Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 4:59 pm

brigade zuid schreef:Eens, maar ik zou nog wat verder willen gaan, doe ook maar gewoon 1 competitie. 10 Nederlandse en 6/8 Belgische clubs, moet je eens opletten wat voor een leuke competitie je dan hebt. Liever Anderlecht en Standard dan Excelsior of Willem2.
Waarom zouden wij de Belgen uit het slop halen?

Bovendien wordt het dan een beetje duur/tijdrovend voor supporters die uitwedstrijden willen bezoeken. Gaat ten koste van de sfeer.

Nee, wat mij betreft liever Willem II dan Anderlecht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:45 pm

Peter schreef:Over China:
'We hebben daar een fanbase van vijftig tot honderd miljoen mensen' en 'Wat je in elk geval niet moet doen, is zonder visie Chinese spelers halen. Want als je die vervolgens aftest en terugstuurt, betekent dat voor Chinezen enorm gezichtsverlies'.
Hier ben ik eigenlijk wel enthousiast over. Ajax heeft contacten maar gaat niet zomaar een of andere onnoemelijke prutser halen omdat hij nou eenmaal geblondeerd haar heeft en populair is in eigen land. En volgens goede ouwe Steef zijn de jeugdselecties uit China op dit moment erg sterk.
Peter schreef:Zuid-Afrika:
'Er moet een constante pendel van leidinggevenden op gang komen. Natuurlijk moet dat de komende ajren tot meer talenten leiden. Als de teller over vijf jaar nog steeds alleen op Pienaar staat, heeft het geen zin verder te gaan'.
Prima. Dat schept ook weer wat duidelijkheid.

Wat ik me afvraag is waarom Ajax niet wat vaker jongens uitnodigt voor een stage. Het lijkt me toch het beste wanneer de (hoofd)trainers uit Amsterdam die jongens van dichtbij kunnen mee maken. Helemaal gezien het weer, de grotere concurrentie en (ik neem aan) het hogere niveau bij het echte Ajax.
joey schreef:Kun je doen, maar verwacht er geen wonderen van. Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld shirts op grote schaal illegaal nagemaakt worden. Ik heb in Azië meer nep dan echt gezien. :yes:
Hmm, hier twijfel ik over. Volgens mij heeft Real Madrid een groot deel van de transferuitgaven aan Beckham en Ronaldo terugverdiend aan de shirtverkoop in Azië.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do jan 25, 2007 1:10 am

Heeft Real al die shirts echt zelf aan de aziaten weten te verkopen of was dat alleen voor de belastingen om wat zwarte miljoenen wit te wassen?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 10:37 am

666 schreef:Heeft Real al die shirts echt zelf aan de aziaten weten te verkopen of was dat alleen voor de belastingen om wat zwarte miljoenen wit te wassen?
Vraag ik me ook af. Waar moeten Aziaten die shirts van betalen? Vraag aan Luuk en/of Sylvie: hebben jullie originele shirts van Madrid in de winkel zien hangen in China? En wel in zulke aantallen dat dit grote verkoopcijfers aannemelijk maakt?
Ik heb ze nog nooit ergens gezien, en ik ben toch (ook tijdens het WK, toen voetbal hype was) in een aantal Aziatische landen geweest. Veel jongens liepen wel in voetbalshirts rond, maar die waren allemaal nep, dat zag je zo. Er is vast markt voor, maar dan moeten die shirts niet meer dan een paar euro kosten, want anders kan niemand ze betalen. Bij zulke verkoopprijzen is de winstmarge voor westerse clubs niet interessant, ben ik bang.
Het stinkt aan alle kanten!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 25, 2007 1:23 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Eens, maar ik zou nog wat verder willen gaan, doe ook maar gewoon 1 competitie. 10 Nederlandse en 6/8 Belgische clubs, moet je eens opletten wat voor een leuke competitie je dan hebt. Liever Anderlecht en Standard dan Excelsior of Willem2.
Waarom zouden wij de Belgen uit het slop halen?

Bovendien wordt het dan een beetje duur/tijdrovend voor supporters die uitwedstrijden willen bezoeken. Gaat ten koste van de sfeer.

