Helaas blijkt dat te kunnen. Mourinho was daar ook zeer boos over. Noemde het slavernij of iets dergelijks. Er zit natuurlijk een andere kant aan. Je zou dan per wedstrijd kunnen besluiten om te stoppen of te spelen. Een compromis zou kunnen zijn dat als je besluit te stoppen dat dat dan geldt voor minimaal een x aantal maanden.Voetske schreef:Vraag me af of dat een (bonds)coach je kan verbieden te spelen voor je club als je zegt dat je stop met het spelen voor je land ...Bertje schreef:Ik kon zou gauw geen artikel van VI vinden, maar daar heeft het ook gestaan.
Maarten Fontein
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
In dit geval is stoppen ook stoppen, vraag me af of je daar mee naar de burgerrechter kunt stappen.Volgens mij moet er toch zoiets zijn als keuze vrijheid en kan het toch niet zijn dat een bond uitmaakt dat je voor je land moet blijven uitkomen op dwang van uitsluiting bij je club.Lijkt me echt te gek voor woorden .. schopte me de eerste de beste interland minimaal een schorsing van een half jaar ,,, :yes:Raymon schreef:Helaas blijkt dat te kunnen. Mourinho was daar ook zeer boos over. Noemde het slavernij of iets dergelijks. Er zit natuurlijk een andere kant aan. Je zou dan per wedstrijd kunnen besluiten om te stoppen of te spelen. Een compromis zou kunnen zijn dat als je besluit te stoppen dat dat dan geldt voor minimaal een x aantal maanden.Voetske schreef:Vraag me af of dat een (bonds)coach je kan verbieden te spelen voor je club als je zegt dat je stop met het spelen voor je land ...Bertje schreef:Ik kon zou gauw geen artikel van VI vinden, maar daar heeft het ook gestaan.
Blij met de punten ...
Zlatan heeft toch een tijdje geweigerd voor Zweden uit te komen? Die mocht gewoon bij Inter spelen hoor.
Het is echt belachelijk dat de KNVB denkt voor oefenpotjes tijdens een commercieel tripje spelers te kunnen opeisen. Ajax betaalt die spelers en heeft gewoon het eerste recht. Laat Marco lekker Ruud en Mark oproepen... :pukey:
Het is echt belachelijk dat de KNVB denkt voor oefenpotjes tijdens een commercieel tripje spelers te kunnen opeisen. Ajax betaalt die spelers en heeft gewoon het eerste recht. Laat Marco lekker Ruud en Mark oproepen... :pukey:
Zal best, maar daar ging het me niet over.Bij mij gaat het er niet in dat als ik te kennen geef dat ik stop met interland spelen, en dan bedoel ik ook echt stoppen, dat een bondscoach mij kan verplichten toch mee te doen op dwang van uitsluiten bij mijn club.Verder zou ik dan gewoon naar de burgerrechter stappen ...Thomas schreef:Het is echt zo. Interland voetbal spelen is gewoon een soort dienstplicht. Gek, maar waar.
Blij met de punten ...
Thomas en Bertje hebben gelijk. Het is volgens de FIFA regels, hoe raar ook, verplicht op te komen dagen als je wordt opgeroepen. Iedere normale bondscoach roept een speler die bedankt heeft, dus niet meer op, want wat heb je nu een speler die niet wil, geen zin heeft?
Maar Domenech deed het wel bij Makelele en die moest dus komen opdagen.
Maar Domenech deed het wel bij Makelele en die moest dus komen opdagen.
www.nieuwnieuws.nlAjax niet naar China
Ajax onderneemt aan het einde van het seizoen geen lucratieve trip naar China. De leiding van de Amsterdamse club stuit bij het organiseren van de reis op te veel problemen.
De club moet na het seizoen veel spelers afstaan aan het Nederlands elftal dat begin juni tegen Zuid-Korea en Thailand oefent. Daarbij speelt Jong Oranje in dezelfde periode met spelers van Ajax het Europees kampioenschap onder 21 jaar in eigen land.
