Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 23, 2007 4:41 pm

15 miljoen, niet in termijnen, meer mag altijd natuurlijk.

Arwin

Bericht door Arwin » vr mar 23, 2007 4:51 pm

Ik denk inderdaad wel dat hij weg zal gaan, maar bij welke echte topclub zou hij nu in de basis komen? Je hebt dan wel spelers op je middenveld nodig die verdedigend compenseren wat Sneijder laat liggen. Op zich niet erg, maar dan maak je dus Sneijder wel je man op het middenveld en wordt je 'afhankelijk' van hem. Benieuwd welke topclub dat doet, of Sneijder wordt bij een topclub misschien nog wel veel beter dan wij nu denken dat hij is?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mar 24, 2007 8:10 pm

Wesley Sneijder heeft het meest aan Edgar Davids
door Frans van den Nieuwenhof

Zaterdag 24 maart 2007 - Als Sneijder ook verdedigend moet denken, valt de dreiging uit zijn spel voor een belangrijk deel weg.

De komende maand trekt de zestigste verjaardag van onze nationale voetbalgoeroe massale aandacht, maar het denken van Johan Cruijff krijgt met het jaar minder navolging. Ronald Koeman, Louis van Gaal en Henk ten Cate zijn bij de Nederlandse topclubs allang teruggekomen op een speelwijze met drie spitsen. Marco van Basten houdt er bij Oranje nog wel aan vast.

Omdat Van Basten de afgelopen jaren steeds duidelijk maakte dat het systeem bij hem boven het individu gaat, zal hij opnieuw moeten puzzelen om zijn spelers vanavond tegen Roemenië optimaal tot hun recht te laten komen. De laatste keren improviseerde hij voorin met een technische beperkte goalgetter (Dirk Kuijt) aan de linkerflank en een linkshalf (Rafael van der Vaart) op rechts. Die keuze heeft consequenties voor de bezetting van het middenveld, waar defensieve balans wordt gevraagd.

Van Basten probeerde het vorige maand tegen Rusland na rust met Wesley Sneijder en Clarence Seedorf in die linie. Dat oogde attractief, maar de spelers van Guus Hiddink zaten toen nog midden in de voorbereiding op het seizoen en boden niet de fysieke tegenstand die beantwoordt aan de internationale normen. Van Basten realiseert zich dat natuurlijk ook. Hij stelde in kleine kring al vast, dat Sneijder en Seedorf wel heel veel arbeid voor elkaar moeten (willen) leveren om beiden rendabel te zijn. Met zijn opmerking liet Van Basten al blijken dat hij betwijfelt of de twee daartoe in staat zijn. Nog belangrijker is de vraag of Sneijder en Seedorf daarbij gebaat zijn.

Afgelopen zondag tijdens PSV-Ajax zag Van Basten met eigen ogen hoe Sneijder tot zijn hoogste niveau kan komen. In een betrekkelijk vrije rol op een viermansmiddenveld wist hij zich in de rug gesteund door Gabri, John Heitinga en Edgar Davids, drie krachtvoetballers die het team in het gareel hielden. Sneijder kon excelleren en zijn unieke kwaliteiten aanwenden om Ajax naar een eclatante zege te leiden. Zijn passing, zijn tweevoetigheid, zijn inzicht en schotkracht waren van topklasse.

Als Sneijder ook verdedigend moet denken, om bijvoorbeeld Seedorf of Van der Vaart te ontlasten, valt de dreiging uit zijn spel voor een belangrijk deel weg. Het voorbije WK bewees dat de Ajacied, die toen kort voor de verdedigers speelde, nauwelijks rendement heeft als de afstand tussen hem en de aanvallers vele tientallen meters bedraagt.

Van Basten onderkende dat en gebruikte Sneijder vervolgens als linkshalf op een driemansmiddenveld met Denny Landzaat en Nigel de Jong. Ook die formule bracht nog geen succes. De bondscoach wenst echter geen beroep te doen op spelers die Sneijder kunnen ontlasten (zoals Mark van Bommel en Davids), maar haalde wel Seedorf terug, die net als Van der Vaart eigenlijk dezelfde vrijheid nodig heeft als Sneijder. Dat is, zeker op een middenveld met drie, te veel van het goede. Elke tegenstander zal de ruimte achter het tweetal benutten om de counter in te zetten. Van Basten moet dus kiezen. Sneijder heeft de laatste weken laten zien dat geen enkele trainer om hem heen kan. En Davids heeft laten zien dat hij anderen om zich heen nog altijd beter kan maken. Sneijder heeft dan ook meer aan hem dan aan Seedorf of Van der Vaart.
www.bndestem.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 25, 2007 5:02 pm

brigade zuid schreef:15 miljoen, niet in termijnen, meer mag altijd natuurlijk.
Dat vind ik nog aan de lage kant. 20 miljoen moet toch te doen zijn?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 25, 2007 5:13 pm

