PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is er hier iemand die overigens nog gelooft in onze kansen om landskampioen te worden? Stel dat we winnen morgen; dan heeft PSV relatief lastige uitwedstrijden bij NAC en NEC voor de boeg tussen de CL-wedstrijden in. Morgen wordt dus wel degelijk een laatste kans, volgens mij kan het nog.
Als we morgen winnen, Cees, en ik denk dat we winnen...dan geloof ook ik erin... :yes: Ik zie Pisvee ook verliezen in de Goffert nl... oftewel...
COME ON AJAX!!! :tifoajax:
-
off topic: Wimpey: wat heeft de man je gedaan ?
In het verleden had je vaak uitstekende analyses van wedstrijden waar ik veel van opstak, je speelde zelfs verdienstelijk scout in de Duitse markt. ;) Nu is bijna elke post doorspekt van negatieve, suggestieve opmerkingen over HtC. Iets dat het lezen van jouw posts negatief beïnvloedt en dat vind ík erg jammer.
On topic: het gevoel dat tot nu toe dit seizoen overheerst is verwarring en teleurstelling. Geen peil op te trekken en het had gewoon gekund dit jaar. :sad:
In het verleden had je vaak uitstekende analyses van wedstrijden waar ik veel van opstak, je speelde zelfs verdienstelijk scout in de Duitse markt. ;) Nu is bijna elke post doorspekt van negatieve, suggestieve opmerkingen over HtC. Iets dat het lezen van jouw posts negatief beïnvloedt en dat vind ík erg jammer.
On topic: het gevoel dat tot nu toe dit seizoen overheerst is verwarring en teleurstelling. Geen peil op te trekken en het had gewoon gekund dit jaar. :sad:
-
- AT Toto winner 15/16
Op basis waarvan constateer jij dat er ervaring en talent genoeg is?
Daarnaast zijn er natuurlijk wel wat meer punten waarop je een kampioensploeg beoordeelt. Is het überhaupt een ploeg? Ajax is een samengeraapt zootje van bovengemiddelde voetballers met een aantal uitschieters naar boven. Daarnaast is de ploeg ook nog niet voldoende op elkaar insgespeeld. Nee, dit seizoen had hooguit als 2004 kunnen worden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik haal daar geen voldoening uit.
Daarnaast zijn er natuurlijk wel wat meer punten waarop je een kampioensploeg beoordeelt. Is het überhaupt een ploeg? Ajax is een samengeraapt zootje van bovengemiddelde voetballers met een aantal uitschieters naar boven. Daarnaast is de ploeg ook nog niet voldoende op elkaar insgespeeld. Nee, dit seizoen had hooguit als 2004 kunnen worden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik haal daar geen voldoening uit.
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe lang vind jij dat het moet duren voordat een ploeg op elkaar ingespeeld is? Een groot deel van deze selectie loopt toch al heel wat jaren bij Ajax rond en veel van de nieuwe spelers zijn meer ervaren spelers die zich eerder zouden moeten kunnen inpassen. Bovendien zijn zij nu ook alweer een flink aantal maanden met elkaar aan het trainen.Bertje schreef:Daarnaast is de ploeg ook nog niet voldoende op elkaar insgespeeld.
Het had gekund, niet omdat AJAX nu TOP is, maar omdat we meer punten hadden kunnen hebben dan PSV en AZ. We stonden maar 3 punten achter en PSV heeft sindsdien behoorlijk punten verloren, alleen wij nog meer.Bertje schreef:Ik snap niet waar iedereen vandaan haalt dat het had gekund, want als dit seizoen iets heeft aangetoond was het wel dat het dus nog niet kon. Nog niet stabiel, sterk en constant genoeg om kampioen te worden. Overigens helemaal niet vreemd.
