RKC - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma apr 09, 2007 6:53 pm

joey schreef:Reuze professioneel van Vertonghen. :hypocrite: :xyxthumbs:

Domme Belg. :X :blush: :nooo:
Tja, ik begrijp dus dat Van Geel al afgelopen dinsdag Vertonghen heeft meegedeeld dat hij volgend seizoen mag terugkeren. Waarom zou Van Geel dat nou precies in deze week doen? Zodat Jan zich niet extra hoeft te bewijzen - én weet dat hij bij een titel van Ajax volgend seizoen zeker CL speelt. Slim van Van Geel, jammer dat Jan het niet begreep.

Maar ja, Jan begrijpt wel vaker dingen niet. Zo schiet hij de bal ook liever in het doel dan naast het doel als hij hem moet teruggeven aan de tegenstander. Op Godenzonen gaf hij zojuist toe dat hij destijds expres tegen Cambuur scoorde.

Maar verder lijkt het me wel een sympathieke gozert. En als hij nou volgend jaar gewoon sterk speelt, dan is het hem vergeven.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 09, 2007 6:57 pm

joey schreef:Toen had Ajax niets te verliezen. Iedereen dacht dat ze toch de koekenbak in zouden gaan. Uit tegen PSV idem dito. Vergelijk het zilver voor Veldhuis. Ajax heeft moeite met wedstrijden die gewonnen MOETEN worden, dat is mentale kwestie. Niet voor niets speelt Ajax dit seizoen de beste wedstrijden buitenshuis. Thuis is er dat altijd en eeuwig kritische publiek.
Niks mentale kwestie. Ajax heeft gewoon moeite met ploegen die zich ingraven. Als Ajax het spel zelf moet maken. Heeft alles met positiespel en automatismen te maken. AZ laat ook wel eens punten liggen tegen de kleintjes, maar over het algemeen creeeren ze 3x zoveel kansen per wedstrijd als Ajax.
Ajax speelt het beste tegen voetballende ploegen. Dan wordt het middenveld versterkt en kan het in de omschakeling razendsnel toeslaan.
AZ en Twente zijn gewoon de 2 best voetballende ploegen van de eredivisie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 6:59 pm

LouisXIV & co schreef:Maar verder lijkt het me wel een sympathieke gozert.
En een hele talentvolle voetballer bovendien. Hij presteert zeer constant bij Rkc. Is iedere week belangrijk. Gisteren kreeg Davids voetballes.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 7:03 pm

Jöhnk schreef:
En een hele talentvolle voetballer bovendien. Hij presteert zeer constant bij Rkc. Is iedere week belangrijk. Gisteren kreeg Davids voetballes.
Ik ben vanaf dag 1 gecharmeerd van hem geweest.

Stond hij gisteren niet vooral tegenover Gabri?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 09, 2007 7:14 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:
Ik ben vanaf dag 1 gecharmeerd van hem geweest.

Stond hij gisteren niet vooral tegenover Gabri?
Gabri zat weer lekker te dekken bij die goal. Van mij mag die goser een retourtje Barcelona

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 7:23 pm

Trab schreef:
joey schreef:Toen had Ajax niets te verliezen. Iedereen dacht dat ze toch de koekenbak in zouden gaan. Uit tegen PSV idem dito. Vergelijk het zilver voor Veldhuis. Ajax heeft moeite met wedstrijden die gewonnen MOETEN worden, dat is mentale kwestie. Niet voor niets speelt Ajax dit seizoen de beste wedstrijden buitenshuis. Thuis is er dat altijd en eeuwig kritische publiek.
Niks mentale kwestie. Ajax heeft gewoon moeite met ploegen die zich ingraven. Als Ajax het spel zelf moet maken. Heeft alles met positiespel en automatismen te maken. AZ laat ook wel eens punten liggen tegen de kleintjes, maar over het algemeen creeeren ze 3x zoveel kansen per wedstrijd als Ajax.
Ajax speelt het beste tegen voetballende ploegen. Dan wordt het middenveld versterkt en kan het in de omschakeling razendsnel toeslaan.
Goed voetballen kan op zat manieren. Twente is ook het beste als ze gebruik kunnen maken van de omschakeling. AZ is wel het beste dicht bij het doel van de tegenstander.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 09, 2007 7:28 pm

LouisXIV & co schreef: Maar ja, Jan begrijpt wel vaker dingen niet. Zo schiet hij de bal ook liever in het doel dan naast het doel als hij hem moet teruggeven aan de tegenstander. Op Godenzonen gaf hij zojuist toe dat hij destijds expres tegen Cambuur scoorde.
Ha werkelijk? met terugwerkende kracht een schitterende actie! :worshippy:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 09, 2007 7:29 pm