Sneijder verkopen voor de hoofdprijs, KJH houden. :eusa_pray:

20 miljoen betalen ze denk ik niet voor hem. Las dat de geschatte marktwaarde van Deco 25 miljoen euro is. Die heeft net iets meer gepresteerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 25, 2007 6:49 pm

joey schreef:Sneijder verkopen voor de hoofdprijs, KJH houden. :eusa_pray:

20 miljoen betalen ze denk ik niet voor hem. Las dat de geschatte marktwaarde van Deco 25 miljoen euro is. Die heeft net iets meer gepresteerd.
Prestaties in het verleden, ....

Sneyder heeft nog een voetballeven voor zich en is dit seizoen duidelijk beter dan welke andere speler ik dit seizoen in de Arena heb gezien. Ajax moet meer voor hem zien te ontvangen, want dat hij Ajax verlaat lijkt me duidelijk.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 25, 2007 6:51 pm

Deco laat ook tegenwoordig meer en op een hoger niveau zien hoor. Voorlopig mag Sneijder de veters van Deco nog niet strikken.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 25, 2007 6:56 pm

Lijkt mij ook niet.

Probleem van Sneijder: het hele elftal moet voor hem werken. Of hij dat waard is? En of spelers van Barcelona of Chelsea daar zin in hebben?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo mar 25, 2007 6:56 pm

ik hoop dat Sneijder zich niet gek laat maken door de vele..... maar dat hij kiest voor het voetbal gedeelte. Daarnaast hoop ik niet dat hij dezelfde fout maakt als zijn voorganger v/d Vaart maakt en naar een club met potentie gaat(hsv of dergelijke...)
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 25, 2007 8:32 pm

joey schreef:Lijkt mij ook niet.

Probleem van Sneijder: het hele elftal moet voor hem werken. Of hij dat waard is? En of spelers van Barcelona of Chelsea daar zin in hebben?
Laten we het dit keer oneens zijn :aai:

Ik zie dit jaar een veel sterkere Sneyder dan ooit. Anderen die voor hem werken? Ja, want Ajax komt voor de top nog kwaliteit tekort en gebrek aan kwaliteit kun je opvangen door harder te werken. Bij Ajax moeten de middenvelders hard werken, we hebben niet zulke sterke verdedigerd.

Zet Sneyder in een goed team en je zult zien hoe belangrijk hij wordt.

Je ziet niet zoveel spelers die links en rechts zo gemakkelijk kunnen scoren en zo kort van hun tegenstander weg kunnen draaien. Ik vind dat iedere keer weer genieten.

Vergis je niet in de verdedigende kwaliteiten van veel verdedigers bij clubs als Chelsea; zij vangen op wat een middenvelder af en toe laat liggen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 26, 2007 11:34 am

Demosthenes schreef:
joey schreef:Sneijder verkopen voor de hoofdprijs, KJH houden. :eusa_pray:

Prestaties in het verleden, ....

Sneyder heeft nog een voetballeven voor zich en is dit seizoen duidelijk beter dan welke andere speler ik dit seizoen in de Arena heb gezien. Ajax moet meer voor hem zien te ontvangen, want dat hij Ajax verlaat lijkt me duidelijk.
Tja, dat zegt ook wel genoeg over ons seizoen en het niet halen van de CL X'C
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 27, 2007 1:52 pm

Demosthenes schreef:Ik zie dit jaar een veel sterkere Sneyder dan ooit. Anderen die voor hem werken? Ja, want Ajax komt voor de top nog kwaliteit tekort en gebrek aan kwaliteit kun je opvangen door harder te werken. Bij Ajax moeten de middenvelders hard werken, we hebben niet zulke sterke verdedigerd.

