RKC - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 08, 2007 8:16 pm

@ Scherrer: het kampioenschap is wonder boven wonder nog niet weggegeven.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 08, 2007 8:17 pm

Nihad schreef: AZ zal niet kunnen omgaan met de druk van een eventuele titel en PSV is onderhand volledig de weg kwijt.
Hoezo zou AZ dat niet kunnen? Dat blijkt vooralsnog nergens uit, vandaag ook weer lekker messcherp gewonnen in Breda, nee dan Ajax.. :sad:
Psv is moeilijk in te schatten, misschien krijgen ze hier wel weer een beetje moed van, die hadden allang verwacht na gisteren dat ze niet meer bovenaan zouden staan. Ik verwacht sowiezo dat ze hun beide thuiswedstrijden winnen, dan zou het op Utreg aankomen.
Voor AJAX is het nu even in de wachtkamer plaatsnemen nu ze van 2 teams afhankelijk zijn.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo apr 08, 2007 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 08, 2007 8:17 pm

Peter schreef:AZ wordt kampioen zometeen en dat hebben we volledig aan ons zelf te danken.
Klopt, maar na dit échec mag dat van mij. Liever dan die sluipmoordenaars uit Eindhoven. Dan wordt tenminste een ploeg die wil aanvallen met een titel beloond.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo apr 08, 2007 8:58 pm

Onelofelijk, wat slap dit. Willen ze geen kampioen staan ofzo? Niets lukte ook vandaag. Nu ben je gewoon van twee teams afhankelijk. Je moet vrijdag vol uithalen tegen NAC, anders haal je AZ nooit meer in. Vrijdag moet het 5-0 worden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 08, 2007 9:56 pm

Argh, het katergevoel gaat maar niet weg zeg.

Het zag er zo zonnig uit vanmorgen! Een heerlijk voetbaldagje, lekker zon. Ik sliep heerrrlijk, de titel was al bijna binnen. Vandaag had DE dag moeten worden dat we al die jaren PSV-hegemonie definitief een klap zouden toebrengen, erop en erover!

Dan zat ik nu te gniffelen om die sullige RKC supporters die een kwartier voor tijd hun choreografie-actie al verraadden, om die Deurzakkers met hun gekke liedjes, om de bus die met politiebegeleiding een omweg moest maken dankzij baldadige Ajaxsupporters, om die gekke keeper van RKC met z'n geblunder. Dan zat ik nu lekker aan het bier, een voorschot te nemen op die 2 mooiste dagen van het jaar...29 en 30 april. AJAX KAMPIOEN, volgend jaar Champions League! Niks geen playoffs, hoef ik me ook niet druk over te maken want ik zit toch in het buitenland. Kan er niet eens heen.

Maar nu staan we alsnog twee punten achter op dat klote PSV. Al maanden zit je met een keutel van 20 cm tussen je strakke billetjes te hooopen dat die boeren punten verspelen. Ik bibberde gisteren van m'n bureaustoel af van angst of ze die 2-2 nog zouden maken. En dan, een wonder geschied..en dan krijg je deze pot voetbalSMURRIE voorgeschoteld! Godverdomme zeg, komen die blaaskaken uit Alkmaar ook nog langszij met een doelsaldo van +100 op ons. Ben blij dat ik het SVV-seizoen niet bewust heb meegemaakt.

Ik heb er weinig fiducie meer in. Kut Ajax, gelijk spelen tegen fucking RKC. Anders vergooi je even een titel in een of ander fietsenhok in Brabant.

Zo, heb het even van me afgeschreven! Dat lucht op. :yes:

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » zo apr 08, 2007 10:18 pm

Ik kan niet geloven dat zij niet gemotiveerd zijn etc etc. Het is meer het niet kunnen omgaan met de druk wat het probleem is.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 08, 2007 11:03 pm

666 schreef:Het gepruts van Groningen (puntverlies tegen Twente, PSV, NEK, Den Haag), Utrecht (verlies tegen Vitesse en Willem II) en Heerenveen (1 punt uit de laatste 4 wedstrijden) aan het eind van het seizoen waardoor de 6e plaats of erger ons bespaard bleef.

Ajax struikelde de pleeoffs in doordat de concurrentie compleet instortte. Vorig jaar waren we in deze fase van de competitie afhankelijk van anderen voor een plaatsje bij de eerste 5.
Monkey Tonk schreef:Wat bedoelde het bestuur dan met dat 'geluk'?
Beide seizoenen waren bepaald niet vlekkeloos. Waar het om gaat is dat je de kansen grijpt die je dan toch geboden worden. Vorig jaar was dat misschien het sterkste punt van Ajax. Dit jaar krijgen we de titel op een presenteerblaadje aangeboden, en nog laten we de kans vandaag schieten. Dat vind ik veel kwalijker dan een rommelig seizoen.