Bertje schreef:
Goed voetballen kan op zat manieren. Twente is ook het beste als ze gebruik kunnen maken van de omschakeling. AZ is wel het beste dicht bij het doel van de tegenstander.
Twente en AZ spelen het beste combinatievoetbal. Bij Ajax moet het teveel komen van een bevlieging van babel of Sneijder. Het is niet voor niks dat we tegen kleintjes als Excelsior,RKC, Sparta zo moeizaam kansen creeeren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 7:31 pm

Trab schreef:Gabri zat weer lekker te dekken bij die goal. Van mij mag die goser een retourtje Barcelona
Je wil dus dat hij even op vakantie gaat? ;)

Maar het was dus inderdaad Gabri die tegenover Verthongen stond? Verthongen staat bij RKC toch gewoon linkshalf?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 09, 2007 7:36 pm

Thomas schreef:
Maar het was dus inderdaad Gabri die tegenover Verthongen stond? Verthongen staat bij RKC toch gewoon linkshalf?
Weet het niet Thomas. Heb alleen de samenvatting gezien. Lijkt me wel logisch dat Vertonghen linkshalf speelt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 7:38 pm

Klopt. Vertonghen speelde als linkshalf. Davids ook, maar minder goed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 7:47 pm

Ach ja, en Davids heeft in eerdere wedstrijden waarschijnlijk weer stukken beter gespeeld dan Verthongen gisteren deed. Verthongen is een talent, maar mag voorlopig alleen maar dromen van een loopbaan als die van Edje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 7:52 pm

Ook van die van Cruijff, maar da's natuurlijk ook geen argument.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 7:53 pm

Of die van Jan Wouters. :yes:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 09, 2007 7:59 pm

Vertonghen heet die jongen, Thomas.

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 09, 2007 8:00 pm

Ik vind sommige mensen hier wel erg opportunistisch reageren, hoor. Ja het is klote van gisteren en ja Ten Cate's reactie was enigszins potsierlijk. Maar om nou te doen of Ten Cate en Ajax er helemaal niks meer van kunnen....Drie weken geleden wonnen we nog met 1-5 in Eindhoven. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 8:01 pm

Trab schreef:
Bertje schreef:
Twente en AZ spelen het beste combinatievoetbal. Bij Ajax moet het teveel komen van een bevlieging van babel of Sneijder. Het is niet voor niks dat we tegen kleintjes als Excelsior,RKC, Sparta zo moeizaam kansen creeeren.
Combinatievoetbal is veel omvattend. Jij zegt dat Ajax te weinig kansen creëert tegen ploegen die de ruimtes klein houden. Mee eens. Ik ben het er alleen niet mee eens dat Twente dit beter doet. Twente is een mindere uitvoering van het AZ van twee jaar geleden. Van Gaal ging verder naar voren spelen en zag in dat hij zijn selectie moest vernieuwen. Jaliens speelt meer, Sektioui is ingewisseld voor Jenner, Martens is erbij gekomen. Dat zijn ander soort spelers. Barcelona speelt/speelde ook geen echt omsingelingsvoetbal. Maar al deze ploegen hebben wel gemeen dat ze combinatievoetbal spelen. Ajax speelt ook combinatievoetbal.

Wil Ajax echt omsingelingsvoetbal spelen dan lijkt het me wijs Sneijder door Defour te vervangen, meer fysieke kracht in te kopen voor de achterhoede en Babel en/of De Mul (zeker de Mul) in te wisselen voor een speler met een fijnere touch.

Maar ik vind dat niet zaligmakend. Ik wil een dominant, aanvallend en attractief Ajax zien. Als mijn Ajax dan leep genoeg is om soms even als geheel in te zakken om dan ruimte te creëren voor een snelle aanval heb ik daar niets op tegen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 09, 2007 8:03 pm

Trab schreef:
Op zich mee eens. Wil je dergelijk gestaffelde verdedigingen kapot krijgen, dan moet je wel goed positiespel kunnen spelen. Dan moeten er automatismes ingeslepen zijn. Maar als het tussen de oren al niet goed zit kom je helemaal nergens. Ook AZ speelt wel eens met hun fraaie positiespel een matige partij in de eerste helft, om daarna na wat bulderwerk van Van Gaal geladen uit de kleedkamer te komen. Dan is er wel ineens de motivatie om te bewegen met en zonder bal, in een rapper tempo de bal rond te laten gaan enz. De mentaliteit speelt altijd een rol. En/en, niet of/of.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 8:22 pm

Bertje schreef:Ook van die van Cruijff, maar da's natuurlijk ook geen argument.
Ik kreeg de indruk dat Jöhnk weer eens z'n ongenoegen duidelijk wilde maken over het aantrekken van Davids. Misschien verklaart dat mijn vergelijking.
Peter schreef:Vertonghen heet die jongen, Thomas.
:blush:

