Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 01, 2007 5:07 pm

Met wie kunnen we hem vergelijken?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 01, 2007 11:14 pm

Jabu schreef:Darijo Srna is ook wel een aardige voetballer. Staat alleen bij Shaktar onder contract en verdient daar bakken met geld. Zal dus wel wat kosten. Hij speelt bij Shaktar als back, maar in het nationale team aan de zijkant op het middenveld. Is eigenlijk zo'n typische wingback en vergelijkbaar met bijvoorbeeld Salihamidzic van Bayern. Ik denk niet dat hij serieus een optie is.
Volgens AN, dat zich beroept op eigen bronnen, zou Ajax wel degelijk belangstelling hebben voor Srna.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 01, 2007 11:16 pm

Oh God, Ajax kennende wordt hij dan gehaald als rechtsbuiten. :sad:

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 02, 2007 5:03 am

Rishi schreef:Met wie kunnen we hem vergelijken?
Meer Escude dan Grygera. Ik vind Noveski een leuke speler.

Srna, goede speler. Peperduur, kan Ajax sowieso vergeten. Mocht het waar zijn, halen MVG en HtC dus alweer bakzeil v.w.b. hun aankoop Ogararu. Duur geintje dan, zo wordt het natuurlijk nooit wat.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 8:59 am

Ogararu is niet de aankoop van HtC, Wimpey. Hij kende hem amper. Ogararu is door alle scouts van Ajax beoordeeld, maar uiteindelijk gehaald door MVG.
Wat is er trouwens mis met een betere speler halen voor Ogararu?
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma apr 02, 2007 9:24 am

Darijo Srna zou zeker een aardige speler voor Ajax zijn. Is om meerdere plaatsen inzetbaar. Alleen moet Ajax zulke jongens halen op het moment dat ze nog bij Hajduk Split spelen. Toen was hij al international en was al duidelijk dat het een talentvolle speler is. De trend heeft zich de laatste jaren voorgedaan dat iedereen die een beetje talent heeft in ex-Joegoslavië (en Roemenië en in mindere mate ook Tsjechië), meteen kiest voor het grote geld in de Ukraine en Rusland. Vervolgens zijn ze erg duur voor Europese subtoppers en kan alleen een echte kapitaalkrachtige topclub, zoals Man Utd met Nemanja Vidic, zo'n speler wegkopen. Die spelers zelf ontwikkelen zich ook niet super in de Russische en Ukrainse competitie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 02, 2007 11:20 am

joey schreef:Ogararu is niet de aankoop van HtC, Wimpey. Hij kende hem amper. Ogararu is door alle scouts van Ajax beoordeeld, maar uiteindelijk gehaald door MVG.
Wat is er trouwens mis met een betere speler halen voor Ogararu?
Omdat Ogararu of een type Ogararu, met Urby aan de linkerkant, maar zelden nodig is en Ajax het geld dus beter elders kan besteden. Een echte verdedigende middenvelder, bijvoorbeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 03, 2007 12:22 pm

Flamini wil vertrekken bij Arsenal

Mathieu Flamini wil komende zomer vertrekken bij Arsenal. De talentvolle Fransman zou een poging gaan wagen om zijn contract af te kopen, zo meldt L'Equipe.

De 23-jarige Flamini heeft inmiddels de nieuwe FIFA-regelementen op dit vlak doorgesproken met zijn zaakwaarnemers. De middenvelder verwacht bij Arsenal geen vaste waarde in de hoofdmacht te kunnen worden en denkt elders meer aan spelen toe te komen. De Serie A zou zijn voorkeur hebben.

"Ik ben aan het einde van een cyclus gekomen," zo licht Flamini zijn besluit toe. "Ik speel nu drie jaar voor Arsenal en volgens mijn advocaat mag ik in juni vertrekken. Wel moet ik dan mijn laatste jaarsalaris overmaken aan de club."

