Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 12:11 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Heb je Delgado ooit zien spelen dan? No offense, hoor. :blush:
Jazeker.
Wanneer dan?
OS?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 12:11 pm

OS, CC oa.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 12:14 pm

Oh ok. Ik ben namelijk wel degelijk onder de indruk van hem geraakt in de competitie. Al is het allemaal niet zo denderend sinds z'n blessure. Ik krijg ook niet bepaald de indruk dat hij het naar z'n zin heeft bij la Maquina.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere spelers dan Andy en Delgado.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 12:16 pm

Waar staat CC voor?
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 12:18 pm

Confederations Cup, denk ik.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 12:19 pm

Aha.
Bertje for President!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mar 20, 2007 12:52 pm

Bertje schreef:
joey schreef:
robiono schreef: Zelf hoop ik op Mathijsen maar die is relatief onhaalbaar.
Relatief onhaalbaar? Is hij onhaalbaar of niet?

Mathijsen komt niet. Lijkt me ook niet het type dat we nodig hebben.
Volgens mij past Mathijsen juist perfect in het plaatje. Linksbenig, kan mandekker spelen en kan in de zone uit de voeten.

Maar ik denk ook niet dat hij haalbaar is, al kun je het zeker proberen als HSV degradeert.
Mathijsen is wekelijks de zwakke schakel in de verdediging, dat gepruts zijn wij niet nodig!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 1:05 pm

Ik zie Mathijsen niet zo vaak aan het werk, maar door de fans van Hsv wordt-ie op handen gedragen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mar 20, 2007 1:11 pm

Jöhnk schreef:Ik zie Mathijsen niet zo vaak aan het werk, maar door de fans van Hsv wordt-ie op handen gedragen.
Op weg naar het ravijn zeker? ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 3:18 pm

Bertje schreef:Volgens mij past Mathijsen juist perfect in het plaatje. Linksbenig, kan mandekker spelen en kan in de zone uit de voeten.
Hij is heel zwak aan de bal. Naast Stam hebben we niet nog een sloper nodig. Eerder een type Chivu.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » di mar 20, 2007 3:23 pm

Toevallig heb ik gehoord dat hij misschien volgend seizoen naar Ajax komt!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mar 20, 2007 3:24 pm

Arthur schreef:Toevallig heb ik gehoord dat hij misschien volgend seizoen naar Ajax komt!
Kan ie mooi het jaar daarna de opvolger van Stam worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 3:30 pm

Arthur schreef:Toevallig heb ik gehoord dat hij misschien volgend seizoen naar Ajax komt!
Hoezo? Van wie? Waar???? :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 3:34 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Volgens mij past Mathijsen juist perfect in het plaatje. Linksbenig, kan mandekker spelen en kan in de zone uit de voeten.
Hij is heel zwak aan de bal. Naast Stam hebben we niet nog een sloper nodig. Eerder een type Chivu.
Je kunt prima met twee slopers achterin spelen. Kijk maar naar Arsenal, bijvoorbeeld. Daarnaast hebben we in de achterste linie Emanuelson en Heitinga voor de opbouw. Met Mathijsen kun je een blok met Mathijsen, Heitinga en Stam maken. Emanuelson wordt dan bij balbezit middenvelder en Heitinga schuift eventueel door waar mogelijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 3:44 pm

Mathijsen zou op zich een logische opvolger van Grygera zijn, maar die jongen is onhaalbaar. :aai:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di mar 20, 2007 3:49 pm

Arsenal vind ik nou geen sterk voorbeeld bertje, Arsenal staat 20 punten achter op de koploper en wordt Europees uitgeschakeld door PSV. Het gebrek aan hersens in de verdediging is daar wel mede oorzaak van.