Uhm...uhm...Alsof ik de naam van die zondaar goed wíl schrijven!
Bertje schreef:Wil Ajax echt omsingelingsvoetbal spelen dan lijkt het me wijs Sneijder door Defour te vervangen, meer fysieke kracht in te kopen voor de achterhoede en Babel en/of De Mul (zeker de Mul) in te wisselen voor een speler met een fijnere touch.
:xyxthumbs:

Zie daar de reden waarom ik er wellicht voor zou kiezen om voor Babel te vangen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 8:26 pm

Thomas schreef:
Ik kreeg de indruk dat Jöhnk weer eens z'n ongenoegen duidelijk wilde maken over het aantrekken van Davids. Misschien verklaart dat mijn vergelijking.
Klopt helemaal. Maar dan is de gewezen carriere van Davids, hoe schitterend ook, nog steeds geen argument imo.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 8:32 pm

Zuidema schreef:Op zich mee eens. Wil je dergelijk gestaffelde verdedigingen kapot krijgen, dan moet je wel goed positiespel kunnen spelen.
Gestaffelde verdediging? Ajax had er twee in liggen, daar zat het 'm niet in.

Ajax heeft dit jaar genoeg van zulke wedstrijden gewonnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 8:35 pm

Thomas schreef:Zie daar de reden waarom ik er wellicht voor zou kiezen om voor Babel te vangen.
Waarom kon je dat dan niet gewoon zeggen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 8:43 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:
Klopt helemaal. Maar dan is de gewezen carriere van Davids, hoe schitterend ook, nog steeds geen argument imo.
Oh, maar ik had het ook gewoon over wedstrijden van dit seizoen hoor.
Bertje schreef:
Thomas schreef:Zie daar de reden waarom ik er wellicht voor zou kiezen om voor Babel te vangen.
Hoe bedoel je?

999

Bericht door 999 » ma apr 09, 2007 8:45 pm

Zuidema schreef:
Trab schreef:
Op zich mee eens. Wil je dergelijk gestaffelde verdedigingen kapot krijgen, dan moet je wel goed positiespel kunnen spelen. Dan moeten er automatismes ingeslepen zijn. Maar als het tussen de oren al niet goed zit kom je helemaal nergens. Ook AZ speelt wel eens met hun fraaie positiespel een matige partij in de eerste helft, om daarna na wat bulderwerk van Van Gaal geladen uit de kleedkamer te komen. Dan is er wel ineens de motivatie om te bewegen met en zonder bal, in een rapper tempo de bal rond te laten gaan enz. De mentaliteit speelt altijd een rol. En/en, niet of/of.
Ook, maar kijk je naar de wedstrijd tegen Rkc zie je bijna telkens hetzelfde gebeuren.Men neemt de bal aan, al dan niet met gebreken, gaat voor de eigen aktie, verzand in de eigen aktie en dat was het dan weer.Babel , De Mul en Sneijder, Kjh werden meteen door Rkc spelers opgejaagd.Dan onstaat op dat moment ergens anders op het veld een overtal, immers een of meerdere Rkc spelers zetten op dat moment druk op de ajax-speler met bal.Je zou dan denken dat een speler met een beetje voetbal verstand de vrije man weet te vinden, maar vergeet het maar.En dat zie je elke wedstrijd weer terug.

Kijk je bv naar AZ doen die dat veel beter, op het moment dat daar druk op een Az spelers wordt gezet zie je de bal rondgaan naar daar waar de ruimte is, de vrije man is.Dit i.t.t. tot het AJAX spel waar nog steeds de trainer er niet in slaagt om er een geheel van te maken.Het zijn bijna allemaal eilandjes het best geillustreerd door de lange ballen oplossing waarmee Stekeleburg al naar 20 minuten wedstrijd mee begon te strooien.

Verder is het scorend vermogen van beide buitenspelers kwa AJAX begrippen ver beneden maat, andres gezegt .. er blijft weinig van de voorhoede over als je enige spits met scorend vermogen bij de tegenstander aan de ketting ligt.

Verder vindt ik het veelzeggend dat dit alweer de zoveelste wedstrijd is waarin HtC het in(na) de rust niet voor elkaar krijgt om er in ieder geval wat beleving, gezonde agressie in te brengen en is het een gotspe dat hij een spelers als Babel tot de 85 minuut laat aanklooien ( al had gister het hele elftal gewisseld kunnen worden ).Doe iets als trainer, dit gaat over prijzen en heel veel geld .. dan mag en kun je niet apatisch als trainer tot en met de 85 minuut op de bank blijven zitten gapen ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 8:47 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Hoe bedoel je?
Wat denk je zelf? Waarom kon je dan niet gewoon vertellen dat dit de reden is waarom je Babel wilt verpatsen toen ik er naar vroeg?

Plaats reactie