AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 12:56 pm

Mr. Ajax schreef:Nou nou..traptechniek van Koevermans fenomenaal nog wel...Overdrijven is ook een vak!
Nee hoor. Alles wat hij doet is hard en geplaatst.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 12:56 pm

Mr. Ajax schreef:Nou nou..traptechniek van Koevermans fenomenaal nog wel...Overdrijven is ook een vak!
Een traptechniek met betrekking tot de afwerking op doel is weer heel wat anders dan passing over korte en lange afstanden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 1:16 pm

Ik wist trouwens niet dat Koevermans al bijna dertig is. Toch een stuk ouder dan ik dacht.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 3:27 pm

goodfella schreef:De Cler vs. Urby
Jaliens vs. Stam
Boy vs. Stekelenburg

:D :D :D

Persoonlijk vind ik Mendes da Silva en Stijn Schaars prima voetballers. Eventueel Demy de Zeeuw. Maar of ze het niveau Ajax ook aankunnen is weer een heel ander verhaal.
De Cler vs. Urby? Urby heeft drie keer meer talent, maar domme fouten zoals Urby tegen FC Kopenhagen maakte zul je De Cler niet meer zien maken, want die heeft inmiddels meer ervaring. En die fouten kostten Ajax wel deelname aan de CL.
Jaliens vs. Stam, dat is een heel gemakkelijke. Ik begrijp niet waarom LVG zegt dat hij Stam niet hoeft. Sterker, ik vind het een belachelijke opmerking. Goede kans dat AZ mét Stam dit jaar de titel had binnengesleept. De verdediging van AZ is de achillespees.
Waterman vs. Stekelenburg? Ach, zoveel punten pakt Stekelenburg niet voor Ajax. Integendeel.
Vergelijkingen als deze zijn in feite onzinnig. Het gaat om hoe spelers samenwerken, hoe ze elkaar sterker maken. Daarop moet je de spelers uitzoeken. Dat aspect was bij AZ aanmerkelijk beter verzorgd dan bij Ajax, waar de selectie bestond uit een door verschillende trainers bij elkaar gekocht/gezocht zooitje.Een spits bijvoorbeeld die het liefst voorzetten van de zijkant heeft maar geen buitenspelers die een goede voorzet in de benen hebben. Etcetera.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 3:37 pm

De Cler maakt ook regelmatig fouten, hoor. Alleen komen de fouten van Timmy voort uit onkunde.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 3:42 pm

Eerst wordt Co Adriaanse geprezen vanwege zijn opbouwwerk in Alkmaar en nu is Tim de Cler een ervaren back die geen fouten maakt. Wat zit hier achter, joey? :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 3:52 pm

joey schreef:De Cler vs. Urby? Urby heeft drie keer meer talent, maar domme fouten zoals Urby tegen FC Kopenhagen maakte zul je De Cler niet meer zien maken, want die heeft inmiddels meer ervaring. En die fouten kostten Ajax wel deelname aan de CL.
De Cler maakte laatst tegen Fener nog twee fouten, als ik me niet vergis. Niet zo opvallend misschien, omdat Urbys fouten voortkomen uit onervarenheid of gemakzucht in verdedigend opzicht, terwijl De Cler kleine dingen regelmatig fout doet omdat hij simpelweg niet beter kan.

Daarnaast brengt De Cler gewoon minder in balbezit.
joey schreef:Waterman vs. Stekelenburg? Ach, zoveel punten pakt Stekelenburg niet voor Ajax. Integendeel.
Stekelenburg is geen topper, maar hij is heus wel beter dan een hele middelmatige keeper als Waterman hoor.

Het ging mij gewoon even om de individuele vergelijking. Als je AZ en Ajax positie voor positie bekijkt is Ajax op vrijwel iedere positie sterker. Alleen Schaars zou bij mij een zekere basisplaats krijgen in Ajax 1.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 3:57 pm

Jöhnk schreef:Eerst wordt Co Adriaanse geprezen vanwege zijn opbouwwerk in Alkmaar en nu is Tim de Cler een ervaren back die geen fouten maakt. Wat zit hier achter, joey? :D
Niks. :blush: ;)

Mij gaat het erom dat bij AZ al een jaar of vijf op een bepaalde manier wordt gewerkt. Bij Ajax is het sinds de gloriejaren van LVG telkens iets anders geweest. Pas nu MVG er zit wordt er gericht gewerkt en gekocht.

De beste spelers vormen niet altijd het beste team. Een cliché, maar het klopt wel. Daarom heeft het weinig zin om spelers naast elkaar te zetten. Dan zou Real Madrid elk jaar kampioen worden.

