United (1999) en Liverpool (2001 en 2005) wel lukte.
Maar geld is helaas wel zeer belangrijk. Dat zie je bij Chelsea. Ik zie liever Arsenal kampioen worden dan Chelsea. Maar Mourinho is in staat om voor elke positie twee toppers aan te trekken. Wenger niet. En dat verschil zie je nu.Van Persie is er nog lang niet, nee. Maar dat was Bergkamp ook niet op die leeftijd. Ik maak me echter weinig zorgen om Van Persie en Arsenal. Een club die het met minder geld moet doen dan grootmachten als Chelsea en Man U (waarmee ik niet wil zeggen dat Arsenal niets te makken heeft) zal eerder dit soort jaren kennen.Arsenal mist Henry. En Bergkamp. Van Persie is een fantastische voetballer, maar hij mist (nog) het overzicht en de finesse van Bergkamp.
Tijd voor iets nieuws.
Zeker. Al geldt dat weer niet of minder voor Parlour, Winterburn, Dixon en Keown.Homer S. schreef:Maar vergis je niet. Tony Adams is een icoon. Niet alleen voor Arsenal maar voor het hele Engelse voetbal. Die zou ook in deze tijd nog gewoon een topper zijn.
Het is echter wel zo dat Wenger heeft geholpen bij het oplossen van zijn drankproblemen. Wat dat aangaat is Wenger een uitstekende peoples-manager.
Daar heb je gelijk in. Arsenal had er een Europese prijs aan over moeten houden. Dat gebeurde vorig seizoen bijna, met zo'n twee jaar vertraging.Tussen 2001 en 2004 waren ze oppermachtig. In 2003 verloren ze de titel doordat het team in elkaar zakte op het einde en Man. United een fantastische serie neerzette (eigenlijk net zo als Ajax en PSV op dit moment). Maar in 2004 werden ze ongeslagen kampioen. Dat is zeer knap. Maar de Europese prestaties bleven achter. Dit team had het in Europa veel beter moeten doen. En dat hebben ze niet gedaan. Een paar keer kampioen worden is leuk, maar uiteindelijk wil je ook een Europese prijs. Zeker ook omdat het Man. United (1999) en Liverpool (2001 en 2005) wel lukte.
Waar het me vooral om gaat is dat een aantal mensen doen alsof Wenger niets heeft laten zien en Arsenal er van weerhoudt iets te winnen. Terwijl ik juist denk dat Arsenal niet had gestaan waar het nu staat zonder Wenger. En al zeker niet het aanzien gehad (terecht of onterecht, in mijn ogen terecht) dat het nu heeft.
Precies. Er is echt wel een behoorlijk verschil in koopkracht tussen Man U en Chelsea en Arsenal. Vandaar dat ik het ook zo knap vind dat Arsenal een hele tijd om de prijzen heeft mee gedaan en zelfs heeft gedomineerd. Een sympathieke club met een mooie speelstijl en een trainer die een zege is voor het voetbal. Er zijn weinig trainers die er tegenwoordig nog voor kiezen een aanvallende speelstijl te hanteren.Maar geld is helaas wel zeer belangrijk. Dat zie je bij Chelsea. Ik zie liever Arsenal kampioen worden dan Chelsea. Maar Mourinho is in staat om voor elke positie twee toppers aan te trekken. Wenger niet. En dat verschil zie je nu.
Arsenal toont eindelijk weer eens een winnaarsmentaliteit en komt tegen Bolton terug van een 0-1 achterstand. Was maar goed ook, want anders waren the Gunners zelfs de vierde plek kwijt geraakt. Nu lopen ze 2 punten in op Liverpool, dat 0-0 speelde tegen Manchester City.
Fabregas bewijst overigens dat de zogenaamde vermoeidheid van Maduro in ieder geval niets met leeftijd te maken heeft. Cesc speelt werkelijk alles, dit seizoen. En dat op 19-jarige leeftijd.
Nu FA Cup-voetbal: Manchester United in en tegen Watford (zonder sterkeeper Foster, die niet mag spelen omdat hij gehuurd is van Man U ;) )
Fabregas bewijst overigens dat de zogenaamde vermoeidheid van Maduro in ieder geval niets met leeftijd te maken heeft. Cesc speelt werkelijk alles, dit seizoen. En dat op 19-jarige leeftijd.
Nu FA Cup-voetbal: Manchester United in en tegen Watford (zonder sterkeeper Foster, die niet mag spelen omdat hij gehuurd is van Man U ;) )
- Liberty
- Contacteer:
Liverpool en Arsenal hoeven nu alleen nog maar de 3e en de 4e plaats vast te houden. De 1e en 2e plaats, en daarmaa rechtstreekse plaatsing voor de CL, zijn toch niet meer te behalen. Wel verrassend dat Liverpool gelijk speelt tegen Man. City. Die draaien de laatste tijd nou niet bepaald best.
