AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mar 20, 2007 10:59 am

Dr. Living Stoned schreef:30 miljoen, maar welke topper wil daarvoor afreizen naar de provincie?
PSV haalt toch ook allemaal toppers? ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 11:07 am

Jöhnk schreef:Valt wel mee hoor. Keepers: prut. Verdediging: prut. Middenveld: met Schaars en Mendes behoorlijk; zonder Schaars en Mendes redelijk. Aanval: erg goed. Al vind ik Dembele ontzettend overschat.

Het succes van Az is het succes van Van Gaal. Ajax heeft veel meer kwaliteit.
Ajax heeft geen topkeeper, één topverdediger (Stam), nu meer balans op het middenveld (Davids) maar voorheen niet, en in de aanval zijn Ajax en AZ ongeveer van hetzelfde niveau, denk ik. Ajax heeft wel meer talent. Spelers als Urby en Babel hebben grote mogelijkheden, maar zijn ook zo wisselvallig als de pest, wat overigens normaal is op hun leeftijd.
Verschil tussen AZ en Ajax is dat LVG al bijna twee jaar bezig is en bovendien kon voortborduren op het werk van Co Adriaanse, die ongeveer dezelfde benadering heeft.
Wat me opvalt (laat ik het over AZ hebben en niet over Ajax) is dat LVG weinig kansen geeft aan de eigen jeugd. Ruud Vormer bijvoorbeeld staat bekend als een enorm talent, maar zijn ontwikkeling stagneert omdat AZ een karrenvracht middenvelders heeft gehaald. Bij Ajax koos LVG juist steevast voor spelers uit de jeugdopleiding.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » di mar 20, 2007 11:16 am

Ik denk dat die Vormer gewoon niet zo heel erg goed is. Hij is mij in ieder geval nooit opgevallen de paar keer dat ik hem heb zien spelen.

Lens valt wel vaak in, maar als dat het beste is dat de jeugdopleiding van AZ te bieden heeft dan hebben ze nog een lange weg te gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 11:21 am

De spelers die nu op het middenveld staan zijn ouder en dus verder dan Vormer. Bovendien zijn ze voor veel geld gekocht. Veel aankopen doen is nooit de stijl van LVG geweest. Op dit punt hebben waarschijnlijk anderen het voor het zeggen. Scheringa bijvoorbeeld, die elke speler wilde hebben die in verband gebracht werd met Ajax.
Vormer kan wel degelijk goed voetballen. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 11:26 am

joey schreef:Verschil tussen AZ en Ajax is dat LVG al bijna twee jaar bezig is en bovendien kon voortborduren op het werk van Co Adriaanse, die ongeveer dezelfde benadering heeft.
Maar Ten Cate kon voortborduren op het werk van Danny Blind. :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 20, 2007 11:33 am

Jöhnk schreef:
joey schreef:Verschil tussen AZ en Ajax is dat LVG al bijna twee jaar bezig is en bovendien kon voortborduren op het werk van Co Adriaanse, die ongeveer dezelfde benadering heeft.
Maar Ten Cate kon voortborduren op het werk van Danny Blind. :hypocrite:
Precies. Hij moest dus bij nul beginnen. :yes:

MVG heeft bij AZ door gerichte aankopen een uitgebalanceerde groep bij elkaar gehaald. Dat werkt prettig voor een trainer. En er zit al jaren lijn in het beleid van AZ.
Iets anders is of ze de laatste stap kunnen maken. Ajax kan Davids halen, AZ niet.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 11:38 am

Mjah, veel van de huidige spelers van az zijn in het post-MvG tijdperk gehaald. Wel feitelijk blijven Joey.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 11:54 am

In ieder geval kon van Gaal verder waar Adriaanse was gebleven! Laten we dat vooral niet vergeten.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 11:56 am

Jöhnk schreef:Valt wel mee hoor. Keepers: prut. Verdediging: prut. Middenveld: met Schaars en Mendes behoorlijk; zonder Schaars en Mendes redelijk. Aanval: erg goed. Al vind ik Dembele ontzettend overschat.

Helemaal mee eens. Noem mij maar 5 spelers van AZ die bij Ajax in de basis zouden staan. En denk vervolgens na over welke Ajacieden AZ allemaal zou willen hebben. Ajax en PSV hebben vooral een veel beter basiselftal. Een verdediging De Cler-Opdam-Jaliens-Steinsson zou niet misstaan bij Heerenveen. AZ heeft wel een kwalitatief gelijke(re) en bredere selectie dan PSV en Ajax.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:15 pm

Thomas schreef:

Helemaal mee eens. Noem mij maar 5 spelers van AZ die bij Ajax in de basis zouden staan. En denk vervolgens na over welke Ajacieden AZ allemaal zou willen hebben. Ajax en PSV hebben vooral een veel beter basiselftal. Een verdediging De Cler-Opdam-Jaliens-Steinsson zou niet misstaan bij Heerenveen. AZ heeft wel een kwalitatief gelijke(re) en bredere selectie dan PSV en Ajax.
De Cler vs. Urby
Jaliens vs. Stam
Boy vs. Stekelenburg

:D :D :D

Persoonlijk vind ik Mendes da Silva en Stijn Schaars prima voetballers. Eventueel Demy de Zeeuw. Maar of ze het niveau Ajax ook aankunnen is weer een heel ander verhaal.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 12:17 pm

Want wij zijn zo goed! :hypocrite:
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:18 pm

Kaboem! schreef:Want wij zijn zo goed! :hypocrite:
Nee, maar bij Ajax voetballen is altijd nog iets anders dan bij az voetballen.

