Italië
Moderator: mods
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
18 doelpunten, geweldig!!! :headbang:Totti weer beslissend met twee goals
11/3/2007 22:28
AS Roma kende weinig moeite met Udinese. De nummer twee van de Serie A won het thuisduel eenvoudig met 3-1. Opnieuw was er een hoofdrol weggelegd voor Francesco Totti.
Roma speelde de eerste helft louter op de helft van tegenstander Udinese, dat zich gewillig terug liet zakken. Dat kwam de gasten duur te staan. Totti opende de score uit een strafschop en Simone Perrotta kopte de 2-0 binnen na een voorzet van de Romeinse aanvoerder.
Totti bracht zijn seizoenstotaal op achttien treffers door in de tweede helft koppend voor 3-0 te zorgen uit een vrije trap van Daniele de Rossi. Met de riante voorsprong op zak liet Roma de teugels vieren. Het stelde Asamoah Gyan in staat om uit een hoekschop voor 3-1 te zorgen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Absoluut. Het enige smetje is dat hij zo ontiegelijk veel penalties mist (gisteren was het trouwens wel raak). Moet zeggen dat hij gisteren wel 4 à 5x had moeten scoren, trouwens. Neemt niet weg dat hij nu dus medekoploper is in de Gouden Schoen.
Hier even de samenvatting. Die voorzet van Totti was erg mooi!
http://www.youtube.com/watch?v=BmFWW6KwFYQ
Hier even de samenvatting. Die voorzet van Totti was erg mooi!
http://www.youtube.com/watch?v=BmFWW6KwFYQ
- peter
Het zat er aan te komen.
Totti vanaf september weer bij Squadra Azzurra
12/3/2007 20:31
Voor Francesco Totti hoefde de Italiaanse nationale ploeg niet meer, verkondigde hij sinds hij afgelopen zomer de wereldtitel veroverde. Maar de Italiaanse voetbalbond (FIGC) maakte maandag bekend dat Totti vanaf komend seizoen weer beschikbaar is voor La Squadra Azzurra.
Totti heeft de FIGC laten weten dat hij vanaf september weer bereid is in actie te komen voor Italië, indien hij de revalidatie van zijn beenbreuk heeft voltooid. In februari 2006 brak hij een kuitbeen. Hij herstelde razendsnel, zodat hij nog mee kon spelen tijdens het laatste WK. Toch heeft de dertigjarige international nog altijd last van zijn been.
Totti sprak onlangs met bondscoach Roberto Donadoni, verklaarde de FIGC. Beiden hopen dat de aanvoerder van AS Roma er weer bij is als Italië het in september moet opnemen tegen Frankrijk (zaterdag 8) en Oekraïne (woensdag 12) in de kwalificatieronde voor EURO 2008.
www.vi.nl
-
- peter
Zou een vrij logische wisseling van de wacht zijn. Verder heeft Juventus 105 miljoen klaar liggen om te investeren. :DAncelotti ha deciso, se ne va. Al suo posto arriverà Lippi
09:50 del 15 marzo
Il tecnico considera finito il suo ciclo rossonero, al suo posto arriverà l'ex ct campione del mondo.
La società di via Turati ha già deciso infatti chi lo sostituirà al di là di come finira la stagione in Champions League.
Non resterà comunue disoccupato perche' la Liga gli strizza l'occhio. Barça, Real Madrid e Valencia le destinazioni piu' probabili. (Corriere dello Sport)
Laatst gewijzigd door peter op do mar 15, 2007 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
- Daily Blind
vi.nlPozzi denkt over opofferen ringvinger
22/3/2007 9 :24
Een operatie is noodzakelijk maar betekent wél dat hij minimaal zes weken aan de kant staat én mogelijk ook het EK Onder-21 mist. Empoli-spits Nicola Pozzi heeft nog geen antwoord op het dilemma.
In de wedstrijd tegen Lazio scheurde hij zondag een pees in zijn rechterhand. Wil hij de rest van zijn leven de ringvinger van die hand nog kunnen gebruiken, moet hij zich op korte termijn laten opereren.
Maar voor Pozzi is dat vooruitzicht van een lamme vinger geen reden de ingreep meteen te laten uitvoeren. Empoli is nog in de race voor de Champions League, terwijl de aanvaller ook wil schitteren op het EK Onder-21. Bij die titelstrijd, die op 10 juni in Nederland begint, is ook kwalificatie voor de Olympische Spelen te verdienen.
'Ik weet niet wat ik moet doen', aldus Pozzi. 'Ik heb met mijn ouders gesproken, maar het is nu aan mij de knoop door te hakken. Het is geen keuze die mijn leven zal veranderen, maar het zal wel een groot effect hebben op mijn carrière.'