Nee, wat mij betreft liever Willem II dan Anderlecht.
Ben ik het niet mee eens. Belgie is niet ver. De uitwedstrijden zijn nog steeds te bereizen. Dat is een kwestie van wennen. De afstanden bij andere Europese competities zijn stukken groter.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 25, 2007 2:38 pm

Giacomo Puccini schreef:
Peter schreef:Mogelijkheid Nederlands-Belgische competitie:
'De wereld is sindsiden dermate veranderd, doe in elk geval weer eens een nieuwe toets'.

Beker:
'Verder heb ik grote vraagtekens bij het bekertournooi Dat kan zo echt niet doorgaan, daarvoor móét een andere vorm worden gevonden. Ajax dat thuis voor nog geen zevenduizend mensen speelt tegen ADO, nu weer tegen Haarlem...Het kost speeldagen, maar levert Ajax niets op'
Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen: voeg de Nederlandse en Belgische clubs bijelkaar en maak daar een bekercompetitie van. Je hebt dan een groter aantal goeie ploegen in één toernooi (ipv Ajax-Haarlem bijvoorbeeld Genk-Ajax), het semi-internationale tintje maakt het voor de toeschouwers spannender en de beker krijgt een grotere uitstraling omdat je niet alleen de kampioen wordt van Nederland, maar van de hele Benelux.

Het lijkt mij het proberen waard; er is weinig te verliezen.
En wie gaat Europa in? Alleen de winnaar? Wat met de plaats die overblijft?

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo jan 28, 2007 10:31 pm

joey schreef:
666 schreef:Heeft Real al die shirts echt zelf aan de aziaten weten te verkopen of was dat alleen voor de belastingen om wat zwarte miljoenen wit te wassen?
Vraag ik me ook af. Waar moeten Aziaten die shirts van betalen? Vraag aan Luuk en/of Sylvie: hebben jullie originele shirts van Madrid in de winkel zien hangen in China? En wel in zulke aantallen dat dit grote verkoopcijfers aannemelijk maakt?
Ik heb ze nog nooit ergens gezien, en ik ben toch (ook tijdens het WK, toen voetbal hype was) in een aantal Aziatische landen geweest. Veel jongens liepen wel in voetbalshirts rond, maar die waren allemaal nep, dat zag je zo. Er is vast markt voor, maar dan moeten die shirts niet meer dan een paar euro kosten, want anders kan niemand ze betalen. Bij zulke verkoopprijzen is de winstmarge voor westerse clubs niet interessant, ben ik bang.
Azië is wel ontzettend groot om in een zin te vangen. Real heeft haar Beckhammoney qua shirts met name uit Japan en(in mindere mate) Korea. China en de rest van ZO Azië leveren vooral reclameinkomsten.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 10:36 pm

Aha, maar je geeft me dus gelijk. Korea en Japan zijn landen met een 'Europees' prijspeil. In andere Aziatische landen ligt het prijspeil een stuk lager en hebben de mensen over het algemeen niet zoveel geld. China rukt weliswaar op in economisch opzicht, maar het zal nog wel even duren voor de gemiddelde Chinees vijftig euro kan neertellen voor een shirtje.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo jan 28, 2007 11:20 pm

Absoluut, er worden in veel van die landen gewoon offciële shirts gemaakt die naar Europa , VS en Japan en Korea gaan en daarnaast is er een compleet andere markt voor de locale bevolking die voor een paar euro die shirts koopt. Komen vaak uit dezelfde fabriek(met soms verwaarloosbaar kwaliteitsverschil). Geldt overigens voor meer merkproducten.

China is wel een heel vruchtbaar land voor reclameinkomsten.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 11:35 pm

China wel, maar de concurrentie is daar bikkelhard. De grote Europese clubs hebben China allang ontdekt, de vraag is of men op Ajax zit te wachten. Ze zullen zeggen van wel, maar dat is ook een kwestie van beleefdheid.
Wel een pluim voor Fontein omdat hij zegt dat Ajax geen Chinese spelers op proef moeten nemen omdat men dan het risico loopt ze te moeten aftesten, wat gezichtsverlies oplevert voor die jongens. Dat getuigt in elk geval van inzicht in de Chinese cultuur. Misschien is daar nog een opening: net iets respectvoller en minder op winst belust handelen dan andere clubs.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 25, 2007 3:57 pm

Ajax wil na competitie naar China

25/3/2007 14:37

Ajax wil na de reguliere competitie een aantal duels spelen in China. De trip komt op de tocht te staan als Ajax de play-offs moet afwerken.

