Basketball
Moderator: mods
Ah, die conclusie. Die leek me eigenlijk al duidelijk gezien het seizoen van Omniworld... ;)
Overigens kom je met de jouw gewenste verhoudingen terecht bij Weert en Matrixx. Al zeggen de hoeveelheden spelers natuurlijk ook niets, kijk maar naar Weert en het verschil in speelminuten.
Bij Leeuwarden zijn ze wat dat betreft natuurlijk helemaal de weg kwijt, die kunnen beter met een heel Amerikaans team gaan spelen.
Nee, wat mij betreft zou Rotterdam als voorbeeld moeten dienen. Zo kan het dus ook, de Amerikanen als aanvulling op de Nederlanders, niet andersom.
Overigens kom je met de jouw gewenste verhoudingen terecht bij Weert en Matrixx. Al zeggen de hoeveelheden spelers natuurlijk ook niets, kijk maar naar Weert en het verschil in speelminuten.
Bij Leeuwarden zijn ze wat dat betreft natuurlijk helemaal de weg kwijt, die kunnen beter met een heel Amerikaans team gaan spelen.
Nee, wat mij betreft zou Rotterdam als voorbeeld moeten dienen. Zo kan het dus ook, de Amerikanen als aanvulling op de Nederlanders, niet andersom.
Krijgt de rest wel voldoende speeltijd om uberhaupt beter te worden dan pudding? Niet alleen bij Rotterdam, maar ook bij de andere teams?
Er zijn 28 Nederlanders die gemiddeld minder dan 10 minuten per wedstrijd spelen. Nog eens 25 spelen minder dan 20 minuten gemiddeld. Dat zijn dus 53 van de 71 Nederlanders die in dit staatje zijn meegenomen!!!
Het merendeel van die spelers (28) speelde ook nog eens minder dan 20 wedstrijden tot nu toe.
Er zijn 28 Nederlanders die gemiddeld minder dan 10 minuten per wedstrijd spelen. Nog eens 25 spelen minder dan 20 minuten gemiddeld. Dat zijn dus 53 van de 71 Nederlanders die in dit staatje zijn meegenomen!!!
Het merendeel van die spelers (28) speelde ook nog eens minder dan 20 wedstrijden tot nu toe.
Is Joakim Noah een senior bij Florida of niet? Hij beviel me goed in de wedstrijd tegen Oregon.Kaboem! schreef:Ik ben me inmiddels al goed aan het voorbereiden op het komende seizoen. Heb veel seniors van college in kaart gebracht en van de Europese Amerikanen weet ik nu ook wel welke haalbaar en interessant zijn voor de Nederlandse competitie. Dan ga ik in juni een aantal dagen naar de States en in juli weer. Nu is het zaak om te weten te komen wat de Nederlandse clubs willen met hun huidige ploeg. Het zou mooi zijn als ik met wat opdrachtjes naar Amerika kan.
Ik ben trouwens wel blij dat ik alleen in Maart naar dat NASN hoef te kijken. Ik kan niet echt wennen aan de manier van uitzenden door die Amerikanen. Wij klagen hier over de hoeveelheid reclame van Talpa :X
Teambelang? Dan ga je maar naar Tomas Galasek zitten kijken. Het is waanzinnig om Kobe bezig te zien. Daar ga je gemakshalve aan voorbij. Mogelijk omdat het jou steekt dat jij Nash de beste vind terwijl de rest van het land hem niet moet?Monkey Tonk schreef:Kobe had de perfecte combinatie met Shaq, en die twee hadden samen nog vele titels gehaald, maar Kobe's ego kon die samenwerking niet meer aan. Hij was net zo belangrijk als Shaq, maar hij wilde belangrijker zijn. Dus... ego voor het teambelang. Vergelijkingen met Jordan zijn daarmee meteen ontwricht. En Shaq? Altijd team player geweest. Met de Heat heeft hij dat wel bewezen. Wade wilde wel met Shaq samenwerken, en is nu een absolute superster. Mijn enige conclusie kan zijn dat Kobe het niet begrijpt. Een getalenteerde egotripper. Niet veel meer.