Op een gegeven moment moet je opstaan en kunnen zeggen ;"Rot op, dit is van mij!" That's what separates the boys from the men. Ik mis het meedogenloze van een kampioen compleet. De zomeravondvoetbalmentaliteit zit te diep.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » zo apr 08, 2007 11:17 pm

Scherrer schreef:Ik vind de lakse houding van HtC en zijn spelers echt verbijsterend. Zouden ze het écht niet snappen? Dat kán toch haast niet?

Ik weet dat nonchalanche, arrogantie en desinteresse in de huidige wereld als 'stoer' en 'cool' worden gezien, maar dat zelfs spelers die net een kampioenschap van Nederland hebben verpest zich zelf zo'n houding aan denken te moeten meten toont wel aan dat het psychologisch heel erg goed mis zit bij onze selectie. Image is everything lijkt het wel, mensen mogen niet denken dat je je ergens zorgen over maakt, dat is niet cool.

Ik wil weer spelers als de Boertjes, die er écht de pest in hadden als ze niet wonnen. Dit soort desinteresse kan ik totaal niet hebben.
Amen. Ze hebben nog een hoop te leren voordat het buitenland gaat kriebelen...

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 09, 2007 1:06 am

sier tebbenhof revisited
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 09, 2007 1:13 am

Die teringlijers willen gewoon geen kampioen worden! Afbeelding
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 09, 2007 2:10 am

Scherrer schreef:Ik vind de lakse houding van HtC en zijn spelers echt verbijsterend. Zouden ze het écht niet snappen? Dat kán toch haast niet?

Ik weet dat nonchalanche, arrogantie en desinteresse in de huidige wereld als 'stoer' en 'cool' worden gezien, maar dat zelfs spelers die net een kampioenschap van Nederland hebben verpest zich zelf zo'n houding aan denken te moeten meten toont wel aan dat het psychologisch heel erg goed mis zit bij onze selectie. Image is everything lijkt het wel, mensen mogen niet denken dat je je ergens zorgen over maakt, dat is niet cool.

Ik wil weer spelers als de Boertjes, die er écht de pest in hadden als ze niet wonnen. Dit soort desinteresse kan ik totaal niet hebben.
Ik heb het (gelukkig) allemaal gemist, maar wat voor reacties zijn er geweest? Verder ben ik het helemaal eens met je laatstje twee zinnen. Het helpt helemaal niks, maar het werkt in ieder geval niet averechts.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma apr 09, 2007 4:21 am

Jesse schreef:

Ik heb het (gelukkig) allemaal gemist, maar wat voor reacties zijn er geweest? Verder ben ik het helemaal eens met je laatstje twee zinnen. Het helpt helemaal niks, maar het werkt in ieder geval niet averechts.
Ik zal je de letterlijke teksten sparen, maar Sneijder en HtC braakten teksten uit met de strekking dat Ajax vandaag niet 2 punten heeft verloren maar er eigenlijk één is ingelopen op PSV en dat het dus allemaal zo slecht nog niet is. Om een klein stukje toch maar letterlijk te citeren (om de ernst van de psychologische verdorvenheid wat duidelijker naar voren te laten komen), 'we moeten er geen drama van maken' volgens de heren. Zoiets kan een normaal mens niet met droge ogen beweren, zij wel.

Misschien ben ik een hautaine zwartkijker, maar dit soort teksten bevestigen eigenlijk alleen maar mijn beeld van een groot deel van de selectie (of beter, van vrijwel elke profvoetballer). Ze zijn vaak zó ongeïnteresseerd in hun sport, vaak zó amateuristisch en verwend bezig.

Wanneer een - random pick - Pieter van den Hoogeband of Michael Boogerd op een haar na een grote prijs mislopen ben ik ervan overtuígd dat ze daar helemaal kapot van zijn, dat ze er niet van kunnen slapen, dat ze dagen niet aanspreekbaar zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat spelers als Babel, Sneijder en Emanuelson dat totaal niet hebben. Ik verdenk ze ervan - en bewijzen heb ik uitteraard niet - de wedstrijd van vandaag al lang weer vergeten te zijn wanneer ze met hun dure I-pod op in de bus terug naar huis zitten, wanneer ze naast hun ongetwijfeld beeldschone domme blondje thuis in bed liggen. Hoe ik ook probeer, ik kan geen beeld op mijn netvlies krijgen van een Babel die boos thuiszit en een avond niet aanspreekbaar is van teleurstelling. Het lukt gewoon niet. En daar ben ik vast de enige niet in. Dat krijg je na een seizoen waarin punten werden verloren tegen Excelsior, Sparta, NEC en RKC.