"De volgende drie jaar van mijn loopbaan worden cruciaal. Ik heb een bepaald niveau voor ogen en ik denk dat ik dat kan bereiken. Dan moet ik echter wel meer aan spelen toekomen. Dat is nodig voor mijn ontwikkeling als voetballer," aldus de ex-speler van Olympique Marseille.

voetbalzone.nl

Zou geen verkeerde speler zijn. Kan aardig controlerend spelen, is multifunctioneel, werkt hard, heeft een betere pass dan bijvoorbeeld een Gabri en is zeker geen grootverdiener bij Arsenal. Ik weet ook niet zeker of er hele grote clubs voor hem in de rij zullen staan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 03, 2007 12:24 pm

Hij wil absoluut spelen. Lijkt me niet dat Ajax hem dat kan garanderen. Ik denk dat hij gewoon naar een suptopper in een grote competitie gaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 6:17 pm

Hier staat al wat meer info in over Sidwell:
'Ajax bekeek Steve Sidwell'

Ajax is op zoek naar versterkingen voor volgend seizoen. Coach Henk ten Cate wil zijn selectie uitbreiden met een centrale verdediger, een middenvelder en een spits. Voor de positie in de middelste linie zou Steve Sidwell in aanmerking komen. Ajax' technisch directeur Martin van Geel heeft de speler dit weekend bekeken in de wedstrijd Tottenham Hotspur - Reading.

De 24-jarige Sidwell, speler van Reading, stond de volledige negentig minuten op het veld. Een stempel kon de roodharige middenvelder niet drukken; Tottenham won, dankzij een benutte strafschop van Robbie Keane, met 1-0.

In eerdere wedstrijden dit seizoen was Sidwell echter wel belangrijk. De Engelsman is een van de uitblinkers bij Reading, dat op het moment achtste staat in het Engelse Premiership. Sidwell speelde tot dusver alle 31 wedstrijden mee. Komende zomer is hij transfervrij.

Ajax zou de Brit volgens Voetbal International zien als een welkome versterking. De Amsterdammers zijn echter niet de enige gegadigde voor Sidwell. Naar verluidt azen ook andere Engelse clubs naar de handtekening van de middenvelder. Daarnaast hoopt Reading de speler te kunnen verleiden tot een nieuw contract.

Sidwell speelt vanaf de zomer van 2003 voor The Royals. De speler is een product uit de jeugdopleiding van Arsenal, waar hij nooit wist door te breken tot de eerste selectie. Op huurbasis kwam Sidwell uit voor Brentford, Beveren en Brighton, voordat Reading hem vier jaar geleden zekerheid verleende. Tot dusver speelde de speler 165 wedstrijden voor de club uit het Madejski Stadium.

voetbalzone.nl

Heerlijk trouwens dat de geruchtenmachine straks weer op gang komt.

DelToro

Bericht door DelToro » wo apr 04, 2007 7:48 pm

Gaat Alex opvolger van Stam bij Ajax worden?
02-04-07
Bij São Paulo Futebol Clube loopt de beste opvolger voor Jaap Stam rond. Zijn naam: Alex Silva. Tot die conclusie kwam een verslaggever van Sportweek tenminste toen hij rond dwaalde in Zuid-Amerika. Alex, niet te verwarren met de Alex van PSV, was enige tijd geleden ook in Brazilië nog een grote onbekende, die overkwam van Vitoria uit Bahia. Eind vorig jaar werd zijn naam zelfs nog niet genoemd als basisspeler van São Paulo. Maar nu is hij een vaste kracht van de ‘Tricolores’. Als centrale verdediger, spelend op dezelfde positie als Stam, lijkt hij met zijn 1.92m ook als type-speler op Stam of Alex van PSV. Samen met André Dias geeft Alex Silva leiding aan de centrale verdediging van Sào Paulo.

Thuis bij Dinis Fonseca bekijkt de verslaggever op een scherm van één bij twee meter naar het rechtstreekse verslag van de wedstrijd São Paulo–Alianza Lima (Peru). Een wedstrijd, die met 4-0 wordt gewonnen door de Brazilianen en waarin Alex Silva scoort. De verslaggever geeft aan, hem één van de opvallendste spelers te vinden, mede gebaseerd op eerdere wedstrijden, die hij zag: Met zijn 22 jaar straalt Alex nu al gezag uit.