Volgens algemeen directeur Maarten Fontein van Ajax zijn de wedstrijden in China definitief vastgesteld en is het wachten alleen nog op de precieze speeldata. Als Ajax kampioen wordt, kan de trip naar China worden vervroegd.

In dat geval rijdt Ajax ook het Nederlands elftal niet in de wielen. Oranje speelt in juni tijdens een tiendaagse trainingsstage in Azië twee oefenduels. Op zaterdag 2 juni speelt Nederland in Seoul tegen het Zuid-Korea van Pim Verbeek, en vier dagen later is Thailand in Bangkok de opponent.

Als Ajax geen kampioen wordt en de play-offs moet afwerken, kan er een probleem ontstaan over het beschikbaar stellen van Ajacieden voor het Nederlands elftal, onder wie Maarten Stekelenburg, Wesley Sneijder, Klaas-Jan Huntelaar, Ryan Babel en Urby Emanuelson.

In dat geval wil Fontein met de KNVB overleggen of Ajax een aantal internationals niet af hoeft te staan of dat sommige internationals maar één interland hoeven af te werken en zich vervolgens bij de selectie van Ajax te kunnen voegen.
vi.nl

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 25, 2007 5:26 pm

November 2007: HtC klaagt over oververmoeidheidsverschijnselen bij zijn jonge spelers.... :nooo:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 6:21 pm

Kesler: KNVB zal spelers opeisen voor trip na competitie

BRON: Nu.nl

Henk Kesler reageerde op Nu.nl op de uitlatingen van Ajax algemeen directeur Fontein dat hij een oplossing wil vinden om de gezichtsbepalende spelers van Ajax toch mee te kunnen laten doen op de trip in China. Probleem is dat op hetzelfde moment, na de competitie, de KNVB ook afreist naar Azie.

Kesler liet echter weinig ruimte voor een compromis:
"We gaan met de sterkst mogelijke ploeg naar Azië. Volgens de reglementen van de FIFA kunnen we fitte spelers ook gewoon opeisen. We kunnen ze zelfs verbieden om in die periode voor hun club te spelen. Het is niet anders."

"Ajax zal na het seizoen ook buitenlandse internationals moeten afstaan. In juni worden namelijk allerlei internationale duels gespeeld. Het is ook al een jaar bekend dat het Nederlands elftal in die periode een dergelijke trip kan maken. Clubs hadden daar rekening mee moeten houden. Daarom zijn er vorig jaar data voor internationale duels uitgeschreven."
Gewoon bedanken voor dat pokke Oranje, komt die omhoog gevallen Kesler ook wel op z'n dreigementen terug ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 6:23 pm

Probleem is dat je wel kunt bedanken maar dan nog steeds opgeroepen kunt worden. Als je het mij vraagt is dit een verachtelijke actie van onze Duitse leider.

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 6:32 pm

Bertje schreef:Probleem is dat je wel kunt bedanken maar dan nog steeds opgeroepen kunt worden. Als je het mij vraagt is dit een verachtelijke actie van onze Duitse leider.
Bedanken in de zin van ik wil, als het zo moet , niet meer voor oranje spelen.Maar dat zulle deze spelers wel niet durven ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 6:33 pm

Punt is dat je dan nog steeds opgeroepen kunt worden. Kijk maar naar het verhaal met Makélélé.

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 6:36 pm

Bertje schreef:Punt is dat je dan nog steeds opgeroepen kunt worden. Kijk maar naar het verhaal met Makélélé.
Dus als ik zeg dat ik stop met Oranje kunnen ze me toch oproepen ????.Wat is daarvan het nut ???.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 6:36 pm

Geen idee.