De enige spelers waar ik van verwacht dat ze wél net zo stuk zitten als de supporters zijn Heitinga en Huntelaar. Spelers waarvan het me niet zou verbazen als ze hun I-pod boos in de hoek hebben gegooid en strontchagrijnig vroeg naar bed zijn gegaan. Zoals het hoort dus. Zei de ouwe lul. ;) :sad:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 09, 2007 4:51 am

Thijs schreef:Zo, heb het even van me afgeschreven! Dat lucht op. :yes:
Goed verwoord. Hoe langer de dag duurt ('t is hier pas kwart voor 9, zucht) hoe vervelender het gevoel wordt. Dat het niet eenvoudig ging worden was vooraf geen geheim maar het is vandaag schijnbaar wel heel makkelijk weggeven. Ik las net op vi 'dat Ajax geen moment de indruk wekte dat het aan het strijden was voor de titel'. Kolere, zeg! Dat bestaat toch niet? Moet ik me er dan een paar duizend fukking kilometer verderop wel druk om maken? Gelukkig hebben we Feijenoord nog maar daar houdt het dan ook mee op. :sad:

999

Bericht door 999 » ma apr 09, 2007 7:09 am

Ploeg Ten Cate laat zich afbluffen door RKC en loopt koppositie mis

AJAX: gemiste kans

WAALWIJK, maandag
Het positivisme van Henk ten Cate is te prijzen, maar gisteren kwam het wat verkrampt over. Hij nam na de wanvertoning in Waalwijk een slok water en zei dat het glas bij hem altijd halfvol is. Dus het goede nieuws was dat Ajax een punt inliep op PSV… Bij de toehoorders ging die stelling er moeilijk in. Ga maar na: de nederlaag van PSV had als doping moeten werken, met de koppositie en een lancering naar de titel als gevolg. Door RKC een punt te gunnen (2-2) mislukte die missie. Daarnaast betrekt Ajax nu ook AZ weer in de race en is de gewenste eerste plaats de derde geworden.

Ineens lag de druk weer bij Ajax. „Maar dit had niets met nervositeit te maken”, wuifde Ten Cate meteen de suggestie weg dat zijn spelers op het uitgelezen moment struikelden over de belangrijkste horde. „Ze hebben hun stinkende best gedaan. Dit is gewoon onze speelstijl niet.”

Ten Cate doelde op de omstandigheden. Na afloop kwam hij in de clinch te liggen met collega Mark Wotte. „Betaald voetbal onwaardig”, refereerde Ten Cate aan de woestijngrond. „Beetje slap om dat aan te voeren. In Nederland is het mode om over het veld te beginnen om een slechte prestatie te verklaren”, bitste Wotte. „Ja, maar jullie hebben er ook geen last van als je die bal alleen maar naar voren hoeft te kegelen”, sloot Ten Cate het hanengevechtje af.

Het was echter brood van gisteren. Sinds mensenheugenis wordt er op goede en slechte velden gevoetbald. Ajax had er gisteren zelfs ook even voordeel van, want RKC-doelman Erwin Lemmens zag een terugspeelbal opspringen, waardoor Klaas-Jan Huntelaar de meegelopen Wesley Sneijder bediende: 1-2. Volgens Wotte lag dit dan weer niet aan het veld, volgens Ten Cate was dit juist de bevestiging van zijn betoog.

Enfin, zo kon het nog uren doorgaan. Feit is, dat Ajax snel op voorsprong kwam via Gabri, dat uitgerekend Ajaxhuurling Jan Vertonghen een minuut later de gelijkmaker binnenkopte en dat de al gememoreerde treffer van Sneijder een vroegtijdige beslissing leek te zijn. Nog twee keer moest Ajax scoren om PSV formeel af te zetten en op de bestuurdersplaats te belanden.

Het liep allemaal anders, omdat RKC de mouwen nog iets verder opstroopte. „Strijd en mentaliteit waren vandaag van doorslaggevende betekenis”, aldus een trotse Wotte. Daar moest Ten Cate hem ditmaal gelijk in geven. „RKC heeft op de rand gespeeld. We werden snel onder druk gezet, kwamen niet in ons spel en werden gedwongen de lange bal te hanteren. Dat is op zich nog niet erg, maar dan moet je wel zorgen dat je de tweede bal wint. En dat hebben we nagelaten.”