Tip; geniet van het mooie in de sport ipv te gaan zitten kniezen om wat er evt aan spelers mankeert. Geef mij bijvoorbeeld maar de 3-punters van Bibby ipv het gedraaf van de Suns. Hoewel dat gedraaf juist weer heel mooi is zodra ze boven de 120 eindigen.
Met een ego als Bibby in de ploeg zul je nooit wat winnen! :D
http://www.nba.com/games/20070325/PHXSAC/gameinfo.html
Noah is een junior. En zoon van Yannick. Wel een aardige basketballer. Sterk en blijft steeds hard werken. Z'n sterkste punt is de manier waarop hij positie neemt onder de basket (tesamen met z'n energie). Vaak weet hij als aanvaller zo'n goede postite te bemachtigen dat hij een aanvallende rebound pakt doordat hij juist zijn verdediger uitboxt in plaats van andersom. Als hj naar de basket gaat dan gaat hij zonder twijfel!Frank schreef:Is Joakim Noah een senior bij Florida of niet? Hij beviel me goed in de wedstrijd tegen Oregon.Kaboem! schreef:Ik ben me inmiddels al goed aan het voorbereiden op het komende seizoen. Heb veel seniors van college in kaart gebracht en van de Europese Amerikanen weet ik nu ook wel welke haalbaar en interessant zijn voor de Nederlandse competitie. Dan ga ik in juni een aantal dagen naar de States en in juli weer. Nu is het zaak om te weten te komen wat de Nederlandse clubs willen met hun huidige ploeg. Het zou mooi zijn als ik met wat opdrachtjes naar Amerika kan.
Ik ben trouwens wel blij dat ik alleen in Maart naar dat NASN hoef te kijken. Ik kan niet echt wennen aan de manier van uitzenden door die Amerikanen. Wij klagen hier over de hoeveelheid reclame van Talpa :X
Maar hem ga je niet in Den Bosch zien hoor, Frank. Hij staat hoog genoteerd in de draftvoorspellingen. Zal mij niets verbazen als hij aankomend seizoen al zijn opwachting maakt in de NBA.
Die Humphrey bleef maar raak knallen van achter de driepuntslijn. Wauw. Wel jammer want ik zie Oregon liever spelen dan Florida. Ben wel een Brooks-fan. Jammer dat Porter helemaal niets klaar bracht.
Sja, Frank, het is soms een lange zit. Daarom kijk ik de wedstrijden eigenlijk het liefste een dag later zodat ik door alle commercials heen kan zappen.
Bertje for President!
Nee natuurlijk krijgen ze niet genoeg minuten om beter te worden, dat moeten ze maar op de trainingen zien te bereiken. Het is toch geen speeltuin?Frank schreef:Krijgt de rest wel voldoende speeltijd om uberhaupt beter te worden dan pudding? Niet alleen bij Rotterdam, maar ook bij de andere teams?
Wat vind jij eigenlijk van die Marcel Aarts? Hij krijgt dit seizoen aardig wat minuten. Vind jij dat hij het waarmaakt?
Feit is dat het ook wel met de mentaliteit van de Nederlanders te maken heeft. Wat doen zij nou extra om beter te worden? Volgens mij te weinig.
Bertje for President!
Ik wist dat het de zoon van Yannick was en ik had ook niet het idee dat hij naar Nederland zou komen. Hij viel me gewoon op door zijn (inderdaad) sterke spel (16 rebounds ofzo iets?).Kaboem! schreef:Noah is een junior. En zoon van Yannick. Wel een aardige basketballer. Sterk en blijft steeds hard werken. Z'n sterkste punt is de manier waarop hij positie neemt onder de basket (tesamen met z'n energie). Vaak weet hij als aanvaller zo'n goede postite te bemachtigen dat hij een aanvallende rebound pakt doordat hij juist zijn verdediger uitboxt in plaats van andersom. Als hj naar de basket gaat dan gaat hij zonder twijfel!
Maar hem ga je niet in Den Bosch zien hoor, Frank. Hij staat hoog genoteerd in de draftvoorspellingen. Zal mij niets verbazen als hij aankomend seizoen al zijn opwachting maakt in de NBA.