Maar niet nadat hij op zijn lazer heeft gekregen van andere spelers. Denk jij dat Ronaldinho het pikt als Sneijder hem over het hoofd ziet en voor eigen glorie gaat?

Er is trouwens heel veel belangstelling voor Sneijder.

Aristides

Bericht door Aristides » di mar 27, 2007 2:15 pm

joey schreef:
Demosthenes schreef:Ik zie dit jaar een veel sterkere Sneyder dan ooit. Anderen die voor hem werken? Ja, want Ajax komt voor de top nog kwaliteit tekort en gebrek aan kwaliteit kun je opvangen door harder te werken. Bij Ajax moeten de middenvelders hard werken, we hebben niet zulke sterke verdedigerd.

Maar niet nadat hij op zijn lazer heeft gekregen van andere spelers. Denk jij dat Ronaldinho het pikt als Sneijder hem over het hoofd ziet en voor eigen glorie gaat?

Er is trouwens heel veel belangstelling voor Sneijder.
Waarom zou hij Ronaldinho over het hoofd zien?

Je plek in de rangorde verdien je op trainingen en wedstrijden. Scoort hij beslissende doelpunten dan zal Ronaldinho anders reageren dan wanneer hij voor eigen succes gaat en mislukt.

Clubs voor het uitzoeken! ik neem het bericht over de Spurs niet serieus!

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 27, 2007 6:30 pm

joey schreef: 20 miljoen betalen ze denk ik niet voor hem. Las dat de geschatte marktwaarde van Deco 25 miljoen euro is. Die heeft net iets meer gepresteerd.
En is een stuk ouder.

Ik vat niet dat je Sneyder zo graag ziet vertrekken, hij was dit seizoen vaak de oase in een woestijn. Ja, hij heeft minpuntjes, maar die vallen in het niet bij de pluspunten.

Ajax gaat die jongen volgend seizoen gewoon keihard missen. Gabri en Davids spelen nu juist goed omdat ze dienstbaar t.o.v. Sneyder spelen. M.a.w.: je moet een directe vervanger voor Sneyder vinden op het middenveld. En middenvelders die direct betrokken zijn bij een doelpunt of 25 à 30 zijn dun gezaaid.

Pas wanneer Ajax er in de defensie, op het midden en in de aanval kwalitatief op vooruit weet te gaan, kun je spreken van een goede zet om Sneyder voor een zwik geld te verpatsen. Ajax' scouting kennende, is dat natuurlijk een illusie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 27, 2007 7:24 pm

wimpey schreef:Pas wanneer Ajax er in de defensie, op het midden en in de aanval kwalitatief op vooruit weet te gaan, kun je spreken van een goede zet om Sneyder voor een zwik geld te verpatsen. Ajax' scouting kennende, is dat natuurlijk een illusie.
Dat is inderdaad een nog veel groter probleem dan het vervangen van Sneijder opzich. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 27, 2007 9:10 pm

wimpey schreef:Ik vat niet dat je Sneyder zo graag ziet vertrekken, hij was dit seizoen vaak de oase in een woestijn. Ja, hij heeft minpuntjes, maar die vallen in het niet bij de pluspunten.
Weet ik, hij kan goed voetballen. Maar dat kon VDV ook en die heb ik nog geen moment gemist. Beide heren hebben een enorm ego en denken dat de wereld om draait. Dat is lastig voetballen voor anderen.
Voor het feit dat HtC het team op Sneijder heeft afgestemd, zie ik Sneijder net iets te weinig de kar trekken bij tegenslag.
Maar goed, misschien heb je gelijk. We zullen pas weten of we blij moeten zijn met een vertrek van Sneijder als duidelijk wordt wie hem gaat opvolgen/hoe het team er volgend seizoen uit zal zien.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 27, 2007 11:09 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Ik vat niet dat je Sneyder zo graag ziet vertrekken, hij was dit seizoen vaak de oase in een woestijn. Ja, hij heeft minpuntjes, maar die vallen in het niet bij de pluspunten.
Weet ik, hij kan goed voetballen. Maar dat kon VDV ook en die heb ik nog geen moment gemist. Beide heren hebben een enorm ego en denken dat de wereld om draait. Dat is lastig voetballen voor anderen.
Voor het feit dat HtC het team op Sneijder heeft afgestemd, zie ik Sneijder net iets te weinig de kar trekken bij tegenslag. Maar goed, misschien heb je gelijk. We zullen pas weten of we blij moeten zijn met een vertrek van Sneijder als duidelijk wordt wie hem gaat opvolgen/hoe het team er volgend seizoen uit zal zien.
Tja, hij is ook niet heel oud. En bij tegenslag moeten juist Grygera Stam Davids en Gabri de kar trekken.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 03, 2007 4:40 pm

