PSV deel 2
Maar ja. Das logies :DAutoriteit geeft toe: Romario beter dan Pelé
29/3/2007 17:51
Romario krijgt steeds meer erkenning voor zijn bijzonder trefzekere loopbaan. Het toonaangevende Braziliaanse voetbalmaandblad Placar, dat nogal eens twijfelde aan de waarde van zijn goals, gaf zelfs toe dat de 41-jarige spits van Vasco da Gama al meer doelpunten in officiële duels heeft gemaakt dan Pelé.
Placar kwam in eerste instantie uit op een overwinning voor Pelé, O Rei do Futebol. Hij zou in zijn carrière tot 720 echte goals zijn gekomen. Romario kreeg er vier minder toebedeeld. De website Netvasco deed een eigen onderzoek en kwam erachter dat Placar vijftien doelpunten over het hoofd had gezien, waarna Placar ruiterlijk rectificeerde: 'Romario is groter dan Pelé'.
Met die score van 731 treffers in officiële duels zou Romario de meest succesvolle speler aller tijden ter wereld zijn. In Europa kwam Gerd Müller in zijn carrière tot bijna het aantal waarop Pelé eindigde. De Duitse Bomber strandde in negentien seizoenen op 714 doelpunten.
Romario heeft er nog één nodig om de magische grens van duizend doelpunten te bereiken. Zondag krijgt hij daartoe de kans tegen Botafogo in Maracanã. In de buurt van Pelé komt hij niet meer. Die stopte toen hij er 1281 in had liggen.
Koeman snapt Sánchez niet: Salcido is wél fit
30/3/2007 14:12
Carlos Salcido staat zaterdag in het uitduel met NAC Breda gewoon op het veld. De Mexicaan heeft de hele week meegetraind en is fit genoeg om met PSV in actie te komen.
Vorig weekeinde haalde Hugo Sánchez nog woedend uit naar PSV. De bondscoach van Mexico vond het onbegrijpelijk dat de medische staf van de Eindhovense club niet gemerkt had dat Salcido geblesseerd was aan een heup. Volgens Sánchez zou de verdediger minstens drie weken uitgeschakeld zijn. 'Het irriteert me dat hij niet de juiste behandeling heeft gekregen', foeterde de voormalige spits.
Ronald Koeman reageerde verbaasd. De coach van PSV begrijpt niets van de commotie. 'Het was ons onbekend dat hij een blessure had', vertelde de trainer deze week aan Voetbal International.
Volgens Koeman heeft Salcido een ietwat dikke heup en een bloeduitstorting, maar de pijn is zo miniem dat de international gewoon kan spelen. 'Hij heeft getraind en gespeeld binnen de normen. Carlos is wel iemand die een pijntje kan hebben.' De coach is van plan binnenkort met Sánchez te bellen om te praten over Salcido.
vi.nl
Koeman haalt 16-jarige bij selectie
PSV-trainer Ronald Koeman heeft de 16-jarige Género Zeefuik aan zijn selectie toegevoegd voor het lastige uitduel met NAC, aankomende zaterdag. De vele blessures in de voorhoede dwingen de coach tot deze keuze.
Zeefuik, die via Ajax en Omniword in Eindhoven terecht kwam, zal volgens Koeman niet alleen als aanvulling worden meegenomen naar Breda. “We zitten in een cruciale fase en willen alle mogelijkheden dan ook benutten. Ik ben niet bang jonge talentvolle spelers de kans te geven. Ik heb ook ooit Ryan Babel op 17-jarige leeftijd laten debuteren bij Ajax,” zo geeft hij aan.
De jonge aanvaller zelf, die normaliter acteert in de A1 of het beloften elftal van de Eindhovenaren, laat weten opgetogen te zijn met de kans die hem wordt geboden. “Geweldig om drie dagen met de groep mee te trainen. Het gaat allemaal wat sneller, maar ik heb het gevoel het goed aan te kunnen. Dit is mijn kans om mezelf te bewijzen,” aldus Zeefuik.
voetbalzone.nl
Toen alle andere spitsen geblesseerd waren, ja. :D
-
Hij liet hem debuteren en vervolgens hoorden we een jaar niks van hemThomas schreef:Koeman snapt Sánchez niet: Salcido is wél fit
30/3/2007 14:12
Carlos Salcido staat zaterdag in het uitduel met NAC Breda gewoon op het veld. De Mexicaan heeft de hele week meegetraind en is fit genoeg om met PSV in actie te komen.