Dinis voorspelt hem een grote toekomst: ,,Je ziet het goed, hij is een groot talent. Noem mij een centrale verdediger, die in 32 wedstrijden 7 keer scoort.” En hij vervolgt: “Alex Silva wordt een hele grote! Ik verwacht dat hij nog beter wordt dan zijn broer.”

Zijn broer?, vraagt de verslaggever verbaasd. ,,Weet je dat dan niet hij is de broer van Luisão uit de nationale selectie, de centrale verdediger van Benfica.”

Desgevraagd kan Dinis geen details uit zijn contract geven. ,,Als je die wil weten moet je Carol bellen. Zij is één van de juristen, die bij São Paulo betrokken is.” De verslaggever stelde die vraag omdat veel contracten een zogenaamde ‘strafclausule’ kennen om de uittocht aan spelers tegen te gaan. Een bedrag dat aan de club betaald moet worden bij het verlaten van de club voor beëindiging van het contract.

Alex Silva zal nu nog wel betaalbaar zijn. Dus moet Ajax snel zijn, want naar verwachting gaat de prijs snel omhoog. Of anders is PSV, dat hier actief scout, de Amsterdammers straks weer te snel af.
Bron: Sportweek

RIO, naar het schijnt een gewaardeerd lid van het PSV Forum dat ook nog eens aardig ingelicht schijnt te zijn zegt het volgende hierover:

- "Alex Sandro Da Silva, een huge motherf*cker en ik zag hem al spelen toen ik in Sao Paulo verbleef 6 jaar terug. Is zeker een groter talent dan Luisao maar die is niet bijzonder goed. Kopsterk en een fysiek zeer sterke verdediger." (Alex is het broertje van Luisao van Benfica)

- "Nee nee, Frans Odink (schrijver van het artikel) is wel ok. Ik heb contact met hem gehad voordat hij op pad ging. Laat ik het zo zeggen, hij zal nog enkele talenten die we op papier hebben behandelen. En verder is Alex Silva WEL haalbaar op dit moment. Nog wel. Zowel Ajax als PSV hebben interesse in hem."
Laatst gewijzigd door DelToro op wo apr 04, 2007 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 8:05 pm

En waarom is deze schrijver zo aardig om Ajax hier op te wijzen? En waarom doet hij dat via zo’n artikel, waardoor meteen heel Nederland mee kan lezen?

Ik zal vanavond proberen een eerste indruk van deze Alex te krijgen.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 04, 2007 9:20 pm

Op basis van tv-beelden? Hebben we zo niet een keer ene Gabrich gekocht?

Ik snap dat we niet iedere wedstrijd kunnen bezoeken, maar live zie ik altijd meer dan in een wedstrijd op tv. Dat zal ook komen door het commentaar (kan niet anders), maar ook door het zicht op het veld.

Over samenvattingen zullen we maar niet hebben.

Is het zo'n "Grote" dan is Ajax nu al te laat. Zie het verhaal Jonathan Reis. Kwestie van geld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 9:48 pm

Op basis van tv-beelden kan je een speler prima beoordelen. Uiteraard moet je wel iemand wel vaker bekijken dan wanneer je in het stadion zit, want in het stadion zie je veel meer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 05, 2007 8:01 am

Thomas schreef:En waarom is deze schrijver zo aardig om Ajax hier op te wijzen? En waarom doet hij dat via zo’n artikel, waardoor meteen heel Nederland mee kan lezen?
Ajax zat er dus al achteraan (zie reactie RIO). Blijkbaar scout Ajax dan toch in Z Amerika.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 05, 2007 11:02 am

Het is ook verstandig om een speler recht in de ogen te kijken.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 05, 2007 12:12 pm

Jöhnk schreef:Ajax zat er dus al achteraan (zie reactie RIO). Blijkbaar scout Ajax dan toch in Z Amerika.
Ik hoop het. :xyxthumbs:
Kaboem! schreef:Het is ook verstandig om een speler recht in de ogen te kijken.
Dat kan dan toch prima bij de onderhandelingen, Boem!?