Dat moet je ook spiegelen aan andere ploegen. Ajax heeft in Stam, Sneijder en Huntelaar voor Nederlandse begrippen een aantal echte toppers, maar vergeet niet dat een club als PSV met Alex, Gomes, Cocu en Farfan die ook in huis heeft. Daarnaast was PSV voordat dit seizoen begon al een prima elftal en hebben ze in ieder geval alle puzzelstukjes. Bij Ajax zijn niet alleen sommige puzzelstukjes niet optimaal, maar ook missen er gewoon een aantal. Dan kun je heel hard roepen dat je goede spelers hebt, maar het is altijd relatief.brigade zuid schreef:Ervaring:Bertje schreef:Op basis waarvan constateer jij dat er ervaring en talent genoeg is?
- Stam
- Gabri
- Perez
- Grygera
- Davids
Talent
- Sneijder
- KJH
- Urby
- Babel
Het zegt mij weinig hoelang spelers met elkaar gewerkt hadden. Vogel en Van Bommel gaven elkaar al jaren slechte breedtepasses maar met de komst van Cocu werden ze opeens een goed duo. Ervaring is natuurlijk ook niet alles. Gabri en Davids zijn flink ervaren, maar dat verandert het feit dat ze allebei lopers zijn en Ajax een echte schakelmiddenvelder mist natuurlijk niet.Jabu schreef:Hoe lang vind jij dat het moet duren voordat een ploeg op elkaar ingespeeld is? Een groot deel van deze selectie loopt toch al heel wat jaren bij Ajax rond en veel van de nieuwe spelers zijn meer ervaren spelers die zich eerder zouden moeten kunnen inpassen. Bovendien zijn zij nu ook alweer een flink aantal maanden met elkaar aan het trainen.Bertje schreef:Daarnaast is de ploeg ook nog niet voldoende op elkaar insgespeeld.
En ook wel of niet een ingespeeld team is weer relatief. Ajax is al het hele seizoen aan het trainen, maar AZ traint bijvoorbeeld al weer langer met dezelfde staf.
Kijk, ik snap best dat iedereen heel teleurgesteld is, maar als je gewoon rustig analyseert is er volgens mij weinig reden tot paniek. Ik deel de visie van Martin van Geel. Namelijk dat je nooit geld uitgeeft als het niet hoeft (met andere woorden: je kijkt eerst rustig wat je mist en daarna doe je indien nodig pas aankopen) en dat je de trainer altijd de tijd geeft om zijn werk te doen. Denk je echt dat na alle moeite die Van Geel vorig jaar heeft gedaan hij nu Ten Cate weer laat gaan? Hij lijkt wel gek. Het is heel normaal dat je niet in één jaar van lachertje naar de eerste plaats gaat. Natuurlijk wachten we al lang en een wonder zou leuk zijn, maar op het moment dat je wonderen gaat verwachten ga je al gauw uit paniek handelen en dat is er nu juist veranderd. En zo hoort het naar mijn mening.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Niet omdat Ajax niet van Excelsior, Vitesse en Heerenveen had kunnen winnen, maar omdat Ajax nog van zo'n niveau is dat je sowieso aardig wat punten gaat verspelen. Of dat dan tegen Groningen of tegen Heerenveen is maakt voor de ranglijst niets uit. PSV is stabieler en dus staan ze bovenaan, want de ranglijst liegt niet.Neefkens schreef:Het had gekund, niet omdat AJAX nu TOP is, maar omdat we meer punten hadden kunnen hebben dan PSV en AZ. We stonden maar 3 punten achter en PSV heeft sindsdien behoorlijk punten verloren, alleen wij nog meer.Bertje schreef:Ik snap niet waar iedereen vandaan haalt dat het had gekund, want als dit seizoen iets heeft aangetoond was het wel dat het dus nog niet kon. Nog niet stabiel, sterk en constant genoeg om kampioen te worden. Overigens helemaal niet vreemd.
Wimpey is een feitenverdraaier die het vorig seizoen fantastisch vond! Elke week weer opnieuw genieten was het toen.Peter schreef:Goed gezien, goodfella.
Ik kan het tegenantwoord van wimpey alleen wel vast invullen, want die gaat het over een Europese boeg gooien. Kopenhagen, Werder(uit) en Espanyol zijn namelijk ook grote wedstrijden. Feit blijft wel dat we het in de HCE wél goed doen.