Ajax vroeg in de foeilelijke tweede helft bijkans om een tweede gelijkmaker en kreeg die ook, van Ruud Berger. Tim Bakens ontnam Ajax de laatste kans op een benauwde zege.

Hij trok de doorgebroken Huntelaar naar de grond. Dick Jol maakte een grove fout door Bakens slechts geel te geven.

De lange verdediger mocht daardoor nog tien minuten lang alle hoge ballen wegkoppen. Hij had er geen boodschap aan dat Ten Cate het „een draak van een wedstrijd” noemde.

De frustratie nam bezit van Sneijder, die zichtbaar alles wil geven voor een kampioenschap. Hij had al een belachelijke aanslag van Anthony Obobai overleefd en deelde nu in de slotfase zelf uit. Het kost hem vrijdag de thuiswedstrijd tegen NAC. Overigens hoeft niemand meer te beginnen over een makkelijk of moeilijk programma, want zulke theorieën snijden echt geen hout meer. Vraag maar na bij Heerenveen en Ajax.

RKC - Ajax 2-2 (1-2). 8. Gabri 0-1, 10. Vertonghen 1-1, 21. Sneijder 1-2, 72. Berger 2-2. Scheidsrechter: Jol. Toeschouwers: 7500. Rode kaart: 89. Sektioui (RKC, 2x geel). Gele kaart: Obodai, Berger, Bakens (RKC), Sneijder (Ajax).
De T.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 09, 2007 7:25 am

Ooh, ooh wat een kater gevoel. Wat heeft deze elende me afgelopen nacht een slapenloze nacht opgeleverd. En nog steeds, ik krijg het maar niet weg. Wat een klote gevoel en wat laten we het liggen.

Misschien dat mijn gevoel me nogmaals in de steek laat, want ik dacht Ajax wordt kampioen. Nu geef ik eindelijk geen cent meer voor de kansen. Of die boeren worden het alsnog en anders wel de kaasboeren. Shit, wat laten we het liggen. :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

We hebben het echt laten liggen gisteren. Ik kom ook continue terug met mijn gedachten als Stam en Grygera erbij waren geweest, dat we gewonnen hadden. Het enigste gevaar van rkc was continue bij hoge ballen. Volgend jaar in ieder geval een killer achterin gewenst.

Verdomme, dit doet pijn.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 09, 2007 8:42 am

Ik voel me er ook nog steeds bijzonder KUT van. :sad: Dit gevoel is, als ik het met andere wedstrijden dit seizoen vergelijk, erger dan na de uitschakeling tegen Kopenhagen. Het voelt een beetje aan als SVV Dordrecht - Ajax, ongeveer anderhalf decennium geleden...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Izmailov

Bericht door Izmailov » ma apr 09, 2007 9:43 am

De pijn is nog lang niet weg.......

En dan die nonchalante reakties bij spelers en trainer na afloop. Werkelijk stuitend! Het is wel duidelijk dat een titel voor de supporters belangrijker is :sad:

Henk werd trouwens nog aardig voor schut gezet door Wotte. Bijzonder genant..... Al met al een zeer pijnlijke middag.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:11 am

Wim schreef:Ik kan niet geloven dat zij niet gemotiveerd zijn etc etc. Het is meer het niet kunnen omgaan met de druk wat het probleem is.
Denk ik ook. Ik voel me nog steeds brak, wat een kater. Wat een teleurstelling. Dit komt hard aan.
Desondanks, de spelers willen heus dolgraag kampioen worden. Dat kan niet anders. Anders kunnen ze beter stoppen. Ik denk dat ze het juist te graag wilden en helemaal zijn lamgeslagen. Deze groep kan niet tegen de stress. Moeten is een groot probleem.
Ga maar na. FC Kopenhagen. Thuiswedstrijden tegen relatief zwakke tegenstanders. Moeten, stress, teleurstellende prestaties. Maar uit tegen Utrecht, Groningen, PSV, Twente, toen iedereen al rekende met puntverlies, lukte het opeens wel, dan stond Ajax er. En het is niet nieuw. Vorig seizoen ging dit nog veel sterker op. Toen ging Ajax pas presteren toen iedereen de ploeg al had afgeschreven.
In dat licht begrijp ik de reactie van HtC wel. Hij zal niet minder teleurgesteld en boos zijn geweest dan wij, maar wat heeft het voor zin om zijn spelers af te branden? Hij zit nu met een mentaal geknakte ploeg, die moet hij er weer bovenop helpen. De spelers doen het niet expres. Hij kan nu alleen nog hopen dat PSV en AZ de druk ook niet aan kunnen. Alles winnen en hopen.
Na dit seizoen zal er (ook) nadrukkelijk gescout moeten worden op mentale hardheid. En misschien moet die mental coach er eindelijk eens komen. Is geen overbodige luxe.
Het stinkt aan alle kanten!

