Ik ben als een schaduw in de nacht. :yes:Voetske schreef:Sssst, maak em nu niet wakker ;)
AZ
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Daily Blind
-
- AT Toto winner 15/16
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Voor deze wel, hier ben ik het ook mee eens. Maar om nu in een topic over AZ te beginnen over doelpunten die Ajax in een andere uitwedstrijd had moeten maken, daar word ik een beetje moe van.Dr. Living Stoned schreef:Die arme Duke, zou-ie zijn bed nog uitkomen voor dit soort postings?brigade zuid schreef:Wederom maar weer eens genoten van AZ. Had nog moeten zien of AJAX achtereenvolgens Fenerbahce en Newcastle had uitgeschakeld.
Overigens geef ik AZ best kans tegen Bremen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Waarschijnlijk omdat hun wel scoren in de uitwedstrijd?? :whistling:Duke schreef:Voor deze wel, hier ben ik het ook mee eens. Maar om nu in een topic over AZ te beginnen over doelpunten die Ajax in een andere uitwedstrijd had moeten maken, daar word ik een beetje moe van.Dr. Living Stoned schreef:Die arme Duke, zou-ie zijn bed nog uitkomen voor dit soort postings?brigade zuid schreef:Wederom maar weer eens genoten van AZ. Had nog moeten zien of AJAX achtereenvolgens Fenerbahce en Newcastle had uitgeschakeld.
Overigens geef ik AZ best kans tegen Bremen.
Het was zeer twijfelachtig of de bal de hand van de aanvaller raakte, mocht de bal de hand wel geraakt hebben dan was er geen sprake van opzet. Verder werd de betreffende aanvaller zelf ook vastgehouden...oftewel, niemand die weet waaorm dat doelpunt werd afgekeurd !Zlatan Son of God schreef:En vast houden, verdediger van AZ werd volledig gehinderd!Peter schreef:Handsballetje.Spijker schreef:Knap hoor, zeker gezien de budgetten. Kan iemand mij uitleggen waarom die goal werd afgekeurd? Ik zag echt geen overtreding namelijk.
Daar had AZ gewoon ontzettend veel mazzel mee, net zoals de pingel voor de 4-2 in de 1e wedstrijd ook een cadeautje was.
Maar goed, altijd leuk als een Nederlandse club verder gaat :yes:
En tegen Werder hebben ze inderdaad best kans.
PS: Het enige nadeel is dat de arrogantie van Van Gaal niet afgestraft werd, maar ja. Dat moet dan maar door jullie in de play offs gebeuren :D
- Daily Blind
Was overduidelijke overtreding van de spits op de verdediger van AZ. Dus niks mazzel volkomen terecht afgefloten.Thomas schreef:Ach, en in de eerste helft had een speler van Newcastle (Bramble) rood moeten krijgen en had AZ de scheids niet bepaald mee.Baseman schreef:Daar had AZ gewoon ontzettend veel mazzel mee, net zoals de pingel voor de 4-2 in de 1e wedstrijd ook een cadeautje was.
De T.In Almelo gaat voor AZ het licht alleen maar op rood: 0-0
KATER NA KATER NA GELIJKSPEL GELIJKSPEL
ALMELO, maandag
Het Almelose stoplicht van Herman Finkers ging gisteren voor AZ alleen maar op rood. De 0-0 bij Heracles betekende definitief afhaken in de race om de landstitel. „Want daar hadden wij nog kans op. Daar ben ik heilig van overtuigd”, klonk het uit de mond van Louis van Gaal. Dat er niet gescoord werd en dat er geen gele kaarten vielen, maakte al duidelijk dat het op het kunstgras in Almelo een vervelende middag was voor de neutrale toeschouwer. Arbiter Dick Jol was met zijn allesziende ogen nota bene veruit de beste man op het veld.
Uiteraard stonden de 8.500 fans van de thuisploeg op de banken met het verdiende punt. Het kwaliteitsarme Heracles stroopte de mouwen op en ontregelde met die instelling het haperende spel van AZ voldoende om schadevrij het einde te halen. „Daar zijn wij in deze fase heel blij mee. We hebben met onze discipline, strijd en passie naar onze mogelijkheden gespeeld”, vond trainer Ruud Brood, die nog een loodzwaar programma wacht op weg naar overleving.
