Spanje
Moderator: mods
Maar het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat het nog slechter gaat dan het afgelopen jaar (of misschien zelfs de afgelopen jaren). Capello heeft tenslotte flink mogen investeren: Cannavaro, Emerson, Diarra, Van Nistelrooij, Reyes, Gago, Higuain, Marcelo.Jöhnk schreef:Capello doet vast niet alles goed, maar Real is door en door verrot. Je moet die man even de tijd geven, hij moet van ver komen.
Dan heb je al bijna een heel compleet nieuw elftal. Capello zal toch wel drie spelers in het oude elftal van Real kunnen vinden die zijn acht aankopen kunnen aanvullen?
'Demirci blijft bij Besiktas, interesse PSV'
Het Turkse talent Muhammed Demirci (12) blijft voorlopig zijn opleiding bij Besiktas genieten. FC Barcelona was in onderhandeling met de club en zaakwaarnemer om de jeugdspeler naar Catalonië te halen. Ook PSV zou op de loer hebben gelegen voor de jonge voetballer.
Belangenbehartiger Seyit Ates vertelde donderdag tegenover het Turkse persbureau Anadolu dat de onderhandelingen onder meer afketste omdat Barcelona niet bereid zou zijn om ook de familie van Demirci naar Spanje te halen.
Verder hikte de club van Frank Rijkaard tegen de vraagprijs van Muha, zoals hij in eigen land wordt genoemd, aan. Besiktas wilde een bedrag van ongeveer 7 miljoen euro voor zijn pupil zien, Barça wenste niet verder dan 3 miljoen euro te gaan.
Demirci, die een testperiode bij de Primera Divión-club afwerkte en zo de belangstelling wekte, zet zijn nog prille voetbalcarrière nu voort bij zijn huidige club. Toch heeft hij volgens Ates in de toekomst de clubs voor het uitkiezen. “PSV, een aantal Duitse clubs en Arsenal zijn ook geïnteresseerd”, voegde de zaakwaarnemer er aan toe.
'Villarreal zet zijn zinnen op Van der Vaart'
25/3/2007 15:10
Villarreal is bezig Rafael van der Vaart los te weken bij Hamburger SV. De nummer elf van de Primera División zou volgens de Spaanse sportkrant Marca zelfs al hebben gesproken met de zaakwaarnemer van de 24-jarige linkspoot.
Om de Nederlandse international naar Spanje te halen, zal Villarreal diep in de buidel moeten tasten. Van der Vaart staat nog tot de zomer van 2010 onder contract bij HSV. De Duitse club heeft bovendien aangegeven nu al over een langere verbintenis te willen praten.
Van der Vaart heft nog geen haast om zijn huidige contract te verlengen. Wel deed hij de interesse van Bayern München in hem af als 'geen thema'.
vi.nl
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het is geen Spaanse topclub, maar ik maak me veel meer zorgen om HSV dan om Villarreal. Villarreal is dankzij uitstekend beleid uitgegroeid van een club uit de Segunda Division tot een subtopper in Spanje met Europese ambities. HSV heeft in een zomer heel veel weten te verpesten waardoor het nu weer terug bij af is.
Sowieso is de Spaanse competitie aantrekkelijker en van een hoger niveau dan de Bundesliga.
Sowieso is de Spaanse competitie aantrekkelijker en van een hoger niveau dan de Bundesliga.
Van der Vaart wil zelf wel graag naar Spanje heeft hij altijd gezegd. Misschien kan hij beter naar een wat betere club als Valencia gaan, maar Villarreal is ook zo slecht nog niet. De competitie, de club en het klimaat zijn beter dan bij HSV, dus als ze genoeg geld op tafel leggen, zie ik hem wel vertrekken.
Villarreal weet hoe het is om een elftal op een speler af te stemmen. En gezien het feit dat ze in de winterstop Mati Fernandez al hebben gekocht zou het me niets verbazen als ze Van der Vaart als aanvaller willen gaan opstellen.Jabu schreef:Als van der Vaart uit Hamburg vertrekt kan hij denk ik beter naar een echte topclub gaan. Anders kan hij net zo goed in Hamburg blijven waar ze het hele elftal op hem afstemmen.
HSV heeft een vrij beperkte selectie en voert matig beleid. Villarreal heeft potentie, een goede scouting en speelt in een betere competitie. Ik zou het wel weten hoor.
Maar zullen ze bij Villareal het elftal net zoals bij Riquelme compleet op Van der Vaart afstellen? Mij lijkt een overstap naar Villareal namelijk nog altijd een tussenstap naar de echte top. Misschien is Van der Vaart er wel klaar voor om de stap naar de echte top direct te maken. Anders kan hij volgens mij net zo goed nog een jaar in Hamburg blijven alvorens die stap te maken, daar gedijt hij goed.Thomas schreef:Villarreal weet hoe het is om een elftal op een speler af te stemmen. En gezien het feit dat ze in de winterstop Mati Fernandez al hebben gekocht zou het me niets verbazen als ze Van der Vaart als aanvaller willen gaan opstellen.Jabu schreef:Als van der Vaart uit Hamburg vertrekt kan hij denk ik beter naar een echte topclub gaan. Anders kan hij net zo goed in Hamburg blijven waar ze het hele elftal op hem afstemmen.
vi.nlReal wil Metzelder en droomt over sterren
28/3/2007 10:33
Als het aan Ramón Calderón ligt, voegt Real Madrid komende zomer één of meer internationale sterren aan de selectie toe. De voorzitter van De Koninklijke spreekt openlijk zijn voorkeur uit voor het aantrekken van Christoph Metzelder, Kaká en Cristiano Ronaldo.
In het verleden baarde Real opzien door voor onmogelijk gehouden transfers als die van David Beckham (Manchester United), Luis Figo (Barcelona), Ronaldo (Internazionale) en Zinedine Zidane (Juventus) te realiseren. Calderón aast opnieuw op een dergelijke coup.
Cristiano Ronaldo staat hoog op het verlanglijstje van Real. 'Als Manchester United hem wil verkopen, staan wij vooraan in de rij', vertelde Calderón tijdens een interview met televisiezender Antena 3. 'We gaan alleen geen tachtig miljoen euro voor hem betalen. Dat is geen enkele speler waard, zelfs niet iemand met de kwaliteiten van Cristiano Ronaldo.'
Waar de preses openlijk lonkte naar de Portugese international, houdt hij zich enigszins op de vlakte voor wat het aantrekken van Kaká betreft. Eerdere uitspraken van Calderón over een transfer van de Braziliaanse spelmaker naar Madrid vielen in verkeerde aarde bij diens huidige werkgever AC Milan.
'Tijdens mijn verkiezingscampagne heb ik mij verschillende keren over zijn komst uitgesproken, maar het lijkt me op dit moment beter om me stil te houden tot het moment dat hij hier daadwerkelijk een contract heeft getekend. Het zal niet gemakkelijk worden, maar ik zou Kaká en Ronaldo graag bij Real zien spelen. Ik denk dat iedere club die ambitie moet hebben en Real Madrid is een grote club.'
Waarschijnlijker dan de komst van de Braziliaan en de Portugees is de overname van Christoph Metzelder. Het contract van de Duitse international bij Borussia Dortmund loopt komende zomer af. 'We hebben nog geen overeenkomst, maar als hij besluit te komen, zal hij een contract tekenen voor drie seizoenen', schetste Calderón de stand van zaken.
Real gaat weer op sterrentoer! :cheer: