De T.PSV en Ajax draaien warm
PATRICK KLUIVERT IS ZELFVERZEKERD: „LAAT MIJ MAAR VANAF BEGIN SPELEN”
door Jeroen Kapteijns en Yoeri van den Busken
EINDHOVEN, zondag
In een mediterrane entourage heeft PSV de laatste training voor de topper tegen Ajax afgewerkt. Op de tribunes van het Philips Stadion hadden zich ruim 1500 supporters verzameld, die met Bengaals vuur, spandoeken en spreekkoren de ploeg een hart onder de riem staken voor de kraker in de eredivisie. „Dat was een mooi gebaar. Het zorgt ervoor dat de adrenaline nog wat sneller gaat stromen”, aldus trainer Ronald Koeman, die met tevredenheid zag dat doelman Gomes de laatste test goed doorstond.
„De definitieve beslissing over zijn meespelen nemen we pas na de warming-up, maar het ziet er goed uit”, kende Koeman weinig twijfel meer. Bij Ajax keert Jaap Stam tegen zijn oude club PSV terug in de basis. Vorige week in de uitwedstrijd tegen FC Twente werd hij, als gevolg van een hamstringblessure, nog vervangen door de uitstekend debuterende Gregory van der Wiel. De aanvoerder van Jong Ajax blijft overigens wel bij de selectie en dat geldt, ondanks alle commotie, ook voor Kenneth Perez. Olaf Lindenbergh viel af.
Ajax heeft al elf opeenvolgende competitieduels niet meer gewonnen in Eindhoven. De laatste zege dateert van 23 oktober 1994, toen Ajax met 4-1 de sterkste was door onder meer een goal van Edgar Davids, die vanmiddag weer aan de aftrap staat bij de Amsterdammers.
Ruim twaalf jaar geleden bleef de inbreng van Patrick Kluivert als invaller bij Ajax beperkt tot vier minuten. De tegenwoordige PSV-spits rekent vanmiddag op meer speeltijd. De spits staat te popelen om zijn waarde te bewijzen, nadat een rugblessure hem in de afgelopen weken weer achterop wierp. Kluivert voelt zich fit en heeft weer volop branie. „Het zou het beste zijn als ik vanaf het begin speelde. Ik denk een uur aan te kunnen, maar dat kan ook vanaf het begin, dat hoeft niet per se als invaller. Invallen is ook zwaarder voor je lichaam. Je hebt je dan wel warm gelopen, maar je komt ineens in zo’n hoog tempo terecht, dat je lichaam een klap krijgt.”
De tijd dringt voor Kluivert. Zijn contract loopt na dit seizoen af en door blessures heeft hij in de verschillende competities pas veertien gedeeltelijke duels en twee goals achter zijn naam. Dat is normaal gesproken veel te weinig voor een nieuwe contractaanbieding.
Nu Arouna Koné echter is weggevallen met een blessure, heeft Koeman voorin een serieus probleem, waardoor hij er Kluivert goed bij kan hebben. Topscorer Jefferson Farfán is immers een speler die vooral rendeert wanneer hij als een sluipschutter in de schaduw van een bliksemafleider of aanspeelpunt kan spelen. Koeman: „Koné is een speler die meerdere verdedigers bezighoudt. Farfán kan daar goed van profiteren. Nu moet hij anders spelen. Ik verwacht nu niet dat hij ook nog eens gaat mee verdedigen, maar hij moet wel zorgen dat hij scherp is op die paar momenten dat hij gevaarlijk kan worden. Dan kan het niet zo zijn, als tegen Arsenal, dat hij vijf, zes keer buitenspel staat. Maar een speler als Farfán met zijn fantastische traptechniek heeft de kwaliteit dat hij altijd kan scoren. Ook als hij niet in de wedstrijd zit.”
Hoewel PSV al sinds de twaalfde speeldag (Ajax-PSV 0-1) koploper is, worden de Amsterdammers door velen gezien als de grote kanshebber voor de topper. Kluivert: „Ik vind het prima wanneer Ajax als favoriet wordt gezien voor deze wedstrijd. Natuurlijk heeft Ajax vorige week een knappe overwinning geboekt op Twente. Maar wij zijn geen Twente. Om van ons te winnen, zullen ze heel diep moeten gaan.”
„Als we winnen, zie ik het niet meer fout gaan met de titel”, aldus Phillip Cocu, „Met nog vijf duels is een marge van acht punten dan ruim genoeg. Maar als het verschil vijf punten wordt, dan moeten we nog vol aan de bak.”
Vermoedelijke opstellingen:
PSV: Gomes; Fehér, Da Costa, Salcido, Alcides; Simons, Culina, Cocu; Afellay, Farfán, Sun. Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Grygera, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Sneijder, Davids; Huntelaar, Babel.
PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Monkey Tonk
Of: Een Farfanneke, pingel voor Psv, rapen zijn gaar en AJAX eindigt met 9 man dankzij Braamhaar, kan zo maar gebeuren.Zenuwachtig, nee.Wel hoop ik op een leuke wedstrijd zonder al te veel dwalingen van de scheidsrechter want in voorgaande jaren is Psv al veel te veel keren daardoor als winnaar van het veld gestapt ....
Blij met de punten ...
Ik ook :cheer:
Gelukkig is onze eigen wedstrijd afgelast, zodat ik de wedstrijd kan kijken !
Dadelijk de kroeg in en de zenuwen bedwingen met bier :D
PS: Ik begrijp jullie opmerkingen niet echt dat het nog had gekund voor Ajax...als PSV niet zo'n dip had gehad na de winterstop, dan was de voorsprong al lang onoverbrugbaar geweest. Beide teams hebben onnodig punten laten liggen, vreemd om dat als argument te gebruiken.
Gelukkig is onze eigen wedstrijd afgelast, zodat ik de wedstrijd kan kijken !
Dadelijk de kroeg in en de zenuwen bedwingen met bier :D
PS: Ik begrijp jullie opmerkingen niet echt dat het nog had gekund voor Ajax...als PSV niet zo'n dip had gehad na de winterstop, dan was de voorsprong al lang onoverbrugbaar geweest. Beide teams hebben onnodig punten laten liggen, vreemd om dat als argument te gebruiken.
Aller aardigste opstelling van psv hoor, zelfs zonder kone en Alex.
De opstelling van PSV:
Gomes; Alcides, Da Costa, Salcido, Sun; Afellay, Simons, Cocu, Culina; Méndez, Farfán.
Wissels: Moens, Vayrinen, Kluivert, Addo, Fehhér, Tardelli, Marcellis.
ajax het zelfde als vorrigeweek, alleen dan zonder van der wiel:
De opstelling van Ajax:
Stekelenburg; Ogararu, Stam, Grygera, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Sneijder, Davids; Huntelaar, Babel.
Wissels: Gentenaar, Maduro, Perez, Roger, De Mul, Manucharyan, Van der Wiel.
De opstelling van PSV:
Gomes; Alcides, Da Costa, Salcido, Sun; Afellay, Simons, Cocu, Culina; Méndez, Farfán.
Wissels: Moens, Vayrinen, Kluivert, Addo, Fehhér, Tardelli, Marcellis.
ajax het zelfde als vorrigeweek, alleen dan zonder van der wiel:
De opstelling van Ajax:
Stekelenburg; Ogararu, Stam, Grygera, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Sneijder, Davids; Huntelaar, Babel.
Wissels: Gentenaar, Maduro, Perez, Roger, De Mul, Manucharyan, Van der Wiel.
Pompiedom
Als je Sopcast downloadt, kun je hier naar de wedstrijd zoeken.
helemaal geen...LeonardoSpits schreef:Banjavi, PSV-Ajax is altijd erg gewild in de rest van de wereld, en is zowel op ESPN als enkelen chinese zenders te zien. Ik zal wel even voor je kijken welke het beste werkt.
welke pp programma's heb je allenmaal?
anders laat maar... ik had het geen probleem gevonden om er 4 euro voor te betallen...
maar i.i.g. bedankt voor jullie moeite.. ik houdt het wel bij de radio...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ik denk (serieus...) dat Ajax wint; PSV is een goede pleog, maar als Ajax en goede dag heeft zijn ze te verslaan. Als Ajax vroeg scoort dan moeten ze komen, en dat kunnen die Duitsers niet goed. Aanvallend heel anders dan AZ.Monkey Tonk schreef:Ajax wint alleen in Eindhoven in een topjaar. Dit is geen topjaar. En de thuisclub zit bij de laatste acht van Europa.
Het lijkt bijna een rekensommetje voor de lagere school.
oh maar je hebt nu ook speciale ajax radio!!! geen gezeur tussendoor en constant de wedstrijd: www.ajaxradio.nl.tt zijn nu nog wat probleempjes , maar wordt aan gewerkt.banjavi schreef:helemaal geen...LeonardoSpits schreef:Banjavi, PSV-Ajax is altijd erg gewild in de rest van de wereld, en is zowel op ESPN als enkelen chinese zenders te zien. Ik zal wel even voor je kijken welke het beste werkt.
welke pp programma's heb je allenmaal?![]()
anders laat maar... ik had het geen probleem gevonden om er 4 euro voor te betallen...
Pompiedom
Je kunt hier sopcast downloaden en dan kun je via de eerder geplaatste link de wedstrijd opzoeken. Makkelijker wordt het niet, hoor.banjavi schreef:helemaal geen...LeonardoSpits schreef:Banjavi, PSV-Ajax is altijd erg gewild in de rest van de wereld, en is zowel op ESPN als enkelen chinese zenders te zien. Ik zal wel even voor je kijken welke het beste werkt.
welke pp programma's heb je allenmaal?![]()