Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank

Bericht door Frank » za mar 17, 2007 9:44 pm

Voor de volledigheid ook maar even de reactie van de FEB op de door Jabu hier geposte column van MvdB:
Om de beslissing van de FEB te begrijpen eerst wat informatie vooraf.

De FEB is de vereniging van de clubs die in de eredivisie spelen. Alle beslissingen worden democratisch genomen in ledenvergaderingen. De beslissingen van de FEB zijn dus de beslissingen van de clubs. In de vergaderingen probeert het bestuur het niet op stemmingen te laten aankomen, maar zoveel mogelijk aan te sturen op consensus, de instemming van vrijwel alle clubs.

Zodoende mag de FEB er vanuit gaan dat bijvoorbeeld een beslissing over een onbeperkt aantal buitenlanders wordt gedragen door het management en de technische staf van de clubs en dat het gekozen beleid door alle clubs wordt uitgedragen.

De FEB is lid van de ULEB, de internationale organisatie van Europese clubs, die de belangrijkste Europacups organiseert. De NBB is lid van de FIBA. De ULEB is opgericht uit onvrede met het beleid van de FIBA zoals de FEB min of meer is opgericht omdat de clubs vonden dat de NBB onvoldoende rekening hield met hun belangen. Dit verklaart waarom de FEB zich in eerste instantie richt naar de beslissingen van de ULEB en niet naar die van de FIBA.

De afgelopen jaren heeft zich de volgende problematiek ontwikkeld.

Als gevolg van wetgeving op het gebied van arbeidsrecht binnen de Europese Unie kwam het begrip Nederlandse speler steeds meer op de achtergrond en werd vervangen door het begrip EER-speler. De EER is de Europese Economische Ruimte, alle EU-landen plus Noorwegen, IJsland en Lichtenstein. Dit had het praktische gevolg dat naast een beperkt aantal spelers van buiten de EER een onbeperkt aantal EER-spelers mocht worden aangetrokken.

Door verdragen tussen de EER en andere landen werd het aantal landen, waarvan spelers moesten worden toegelaten, steeds verder uitgebreid. Alleen het Cotonou verdrag zorgde al voor een uitbreiding met 76 landen. Een voorbeeld tot welke krankzinnige situaties dat leidde. Iedereen herinnert zich nog wel Quentin Hall. Hij kwam binnen als Amerikaan bij Werkendam en dook enkele jaren later op bij Bergen op Zoom. Toen bleek ineens dat hij geen Amerikaan was maar een speler uit een Cotonou-land (Bahama’s) en weg was de beperking.

Zo langzamerhand was het zo dat alleen het aantal Amerikaanse spelers nog maar beperkt was. Toen ook daar een probleem ontstond, doordat Amerikaanse spelers via bepaalde landen snel en onbeperkt toegang tot de Europese arbeidsmarkt konden krijgen en er bovendien in verschillende landen rechtszaken werden gevoerd, vond de ULEB het genoeg en werd door de aangesloten leden besloten de beperkingen voor buitenlanders op te heffen. Daarop ontstonden in vele landen initiatieven om de “eigen” spelers te beschermen en in plaats van een beperking van buitenlanders te kiezen voor een verplicht aantal spelers met de eigen nationaliteit. Landen hebben daarbij voor verschillende oplossingen gekozen.

Ook de FEB koos, in navolging van de ULEB, voor een onbeperkt aantal buitenlanders, maar daarbij ook voor een verplicht aantal Nederlanders. Een stortvloed van buitenlandse spelers werd voorspeld en is er volgens velen ook gekomen. De werkelijkheid is anders.
Ook zonder de beslissing van de ULEB en vervolgens de FEB, is het aantal buitenlanders de laatste jaren fors toegenomen. Daarbij werd door clubs noodgedwongen niet gekozen voor Amerikanen maar voor spelers uit een van de vele andere buitenlanden. Voor de Nederlandse spelers maakte dit overigens niets uit. Hun plaats werd ingenomen.
Voor de beslissing van de FEB was het al mogelijk een team op te stellen met geen enkele Nederlander!

Kijken wij naar de personele bezetting bij de clubs dan zien wij een stijging van het aantal Amerikanen. Maar wij zien ook een teruggang van het aantal andere buitenlanders. Per saldo zien wij dus geen toename van het aantal buitenlanders.
De omwisseling van EER-spelers naar Amerikanen zou te maken hebben met de gunstigere fiscale regels (30% aftrekregeling) voor Amerikanen, zo werd geroepen door de bondscoach. Echter de 30% regeling geldt in principe voor alle buitenlanders. Maar het is weer een voorbeeld van wat iedereen kennelijk ongecontroleerd maar mag roepen.

