Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
- Alaindebanaan
- Ajaciedjuh
HighLow:
Talentvolle Zuid-Afrikanen op proef bij Ajax
Written by Jacques Happe
Saturday, 17 March 2007
Zondag arriveren twee Zuid-Afrikaanse talenten op Schiphol voor een 10-daagse stage bij Jong Ajax. Clifford Ngobeni en Nazier Allie van Ajax Cape Town zijn door Ajax uitgenodigd om de komende anderhalve week mee te trainen. Zaterdag spelen ze eerst nog met hun eigen team tegen BidVest Wits. Beide spelers maakten indruk op de technische staf van Ajax, toen de moederclub in januari een met 3-1 verloren trainingswedstrijd speelde tegen dochter Ajax Cape Town.
Nadat afgelopen seizoen Stanton Lewis zich bij Jong Ajax meldde, zijn het dit jaar weer twee talenten uit Zuid-Afrika die zich tijdens een stage mogen bewijzen. “Ik kijk er enorm naar uit”, zegt middenvelder Ngobeni op de website van Ajax Cape Town. "Nu hoef ik alleen nog maar vreselijk mijn best te doen.” Hij kijkt er naar uit om zijn maatje Stanton Lewis weer te ontmoeten. “We kennen elkaar al zo lang!” Ook Nazier Allie wil er hard tegenaan. “Ik ga er heen om hard te werken”, zegt hij voorzichtig. “Ik hoop dat ik de techniek en kennis die ik hier bij Cape Town leerde in Amsterdam op goede wijze in de praktijk mag brengen.” Dat Allie een talent is, is de bondscoaches in Zuid-Afrika ook niet ontgaan. “Ik vermaak me prima en mijn enige andere wens is nu dat ik nog een telefoontje krijg voor het nationale onder 23 team. Naar Peking te mogen voor de Olympische Spelen zou geweldig zijn!”
Nazier “Zierie” Allie werd na afloop van de oefenpot in januari tegen Ajax gekozen tot man of the match. Voor de 22-jarige verdediger is Manchester United zijn favoriete club. De in Chiawelo (Soweto) geboren 1 meter en 65 centimeter kleine Clifford Ngobeni is een centrale middenvelder, die al zes jaar bij Ajax cape Town traint. Desondanks ziet “Dona” AC Milan als zijn favoriete club. Zijn talent wordt in Afrika alom geroemd en vorige week maakte hij zijn debuut in het nationale team tegen Swaziland. De 19-jarige kreeg complimenten voor zijn uitstekende passing en dominante spel. Men verwacht dat de kleine voetballer al snel in Amsterdam een contract zal tekenen. Ook assistent coach Ian Gorowa en keepertrainer André Bronkhorst komen met de twee talenten mee naar Amsterdam om hier ervaringen op te doen.
Talentvolle Zuid-Afrikanen op proef bij Ajax
Written by Jacques Happe
Saturday, 17 March 2007
Zondag arriveren twee Zuid-Afrikaanse talenten op Schiphol voor een 10-daagse stage bij Jong Ajax. Clifford Ngobeni en Nazier Allie van Ajax Cape Town zijn door Ajax uitgenodigd om de komende anderhalve week mee te trainen. Zaterdag spelen ze eerst nog met hun eigen team tegen BidVest Wits. Beide spelers maakten indruk op de technische staf van Ajax, toen de moederclub in januari een met 3-1 verloren trainingswedstrijd speelde tegen dochter Ajax Cape Town.
Nadat afgelopen seizoen Stanton Lewis zich bij Jong Ajax meldde, zijn het dit jaar weer twee talenten uit Zuid-Afrika die zich tijdens een stage mogen bewijzen. “Ik kijk er enorm naar uit”, zegt middenvelder Ngobeni op de website van Ajax Cape Town. "Nu hoef ik alleen nog maar vreselijk mijn best te doen.” Hij kijkt er naar uit om zijn maatje Stanton Lewis weer te ontmoeten. “We kennen elkaar al zo lang!” Ook Nazier Allie wil er hard tegenaan. “Ik ga er heen om hard te werken”, zegt hij voorzichtig. “Ik hoop dat ik de techniek en kennis die ik hier bij Cape Town leerde in Amsterdam op goede wijze in de praktijk mag brengen.” Dat Allie een talent is, is de bondscoaches in Zuid-Afrika ook niet ontgaan. “Ik vermaak me prima en mijn enige andere wens is nu dat ik nog een telefoontje krijg voor het nationale onder 23 team. Naar Peking te mogen voor de Olympische Spelen zou geweldig zijn!”