Tijd voor iets nieuws.
Dat Maduro niet goed speelt, kan dan ook met van alles behalve met vermoeidheid te maken hebben. Die jongen zou eens een paar weken full time moeten gaan werken, dat zal die al helemaal niet volhouden dan denk.
Je kunt moeilijk na 1,5 jaar nog steeds moe zijn van 4 potjes voetballen in de zomer van 2005.
Je kunt moeilijk na 1,5 jaar nog steeds moe zijn van 4 potjes voetballen in de zomer van 2005.
Dit seizoen kan overigens uitlopen in een gigantische veldslag tussen twee titanen. Manchester United staat met 6 speeldagen te gaan en een onderlinge wedstrijd gepland op de 37ste speeldag slechts 3 punten voor op Chelsea. Daarnaast is de droomfinale van de FA Cup uitgekomen en staan de ploegen van Sir Alex en The Special One tegenover elkaar op Wembley. En als laatste hebben we nog de halve finales van de CL, waarin ik The Blues en the Mancunians beide de favorietenrol toedicht in hun confrontaties met respectievelijk Liverpool en AC Milan.
vi.nlMan United loopt uit, Arsenal passeert Liverpool
17/4/2007 22:55
Manchester United-Sheffield United 2-0
Man United heeft in ieder geval voor één dag een gat van zes punten geslagen met Chelsea. De koploper van het Premiership won thuis van Sheffield United, dat in het begin en net na rust aan de kant werd gezet.
The Red Devils begonnen uitstekend aan de wedstrijd op Old Trafford. Na twee minuten gaf Cristiano Ronaldo een steekpass op Michael Carrick. De middenvelder in vorm passeerde doelman Paddy Kenny met een slim wippertje.
Het niveau zakte daarna vlot. Sheffield bleef goed overeind en de degradatiekandidaat was af en toe gevaarlijk. De hoop op een stuntje verdween na de pauze. Op aangeven van aanvoerder Ryan Giggs, die zijn vijfhonderdste competitieduel speelde, liet Wayne Rooney van de zijkant van het strafschopgebied een keihard schot los. Kenny zag de bal langs hem in het net belanden. Het was gelijk de eindstand.
Arsenal-Manchester City 3-1
Arsenal vergrootte de druk op Liverpool in de strijd om de derde plaats in de Engelse competitie. De Londenaren klopten Manchester City door in de laatste twintig minuten afstand te nemen. De stand was op dat moment 1-1, met City de iets betere ploeg. Francesc Fabregas zette Arsenal voor de tweede keer op voorsprong. De jonge Spanjaard volleerde de bal onhoudbaar langs Andreas Isaksson. Even later herhaalde Julio Baptista dat kunstje.
Ik zat gister toevallig in de Irish Pub en daar zonden ze ManU-Sheffield uit, dus ik heb de wedstrijd een beetje kunnen volgen. Een beetje het kat en muis verhaal, af en toe werd Sheffield gevaarlijk maar eigenlijk alleen omdat ManU het toeliet. ManU speelde gisteren zoals PSV het voor de winterstop deed; rustig aan, op de juiste momenten even het gas erop en op de belangrijke momenten scoren.
Prachtige steekpass van Ronaldo bij de 1-0 en een heerlijke diepe bal van Giggs bij de 2-0, Giggs speelt de laatste weken sowieso echt ontzettend goed :worshippy:
Prachtige steekpass van Ronaldo bij de 1-0 en een heerlijke diepe bal van Giggs bij de 2-0, Giggs speelt de laatste weken sowieso echt ontzettend goed :worshippy:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar het is natuurlijk onmogelijk voor Manchester United om het hele seizoen wedstrijden van het niveau Man U-Blackburn (4-1) te spelen. Als je kijkt naar het loodzware programma van Manchester, kan het niet anders dan dat er zo nu en dan wedstrijden tussen gaan zitten tegen laagvliegers die dankzij de individuele klasse van een Ronaldo, Giggs of Rooney beslist worden.Baseman schreef:Ik zat gister toevallig in de Irish Pub en daar zonden ze ManU-Sheffield uit, dus ik heb de wedstrijd een beetje kunnen volgen. Een beetje het kat en muis verhaal, af en toe werd Sheffield gevaarlijk maar eigenlijk alleen omdat ManU het toeliet. ManU speelde gisteren zoals PSV het voor de winterstop deed; rustig aan, op de juiste momenten even het gas erop en op de belangrijke momenten scoren.
Achteraf bleek alleen juist wel de laatste weken dat PSV niet op halve kracht heeft gespeeld voor de winterstop. Ze waren 8 weken voor het einde van de competitie al helemaal op.Baseman schreef:Deze wedstrijd wel, daarom zeg ik ook het PSV van voor de winterstop :D
Op halve kracht spelen, op de juiste momenten even gas geven en de wedstrijd zonder al te veel inspanning binnen halen.