Jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat de hele voetbalwereld tegenwoordig bol staat van de mediatrainers. Door aan te geven dat er iets speelt, maar dit niet direct als overtrokken aan te duiden, laat Ten Cate in mijn ogen veel blijken. Als er wel iets aan de hand is doet Stam alsof zijn neus bloed. Dit is wat je kan verwachten in de voetbalwereld. Naar buiten doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is en binnenskamers de zaken uitpraten.De Dominee schreef:Moeten ze voorgetikte verklaringen oplezen ofzo??
Perez
Moderator: mods
Dat zeg ik ook niet. Ik vind het een ander soort reactie. Stam sust nadrukkelijk de boel en claimt dat er niet veel aan de hand is, terwijl Ten Cate in mijn ogen door zijn reactie juist open laat dat er daadwerkelijk irritaties jegens Perez zijn.
Laatst gewijzigd door jabu op vr mar 16, 2007 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En zo goed is hij natuurlijk niet.Kaboem! schreef:Sneijder moet eens stoppen met dat geblaas van 'm. Hij kan, nu hij de club een ultimatum stelt, moeilijk in de zomer z'n biezen pakken! Goede voetballer, maar kutmannetje!
Als Perez het bij een aantal jongens verbruid heeft vanwege z’n racistische uitlatingen, komt dat niet meer goed. Net zoals het niet meer goed komt tussen Sneijder en Perez indien Sneijder inderdaad heeft gezegd dat hij vertrekt als Perez blijft. Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo’n issue. Sneijder is zelf ook geen lieverdje en gaat waarschijnlijk weg in de zomer. Maar als er meerdere collega’s zijn die moeite met hem hebben dan mag Perez van mij weg. Onruststokers kunnen we niet gebruiken, hoe overtrokken dit verhaal ook is.
Verder snap ik de hele ophef over de plek op de bank van Perez niet zo. Ik ben ook fan van hem, maar in principe komt hij voor de rol van aanvallende middenvelder (waar de volgens velen fantastische Sneijder speelt) en die van linksbuiten (waar Babel zich goed ontwikkelt). Tenslotte laatste is het natuurlijk geweldig knap hoe sommigen weer een manier hebben gevonden om Ten Cate hier de schuld van te geven.
Er worden veel te veel conclusies getrokken. Gewoon de VI kopen en het stuk lezen. Die journalist zit er niet zo heel ver van af heb ik het idee. :DThomas schreef:En zo goed is hij natuurlijk niet.Kaboem! schreef:Sneijder moet eens stoppen met dat geblaas van 'm. Hij kan, nu hij de club een ultimatum stelt, moeilijk in de zomer z'n biezen pakken! Goede voetballer, maar kutmannetje!
Als Perez het bij een aantal jongens verbruid heeft vanwege z’n racistische uitlatingen, komt dat niet meer goed. Net zoals het niet meer goed komt tussen Sneijder en Perez indien Sneijder inderdaad heeft gezegd dat hij vertrekt als Perez blijft.
:xyxthumbs:brigade zuid schreef:Normaal wel ja, maar het is wel duidelijk dat HtC gewoon persoonlijk de pik op hem heeft. Perez deed het vaak uitstekend en kon vervolgens gewoon weer op de bank plaatsnemen.
Perez is al het gehele seizoen het kind van de rekening. Ajax speelt belabberd tegen Heerenveen en wie is het slachtoffer? Juist. Terwijl Perez bijv. prima speelde in Alkmaar. Ten Cate wil hem eruit mikken als je het mij vraagt (wie zou er trouwens 'gelekt' hebben, HtC wellicht?).
- martijn401
ad.nlPerez: Ik herken me niet in dit beeld
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Het eerste jaar van Kenneth Perez na zijn overgang naar Ajax is een jaar met veel tumult.
Ben jij echt zo moeilijk?
Kenneth Perez: ,,Ik heb er moeite mee als ik niet speel, dan ben ik niet altijd de makkelijkste. Daar moet ik aan werken, dat besef ik best. Maar in het beeld dat ik tweespalt zou zaaien binnen de groep en voor onenigheid zou zorgen, herken ik mezelf absoluut niet. Dat gaat me echt veel te ver.’’