Hij was in de eerste drie kwarten inderdaad nauwelijks te stoppen (7 op 11 3-punters raak), alleen jammer dat je hem in het vierde kwart (toen Oregon nog gevaarlijk dichtbij kwam) niet meer zag. Ineens vielen ze niet meer. Zet je toch aan het denken voor wat betreft het presteren onder druk.Kaboem! schreef:Die Humphrey bleef maar raak knallen van achter de driepuntslijn. Wauw. Wel jammer want ik zie Oregon liever spelen dan Florida. Ben wel een Brooks-fan. Jammer dat Porter helemaal niets klaar bracht.
Ik zit er aan te denken om zo'n dvd harddisk recorder aan te schaffen. Kan ik inderdaad ook gaan zappen.... ;)Kaboem! schreef:Sja, Frank, het is soms een lange zit. Daarom kijk ik de wedstrijden eigenlijk het liefste een dag later zodat ik door alle commercials heen kan zappen.
Natuurlijk is het geen speeltuin, maar je weet net zo goed als ik dat je er alleen met trainingen nooit komt. Je hebt gewoon wedstrijden nodig om beter te worden en het lijkt me nu ook niet echt goed voor de motivatie als je nooit of nauwelijks speelt. Zo'n Thijs Vermeulen, hoe moet die ooit beter worden als hij geen minuten krijgt van Wiel?Kaboem! schreef:Nee natuurlijk krijgen ze niet genoeg minuten om beter te worden, dat moeten ze maar op de trainingen zien te bereiken. Het is toch geen speeltuin?
Ik zie te weinig wedstrijden om er echt een oordeel over te kunnen vellen, maar de wedstrijden dat ik hem heb zien spelen zijn wisselend. Krijgt hij het vertrouwen (b.v. in sommige wedstrijden dat Wright niets klaar speelde) pakte hij het mijns insziens goed op (zelfs in een wedstrijd in de Uleb Cup). Maar hij is absoluut nog niet sterk genoeg om als startende center op te treden. Maar ook daar geldt: je hebt wedstrijdritme nodig om echt beter te worden. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat als Marcel in een ander team zou spelen hij veel meer minuten krijgt en zich sneller zal gaan ontwikkelen. De potentie heeft hij zeker.Kaboem! schreef:Wat vind jij eigenlijk van die Marcel Aarts? Hij krijgt dit seizoen aardig wat minuten. Vind jij dat hij het waarmaakt?
Hier kan ik helemaal geen antwoord op geven. Daarvoor zit ik er niet dicht genoeg op....Kaboem! schreef:Feit is dat het ook wel met de mentaliteit van de Nederlanders te maken heeft. Wat doen zij nou extra om beter te worden? Volgens mij te weinig
Overigens de stats van de beker finale al gezien, Kaboem!?
Matrixx Magixx:
Sears------- 40 min - 03 pts - 2 rbs - 7 ass - 7 stl
Mohammed 35 min - 23 pts - 5 rbs - 6 ass - 4 stl
Boxley------ 33 min - 12 pts - 4 rbs - 1 ass - 2 stl
Carrawell--- 32 min - 12 pts - 9 rbs - 3 ass - 1 stl
Brempong-- 30 min - 08 pts - 8 rbs - 0 ass - 0 stl
Johnson---- 13 min - 10 pts - 5 rbs - 0 ass - 0 stl
vd Bosch---- 13 min - 02 pts - 0 rbs - 0 ass - 0 stl
Oudendag-- 04 min - 00 pts - 1 rbs - 0 ass - 2 stl
Capitals:
Hinson------ 37 min - 26 pts - 2 rbs - 2 ass - 3 stl
Turek------- 29 min - 08 pts - 11 rbs - 3 ass - 3 stl
Buchanan--- 26 min - 07 pts - 0 rbs - 0 ass - 0 stl
Helm-------- 26 min - 01 pts - 6 rbs - 1 ass - 4 stl