Vorig weekeinde haalde Hugo Sánchez nog woedend uit naar PSV. De bondscoach van Mexico vond het onbegrijpelijk dat de medische staf van de Eindhovense club niet gemerkt had dat Salcido geblesseerd was aan een heup. Volgens Sánchez zou de verdediger minstens drie weken uitgeschakeld zijn. 'Het irriteert me dat hij niet de juiste behandeling heeft gekregen', foeterde de voormalige spits.
Ronald Koeman reageerde verbaasd. De coach van PSV begrijpt niets van de commotie. 'Het was ons onbekend dat hij een blessure had', vertelde de trainer deze week aan Voetbal International.
Volgens Koeman heeft Salcido een ietwat dikke heup en een bloeduitstorting, maar de pijn is zo miniem dat de international gewoon kan spelen. 'Hij heeft getraind en gespeeld binnen de normen. Carlos is wel iemand die een pijntje kan hebben.' De coach is van plan binnenkort met Sánchez te bellen om te praten over Salcido.
vi.nl
Koeman haalt 16-jarige bij selectie
PSV-trainer Ronald Koeman heeft de 16-jarige Género Zeefuik aan zijn selectie toegevoegd voor het lastige uitduel met NAC, aankomende zaterdag. De vele blessures in de voorhoede dwingen de coach tot deze keuze.
Zeefuik, die via Ajax en Omniword in Eindhoven terecht kwam, zal volgens Koeman niet alleen als aanvulling worden meegenomen naar Breda. “We zitten in een cruciale fase en willen alle mogelijkheden dan ook benutten. Ik ben niet bang jonge talentvolle spelers de kans te geven. Ik heb ook ooit Ryan Babel op 17-jarige leeftijd laten debuteren bij Ajax,” zo geeft hij aan.
De jonge aanvaller zelf, die normaliter acteert in de A1 of het beloften elftal van de Eindhovenaren, laat weten opgetogen te zijn met de kans die hem wordt geboden. “Geweldig om drie dagen met de groep mee te trainen. Het gaat allemaal wat sneller, maar ik heb het gevoel het goed aan te kunnen. Dit is mijn kans om mezelf te bewijzen,” aldus Zeefuik.
voetbalzone.nl
Toen alle andere spitsen geblesseerd waren, ja. :D
IK GELOOF!!!!!!
Heel mooi, maar met die twee of drie of vijf nieuwe spitsen die Koeman erbij wil kan die jongen héél lang wachten voor hij weer een kans krijgt.Baseman schreef:Klopt, hij presteert uitstekend bij PSV en in Oranje -17 :xyxthumbs:
Het zou mooi zijn als wat speeltijd krijgt...
Het stinkt aan alle kanten!
vi.nlAddo, Lamey en De Jong moeten weg bij PSV
30/3/2007 14:31
PSV heeft Eric Addo, Michael Lamey en John de Jong laten weten dat zij niet in aanmerking komen voor een nieuwe verbintenis bij de huidige koploper van de Eredivisie.
Formeel moet de Eindhovense club voor 1 april aangeven of een speler met een aflopend contract een nieuwe arbeidsovereenkomst tegemoet kan zien. Voor Addo en Lamey lijkt er een einde aan hun verblijf bij PSV te komen. De Ghanees had al aangegeven op zoek te gaan naar een club waar hij meer aan voetballen toe denkt te komen, terwijl de Nederlander al bijna het gehele seizoen deel uitmaakt van de tweede selectie van de Brabantse club.