Wat kwam er uit het gesprek dat je vrijdagmorgen hebt gevoerd met de betrokkenen?
,,We hebben afgesproken dat intern te houden.’’
Maar je hebt ploeggenoten als Jaap Stam en Edgar Davids toch wel om hun mening gevraagd?
,,Ja, omdat zij worden opgevoerd in de verhalen en omdat ik hun visie belangrijk vind. Ze hebben me allebei verzekerd dat ze absoluut geen problemen met me hebben. Daar hecht ik waarde aan en dat deed me goed.’’
Alles wijst erop dat dit bewust is gelekt. Of ben jij een andere mening toegedaan?
,,Het heeft er wel alle schijn van, ja. Dat is een kwalijke zaak, dat hoort niet en dat raakt iedereen binnen Ajax. Maar ik wil me op dit moment eigenlijk het liefst op het voetbal concentreren.’’
-
- AT Toto winner 15/16
Dus Stam en Davids hebben zomaar de pik op Perez. Man, scheer je weg met je zieke theorietjes! Je lijkt wel een kakkerlak met je gedrag hier op AT. :pukey:wimpey schreef::xyxthumbs:brigade zuid schreef:Normaal wel ja, maar het is wel duidelijk dat HtC gewoon persoonlijk de pik op hem heeft. Perez deed het vaak uitstekend en kon vervolgens gewoon weer op de bank plaatsnemen.
Perez is al het gehele seizoen het kind van de rekening. Ajax speelt belabberd tegen Heerenveen en wie is het slachtoffer? Juist. Terwijl Perez bijv. prima speelde in Alkmaar. Ten Cate wil hem eruit mikken als je het mij vraagt (wie zou er trouwens 'gelekt' hebben, HtC wellicht?).
Het zijn jouw steigers die omlazeren, hoor. Ik zou maar iets meer betrokkenheid tonen bij die puinhoop.Neefkens schreef:Is de derde wereldoorlog uitgebroken ? :nailbite: :scared:
Ohh nee, het gaat over een reservespeler van AJAX die ontevreden is dat hij niet speelt. Wat een ophef, wat een complottheorieën, wat een media-aandacht.... :nooo:
Bertje for President!
Ja, met Wimpey zijn kinderachtige gedrag. Jij kan je er gewoon buiten laten hoor, bemoeial. :yes:Kaboem! schreef:Ga je lekker Goodfella? Heb je weer een probleem met iemand? :aai:
Nee, Stam en Davids zullen openlijk toegeven hetgeen gesuggereerd wordt. :XStam en Davids hebben tegen Perez gezegd dat ze totaal geen problemen met hem hebben, GF! Wel een beetje blijven opletten, hoor.
www.ad.nlAjax voert een straatgevecht
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - De vrijdagtraining is dik twintig minuten oud, als Kenneth Perez, Wesley Sneijder en Jaap Stam het veld van de Arena op sjokken. Even daarvoor heeft Edgar Davids zich al met vertraging gemeld. Als laatste volgt trainer Henk ten Cate, joviaal zwaaiend naar de camera’s.
Het vijftal stapt rechtstreeks uit een crisisberaad, met tweede aanvoerder Perez als hoofdrolspeler. De Deen werd deze week in een aantal media weggezet als de rotte appel van Ajax, die met zijn cynisme en negativisme een wig zou drijven binnen de spelersgroep. Niemand liet zich met naam en toenaam uit, maar Perez werd hardhandig bestempeld als dé sfeerbederver binnen de selectie. Voor de tweede keer in een paar maanden kwam de voetballer daarmee negatief in de publiciteit, na het kankerneger-incident in december.