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 05, 2007 12:16 pm

Volgens mij moet je voor het bieden wel weten wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 05, 2007 12:20 pm

Ach, als het een uitstekende speler is dan is hij het al waard om er voor af te reizen, lijkt mij. En als je een mindere indruk krijgt wanneer je hem recht in de ogen kijkt dan blijf je gewoon star vasthouden aan dat salaris van 1.000 euro per week en laat je de onderhandelingen vast lopen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 05, 2007 12:35 pm

Ik zou eerder afreizen om hem te zien spelen en trainen. En om met hem te spreken. Onderhandelen kan ook per mail, fax en telefoon.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 05, 2007 3:50 pm

Van ene Hassanova van AN:
Volgens mijn bronnen praten de vertegenwoordigers van ajax met Nabil el Zhar in Parijs. Nabil el Zhar staat momenteel onder contract van Liverpool.
Hij moet de opvolger zijn van Rosales.

Statieken:

Positie: aanvaller
Nationaliteit: Marokkaan
Geboren: 27 augustus 1986 te Ales (Frankrijk)
Lengte: 1.75 m

Onder contract sinds:1 oktober 2006

Looptijd contract tot:
Afkomstig van: St Etienne(Frankrijk)
Transferbedrag:
Overige vorige clubs: OAC Ales (Frankrijk), Nimes Olympique(Frankrijk),

Debuut Liverpool:29 nov 2006 Liverpool-Portsmouth 0 - 0 (Premier League).
Eerste doelpunt Liverpool:
Erelijst Liverpool:

Nabil behoorde tot het Marokko elftal dat op het jeugd wereld kampioenschap in 2005 tot de halve finale kwam.Marokko werd uiteindelijk 4e.

Filmpje: Nabil El Zahr WK 2005

http://www.youtube.com/watch?v=P9Fn-OKuwVU

Waarom post Revo hier eigenlijk nooit meer? Als ik z'n posts op AN zo lees kan hij aan inside nieuwtjes komen en ziet hij ook veel voetbal. Jammer dat zo iemand hier niet (meer) post.

Daniel

Bericht door Daniel » zo apr 08, 2007 11:38 am

www.voetbalprimeur.nl schreef: "Ajax toont interesse in Yartey"

Volgens de zaakwaarnemer van Ishmael Yartey is onder meer Ajax geïnteresseerd om zich te verzekeren van de diensten van de Ghanees. Yartey maakte veel indruk op het Afrikaans Kampioenschap onder 17, dat onlangs werd gehouden.

De zaakwaarnemer zegt in een interview dat Ajax contact heeft opgenomen met de club van de Ghanees om te informeren naar een eventuele overgang.

Verder zouden Porto en Sporting Lissabon al hebben laten weten dat de Ghanees meer dan welkom is. Ook Barcelona wordt in een interview met de zaakwaarnemer genoemd.

Op dit moment is Yartey aanwezig in Frankrijk voor korte stages bij Monaco, Marseille en Lille.
Weet iemand meer over deze jongen? Op welke positie hij speelt en wat voor een type speler hij is?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 09, 2007 4:28 am

Er zijn meerdere Yarteys onder de Ghanese zon. Laat ze niet met de verkeerde Yartey thuis komen. ;)

http://www.myjoyonline.com/archives/spo ... 3/2918.asp

Daniel

Bericht door Daniel » ma apr 09, 2007 12:36 pm

Ik neem aan dat de Yartey uit het bericht van my joy online al wat op voetbal leeftijd is, terwijl de Yartey waar Ajax interesse in zou tonen laatst nog op het Afrikaans Kampioenschap U-17 speelde..

P.S. Overigens is de 17-jarige Yartey een spits las ik ergens.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 4:42 pm

Ik geloof dat iemand zich hier laatst afvroeg hoe het nou zat met die jonge Hongaar, Nemeth.

Revo schreef op AN:
Daar heb ik echt nog niets van gehoord, ook niet toen ik navraag ging doen hoe het met Nemeth zat bij wat Hongaarse supporters. Voor de duidelijkheid Nemeth heeft Ajax afgewezen destijds.
Wanneer komt Revo nu weer eens langs op AT?

Plaats reactie