Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 22, 2007 3:47 pm

Gewoon doorvoetballen. Wat heb je nou aan een ringvinger! Als het nu je middelvinger was zou ik erover nadenken. Maar een ringvinger kun je missen, want wie wil er nog trouwen tegenwoordig ? :sonade

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 22, 2007 5:59 pm

Baseman schreef: Ik ben geen fan van Totti, maar hij draait een geweldig seizoen :xyxthumbs:
Baseman beantwoordt Peter's vraag aan moi.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 23, 2007 12:30 pm

ASR_AFCA schreef:Gewoon doorvoetballen. Wat heb je nou aan een ringvinger! Als het nu je middelvinger was zou ik erover nadenken. Maar een ringvinger kun je missen, want wie wil er nog trouwen tegenwoordig ? :sonade
Pozzi: 'Gelukkig schrijf ik met mijn linkerhand'

22/3/2007 23:12

Nicola Pozzi zal zich niet laten opereren aan zijn ringvinger. De aanvaller Empoli laat zijn sportieve ambities prevaleren boven een noodzakelijk medische ingreep. 'Als mijn kleinkinderen vragen stellen over mijn vinger, kan ik ze vertellen over het fantastische seizoen dat ik beleefde met Empoli.'

Dat Pozzi geen gehoor geeft aan de diagnose van de artsen dat hij zich moeten laten opereren, betekent dat de ringvinger van zijn rechterhand blijvend beschadigd zal zijn. 'Ik heb mijn vinger nog, alleen kan ik hem niet buigen of bewegen', vertelt de twintigjarige aanvaller over de consequenties van zijn beslissing. 'Gelukkig schrijf ik met mijn linkerhand…'

'Ik heb alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen, het was een moeilijke beslissing. Met Empoli strijden we voor een plaats in de Champions League en dat is heel belangrijk voor de club. Het had iets anders geweest als we streden tegen degradatie. Bovendien kan ik worden opgeroepen voor Jong Italië om deel te nemen aan het EK onder-21.'

Empoli-coach Luigi Cagni zegt geen druk te hebben uitgeoefend op zijn jonge aanvaller om door te spelen ondanks zijn blessure. 'Persoonlijk denk ik dat hij de juiste beslissing heeft genomen, maar dat heb ik hem niet gezegd toen hij me om advies kwam vragen. Ik denk dat Nicola hier als persoon volwassener van wordt. Hij moet het nu van zich afzetten en naar de toekomst kijken.'
vi.nl

Dat is nog eens beleving. :xyxthumbs:

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 23, 2007 1:12 pm

Ik vind het niet heel erg verstandig...de schade valt mee, maar hij houdt er dus wel gewoon blijvend letsel aan over. En dat voor een spelletje.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 23, 2007 1:15 pm

Baseman schreef:Ik vind het niet heel erg verstandig...de schade valt mee, maar hij houdt er dus wel gewoon blijvend letsel aan over. En dat voor een spelletje.
Beroep!
Als hij zich nu laat opereren dan mist hij EK -21 en misschien kwalificatie voor CL of UEFA.
Dat zijn voor hem weer de kansen om een groot contract af te dwingen.
Risico van het vak.

Arthur

Bericht door Arthur » vr mar 23, 2007 1:39 pm

Straks plaats Empoli zich alsnog nergens voor en raakt hij geblesseerd waardoor hij niet meekan naar het EK-21. Heeft-ie toch mooi voor niks een lamme vinger.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 23, 2007 1:50 pm

Juist !
En bewust levenslang letsel noem ik geen risico van het vak.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 23, 2007 3:09 pm

Ik vind het ook vrij onverstandige keuze. Hier gaat die jongen nog spijt van krijgen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 24, 2007 4:25 pm

Parma stunt met aantrekken 52-jarige

23/3/2007 19:18

Parma heeft voor een publiciteitstunt gezorgd door de 52-jarige Gene Gnocchi tot het einde van het seizoen te contracteren. De Italiaanse cabaretier hoopt zijn droom te verwezenlijken om in de Serie A te spelen.