Dat de aanvaller niet bepaald de ideale reserve is, is geen geheim. Perez heeft moeite met een rol op het tweede plan en kan zich nukkig en cynisch gedragen als hij niet speelt. ,,Een bijrol vind ik niks,’’ zei hij eerder dit seizoen al. ,,Als ik niet speel, voel ik me minderwaardig. Ik wil altijd meetellen, op de voorgrond staan.’’ Perez weet van zichzelf dat hij een groot ego heeft. ,,Ik ben een trotse Deen. Als ik op het tweede plan sta, wordt die trots aangetast. Zo voel ik dat.’’ Opmerkelijker dan de rol van Perez op zich, is de manier waarop de onvrede in de openbaarheid kwam. Vanuit de spelonken van Ajax is karaktermoord gepleegd op de voetballer, anoniem en zonder genade. Dat zegt veel over de cultuur die binnen en rondom het team is gecreëerd. Een clubgenoot in het openbaar liquideren – hoe vervelend of dwars hij ook is - heeft niets te maken met een gezond of natuurlijk groepsproces.
Het heeft de kenmerken van een ordinair straatgevecht. Bij Ajax dreigt een sfeer te ontstaan waarin geen plaats is voor fatsoen of onderling vertrouwen. Binnen de Ajax-selectie zit veel meer scheef dan een ontevreden wisselspeler alleen. De onderlinge acceptatie is minimaal en de achterdocht is door de kwestie-Perez alleen maar gegroeid. Het zou zomaar kunnen dat de onrust extra krachten losmaakt voor de topper tegen PSV van morgen, maar het effect op de lange termijn biedt geen enkele houvast.
Jaap Stam en Edgar Davids zouden Perez persoonlijk ter verantwoording hebben geroepen en hun onvrede hebben geuit bij Ten Cate. Beide routiniers ontkennen dat. ,,Mij is nooit ook maar iets gevraagd over deze kwestie, terwijl in de berichten wordt gesuggereerd dat ik problemen met Kenneth heb,’’ aldus Stam. ,,Dat is grote onzin, want ik vind Kenneth een prima kerel. Ik kan juist heel goed met hem door één deur.’’
,,Mijn naam is gebruikt om een ploeggenoot te beschadigen,’’ zegt Davids. ,,Normaal reageer ik niet zo snel op dingen in de media, maar dit vind ik vervelend. Vooral ook omdat er niets bijzonders is voorgevallen met Kenneth. Als ik een probleem heb met een ploeggenoot stap ik echt niet naar de trainer, zoals is beweerd. Iedereen zou inmiddels toch wel moeten weten dat ik zo niet ben. Je lost het al volwassen mensen op en gaat weer verder, simpel.’’
Davids plaatst het in een breder perspectief. ,,Ik hou wel van persoonlijkheden, zoals Kenneth er ook één is,’’ aldus de middenvelder. ,,Tegenwoordig wordt er vaak geselecteerd op hoe spelers binnen een team passen. Maar daarmee creëer je volgens mij alleen maar eenheidsworsten. Leonardo zou ook anders zijn, net als ik. Maar zolang het groepsproces niet wordt ondermijnd, wordt een team juist sterker van bepaalde karakters.’’
Technisch directeur Martin van Geel heeft zowel de Ajax-selectie als de begeleiding toegesproken. De beleidsmaker wees met nadruk op het clubbelang en hekelde het lekken naar de pers. ,,Dit schaadt Perez, het team en Ajax,’’ zegt Van Geel in een reactie. ,,Het is teleurstellend dat het de schijn heeft dat hier de vertrouwelijkheid van de kleedkamer is geschonden.’’ Ten Cate houdt zich op de vlakte. ,,Dat er iets speelt is duidelijk,’’ aldus de trainer. ,,We hebben het intern besproken en daar laat ik het bij.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
'Iemand bij Ajax wil vlam in pan'
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - ''Kenneth is gewoon een goede gast,'' zei Ajax-aanvoerder Jaap Stam over de in opspraak geraakte Kenneth Perez. Daarmee reageerde Stam twee dagen voor het duel met PSV op het vermeende egoistische gedrag van de Deense bankzitter. De kwestie Perez is een kleinzerige kwestie.
Hoewel Voetbal International en De Telegraaf afgelopen dagen berichtten dat reserve-aanvoerder Perez met een cynische houding en het rekruteren van cynische volgelingen de eenheid in de spelersgroep verstoorde, deed Stam die berichten gisteren af als onzin. Ook ontkende Stam dat zich rond Perez een stammenstrijd afspeelde en dat hij de Deen vanwege diens gedrag vermanend had toegesproken, zoals in de stukken stond.