Maar er is meer. Door de FEB is een aantal beslissingen genomen om de invloed van de Nederlandse spelers te laten toenemen. Daarbij is niet gekozen voor nivellering, maar voor het eerst omhoog brengen van het peil van de Nederlanders. Deze beslissing heeft ook te maken met het feit dat basketball in Nederland een relatief kleine sport is, die toch belangrijk wordt gevonden. Dat laatste is voor een belangrijk deel te danken aan het niveau en aantrekkelijkheid van de wedstrijden, waardoor basketball t.o.v. andere sporten veel publiek trekt en media-aandacht krijgt.

Basketball is niet alleen sport, maar ook amusement en vele sponsors komen daar ook op af. Met dit aspect moet zeker rekening worden gehouden. Het beleid van de FEB zal dus op meer dan één doel gericht moeten zijn. Topbasketball maakt de laatste jaren in Nederland een stormachtige ontwikkeling door, maar dit lijkt aan de Nederlandse spelers voorbij te gaan. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.

Om die reden is de beslissing om met een onbeperkt aantal buitenlanders te mogen spelen vergezeld gegaan van een aantal beslissingen om het peil en het aandeel van Nederlandse spelers te verhogen. Zo kwam er de maatregel om een bepaald aantal Nederlandse spelers verplicht op het wedstrijdsheet te vermelden. Nu zijn dat er nog drie, maar dat aantal gaat snel oplopen tot zes. Dat betekent dat in de komende jaren zo’n veertig spelers extra moeten worden opgeleid en dat is niet niets.

In samenspraak met de NBB zijn en worden er regels gesteld die garanties moeten bieden dat de opleiding van de jeugdige spelers van voldoende niveau is en dat genoeg trainingsarbeid door de spelers wordt verricht. Met NOC*NSF is en wordt overleg gevoerd over financiële impulsen om voldoende geld vrij te maken voor landelijke selectieteams.
Naast de U23 Summerleague komt er ook een nationale U20 competitie, waaraan alle eredivisieteams moeten meedoen. Ook de groepen daaronder moeten aan de beurt komen. De FEB kan dat niet zo maar regelen. De FEB heeft alleen de rechten op de organisatie van de eredivisie. Dat moet dus in overleg en samenwerking met de NBB en inmiddels is hierover met de NBB overeenstemming bereikt.

Maar het investeren in een kleine top is een kostbare zaak. Het is dus ook belangrijk dat het aantal jeugdige basketballers gaat stijgen, want dat levert alleen al een stijging van talent op. Om dat te bereiken wordt tezamen met de NBB gewerkt aan een landelijk plan waarin ook de spelers en trainers van de eredivisieclubs actief betrokken worden.
Het feit dat overdag zoveel buitenlandse spelers beschikbaar zijn, moet daarbij een voordeel opleveren.

Het voorgaande moet ervoor zorgen dat er een stevig Nederlands fundament wordt gelegd waarvan ook het nationaal team moet gaan profiteren. In de pers hebben wij bemerkt dat getwijfeld wordt aan de haalbaarheid en dat zou alles te maken hebben met de verwachte opstelling van de clubs. Er wordt getwijfeld aan de intenties van de clubs, zeker op termijn.

Bedacht moet echter worden dat clubs nooit tot de hiervoor genoemde beslissingen waren gekomen, wanneer er niet de oprechte intentie bestond er wat van te maken.
Waarom zouden ze anders zoveel geld voor deze plannen uittrekken en moeite doen terwijl niemand je verplicht heeft tot zoiets? Jaarlijks zullen de clubs alleen in de U20 competitie al zo’n € 600.000 investeren. En dat vertegenwoordigt nog maar een deel van alle inspanningen.

Overigens is geen enkele club verplicht zich te beperken tot het afgesproken aantal Nederlanders. Bij een aantal clubs zien wij dat terug in het grotere contingent Nederlanders, de door hen ingestelde basketballscholen, de reeds bestaande jeugdopleiding en in het aangekondigde beleid. Wij zien dus geen op hol geslagen kudde, maar een kudde die harder is gaan lopen, echter wel met een duidelijk doel en in een duidelijke richting.