De Jong komt mogelijk wel in aanmerking voor een nieuw contract. De Haagse middenvelder heeft sinds 20 maart 2005 geen officiële wedstrijd meer gespeeld vanwege blessureleed. Deze week keerde hij weer eens terug in de selectie van coach Ronald Koeman. Mocht De Jong daadwerkelijk fit zijn, dan overweegt PSV hem in mei alsnog een nieuwe verbintenis voor te leggen, aangezien de technische staf nog altijd zeer gecharmeerd is van de dertigjarige speler.
PNSoap Salcido neemt vervelende vorm aan
De soap rond de blessure van Salcido lijkt maar door te gaan en neemt zo langzamerhand een vervelende vorm aan die alleen verliezers kent. In Mexico is geïrriteerd gereageerd door de bondscoach op de beslissing van PSV Salcido niet te laten opereren en hem zelfs geen rust te geven.
Salcido zelf zou volgens het doorgaans betrouwbare ESPN in een radio-interview hebben laten weten grote twijfels te hebben, maar onder druk te staan om toch te spelen. Volgens hem zou de PSV arts een andere diagnose hebben gesteld als de Mexicaanse maar wel aangegeven hebben dat hij twee tot drie weken rust zou moeten houden. Salcido zou geen extra risico lopen door te spelen op het verergeren van de blessure, maar bij een nieuwe tik op dezelfde plek wel veel verder van huis te zijn. Volgens Salcido heeft hij lang met Koeman gesproken en heeft die benadrukt dat hij Salcido wil laten spelen tegen NAC en Liverpool. De Mexicaan gaf echter aan dat zijn gezondheid voorop staat en hij uiteindelijk de beslissing zal nemen.Op PSV.nl was Koeman echter uitgesproken. Hij vindt het vervelend dat er in Mexico veel gezegd en geschreven is over de blessure van Carlos Salcido, ook door de bondscoach. “Daar doen wij niet aan mee. Ik ga nog proberen om daarover met Hugo Sanchez te bellen, we waren heel verbaasd over de berichtgeving. Bekend is dat hij een tik op de heup heeft gehad. Carlos is naar Mexico gegaan om te spelen en trainen, waarna hij weer een tik kreeg. Hun dokter vond het nodig om naar het ziekenhuis te gaan, met allerlei verhalen daar omheen. Dat zijn allemaal indianenverhalen. PSV heeft toen geëist dat hij terug zou komen en nu wordt de indruk gewekt dat hij daar niet wil spelen en bij ons wel. Salcido wil echter altijd spelen, voor wie dan ook. Zijn blessure is verbeterd en als je hem ziet trainen en spelen kun je niet voorstellen dat er zo’n verhaal van wordt gemaakt. Hij speelt morgen gewoon. De blessure is nog steeds een beetje aanwezig, maar er is geen risico om door te trainen en te spelen. Ik vind dat een bondscoach moet weten dat het niet zo gaat”, aldus Koeman in een uitgebreide reactie op alle verhalen rondom de Mexicaanse verdediger.
Wat heb je aan een speler die zich (blijkbaar)niet fit voelt?
Het stinkt aan alle kanten!
NAC - psvSpijker schreef:Een kat in het nauw.....
"Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen".
De wedstrijd tegen NAC is voor psv misschien wel belangrijker (op dit moment) dan een wedstrijd in de cl. Ik hoop dat psv verliest, maar ...
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
De opstelling van PSV:
Niet verkeerd van Koetje. Kluivert staat erin en Cocu, die de laatste weken vermoeid oogt op het middenveld, staat achterin in plaats van Simons, waarvan ik niet gecharmeerd ben in de laatste linie.
K - Gomes
V - Jan Kromkamp
V - Manuel da Costa
V - Phillip Cocu
V - Carlos Salcido
M - Ibrahim Afellay
M - Timmy Simons
M - Edison Méndez
M - Jason Culina
A - Jefferson Farfán
A - Patrick Kluivert
Niet verkeerd van Koetje. Kluivert staat erin en Cocu, die de laatste weken vermoeid oogt op het middenveld, staat achterin in plaats van Simons, waarvan ik niet gecharmeerd ben in de laatste linie.