‘Arteta, Raúl García of Sneijder’

Het teleurstellende gelijkspel tegen Getafe (2-2) van afgelopen zondag heeft voor de clubleiding van Real Zaragoza veel duidelijk gemaakt. De huidige nummer vijf van de Primera División ontbeert namelijk een polyvalente middenvelder, die op het middenveld de lijnen kan uitzetten, zijn mannetje staat en de tegenstander kan imponeren.

En dat alles in één. Volgens de Spaanse sportkrant AS hebben drie spelers de mogelijkheid om volgend seizoen in La Romareda hun kunsten te vertonen : Mikel Arteta (Everton), Raúl García (Osasuna) en Wesley Sneijder (Ajax). Naar verluidt zijn de laatste twee de favorieten van trainer Víctor Fernández.

Volgens AS had Zaragoza al in januari belangstelling voor de Oranje-international, nadat Javier Mascherano een dienstverband bij Liverpool verkoos. De vijf miljoen euro kon de Amsterdammers echter niet bekoren, waardoor besloten werd om Gustavo Nery van Corinthians op huurbasis over te nemen.

Sneijder wordt door AS omschreven als een type Edgar Davids, die niet schuwt voor fysiek geweld op het middenrif. Nadeel van Sneijder is volgens de sportkrant zijn geringe lengte en dat is precies waar Raúl García de Nederlander op voorbij streeft. De transfersom loopt niet ver uit elkaar: Sneijder zou twaalf miljoen euro moeten kosten, terwijl het 20-jarige veelbelovende talent van Osasuna voor dertien miljoen euro uit Pamplona mag vertrekken.

voetbalzone.nl

Wat een dramatisch slecht stuk. Zaragoza heeft met Aimar, D’Allessandro en Movilla op het middenveld en Sergio Garcia in de aanval al genoeg spelers die samen in aanvallend opzicht goede passing, beweeglijkheid en inzicht bieden. Sneijder is natuurlijk wel een stuk beter dan iemand als D’Allessandro, maar bij Ajax zet hij ook pas sinds een paar weken de lijnen uit en daarnaast staat hij in verdedigend opzicht natuurlijk niet z’n mannetje. De vergelijking met Davids gaat al helemaal nergens over. Wat Sneijder vooral voor heeft op al die spelers is scorend vermogen.
Daarnaast zijn Sneijder en Raúl García totaal verschillende spelers en ook de vergelijking tussen Mascherano, Sneijder en Gustavo Nery gaat niet op.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 03, 2007 7:08 pm

Om met Van Raaij te spreken: voor vijf miljoen mogen ze een gesigneerd shirt van de speler hebben, niet de speler zelf. :aai:

:nec:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 12:51 pm

Barcelona?

Ik denk dat we véél gaan vangen voor Sneijder. In dit artikel wordt een bedrag genoemd van tussen de 15 en 18 miljoen euro. Dat is nogal wat.

Verder weet Sneijder natuurlijk van niets. :eusa_liar:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 12:57 pm

We komen er vanzelf wel achter. Ajax moet tegenwoordig bij transfersommen hoger dan 6 miljoen openheid van zaken geven.

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 12, 2007 4:26 pm

Jöhnk schreef:We komen er vanzelf wel achter. Ajax moet tegenwoordig bij transfersommen hoger dan 6 miljoen openheid van zaken geven.
Ja, maar welke openheid? De transfersom hoeft niet gemeld te worden, dacht ik, welk de toename van het vermogen (meen ik begrepen te hebben).

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 20, 2007 5:38 pm

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr apr 20, 2007 6:28 pm

Spanje of Engeland past het beste bij zijn stijl? Toeval of niet dat daar ook het beste wordt betaald? ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 20, 2007 6:41 pm

Demosthenes schreef:Ja, maar welke openheid? De transfersom hoeft niet gemeld te worden, dacht ik, welk de toename van het vermogen (meen ik begrepen te hebben).
Bij de Huntelaar-transfer werd de transfersom wel geopenbaard.

Plaats reactie