Woods------ 24 min - 02 pts - 4 rbs - 0 ass - 0 stl
Legans------ 18 min - 08 pts - 0 rbs - 0 ass - 2 stl
Heinen------ 15 min - 05 pts - 2 rbs - 3 ass - 1 stl
Oppland----- 13 min - 00 pts - 2 rbs - 0 ass - 1 stl
Meijer------- 12 min - 03 pts - 7 rbs - 0 ass - 0 stl
Een duidelijk beeld toch? Ik kreeg van jou (en van MvBH) te horen dat er 4 Nederlanders waren die speelminuten kregen. Dat klopt dus, 44 minuten op een totaal van 400 minuten.... ;)
Matrixx Magixx:
Sears------- 40 min - 03 pts - 2 rbs - 7 ass - 7 stl
Mohammed 35 min - 23 pts - 5 rbs - 6 ass - 4 stl
Boxley------ 33 min - 12 pts - 4 rbs - 1 ass - 2 stl
Carrawell--- 32 min - 12 pts - 9 rbs - 3 ass - 1 stl
Brempong-- 30 min - 08 pts - 8 rbs - 0 ass - 0 stl
Johnson---- 13 min - 10 pts - 5 rbs - 0 ass - 0 stl
vd Bosch---- 13 min - 02 pts - 0 rbs - 0 ass - 0 stl
Oudendag-- 04 min - 00 pts - 1 rbs - 0 ass - 2 stl
Capitals:
Hinson------ 37 min - 26 pts - 2 rbs - 2 ass - 3 stl
Turek------- 29 min - 08 pts - 11 rbs - 3 ass - 3 stl
Buchanan--- 26 min - 07 pts - 0 rbs - 0 ass - 0 stl
Helm-------- 26 min - 01 pts - 6 rbs - 1 ass - 4 stl
Woods------ 24 min - 02 pts - 4 rbs - 0 ass - 0 stl
Legans------ 18 min - 08 pts - 0 rbs - 0 ass - 2 stl
Heinen------ 15 min - 05 pts - 2 rbs - 3 ass - 1 stl
Oppland----- 13 min - 00 pts - 2 rbs - 0 ass - 1 stl
Meijer------- 12 min - 03 pts - 7 rbs - 0 ass - 0 stl
Een duidelijk beeld toch? Ik kreeg van jou (en van MvBH) te horen dat er 4 Nederlanders waren die speelminuten kregen. Dat klopt dus, 44 minuten op een totaal van 400 minuten.... ;)
Wist je ook dat het een vervelende drol is? ;)Frank schreef:Ik wist dat het de zoon van Yannick was en ik had ook niet het idee dat hij naar Nederland zou komen. Hij viel me gewoon op door zijn (inderdaad) sterke spel (16 rebounds ofzo iets?).
[quoteHij was in de eerste drie kwarten inderdaad nauwelijks te stoppen (7 op 11 3-punters raak), alleen jammer dat je hem in het vierde kwart (toen Oregon nog gevaarlijk dichtbij kwam) niet meer zag. Ineens vielen ze niet meer. Zet je toch aan het denken voor wat betreft het presteren onder druk.
[/quote]
Inderdaad. Money-time, dan moet je er staan.
Ik kan het je alleen maar aanraden! :yes:Ik zit er aan te denken om zo'n dvd harddisk recorder aan te schaffen. Kan ik inderdaad ook gaan zappen.... ;)
Minuten verdien je op de trainingen. Ik vind het een goede zaak dat Wiel zo denkt, ongeacht of het een Nederlander is. Thijs komt nu nog een stuk te kort, hoor. Ik heb weleens een training gezien en daar komen zijn tekorten aan de oppervlakte. Zelfde geldt voor Aarts. Ik zag Sluiter meetrainen en hem zie ik eerder minuten gaan maken en doorbreken dan Vermeulen.Natuurlijk is het geen speeltuin, maar je weet net zo goed als ik dat je er alleen met trainingen nooit komt. Je hebt gewoon wedstrijden nodig om beter te worden en het lijkt me nu ook niet echt goed voor de motivatie als je nooit of nauwelijks speelt. Zo'n Thijs Vermeulen, hoe moet die ooit beter worden als hij geen minuten krijgt van Wiel?