Laat ik voorop stellen dat ik vorig seizoen niet genoten heb van Ajax. En dat ik het vorige seizoen niet als de nieuwe maatstaf zie itt de rest hier op AT.
Dat gevoel is nog altijd beter dan leven in de wetenschap dat je eind maart 20 punten achterstaat.Neefkens schreef:Het had gekund,Bertje schreef:Ik snap niet waar iedereen vandaan haalt dat het had gekund, want als dit seizoen iets heeft aangetoond was het wel dat het dus nog niet kon. Nog niet stabiel, sterk en constant genoeg om kampioen te worden. Overigens helemaal niet vreemd.
Daarnaast kan psv dit seizoen nog op een hoger puntentotaal uitkomen dan vorig seizoen.
De rest hier op AT? Toe maar. En dan heb jij het over een feitenverdraaier.goodfella schreef:Wimpey is een feitenverdraaier die het vorig seizoen fantastisch vond! Elke week weer opnieuw genieten was het toen.
Laat ik voorop stellen dat ik vorig seizoen niet genoten heb van Ajax. En dat ik het vorige seizoen niet als de nieuwe maatstaf zie itt de rest hier op AT.
On topic graag.Kaboem! schreef:En waar heb jij uitgehangen al die weken?Neefkens schreef:...
Het feit dat AJAX geen topteam heeft klopt, alleen cijfermatig gezien hadden ze gewoon voor kunnen staan op PSV. En dat is wel vaker gebeurd, ineens "toevallig" bovenaan staan omdat de tegenstaders ineens verliezen.
Ik geloof niet in toeval. Je staat bovenaan omdat je meer wedstrijden wint. En die wedstrijden win je omdat je beter speelt dan je tegenstander. Je speelt beter dan je tegenstander omdat je meer kwaliteit hebt en die kwaliteit beter tot uiting laat komen.Neefkens schreef:On topic graag.Kaboem! schreef:En waar heb jij uitgehangen al die weken?Neefkens schreef:...
Het feit dat AJAX geen topteam heeft klopt, alleen cijfermatig gezien hadden ze gewoon voor kunnen staan op PSV. En dat is wel vaker gebeurd, ineens "toevallig" bovenaan staan omdat de tegenstaders ineens verliezen.
Ach, het had zo maar kunnen zijn, met een Harry bijvoorbeeld die vorig seizoen ook wat wedstrijdjes uit het vuur wist te slepen, dat je bv. tegen Excelsior toch nog de winst pakte en Heerenveen een punt afsnoepte ( trouwens dat we uit wonnen doet er nu ook weer niks toe ) dat je in ieder geval morgen met een iets minder ruime achterstand naar Eindhoven had gegaan ...
Blij met de punten ...
Heerenveen won dik verdiend van Ajax. Achteraf vind ik die 4-2 in Arnhem pijnlijker. Dat had een kat in het zakkie moeten zijn.Voetske schreef:Ach, het had zo maar kunnen zijn, met een Harry bijvoorbeeld die vorig seizoen ook wat wedstrijdjes uit het vuur wist te slepen, dat je bv. tegen Excelsior toch nog de winst pakte en Heerenveen een punt afsnoepte ( trouwens dat we uit wonnen doet er nu ook weer niks toe ) dat je in ieder geval morgen met een iets minder ruime achterstand naar Eindhoven had gegaan ...
Bakkie.
Volgens mij komt Ajax zwaar tekort tegen ploegen die vanuit een defensieve organisatie opereren. Ploegen zoals Psv, Espanyol, Kopenhagen en op een mindere dag zelfs Excelsior en Heerenveen. Tegen ploegen die willen voetballen heeft Ajax veel minder problemen. Toch een gebrek aan positiespel, als je het mij vraagt.
Volgens mij komt Ajax zwaar tekort tegen ploegen die vanuit een defensieve organisatie opereren. Ploegen zoals Psv, Espanyol, Kopenhagen en op een mindere dag zelfs Excelsior en Heerenveen. Tegen ploegen die willen voetballen heeft Ajax veel minder problemen. Toch een gebrek aan positiespel, als je het mij vraagt.