Zie Olaf Lindenbergh.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 12:20 pm

Overdrijven we dat niet een beetje, dat gegeven dat bij Ajax voetballen iets anders is?

Schaars, de Zeeuw, Dembele, Koevermans, Jenner, allemaal versterkingen voor Ajax.
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:21 pm

Kaboem! schreef:Overdrijven we dat niet een beetje, dat gegeven dat bij Ajax voetballen iets anders is?

Schaars, de Zeeuw, Dembele, Koevermans, Jenner, allemaal versterkingen voor Ajax.
Jenner? Laat me niet lachen. Die werd hier vorig jaar nog afgebrand. Zou volgens de voetbal watchers hier te licht zijn voor Ajax.

Dembele is idd ook een versterking. Koevermans? Doe mij Huntelaar maar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 12:22 pm

Maar Koevermans en Jenner zouden op dit moment waarschijnlijk niet in de basis staan. Stekelenburg, Stam, Emanuelson, Davids, Gabri, Sneijder, Huntelaar, Babel, Heitinga, Grygera en zelfs Ogararu wel bij AZ.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 12:24 pm

Ik heb niks met de voetbalwatchers hier te maken. Ik zie een type als Jenner graag voetballen. Koevermans zou de perfecte stand-inn voor Huntelaar kunnen zijn.
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:25 pm

Een basisspeler van az die bankzitter bij Ajax gaat worden? Ik geef je weinig kans.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 12:27 pm

Misschien niet, nee, maar ik heb er wel vertrouwen in dat hij zou kunnen slagen bij Ajax.
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:28 pm

Thomas schreef:Maar Koevermans en Jenner zouden op dit moment waarschijnlijk niet in de basis staan. Stekelenburg, Stam, Emanuelson, Davids, Gabri, Sneijder, Huntelaar, Babel, Heitinga, Grygera en zelfs Ogararu wel bij AZ.
Dat betwijfel ik. Middenveld van az is erg goed. En Dembele is niets minder dan Babel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 12:30 pm

Ik wilde Jenner en Mendes vorig jaar al graag bij Ajax zien. Dembele vind ik een mindere versie van Babel en ik ben er absoluut niet voor om een flinke som geld te betalen voor een spits voor de bank in Koevermans. Sowieso wat overschat, vind ik. Aardige spits, maar zeker niet de supersub die veel mensen in hem zien. Ik vind hem een beetje een mietje voor iemand die op kracht wat zou moeten forceren.

Schaars zou absoluut een versterking zijn voor Ajax. Alleen al omdat er dan bij Ajax iemand zou zijn die weet wanneer en waar er druk gezet moet worden en er iemand zou zijn die kan temporiseren. De Zeeuw is een heel behoorlijke speler, maar voor zijn rol hebben we Maduro of Sneijder en voor die positie heb ik naast die andere twee liever iemand die naast dat hij tactisch goed is ook fysiek wat in huis heeft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 12:38 pm

Ik vind Koevermans wel een revelatie hoor. Zijn traptechniek is fenomenaal.

Van Dembele moet ik niets weten. Net Babel zonder traptechniek.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 12:46 pm

Puur als spits vind ik hem ook niet slecht, zoals ik al zei, maar ik vind hem absoluut geen supersub.

Dembele is vooral minder explosief dan Babel.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mar 20, 2007 12:52 pm

Bertje schreef:Ik wilde Jenner en Mendes vorig jaar al graag bij Ajax zien. Dembele vind ik een mindere versie van Babel en ik ben er absoluut niet voor om een flinke som geld te betalen voor een spits voor de bank in Koevermans. Sowieso wat overschat, vind ik. Aardige spits, maar zeker niet de supersub die veel mensen in hem zien. Ik vind hem een beetje een mietje voor iemand die op kracht wat zou moeten forceren.

Schaars zou absoluut een versterking zijn voor Ajax. Alleen al omdat er dan bij Ajax iemand zou zijn die weet wanneer en waar er druk gezet moet worden en er iemand zou zijn die kan temporiseren. De Zeeuw is een heel behoorlijke speler, maar voor zijn rol hebben we Maduro of Sneijder en voor die positie heb ik naast die andere twee liever iemand die naast dat hij tactisch goed is ook fysiek wat in huis heeft.
Laten Maduro en Sneijder nou net 2 spelers zijn waarvan het hoogst twijfelachtig is of ze volgend jaar bij Ajax spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 20, 2007 12:54 pm

Nou nou..traptechniek van Koevermans fenomenaal nog wel...Overdrijven is ook een vak!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 12:55 pm

Dat betekent niet dat je dus een type De Zeeuw moet halen. Het hangt ook af van wat zich bij de jeugd aandient.

Gesloten