In potentie is he inderdaad een goede speler, alleen het is weer een typisch Nederlands product: te weinig killersmentaliteit. Het gaat allemaal te langzaam bij hem. Hij lijkt al tijden aan te hikken tegen de volgende stap die hij moet maken, maar het komt er nog niet van. Wat dat betreft maken Oudendag en Aarts dezelfde ontwikkeling door. Aarts zou ook bij een ploeg als Nijmegen van de bank komen en ongeveer dezelfde minuten maken als bij Den Bosch. Gemiddeld krijgt hij nu 12 minuten. Lijkt mij wat hij ook verdient, hoor!Ik zie te weinig wedstrijden om er echt een oordeel over te kunnen vellen, maar de wedstrijden dat ik hem heb zien spelen zijn wisselend. Krijgt hij het vertrouwen (b.v. in sommige wedstrijden dat Wright niets klaar speelde) pakte hij het mijns insziens goed op (zelfs in een wedstrijd in de Uleb Cup). Maar hij is absoluut nog niet sterk genoeg om als startende center op te treden. Maar ook daar geldt: je hebt wedstrijdritme nodig om echt beter te worden. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat als Marcel in een ander team zou spelen hij veel meer minuten krijgt en zich sneller zal gaan ontwikkelen. De potentie heeft hij zeker.
Ik vrees dat Aarts gewoon te slim is. ;)
Ik kan het je wel zeggen: te weinig!Hier kan ik helemaal geen antwoord op geven. Daarvoor zit ik er niet dicht genoeg op....
Laatst gewijzigd door Kaboem op ma mar 26, 2007 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!
Jezus wat kort door de bocht en ongenuanceerd! Vind het niet terecht dat je Marcels prestaties hier zo neerzet. Goed, natuurlijk kan hij beter maar zoals jij het hier neerzet geeft het een vertekend beeld. Volgens mij wals je met datgene dat je zegt (en vooral datgene dat je niet gezet over de volgende twee punten heen:Kaboem! schreef: Wat vind jij eigenlijk van die Marcel Aarts? Hij krijgt dit seizoen aardig wat minuten. Vind jij dat hij het waarmaakt?.
1. Je schrijft dat Marcel dit seizoen aardig wat minuten maakt. Onzin!! Hij krijgt de laatste wedstrijden aardig wat minuten. Vreemd he dat die jongen eerst een paar wedstrijden nodig heeft om zijn zelfvertrouwen te herwinnen
2. Marcel is pas 22 en 'iedereen' weet dat centers pas op (veel) later leeftijd hun piek bereiken. Marcel staat nog aan het begin van zijn loopbaan en mag mijns inziens pas echt afgerekend worden op zijn prestatie over een jaartje of 3 a 4.
12 minuten gemiddeld over het hele seizoen gezien is niet onaardig, hoor. Als hij, zoals jij zegt, nu een stuk meer minuten maakt dan zou dat betekenen dat hij ongeveer 20 minuten per wedstrijd krijgt. De laatste wedstrijden welteverstaan. Dus? Wat wil je hier nou mee zeggen?MvBH schreef:Jezus wat kort door de bocht en ongenuanceerd! Vind het niet terecht dat je Marcels prestaties hier zo neerzet. Goed, natuurlijk kan hij beter maar zoals jij het hier neerzet geeft het een vertekend beeld. Volgens mij wals je met datgene dat je zegt (en vooral datgene dat je niet gezet over de volgende twee punten heen:
1. Je schrijft dat Marcel dit seizoen aardig wat minuten maakt. Onzin!! Hij krijgt de laatste wedstrijden aardig wat minuten. Vreemd he dat die jongen eerst een paar wedstrijden nodig heeft om zijn zelfvertrouwen te herwinnen
Ik vind 12 minuten voor een jongen van 22 niet weinig, hoor! Maar ik vind ook dat hij met die extra minuten weinig doet. Weinig van meerwaarde is. Hij ziet de vrije man en de gaten die de verdediging laat te laat. Ook laat hij zich wel erg gemakkelijk aftroeven bij de rebounds. Beetje een sloompie als je het mij vraagt.