Om dat te bereiken hebben wij in de FEB geen sterke man nodig, wel een gezamenlijke aanpak, samen met de NBB.

Henk Reekers: voorzitter FEB
Komt van dezelfde bron.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 18, 2007 11:55 am

Had het niet voor mogelijk gehouden, maar de Suns nog slechter tegen Denver (dan tegen Detroit). Op een gegeven moment zelfs met 40 punten achter. Nog steeds van de kaart door die zeer fraaie overwinning op Dallas. Lijkt me geen goed teken.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mar 19, 2007 6:06 am

Kobe Bryant maakte er vandaag tegen de T-wolves 50, na de 65 van de vorige wedstrijd. Laat ze in Phoenix en Detroit maar lekker zuurpruimen over zijn gebreken, ik vind het een genot om hem te zien basketballen! :worshippy:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 19, 2007 9:42 am

Is geen zuurpruimen hoor. Doen we alleen met concurrentie. ;)

Trouwens een stuk makkelijker, sneller, en verrassender met vijf spelers. Lakers mogen al blij zijn als ze de playoffs halen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 19, 2007 9:54 am

Monkey Tonk schreef:
Kaboem! schreef:Thanks, Monkey Tonk! :xyxthumbs:

Voor elke speler die jij bij mij weet aan te dragen en bemiddelt om bij mij in de stal te komen krijg jij 1 % van zijn jaarsalaris (Netto)! Dus pak de telefoon en bel Aaron! ;)

Korte nachtjes maak jij trouwens.
Nachtbraker is mijn middelnaam. Komt door de NBA.

Geef me je contact info maar, en een korte presentatie, zodat zo'n speler weet dat het serieus is. Ik ga ervan uit dat er zwaar gejaagd wordt op talent, maar je weet nooit. ('Bemiddelen'? Dus niet een speler overtuigen om gewoon de wedstrijd te winnen, maar een paar vrije worpen te missen, zodat de tegenstander tegen de pointspread wint? ;) )
Ik zal eerst die Aaron Nixon eens goed uitchecken. Als blijkt dat ik denk hem wel ergens weg te kunnen zetten laat ik het je weten.

Zo zwaar wordt er niet op dit soort jongens gejaagd, hoor. Het is voor de top honderd (tot 150) college-spelers weggelegd om professioneel te gaan basketballen. Zo'n dertig spelers gaan richting NBA en de overigen mogen hopen op een clubje in Europa, Zuid/midden- Amerika en de tweederangs US-Leagues (NBDL, CBA, ABA). Het meeste wordt uiteraard gejaagd op de jongens die net de NBA niet halen, zoals waarschijnlijk een Derrick Byars (Vanderbilt). Ik heb nu geen idee of Nixon erg gewild is.

U hoort nog van mij!
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » ma mar 19, 2007 10:37 am

Zlatan Son of God schreef:18-03 Jabu @ Zlatan Son of God
:cheer: :cheer:
Zlatan Son of God schreef:
Jabu schreef:Loopt het angstzweet je al langs de rug? :stern:
Nee ik voel een overwinning aankomen.
De 1-5 van Ajax tegen PSV was nog een krappe uitslag in vergelijking met het enorme pakslaag dat ik Pien10 vannacht in zijn eigen huis heb gegeven: Jabu Rockets 124, ZSoG Sixers 74. 50 punten verschil! De grootste thuisnederlaag ooit van Pien10. :headbang:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 19, 2007 10:58 am

Jabu schreef:
Zlatan Son of God schreef:18-03 Jabu @ Zlatan Son of God
:cheer: :cheer:
Zlatan Son of God schreef:
Jabu schreef:Loopt het angstzweet je al langs de rug? :stern:
Nee ik voel een overwinning aankomen.
De 1-5 van Ajax tegen PSV was nog een krappe uitslag in vergelijking met het enorme pakslaag dat ik Pien10 vannacht in zijn eigen huis heb gegeven: Jabu Rockets 124, ZSoG Sixers 74. 50 punten verschil! De grootste thuisnederlaag ooit van Pien10. :headbang:
ja alle spelers waren te veel met psv - ajax bezig :sad:
Maar ze zijn nu rondjes aan het lopen :xyxthumbs:

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 19, 2007 2:59 pm

En de reactie van MvdB op het stuk van de FEB:

Reactie twee buitenlanders
Mijn column eerder deze week heeft voor veel commotie gezorgd. Ik wil daarom toch nog even reageren op het verhaal van de heer Reekers.