AZ zakte door de puntendeling naar de derde plaats. In de personele bezetting werd eveneens schade opgelopen. Barry Opdam moest na een ongelukkige botsing met Kwame Quansah in de 30e minuut de strijd staken. De eerste diagnose luidde dat hij de binnenband van de rechterknie waarschijnlijk heeft gescheurd. „Ik denk dat hij er weken uitligt”, zei Van Gaal. De definitieve schade wordt vandaag in het ziekenhuis opgemaakt.
De trainer zag in Kew Jaliens en Boy Waterman de enige spelers die echt scherp wa-ren. De achterhoede in zijn totaal, met Gretár Steinsson, Ryan Donk en later ook Gijs Luirink, deed het nog ruim voldoende. Moussa Dembélé startte sterk en Demy de Zeeuw draaide een uur lang goed, maar voor de rest was het om te huilen. Vooral de Alkmaarse eindfase ontaardde door de vermoeidheid in een groot foutenfestival.
Uiteraard had Van Gaal na de slijtageslag tegen Newcastle United graag een aantal verse krachten opgesteld, maar veel smaken had hij niet meer op de reservebank. In het begin van het seizoen kon hij nog twee elftallen opstellen, nu is zijn selectie gedecimeerd. Krachten als Stijn Schaars, David Mendes, Rogier Molhoek en Simon Cziommer ontbreken nog steeds. Met Opdam daar nog bij betekent het, dat steeds een kleiner wordende groep de karweitjes moeten klaren.
Gisteren kreeg Shota Arveladze vrijaf op de bank, maar werd hij na een uur nog te hulp geroepen, waarop het prompt even beter ging draaien. Tim de Cler was met een lichte enkelblessure afgemeld en Opdam startte met zijn hamstringproblemen slechts halffit. Gezien de krachtenvretende afgelopen weken was het ook weer niet zo heel vreemd dat AZ punten morste.
„Ik dacht dat de wil om de titel te winnen groter zou zijn dan de negatieve factoren”, zei Van Gaal. „We konden het niet opbrengen om ons in twee dagen te concentreren op Heracles.” Het duel met Newcastle, de loting voor de UEFA Cup en de bekendmaking van de nationale selecties werkten in zijn ogen als stoorzender. „Maar dan nog moet je het kunnen brengen. Hieraan zie je dat AZ nog geen topclub is. Wij en Ajax hadden een redelijk makkelijk programma, dan is het frustrerend dat we het niet konden brengen.”
De Alkmaarse spelers baalden en kwamen tot de conclusie dat het ’heel slecht’ was, en ’onverklaarbaar na de piek tegen Newcastle United’. In de aanloop wees Van Gaal er nog op dat zijn ploeg niet zoveel punten morste na Europese verplichtingen. Maar de cijfers spreken wat dat betreft anders: de 0-0 in Almelo was de zesde remise na een UEFACupavontuur. Eén keer werd verloren en drie keer gewonnen. Vijftien punten uit tien duels, dat is beduidend slechter dan het gemiddelde over de lopende competitie.
Heracles - AZ 0-0. Scheidsrechter: Jol. Toeschouwers: 8500.
Blij met de punten ...
Voetbalzone.nl'Ook AZ geïnteresseerd in Lazovic'
Geschreven door Robert Smid op maandag, 19 maart om 21:49
Danko Lazovic heeft niets te klagen over de interesse van andere clubs. Bekend is de interesse van clubs als PSV en Arsenal, maar nu zou de aanvaller van Vitesse ook in de belangstelling staan van AZ.
Johan Derksen gaf in het voetbalprogramma Voetbal Insite aan dat de Servische international nauwlettend in de gaten wordt gehouden door AZ. De club van coach Louis van Gaal zou Lazovic als een directe versterking zien, en ook zou hij de opvolger moeten worden van de ervaren Shota Arveladze.
Of AZ al aanstalte heeft gemaakt om een transfer van de Vitesse-spits in gang te zetten is niet bekend. Vitesse-voorzitter Kees Bakker heeft eerder al aangegeven dat Lazovic alleen voor een flink bedrag verkocht zal worden.
:drecul2:
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Hehe, AZ-Ajax is achter de rug.Dr. Living Stoned schreef:dus onze Klaas is nu uit beeld bij Louis? Hopelijk krijgt hij die kans nog eena want wie wiil dat nou niet; bij de AZ wil iedereen spelen.
Als AZ ooit de kans had gehad om kampioen te worden, dan was het dit jaar geweest. Maar AZ is 'gewoon' te wisselvallig.
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father