Vertrouwen herwinnen? Hij is 22, over welk vertrouwen heb je het? Hij moet niet het vertrouwen herwinnen (typisch Nederlands, trouwens. Hij zou er gewoon moeten staan), hij moet de lessen van zijn coaches en medespelers eens oppakken!
Sorry, maar dit is een onzinverhaal dat ik naar het rijk der fabelen moet sturen. We hebben het hier niet over keepers, maar over basketballers. Als je een topper bent sta je er 'gewoon', ongeacht je leeftijd. Iedere jonge speler heeft tijd nodig om te rijpen, maar we kunnen ook overdrijven. Hoeveel jaren speelt Aarts nu in de Eredivisie?2. Marcel is pas 22 en 'iedereen' weet dat centers pas op (veel) later leeftijd hun piek bereiken. Marcel staat nog aan het begin van zijn loopbaan en mag mijns inziens pas echt afgerekend worden op zijn prestatie over een jaartje of 3 a 4.
Bertje for President!
Marcel Aerts moet gewoon is een flinke periode in het krachthonk gaan zitten. Centers hebben ook 'power' nodig en moeten zich niet bij elk duwtje aan de kant laten zetten. Als Aerts zo'n iel mannetje blijft zal het nooit echt wat worden. Leuk dat hij 2.10 lang is, maar de gemiddelde Amerikaan waar hij tegenover staat is 2.10 breed.
U begint zich nu wel erg sociaal naar uw mede-ATheïsten te tonen, heer Kaboem! Thomas zal u dankbaar zijn:
NOSDetroit wint na sensationeel slot
Detroit Pistons heeft de koppositie in de Eastern Conference verstevigd met een 113-109 zege op Denver Nuggets.
De Nuggets leken lange tijd op rozen te zitten, maar na een sensationeel slot pakte de thuisploeg alsnog de winst. De bezoekers stonden met nog 1,5 seconde te spelen met 98-95 voor en mochten de bal ter hoogte van de middenlijn zelf uitnemen. Geklungel van Allen Iverson en Tayshaun Prince zorgde er echter voor dat Rasheed Wallace in balbezit kwam en met een 'buzzer-beater' van 18 meter dwong hij een verlenging af.
Daarin was Wallace met een driepunter wederom belangrijk. Chauncey Billups was goed voor 34 punten en 10 assists.
Oke, eenieder heeft natuurlijk recht op zijn mening ;) Ben het niet met je eens dat een jonge speler er zo maar ineens moet staan ongeacht zijn leeftijd! Misschien gaat dit in Amerika op waar jonge spelers veel beter opgeleid worden en ook veel eerder wedstrijden op niveau en onder druk spelen (zie NCAA) maar in Nederland gaat die vlieger niet op vind ik. Daar is het niveau waarop spelers in eerste instantie spelen niet te vergelijken met het niveau van de eredivisie. Natuurlijk heeft een speler de tijd nodig om zich hieraan aan te passen. Overigens ben ik het wel met je eens dat het bij Marcel redelijk traag gaat. :DKaboem! schreef:Overigens is Marcel Aarts geen 22 maar 23. En over 4 maanden alweer 24.
Kaboem! doet 6e P kado aan Jabu
In een seizoen waar alles tegen lijkt te zitten voor de Kaboem! Nuggets doet hij het in de wedstrijd van gisteren allemaal nog eens dunnetjes over. Kaboem! zal al lekker met z'n knieen in het ijs hebben gezeten toen een of andere gek de bal vanaf eigen helft alsnog in zijn emmertje wist te mikken. Mooie sport. Foutje van de veelgeprezen Iverson? Hoe dan ook, de Jabu Rockets pakken zonder zelf te spelen de 6e periode. Hulde.
In een seizoen waar alles tegen lijkt te zitten voor de Kaboem! Nuggets doet hij het in de wedstrijd van gisteren allemaal nog eens dunnetjes over. Kaboem! zal al lekker met z'n knieen in het ijs hebben gezeten toen een of andere gek de bal vanaf eigen helft alsnog in zijn emmertje wist te mikken. Mooie sport. Foutje van de veelgeprezen Iverson? Hoe dan ook, de Jabu Rockets pakken zonder zelf te spelen de 6e periode. Hulde.