Mbt De Cler: je hoort mij niet zeggen dat hij een topper is. Maar hij scoort wel meestal een 6, terwijl het bij Urby de ene keer een 8 en de andere keer een 4 is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 3:59 pm

Ik zie De Cler zelfs maar zelden een zesje scoren. Eerder een krappe vier. Net als Urby kan De Cler niet verdedigen (al heeft Urby in ieder geval nog een prachtige tackle in huis), maar de Cler is ook nog eens een zwakke plek in balbezit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 4:18 pm

joey schreef:Mij gaat het erom dat bij AZ al een jaar of vijf op een bepaalde manier wordt gewerkt. Bij Ajax is het sinds de gloriejaren van LVG telkens iets anders geweest. Pas nu MVG er zit wordt er gericht gewerkt en gekocht.
Mee eens.
joey schreef:De beste spelers vormen niet altijd het beste team. Een cliché, maar het klopt wel. Daarom heeft het weinig zin om spelers naast elkaar te zetten. Dan zou Real Madrid elk jaar kampioen worden.
Mwah. ;)

Ajax heeft de betere spelers, maar AZ speelt als team over het algemeen beter, ja. Dat was juist het hele punt wat een aantal mensen hier probeerde te maken. Maar goed, Ajax heeft onder TC zo nu en dan uitstekend gevoetbald. Maar om tegen de ‘kleine’ teams goed te voetballen moet er qua positie –en samenspel een behoorlijk aantal scheppen bovenop. Bovendien blijft de vraag natuurlijk staan of we met 3-4-3 of 4-3-3 ook zo goed kunnen voetballen.
Bertje schreef:Ik zie De Cler zelfs maar zelden een zesje scoren. Eerder een krappe vier. Net als Urby kan De Cler niet verdedigen (al heeft Urby in ieder geval nog een prachtige tackle in huis), maar de Cler is ook nog eens een zwakke plek in balbezit.
Kijk, hier hebben we wat aan. Met de tackle van Urby is inderdaad niets mis. Z’n problemen liggen op het gebied van positionering, doortastendheid, timing en misschien zelfs onverschilligheid.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di mar 20, 2007 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 4:34 pm

Heet ik joey?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo mar 21, 2007 3:55 pm

**Barry Opdam is drie tot zes weken uit
de roulatie.De verdediger van AZ liep
zondag in het duel met Heracles Almelo
een scheurtje in de binnenband van zijn
rechterknie op.Hij mist daardoor zeker
de eerste wedstrijd in de kwartfinales
van de UEFA Cup,op donderdag 5 april
thuis tegen Werder Bremen.
bron: NOS TT
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 21, 2007 4:42 pm

Een traptechniek met betrekking tot de afwerking op doel is weer heel wat anders dan passing over korte en lange afstanden.

Dan moet Johnk dat maar duidelijk maken. En verder vind ik een beetje bullshit...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 21, 2007 8:42 pm

Kun je dat ook onderbouwen?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 21, 2007 9:22 pm

Traptechniek is traptechniek, het komt niet in verschillende soorten en maten... Dat vind ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 21, 2007 9:51 pm

Ik begrijp niet waarom LVG zegt dat hij Stam niet hoeft. Sterker, ik vind het een belachelijke opmerking.
Deja vu Joey? :hypocrite:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 21, 2007 10:12 pm

:yes:

'Psv heeft Ronaldo, maar wij hebben Kluivert.' Of zoiets.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 10:17 pm

Nihad schreef:
Ik begrijp niet waarom LVG zegt dat hij Stam niet hoeft. Sterker, ik vind het een belachelijke opmerking.
Deja vu Joey? :hypocrite:
En wie mag de topper zijn die Stam overbodig maakt?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 21, 2007 10:21 pm

Barry Opdam. :cheer:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 10:37 pm

Jöhnk schreef::yes:

'Psv heeft Ronaldo, maar wij hebben Kluivert.' Of zoiets.
Dat pakte toen nog wel leuk uit. ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 10:42 pm

Jöhnk schreef:Barry Opdam. :cheer:
Precies. :eusa_liar:

Ook Van Gaal kent zijn blackouts. Ooit hoefde hij Rijkaard niet omdat hij Marciano Vink al had. Stel je eens voor dat Vink ervoor gekozen had om bij Ajax te blijven, zeg. Hadden we waarschijnlijk de CL nooit gewonnen. :scared:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 22, 2007 10:38 am

Ach, die hadden we al niet gewonnen als Savicevic gewoon had kunnen spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 22, 2007 10:56 am

Who the f*ck is Savicevic? :hypocrite: :eusa_dance:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2007 11:31 am

AZ presteerde nog niets

Gepubliceerd op maandag 12 maart 2007

- COLUMN -
Tijd voor tegengas. Uw Vrije Man heeft niet ineens de pik op AZ, maar wil kanttekeningen plaatsen bij alle euforie rond de club. Het is goed ambities te hebben, maar die zouden in Alkmaar bescheidener verwoord mogen worden. Er wordt te vaak gerept over die fantastische toekomst waarin het plafond almaar opnieuw naar boven moet worden bijgesteld. Word eerst eens zoals PSV een paar keer kampioen en vier dat dan even bescheiden, zou ik zeggen.

Geen historie
Heeft AZ een grote historie en is het daarom geliefd in heel Nederland? Heeft het een groot legioen, is het een ‘naam’ in Europa, in de wereld? Nee, nee, nee. Met de centjes van de gebroeders Molenaar werd welgeteld één landstitel bijeen gekocht, terwijl in dezelfde periode drie keer de nationale beker werd gewonnen en de finale gehaald van de UEFA Cup. Dat is alles en het is lang geleden.