Waarom kunnen we met z'n allen niet simpelweg toegeven dat we twee elementaire zaken voor onze basketballcultuur niet goed voor elkaar hebben in Nederland, te weten:
1. het professioneel opleiden van topspelers
2. het ontwikkelen van deze toptalenten in onze topcompetitie.

Dit kan toch niet ontkend worden?
Willen we er wat van maken dan zal er echt op deze twee zaken ingezet moet worden, en wel volledig.

Ter illustratie: Rik Smits, Geert Hammink, Serge Zwikker, Dan Gadzuric, Fransisco Elson, Brian Defares, Henk Norel, Peter van Paassen, Tom Timmermans, Vincent Krieger, Ramon van de Hare, Mike Nahar,... zomaar wat topspelers uit ons land (de eerste vijf zelfs NBA-spelers), die allemaal met elkaar gemeen hebben dat ze voor hun internationale carrière NIET in de vaderlandse eredivisie hebben gespeeld (of in het geval van Fransisco, amper). Dit bewijst twee zaken: dat Nederland voldoende toptalent in huis heeft en, zeer belangrijk: dat er voor dit toptalent geen plaats is in de eredivisie om te kunnen ontwikkelen, om te kunnen rijpen. Er is domweg geen plek in de teams, die geven die plek liever aan een passant weg. Dat is de realiteit. Laten we alsjeblieft niet doen alsof het anders ligt, of genuanceerder. Dit jaar loopt er alweer een toptalent uit ons land weg naar Spanje; en welk toptalent breekt dit seizoen in de eredivisie door? Het grootste in ons land (niet)spelende talent, Calvin Smith, zit al twee seizoenen zich niet te ontwikkelen op de bank van Bergen op Zoom. In de onder-18 selectie van Oranje zijn vijf spelers voor hun opleiding in het buitenland actief. Als dat geen bewijs van onvermogen is dan weet ik het ook niet meer.

De door de clubs voorgestelde verbetering, in yijf of zes jaar tijd het minimum aantal verplichte Nederlanders opvoeren naar zes, is helemaal geen verbetering aan de structuur. Voor een team als Weert zou er namelijk niets veranderen: ze spelen nu met vijf buitenlanders, en die spelen nagenoeg de hele wedstrijd. Over vijf of zes seizoenen zou deze situatie geen haar beter zijn geworden. Sterker: ze zouden er nog een extra buitenlander bij mogen hebben, voor de rest-speeltijd!

Dus: laten we in elk geval toegeven dat we in de top niet goed met ons toptalent omgaan. Dat vormt tenminste een reëel startpunt in de discussie. De enige vraag is: hoe kunnen we dit beter doen?

Verplicht opleiden en ruimte maken voor toptalent, dat is het enige antwoord. Ik heb al aangegeven hoe, maar het gaat alleen gebeuren als het afgedwongen wordt, door een onafhankelijke partij (of persoon), die over het individueel belang heen beslissingen in het algemeen belang van het basketball kan nemen. Als we het aan de clubs overlaten gebeurt er te weinig. Het roer moet namelijk om.

Dat brengt me bij mijn inhoudelijke kritiek op de FEB als beleidsmakende instantie: de FEB is een belangenvereniging voor de clubs, die daar hun eigen belang verdedigen. Dat eigenbelang (vaak ingegeven door korte termijn doelstellingen) botst per definitie met het algemeen belang. Om die reden is de FEB ongeschikt als het gaat om beleid maken. Ik heb persoonlijk niets tegen de mensen van de vereniging, of de mensen van de clubs. Voor de heren Rolvink en Jonker bijvoorbeeld heb ik groot respect, en ook het initiatief om met een onder-20 competitie te starten juich ik van harte toe. Maar het is niet genoeg. Opleiden doe je voor de adolescentie, grofweg tussen 10 en 17 jaar, daarna moeten spelers alleen nog maar rijpen. Ideaal gesproken is daar plaats voor in de top.

Ergo: uiteindelijk bepleit ik dat we een eigen cultuur in ons eigen land gaan ontwikkelen, en de basis van die cultuur ligt in het opleiden en ontwikkelen van onze eigen spelers, zoals het in Europa ook vrjwel overal gebeurt (Dirk Nowitski is in Duitsland opgeleid, Tony Parker in Frankrijk, maar Henk Norel wordt in Spanje tot topspeler ontwikkeld!).