Gnocchi was sinds november op zoek naar een club die hem een kans wilde geven. Hij was op bezoek bij Atalanta Bergamo, Bologna, Siena en Torino, maar bereikte uiteindelijk een overeenkomst met Parma, de club waar hij ook supporter van is. De veteraan gaat ongeveer 1400 euro per maand verdienen.

Of de wens van de 52-jarige Gnocchi ook in vervulling gaat, valt nog te bezien. Parma verkeert in serieus degradatiegevaar en onder die omstandigheden lijkt het onwaarschijnlijk dat coach Claudio Ranieri zijn jongste aanwinst zal inzetten. Pas als de club zeker is van lijfsbehoud in de Serie A zou de stunt rond Gnocchi compleet kunnen worden.
vi.nl

Wat hebben Italiaanse clubs toch? Perugia wilde ook al eens de eerste vrouw contracteren en gaf geloof ik ook de zoon van een rijke sjeik een contract.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 24, 2007 6:43 pm

Sjeik is een groot woord, hoor. De zoon van Khadaffi was het.

Ik vind het wel komisch die taferelen.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 26, 2007 2:54 pm

Vijf jaar geëist tegen Berlusconi

ROME - Aanklagers in Milaan hebben maandag vijf jaar gevangenisstraf geëist tegen de Italiaanse oud-premier Silvio Berlusconi wegens omkoping van rechters.

"De heer Berlusconi was de drijvende kracht achter deze zaak", zei aanklager Piero de Tetris volgens het persbureau Ansa.

Mediatycoon en multimiljardair Berlusconi wordt verdacht van het omkopen van rechters om zo te verhinderen dat zijn zakenrivaal Carlo de Benedetti in 1985 het voedselbedrijf SME zou overnemen.

Naar verwachting doet de rechtbank eind april een uitspraak.
Nu.nl

Remember Bernard Tapie en Jesús Gil y Gil.... Al zal Berlusconi daar te veel macht voor hebben.

jabu

Bericht door jabu » di mar 27, 2007 8:20 am

Toni heeft het gehad bij Fiorentina

Luca Toni en Fiorentina leken samen een grote toekomst te hebben, maar niets blijkt minder waar. De spits van Fiorentina liet in een interview met de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport blijken dat hij het liefst nog na dit seizoen vertrekt bij de club uit Florence.

Toni, die bij Fiorentina een contract heeft tot medio 2009, liet weten dat zijn toekomstplannen niet bij Viola liggen. "Ik wil het maximale uit mijn loopbaan halen en grote prijzen winnen", liet de fysiek sterke aanvaller weten aan de roze sportkrant. "Het kampioenschap in de Serie A en de Champions League winnen zijn twee dromen van mij. Hoe je het ook wendt of keert, deze club zal binnen vijf jaar geen van beide prijzen in de wacht kunnen slepen."

"De voorzitter ziet het niet zitten dat ik vertrek bij Fiorentina. Hij wilt dan ook geen woord spreken over een mogelijk vertrek van mij. Ik heb een contract tot 2009, dus de club heeft het recht om mij aan mijn contract te houden. Maar als de voorzitter zich zo blijft opstellen als nu, raakt de relatie die ik heb met de club zwaar verstoord."

Op de vraag waar Toni dan wilde gaan voetballen, kwam een duidelijk antwoord: "Duidelijk is dat ik in Italië wil bijven voetballen. Ook duidelijk is dat wanneer Juventus volgend jaar weer op het hoogste niveau uitkomt, ik daar graag zou willen spelen. De Oude Dame is momenteel mijn eerste keus."
voetbalzone

Is dit weer de Ibrahimovic-tactiek die ze bij Juve hanteren. Eerst de speler in kwestie gek maken en zorgen dat hij een breuk forceert zodat ze wel met Juve om tafel moeten gaan zitten?