M..

Bericht door M.. » ma apr 09, 2007 10:14 am

Ik had de reacties van verschillende lijkenpikkers hier wel eens willen lezen wanneer HTC zijn selectie helemaal te tyfus gescholden had tijdens de persconferentie. Ik neem aan dat dit wel binnenskamers gebeurd hoor, ik kan me slecht voorstellen dat een Davids ineens tegen zijn verlies kan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 10:15 am

Monkey Tonk schreef:
666 schreef:Het gepruts van Groningen (puntverlies tegen Twente, PSV, NEK, Den Haag), Utrecht (verlies tegen Vitesse en Willem II) en Heerenveen (1 punt uit de laatste 4 wedstrijden) aan het eind van het seizoen waardoor de 6e plaats of erger ons bespaard bleef.

Ajax struikelde de pleeoffs in doordat de concurrentie compleet instortte. Vorig jaar waren we in deze fase van de competitie afhankelijk van anderen voor een plaatsje bij de eerste 5.
Monkey Tonk schreef:Wat bedoelde het bestuur dan met dat 'geluk'?
Beide seizoenen waren bepaald niet vlekkeloos. Waar het om gaat is dat je de kansen grijpt die je dan toch geboden worden. Vorig jaar was dat misschien het sterkste punt van Ajax. Dit jaar krijgen we de titel op een presenteerblaadje aangeboden, en nog laten we de kans vandaag schieten. Dat vind ik veel kwalijker dan een rommelig seizoen.

Op een gegeven moment moet je opstaan en kunnen zeggen ;"Rot op, dit is van mij!" That's what separates the boys from the men. Ik mis het meedogenloze van een kampioen compleet. De zomeravondvoetbalmentaliteit zit te diep.
Niet mee eens. Ze roken vorig jaar kennelijk een heel jaar lang geen kampioenschap. Nu zijn we al geplaatst voor die play-offs waar we vorig jaar voor knokten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:25 am

Maarten127 schreef:Ik had de reacties van verschillende lijkenpikkers hier wel eens willen lezen wanneer HTC zijn selectie helemaal te tyfus gescholden had tijdens de persconferentie. Ik neem aan dat dit wel binnenskamers gebeurd hoor, ik kan me slecht voorstellen dat een Davids ineens tegen zijn verlies kan.
Precies. Een half jaar geleden werd HtC kwaad na een nederlaag, toen was het ook niet goed. Ik neem aan dat hij beter weet wat zich in de kleedkamer heeft afgespeeld dan wij. Blijkbaar vond hij het nodig om zijn groep in bescherming te nemen. Ik denk dat de spelers helemaal kapot zaten, dat maak ik uit de reactie van HtC op.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 10:35 am

Vind ik ook. Met dom geroep in de media schiet je niets op.

Echt een verschrikking, deze nederlaag. Maar echt verrassend vind ik het niet. Ajax is het hele seizoen al wisselvallig.

En laten we wel wezen: het kan natuurlijk nog steeds. Neem de Psv-supporters. Die zaten er na de wedstrijd tegen Nec ook helemaal doorheen. En nu lopen ze waarschijnlijk fluitend door de meubelboulevard.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:44 am

Jöhnk schreef:Vind ik ook. Met dom geroep in de media schiet je niets op.

Echt een verschrikking, deze nederlaag. Maar echt verrassend vind ik het niet. Ajax is het hele seizoen al wisselvallig.
Klopt, blijkbaar is de druk enorm groot. MVG constateerde eerder al dat dat het verschil is tussen Ajax en AZ. Bij Ajax is het moeten, moeten, moeten. Ga daar als speler maar eens mee om.

En laten we wel wezen: het kan natuurlijk nog steeds. Neem de Psv-supporters. Die zaten er na de wedstrijd tegen Nec ook helemaal doorheen. En nu lopen ze waarschijnlijk fluitend door de meubelboulevard.
Nou, fluitend...ze maken zich grote zorgen daar. Maar het is waar, het kan nog. AZ en PSV voelen nu de druk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 09, 2007 10:47 am

AZ heeft anders wel een heel simpel programma, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:47 am

Klopt, maar AZ speelt nog wel UEFA-cup.

Plaats reactie