Mathijsen vind ik maar een prutser, blinkt nergens in uit en is nogal traag voor een verdediger. Overschatte speler die alleen maar bij gebrek aan beter in het Nederlands elftal speelt. Niveautje HSV ;)
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 3:54 pm

Giacomo Puccini schreef:Arsenal vind ik nou geen sterk voorbeeld bertje, Arsenal staat 20 punten achter op de koploper en wordt Europees uitgeschakeld door PSV. Het gebrek aan hersens in de verdediging is daar wel mede oorzaak van.
Bedenk je je dan ook even dat Arsenal al jaren zo speelt en op deze manier de finale van de Champions League en een aantal landskampioenschappen won?
Mathijsen vind ik maar een prutser, blinkt nergens in uit en is nogal traag voor een verdediger. Overschatte speler die alleen maar bij gebrek aan beter in het Nederlands elftal speelt. Niveautje HSV ;)
Mathijsen kan verdedigen op kracht, inzicht en hij is erg sterk in de lucht. Daarnaast is hij helemaal niet zo traag. Ook zijn voetballend vermogen wordt nogal eens onderschat. Je hoeft geen crosspass van hem te verwachten, maar hij speelt regelmatig in één keer een voorhoedespeler aan. Dat toont dus wel aan dat hij wel degelijk oog voor de vrije man heeft en zuiver kan passen.

Maar hij is niet haalbaar, denk ik. Ajax kan zich waarschijnlijk beter op Sankoh richten. Dat betekent wel dat er een rechtsbenige verdediger links in het centrum komt te staan, maar dat hoeft geen ramp te zijn.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di mar 20, 2007 4:08 pm

Sankoh heeft te veel Frank de Boertjes. Ik zie zo gauw geen directe versterking rondlopen in Nederland dus ik vestig mijn hoop op de scouts in het buitenland. Van der Wiel zou ik alvast regelmatig met het eerste mee laten trainen maar die is nog te jong om er meteen te staan als vervanger van Grygera.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 4:13 pm

Sankoh heeft in ieder geval zijn snelheid en kracht; niet onbelangrijk als je rond de middenlijn wil verdedigen. Daarnaast zag ik hem zondag ook een aantal keren goed de aanvallers aanspelen, wat in ieder geval aantoont dat er wat dat betreft mogelijkheden liggen. Zijn ruimtelijk inzicht is ook zo slecht nog niet. Zeker twee keer zo goed als dat van Grygeral, in ieder geval.

Voetballend ga je er met Sankoh in plaats van Grygera iets op achteruit, maar verder kun je alleen maar terreinwinst boeken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 4:19 pm

Sankoh zal best sterk en snel zijn, maar dit seizoen is-ie keihard door de mand gevallen als verdediger. Bijna iedere week een cruciale fout.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 4:23 pm

Ik vind hem juist de laatste weken beter spelen. Sowieso kan hij nooit veel kosten en past hij uitstekend in de speelwijze. Daarnaast zou ik ook fouten gaan maken in de verdediging van Groningen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 4:25 pm

Vind ik wel meevallen. Hij liet zich tegen Nac kinderlijk eenvoudig uitspelen door Zonneveld en tegen Twente leidde een onbeholpen pass van Sankoh het tegendoelpunt in.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di mar 20, 2007 4:25 pm

Precies. Een verdediger moet betrouwbaar zijn. Sankoh laat te veel steken vallen en is dus geen Ajax materiaal, althans voorlopig niet.
Ajax!

robiono

Bericht door robiono » di mar 20, 2007 4:28 pm

Waarom niet Sankoh EN Mathijsen halen?

Mathijsen voor de basis en Sankoh als breedte versterking. Als Stam stopt, dan hebben we de opvolger iig al klaar staan. Zo kan hij volgend seizoen daar klaargestoomd worden. Verder vind ik ook Ramon Zomer en Karim El Ahmadi spelers om te blijven volgen. Ik denk dat met de verkoop van Sneyder Mathijsen en Sankoh wel haalbaar zijn. We hebben met Perez al een prima opvolger klaar staan.

@Arthur

wat is je bron?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 4:32 pm

Zomer zou werkelijk een lachertje zijn. Eén van de slechtste verdedigers uit de Eredivisie. Hij kan koppen en heeft iets dat op kracht lijkt, maar daar blijft het dan ook bij.

El Ahmadi vind ik een gevalletje De Zeeuw. Met andere woorden: niet wat we zoeken op ons middenveld.

Jöhnk, ik vind je in het geval van Sankoh erg kort door de bocht. Een jongen als Sankoh (in principe een betere versie van jongens als Reiziger en Bogarde) moet juist goed in het spel van de ploeg passen. Bij Groningen staat hij toch regelmatig in de eigen 16 te verdedigen. Daar wordt zelfs Stam niet blij van, want daar ligt zijn kracht niet. Allebei zijn ze beter met ruimte in hun rug.

Plaats reactie