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 27, 2007 6:39 pm

Toni gaat naar Bayern, let maar op! :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 01, 2007 3:14 pm

Maxwell speelt aan de zijlijn een tegenstander door de benen en passeert hem, geeft de bal aan Crespo, krijgt hem terug en passeert op techniek nog twee man en schiet uit een hele moeilijke hoek raak: 1-0 Inter-Parma.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo apr 01, 2007 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 01, 2007 3:24 pm

1-0 voor Inter neem ik aan. Of was het een eigen goal :D
Heb je geen filmpje?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » zo apr 01, 2007 3:51 pm

wimpey schreef:Toni gaat naar Bayern, let maar op! :yes:
Gaat dat kosten ?.Of 1 april ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 01, 2007 4:57 pm

Voetske schreef:
20 miljoen. Toni is al op huizenjacht geweest in Mùnchen afg. week. Volgens Blid, dus dan is het waar! ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 01, 2007 8:16 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef:
20 miljoen. Toni is al op huizenjacht geweest in Mùnchen afg. week. Volgens Blid, dus dan is het waar! ;)
En VDV had al een tandarts in de buurt van Eindhoven volgens bronnen net zo betrouwbaar als de Bild, maar laat hij niet naar PSV zijn gegaan!
De Italiaanse media (onbetrouwbaar) melden dat Toni een voorkeur heeft voor Juventus.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 01, 2007 8:17 pm

Het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat een Italiaan die gewild is door alle topclubs uit eigen land naar Bayern gaat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 01, 2007 9:46 pm

Rishi schreef:1-0 voor Inter neem ik aan. Of was het een eigen goal :D
Heb je geen filmpje?
Maxwell tegen Parma

Hij speelde hem trouwens niet door de benen van z'n tegenstander, zie ik nu.

peter

Bericht door peter » ma apr 02, 2007 10:24 am

Deze wil ik jullie niet onthouden, al is de kwaliteit van het filmpje nog even wat minder.

Quagliarella scoort op prachtige wijze tegen Chievo: http://www.youtube.com/watch?v=0lhaIq9W_cI

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 08, 2007 3:02 am

Ronaldo heeft vandaag z'n vierde doelpunt voor Milan gemaakt in de belangrijke wedstrijd tegen Empoli. :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 16, 2007 12:25 pm

Inter heeft gelijkgespeeld bij Palermo en is nu ook bijna officieel kampioen. Roma heeft met 4-0 gewonnen (o.a. twee goals van Tottigol) en is twee punten uitgelopen op Lazio. Milan heeft de vierde plek over genomen, mede dankzij de 1-3 van Ronaldo. Mutu maakte de enige treffer voor Fiorentina, dat met 1-0 won.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 6:17 pm

Inter moet nog even wachten op de titel:

FT Inter Milan [1 - 3] AS Roma

28' L. Figo

44' [0 - 1] S. Perrotta

51' A.F.A. Mancini

52' [1 - 1] M. Materazzi (pen.)

53' D.M.C. Pizarro

54' P. Mexes

77' D. Stankovic

83' M. Materazzi

89' [1 - 2] F. Totti

90' [1 - 3] M. Cassetti

90' A.M.D. Doniéber

peter

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 6:58 pm

Mooie overwinning, natuurlijk. Morgen even de krant kopen, want er werd maar weinig melding gemaakt van deze inhaalronde. Totti weer een stapje dichter bij die gouden schoen.

Overigens wist Seedorf ook nog te scoren in het uitduel met Ascoili. Hij tekende voor de 2-5, nadat Kaka en Gilardino de andere 4 treffers gelijk verdeeld hadden.
Lazio lijkt weer wat terug te vallen, na die 0-0 tegen Chievo. Neemt niet weg dat Lazio na de winterstop een prima serie heeft neergezet.

Plaats reactie