Ajax kon vanwege de verplichtingen van het Nederlands elftal en Jong Oranje nauwelijks met een representatief elftal naar China vertrekken. Daarbij wilden de Aziaten dat Ajax half juni ook nog in actie zou komen. Het bestuur van de Amsterdamse club vindt het echter belangrijk dat de spelers voldoende rust voor het nieuwe seizoen nemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Kunnen we Fontein hier aan gaan houden? Of was het alleen grootspraak?Ajaciedjuh schreef:11/1/2007 - Fontein: ik faal als we geen kampioen worden volgend jaar
(Gepost door )
Ajax algemeen directeur Fontein heeft in een interview met De Volkskrant laten weten dat hij afgerekend mag worden als Ajax volgend jaar geen kampioen wordt.
Ajax Netwerk
'Als Ajax dit seizoen geen kampioen wordt, dan moeten we het volgend seizoen worden. Dat is een eis die ik mezelf opleg, want zo staat het in het beleidsplan. Anders faal ik.'
Ajax Netwerk
'Op een gegeven moment mag je de algemeen directeur afrekenen op een plan. Als we volgend jaar weer op de tweede plaats eindigen met elf punten achterstand, dan hebben we geen vooruitgang geboekt. Dan mag je dus worden afgerekend. Dan mogen de mensen zeggen: we hebben geen vertrouwen meer in jou, ik weet niet of er voldoende basis is.'
Kijk, dat is tenminste kleur bekennen. Hij staat ergens voor :xyxthumbs:
-
- AT Toto winner 15/16
Hij leidt het voetbalbedrijf AJAX. Voor meer info: zie www.ajax.nl
- Ajaciedjuh
ANP schreef:Ajax naar Chinese markt
AMSTERDAM (ANP) - Ajax werkt aan een samenwerkingsverband met de nationale voetbalbond van China, een Chinese profclub en een groot Chinees televisiestation. Algemeen directeur Maarten Fontein van de Amsterdamse club verwacht dat hij rond 16 december het gehele plan kan presenteren.
,,We zijn er bijna helemaal uit'', stelde Fontein woensdag na een bezoek aan China. ,,We willen onze jeugdopleiding daar exploiteren. Onze komende hoofdsponsor Aegon is ook heel erg actief op de Chinese markt. Die zal dus ook bij het samenwerkingsverband worden betrokken.''
,,Het is de bedoeling dat wij daar een voetbalschool starten. Ook komen Chinese trainers in Amsterdam stage lopen. Ze moeten hun kennis vervolgens weer overdragen in China. Hopelijk voetbalt er nog eens een keer een groot Chinees talent in het eerste van Ajax.''
,,In China vinden ze het heel belangrijk dat we daar niet alleen een wedstrijdje komen voetballen maar ook op de lange termijn willen samenwerken. Ik verwacht dat ik het exacte plan half december rond onze wedstrijd tegen PSV kan presenteren. Dat lijkt me een mooi moment.''
Prima zaak, je moet wat om mee te kunnen doen met de groten. eerst een sponsorcontractje binnenslepen, nu de grote Chinese markt pakken. Straks de WK in Zuid-Afrika, ook weer veel publiciteit voor ons cluppie.
Maar dit is alleen randvoorwaardelijk: je moet wél de juiste spelers kunnen houden en halen. Financieel is er nu steeds meer mogelijk en dat helpt natuurlijk wel.
Maar dit is alleen randvoorwaardelijk: je moet wél de juiste spelers kunnen houden en halen. Financieel is er nu steeds meer mogelijk en dat helpt natuurlijk wel.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Fontein wil een andere opzet van het bekertoernooi.
Hieruit blijkt dat Fontein commercieel misschien leuke gedachtes heeft, maar vergeet dat voetbal meer inhoudt.
Het is juist de charme van het bekervoetbal dat de amateurclubs meedoen en dat gespeeld wordt volgens het knock out principe.
Hieraan moet je niet willen tornen!!!
Het komt erop neer dat de amateurclubs uit het bekertoernooi geweerd gaan worden en dat er een poulesysteem komt.Waar het gaat om het nationale bekertoernooi zal Ajax pleiten voor een andere opzet. Met het oog op de eventuele toekomstige deelname van de bekerwinnaars aan de Champions League, is Nederland gebaat bij een sterk bekertoernooi. De plannen waarmee Ajax de KNVB en de collega-clubs binnenkort wil overtuigen, zijn nog in ontwikkeling
Hieruit blijkt dat Fontein commercieel misschien leuke gedachtes heeft, maar vergeet dat voetbal meer inhoudt.
Het is juist de charme van het bekervoetbal dat de amateurclubs meedoen en dat gespeeld wordt volgens het knock out principe.
Hieraan moet je niet willen tornen!!!