Nazier “Zierie” Allie werd na afloop van de oefenpot in januari tegen Ajax gekozen tot man of the match. Voor de 22-jarige verdediger is Manchester United zijn favoriete club. De in Chiawelo (Soweto) geboren 1 meter en 65 centimeter kleine Clifford Ngobeni is een centrale middenvelder, die al zes jaar bij Ajax cape Town traint. Desondanks ziet “Dona” AC Milan als zijn favoriete club. Zijn talent wordt in Afrika alom geroemd en vorige week maakte hij zijn debuut in het nationale team tegen Swaziland. De 19-jarige kreeg complimenten voor zijn uitstekende passing en dominante spel. Men verwacht dat de kleine voetballer al snel in Amsterdam een contract zal tekenen. Ook assistent coach Ian Gorowa en keepertrainer André Bronkhorst komen met de twee talenten mee naar Amsterdam om hier ervaringen op te doen.
De T.Stagiairs bij Ajax
AMSTERDAM, zondag
Ajax krijgt vanaf morgen twee Zuid-Afrikaanse stagiairs op bezoek. De 22-jarige centrumverdediger Nazier Allie en de 19-jarige verdedigende middenvelder Clifford Ngobeni maakten in januari een goede indruk tijdens het oefenduel met Ajax, waarin satellietclub Cape Town verrassend met 3-1 zegevierde.
Blij met de punten ...
Ten Cate vroeg De Boer om terugkeer als Ajax-speler
Datum: 1-apr-2007 01:12
Ajax-coach Henk ten Cate heeft Frank de Boer benaderd om deze tweede helft van de competitie bij de Amsterdammers te komen voetballen. Rob Cohen, schoonvader en zaakwaarnemer van zijn tweelingbroer Ronald, heeft dat bevestigd tegenover Sportweek. De huidige assistent-trainer van jong-Ajax heeft destijds bedankt voor de eer.
Volgens Cohen handelt de club niet goed in het benaderen van oud-spelers. ‘Het is een grote fout van Ajax dat ze spelers als Frank en Ronald en andere topspelers die bij Ajax hebben gespeeld niet veel eerder benaderen voor een terugkomst. De mensen die Shota Arveladze hebben afgewezen zou ik alsnog ontslaan. Het salaris van Shota is peanuts voor Ajax en nu is hij heel gelukkig bij AZ. Ik zou binnen de directie alsnog vragen: ‘Jongens, wie heeft daar nee tegen gezegd?’’
Frank de Boer werd de afgelopen weken steeds vaker genoemd als opvolger van hoofd jeugdopleidingen John van de brom, die aan het einde van het seizoen Ajax verlaat. ‘Dat lijkt me niet verstandig. Voor leiding geven is ook ervaring nodig en die moet je opdoen,’ aldus Cohen. ‘Hij zal er verstandig aan doen op termijn bij topcoaches mee te gaan lopen.’ Ook assistent-trainer Hennie Spijkerman wordt genoemd voor de functie op trainingscomplex De Toekomst. ‘Dat zou een goede zet zijn. Spijkerman hoofd jeugdopleidingen en Frank de Boer assistent van Henk ten Cate. Hij moet de jeugd nu maar eens achter zich laten’, besluit de zakemman. (ES/SZ/MB)
Sportweek.nl
Dit vindt ik opvallend, want het is alsof Ajax nog niet genoeg van dat soort spelers heeft/had.De kans is aanwezig dat Darijo Srna vanaf komend seizoen in het shirt van Ajax gaat spelen. Volgens verscheidene internetsites zou de club uit Amsterdam nadrukkelijke belangstelling hebben in de defensief ingestelde international van Shaktar Doñetsk.
Srna kan zowel als links- en als rechtsback fungeren en Ajax-trainer Henk ten Cate gaf eerder al aan dat hij op die posities graag versterkingen zou willen zien. Ajax had dit seizoen door blessures en schorsingen al enkele malen te kampen met problemen in de achterhoede.
Dezelfde internetmedia melden eveneens dat de Nederlandse topclub zich voortaan meer op spelers uit Oost-Europa wil gaan richten, gezien de mogelijkheden die daar liggen.
ik noem r snel een paar op, Mitea, Manucharyan, Grygera, Ogararu Manucharyan, Chivu, Lobont....
Pompiedom