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 6:39 pm

Nou dan .. Dat verhaal met Makélélé zal wel iets anders in elkaar hebben gezeten ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 6:41 pm

Makélélé sluit deal met Domenech
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 3 oktober om 13:57

Chelsea-middenvelder en Frans-international Claude Makélélé heeft een deal gesloten met de Franse bondscoach Raymond Domenech over het vervolg van zijn interlandloopbaan.

Maka had besloten een punt te zetten achter zijn carrière als international na de verloren WK-finale van afgelopen zomer, maar Domenech accepteerde dit niet. De oefenmeester dreigde de 52-voudig international met een schorsing bij zijn club Chelsea. Zodoende was de speler verplicht om alsnog uit te komen voor zijn land.

Beiden hebben nu echter een compromis gesloten over het vervolg van de interlandloopbaan van Makalélélé. Zo zal de de 33-jarige routinier beschikbaar blijven voor het Franse team totdat er een beslissing is gevallen in de groep, of dit nu positief of negatief is.

Wanneer de Fransen vroegtijdig worden uitgeschakeld voor het EK legt hij het bijltje er bij neer. Ook wanneer Les Bleus zich wél kwalificeren zal hij niet aanwezig zijn in Oostenrijk en Zwitserland, over twee jaar.

"Voor mij is dit is een goede beslissing. 'Het was een moeilijke beslissing, maar de nationale ploeg wil dat ik blijf komen en blijf helpen. Het belangrijkste is dat ik en Chelsea hier een goed gevoel bij hebben. De coach vertelde me dat het oké is en dat gaf mij een goed gevoel. Ik moet de nationale ploeg helpen de eindronde te bereiken," aldus de speler tegenover Chelsea TV.
Voetbalzone

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 25, 2007 7:06 pm

Geweldige voetballer! :worshippy:

Hij of Gattuso zijn van harte welkom bij Ajax. :D

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 7:16 pm

Bertje schreef:
Makélélé sluit deal met Domenech
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 3 oktober om 13:57

Chelsea-middenvelder en Frans-international Claude Makélélé heeft een deal gesloten met de Franse bondscoach Raymond Domenech over het vervolg van zijn interlandloopbaan.

Maka had besloten een punt te zetten achter zijn carrière als international na de verloren WK-finale van afgelopen zomer, maar Domenech accepteerde dit niet. De oefenmeester dreigde de 52-voudig international met een schorsing bij zijn club Chelsea. Zodoende was de speler verplicht om alsnog uit te komen voor zijn land.

Beiden hebben nu echter een compromis gesloten over het vervolg van de interlandloopbaan van Makalélélé. Zo zal de de 33-jarige routinier beschikbaar blijven voor het Franse team totdat er een beslissing is gevallen in de groep, of dit nu positief of negatief is.

Wanneer de Fransen vroegtijdig worden uitgeschakeld voor het EK legt hij het bijltje er bij neer. Ook wanneer Les Bleus zich wél kwalificeren zal hij niet aanwezig zijn in Oostenrijk en Zwitserland, over twee jaar.

"Voor mij is dit is een goede beslissing. 'Het was een moeilijke beslissing, maar de nationale ploeg wil dat ik blijf komen en blijf helpen. Het belangrijkste is dat ik en Chelsea hier een goed gevoel bij hebben. De coach vertelde me dat het oké is en dat gaf mij een goed gevoel. Ik moet de nationale ploeg helpen de eindronde te bereiken," aldus de speler tegenover Chelsea TV.
Voetbalzone
Heb je ook nog een andere bron, afijn IK zou meteen naar de burgerrechter stappen ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 7:19 pm

Ik kon zou gauw geen artikel van VI vinden, maar daar heeft het ook gestaan.

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 7:21 pm

Bertje schreef:Ik kon zou gauw geen artikel van VI vinden, maar daar heeft het ook gestaan.
Vraag me af of dat een (bonds)coach je kan verbieden te spelen voor je club als je zegt dat je stopt met het spelen voor je land ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 7:23 pm

Volgens de FIFA wel. Volgens de FIFA ben je namelijk verplicht om gehoor te geven aan een oproep van je bondscoach.

Belachelijk, natuurlijk.

Plaats reactie