En aan de heer Reekers wil ik nog dit kwijt: ik wil mijn baan als bondscoach helemaal niet kwijt, zoals u nogal dreigend insinueerde in de Volkskrant (de lezer moet namelijk weten dat ik van de FEB goedkeuring moet hebben om bondscoach te mogen zijn, naast mijn werk voor Omniworld). Ik ben er juist trots op dat ik het nationale team mag leiden. Misschien had u er met deze opmerking behoefte aan om niet al te subtiel aan te geven waar de werkelijke macht ligt. Maar dat wist ik al, dus eigenlijk was het overbodige informatie. Vergissen is menselijk, zullen we maar zeggen.

Dus volgend jaar maximaal twee buitenlanders en overal een verplichte professionele jeugdopleiding.

Marco van den Berg

PS
"Ongenuanceerd geblaat" is een pleonasme. Ooit een schaap een nuance zien maken...? En een Oranje Leeuw kan helemaal niet blaten, die brult.
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » ma mar 19, 2007 5:20 pm

Weet je wat slecht is voor het Nederlandse basketball?? De bondscoach en de voorzitter van de FEB die het niet eens voor elkaar krijgen om een normaal gesprek te voeren hierover. Het is te gek voor woorden dat dit in de media (lees: via columns) moet worden 'uitgevochten'. Wat een stel kleuters!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 21, 2007 5:28 pm

De cijfers uit China zijn eindelijk binnen.
Nash en Shaq zijn uit de top 10 geflikkerd en KB staat waar hij hoort. :eusa_dance:
2006-07 Top Selling Jerseys in China
1) Kobe Bryant, Dubbel
2) Allen Iverson, Kaboem!/Zlatan Son of God
3) Tracy McGrady, Jabu
4) Dwyane Wade, Justin
5) LeBron James, Cleveland Cavaliers
6) Yao Ming, Jabu
7) Kevin Garnett, Minnesota T'wolves
8) Tim Duncan, Deli
9) Carmelo Anthony, Kaboem!
10) Gilbert Arenas, Washington Wizards

2005-06 Top Selling Jerseys in China
1) Tracy McGrady, Jabu
2) Allen Iverson, Zlatan Son of God
3) Yao Ming, Jabu
4) Kobe Bryant, Dubbel
5) LeBron James, Cleveland Cavaliers
6) Carmelo Anthony, Kaboem!
7) Kevin Garnett, Minnesota T'wolves
8) Shaquille O'Neal, Justin
9) Steve Nash, Monkey Tonk
10) Dwyane Wade, Justin

http://www.nba.com/news/chinajerseys.html

jabu

Bericht door jabu » wo mar 21, 2007 9:53 pm

Real Madrid (runner up 2004) en Lietovus Rytas (kampioen 2005) overigens naar de finale van ULEB Cup.

BC FMP - Lietuvos Rytas eindigde in 72-69, nadat de eerste wedstrijd eindigde in 78-67 in het voordeel van Rytas. FMP kwam net te kort, maar heeft met dit extreem jonge teameen mooie toekomst in het veschiet liggen.

Real Madrid - Unics Kazan werd een veegpartij en eindigde in 84-63. Dit maakte de 76-69 nederlaag van Real in Rusland ruimschoots goed. Louis Bullock scoorde 27 punten, Felipe Reyes scoorde 23 punten en pakte tevens 16 rebounds voor Madrid.

Grappig detail is dat Eiffel haar enige punten behaalde tegen finalist Real Madrid.

Frank

Bericht door Frank » wo mar 21, 2007 10:10 pm

Hmm, dan heb je toch niet goed opgelet tijdens de thuiswedstrijd van Eiffel tegen Dexia Mons.... ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 10:41 pm

Wat zijn er toch een hoop mensen die een hele sterke mening over basketball hebben, terwijl ze zelf nooit op enig niveau hebben gespeeld en ook nooit zullen spelen.

Wat is dat spreekwoord ook al weer? De beste stuurlui.... of zoiets

:blah

:hypocrite:

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 21, 2007 10:51 pm

Thomas schreef:Wat zijn er toch een hoop mensen die een hele sterke mening over basketball hebben, terwijl ze zelf nooit op enig niveau hebben gespeeld en ook nooit zullen spelen.