Leuk voetbal, maar géén prijzen
AZ heeft geen groot verleden, maar ook in het heden is er nog weinig gepresteerd. Landskampioen geworden de afgelopen jaren? Eindelijk dat lelijke, zakelijke PSV op zijn plaats gezet? Of het kwakkelende Ajax definitief overvleugeld. Vorig jaar de beker gewonnen misschien? Of zich geplaatst voor de Champions League en daarin de wereld versteld doen staan?

En als dat allemaal niet lukte, zetelt de ranglijstaanvoerder van dit seizoen dan in Alkmaar? Werd zondag het armetierige Feyenoord, dat men natuurlijk al voorbij gestreefd is, achteloos opzij gezet? Alweer, nee, nee, nee.

Niets bijzonders
Een schele kip ziet nog wel dat het goed gaat in Alkmaar. Er staat een mooi stadion, er loopt een leuk elftal, er acteert een goede trainer, maar bescheidenheid is niet alleen qua prestaties op zijn plaats, ook qua opbouw en ontwikkeling is er vooralsnog niets bijzonders gebeurd in de kaasstad.

Jarenlang pompte Dirk Scheringa miljoenen in de ploeg zonder dat het iets opleverde. Alleen omdat hij het leuk vindt een fractie van zijn immense kapitaal in een voetbalclub te steken is er (te) langzaam maar zeker wat op kunnen bloeien. Lopen we daar warm voor? Pas met de komst van Co Adriaanse werd het voetbal aanvallender en met gepaste mate succesvoller. Van Gaal geeft daar nu een sterk vervolg aan, meer niet. Er is in organisatorisch en speltechnisch zin te weinig gepresteerd om een grote broek aan te trekken.

Ambities hebben is gezond, maar om nu al regelmatig te reppen over het plafond dat almaar hoger moet, is ongepast. Ga eerst eens structureel beter presteren dan de top-3 en houd dan nog beide voeten stevig in de nuchtere Noord-Hollandse klei!

Jeugdopleiding de beste van Nederland?
Dat mag je denken, dat streven moet je zelfs hebben. Maar niet nu al geen schreeuwen dat je Ajax ook in dat opzicht voorbij wilt steken. Twee weken terug schreef ik in ‘De charme van Ajax’ nog over het grote aantal zelf opgeleide spelers dat de Amsterdamse hoofdmacht onverminderd telt.

Als je zelf alleen maar overal talenten weghaalt, moet je je geen grootspraak permitteren tegenover een club die met Cruijff en Van Basten en al die anderen de kurk onder het Nederlandse voetbal is geweest. Hoeveel ‘eigen kweek’ loopt er eigenlijk in het team van Van Gaal?

Houdt de hele wereld van AZ?
AZ heeft een fijn elftal dat goed de aanval kan kiezen en daarmee soms fijne resultaten behaalt. Maar om dan, zoals Louis van Gaal voor het duel in Newcastle deed, te beweren dat ‘de hele wereld van AZ houdt’ gaat bruggen te ver.
Regelmatig hoor je Van Gaal, maar ook spelers en beleidsbepalers van AZ reppen over het ‘mooie, want aanvallende voetbal van AZ.’ Uw Vrije Man vindt dat irritant naïef, mag dat ook een keer gezegd worden?

In die hoge eigendunk van de geboden amusementswaarde worden de Alkmaarders opgezweept door de buitenwacht. ‘Het beste voetbal wordt door AZ gespeeld’ hoor je dan. Wat een onzin! Het beste voetbal wordt gespeeld door de club die bovenaan staat, PSV!

Voetbal is geen kunstschaatsen
AZ komt uit bij Fenerbace met 3-1 voor, daarna wordt het nog 3-3, om vervolgens thuis met 0-2 achter te komen, zodat er een lucky goal in de 88e minuut van verdediger Opdam voor nodig is om door te komen waar de klus in Istanbul bij 3-1 al geklaard had moeten zijn.

Tegen Newcastle was het nog erger. Het was helemaal niet amusant om te zien hoe AZ daar de eerste helft opereerde. Het zal wel aantrekkelijk zijn geweest want aanvallend en volgens Van Gaal had zijn team ook nog de meeste kansen, maar uw Vrije Man kreeg er mooi het maagzuur van. Niet om naar te kijken, een parodie op hoe je in de top hoort te voetballen.

Ik zeg het nog één keer: voetballen doe je om te winnen, nergens anders om en hoe is onbelangrijk. Voor ‘cijfers voor de uitvoering’ moet je bij kunstschaatsen zijn.

AZ mooie club die alles nog moet winnen
Uw Vrije Man vond dat hij naast alle loftuitingen en verwoorde grote ambities een nuchter tegengeluid moest laten horen. AZ is een leuke club met een goede toekomst zolang ome Dirk de stekker er niet uittrekt en er miljoenen in blijft pompen. Maar gewonnen is er voorlopig nog niets.

Theo Bakker
© 2007 Planet Internet

Goede analyse.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 22, 2007 11:35 am

Eindelijk komt 'onze' vrije man een keer met een goed stuk. :xyxthumbs:

Gesloten