:hypocrite:
Dus je mag alleen een sterke mening over iets hebben als je het zelf op niveau hebt gedaan. Mijn god, wat zal het op maandagochtend rustig worden in de meeste bedrijfkantines. Vrijwel niemand die het meer over de verrichtingen van Ajax, PSV of Feyenoord (of elke andere willekeurige club) mag hebben.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 21, 2007 11:15 pm

Ik denk dat Thomas hierop doelt:
Frank schreef:Wat zijn er toch een hoop mensen die een hele sterke mening over voetballers hebben, terwijl ze zelf nooit op enig niveau hebben gespeeld en ook nooit zullen spelen.

;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 21, 2007 11:29 pm

Raymon schreef:Ik denk dat Thomas hierop doelt:
Frank schreef:Wat zijn er toch een hoop mensen die een hele sterke mening over voetballers hebben, terwijl ze zelf nooit op enig niveau hebben gespeeld en ook nooit zullen spelen.

;)
Had die post van broertje niet gelezen. Mijn commentaar op Thomas' post geldt dat ook voor de post van broertje. Natuurlijk kan en mag je een mening hebben over iets zonder dat je datgene op niveau beoefend hebt. Zou je alleen een mening mogen hebben als je de activiteit op niveau beoefend hebt dan zou dat de doodsteek betekenen voor gastenboeken zoals deze. Mijns inziens een kortzichtige mening.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 11:33 pm

:D :xyxthumbs:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 21, 2007 11:37 pm

Volgens mij is het Mars die als onderschrift heeft:

'iedereen heeft recht op mijn mening'

En daar hou ik het graag bij :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Kaboem

Bericht door Kaboem » do mar 22, 2007 8:01 am

Ik dacht dat Thomas op Marco van de Berg doelde!
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » do mar 22, 2007 12:11 pm

Frank schreef:Hmm, dan heb je toch niet goed opgelet tijdens de thuiswedstrijd van Eiffel tegen Dexia Mons.... ;)
Klopt. Die wedstrijd heb ik overgeslagen. :blush:

1 W, vs Real Madrid 84 - 77
2 L, at Dexia Mons 92 - 84
3 L, at Unics Kazan 106 - 88
4 L, vs PAOK 71 - 78
5 L, at Crvena Zvezda 90 - 82
6 L, at Real Madrid 84 - 61
7 W, vs Dexia Mons 92 - 73
8 L, vs Unics Kazan 84 - 88
9 L, at PAOK 90 - 88
10 L, vs Crvena Zvezda 89 - 92

Maar Dexia Mons telt natuurlijk niet echt mee. :hypocrite:

Frank

Bericht door Frank » do mar 22, 2007 9:28 pm

;)

Ik ga dus echt niet inhoudelijk op die (in mijn ogen zeer flauwe) post van Thomas in.

Of hij heeft mijn posting in een van de voetbaltopics totaal niet begrepen of hij doet maar alsof.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 9:44 pm

Mijn post hier sloeg nergens op. Net als de soortgelijke post van jou nergens op sloeg. Of was die van jou ook als grapje bedoeld?

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 23, 2007 9:17 am

Zeg, doe dat even lekker ergens anders! Ik heb koppijn! Komt omdat MvbH de hele tijd met z'n vingers aan de zoemer zat. Bedankt, MvhB! :sad:
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr mar 23, 2007 10:21 am

Bryant is lekker bezig de laatste tijd! Dubbel heeft hem op scherp gezet :yes: .
Bryant etaleert opnieuw topvorm

Kobe Bryant is in bloedvorm. De speler van Los Angeles Lakers scoorde in de met 121-119 gewonnen wedstrijd tegen Memphis Grizzlies voor de derde keer op rij meer dan 50 punten. Voor hem was dat slechts drie anderen gelukt.

Een week geleden liet hij in het duel met Portland 65 punten aantekenen. Twee dagen later was hij tegen Minnesota goed voor 50 punten. Dit keer bleef de teller op 60 staan.

Elgin Baylor en Michael Jordan waren in het verleden ook al goed voor drie keer 50 punten op rij. Voor het record dient Bryant nog wel wat werk te verzetten: de legendarische Wilt Chamberlain scoorde zeven games op rij meer dan 50 punten.
NOS

Ondertussen hebben mijn Jabu Rockets vannacht bij de Thomas Pistons thuis ook maar even twee punten meegenomen. Mijn gevoel zegt mij dat ik regelrecht op een periodetitel afsteven!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 23, 2007 10:40 am

En hoe gaat het met mijn Boem! Nuggets?
Bertje for President!

Plaats reactie