Stam: ''De waarheid is dat ik helemaal niets gezegd heb tegen Kenneth. Hij is gewoon een goede gast, ik kan prima met hem door de bocht. Het irriteert me dat mijn naam wordt genoemd. Iemand heeft iets gezegd tegen de pers, neem ik aan, maar er is niet eens het goede gezegd. Triest.''
Ook Davids ontkende dat hij moeite had met Perez, zoals hij ook ontkende dat hij over hem had geklaagd bij de clubleiding. ''Als ik problemen met iemand heb, stap ik rechtstreeks op die persoon af.''
Het is bekend dat Perez een lastige bankzitter is, maar ook andere spelers die gisteren bereid waren om met de media te spreken, konden zich niet vinden in het
naargeestige beeld dat in de kolommen van de Deen wordt geschetst.
Urby Emanuelson: ''Ik zit met Perez in de kleedkamer en ik vind hem helemaal geen cynische medespeler. De ene voetballer gaat iets anders om met een wisselbeurt dan de andere, maar Perez ligt in mijn ogen niet dwars. Het lijkt erop dat iemand de vlam in de pan wil, maar ik heb geen idee wie dat wil of waarom. En de jongens die ik erover heb gesproken, hebben ook geen idee.''
Klaas-Jan Huntelaar: ''Hoe ik hiermee omga? Ik ga er eigenlijk niet mee om, want er is niets. Het is wel lastig dat mensen erom heen niet altijd met de wedstrijd bezig zijn.''
Opgeblazen kwestie
Technisch directeur Martin van Geel: ''Het beeld dat wordt geschetst is er een van grote onderlinge onenigheid en tweespalt, en meer in het bijzonder een beeld van een speler die voortdurend voor onrust en irritatie zorgt. Ik herken dit niet. En natuurlijk, binnen elke selectie gebeurt wel eens wat, maar de mate waarin het staat beschreven is geen weerslag van de feitelijke situatie bij Ajax.''
Hoewel hoofdrolspeler Wesley Sneijder gisteren niet sprak ('Perez eruit, of ik eruit', zou hij hebben gezegd), geven de woorden van de betrokkenen blijk van een kleinzerige kwestie die erg is opgeblazen. De verdeeldheid in de selectie over Perez is niet groot genoeg voor een strijd waar twee kampen de hakken stevig in het zand zetten. Ajax kampt met een bokkige wisselspeler, niet met een pyromaan die met wat vrienden een uitslaande brand heeft gesticht in de catacomben van de Arena.
De enige die eigenlijk onomwonden toegaf dat er wel iets aan de hand was, is Henk ten Cate. De trainer had Perez, Sneijder, Edgar Davids en Stam gisterochtend voor de training bij elkaar geroepen voor een kort gesprek. Ten Cate: ''Er speelt iets, dat is wel duidelijk. We hebben erover gesproken en dat houden we intern.''
Zich zorgen maken over een lek binnen Ajax deed Ten Cate niet. ''Daar kom ik toch niet achter. Dit komt slecht uit, want alles wat afleidt van het duel met PSV, is niet goed. De theorie van een gezamenlijke vijand zoeken daar ga ik niet in mee, want je zoekt geen gemeenschappelijke vijand binnen de groep. Ik weet niet in wiens belang dit is, maar niet in het belang van Ajax.''
Geschrokken van de berichten was Ten Cate echter niet. ''Ik heb ook bij Barcelona gewerkt en daar stond alles wat in de kleedkamer werd besproken een dag later in de krant. Ik ben wel wat gewend.''
Ook grapte de trainer nog: ''Of het Cruijffiaans is om zo'n rel te kweken? Nou, ik heb hem gisteren nog gesproken. Hij zei: 'Dat moet je doen, Henk. Dat gaat goed werken.' Ik luister nog wel eens naar hem.''
© Het Parool, 17-03-2007
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Zo'n vermoeden heb ik ook. Verdacht dat hij niet reageert in de pers.
Perez is de enige directe concurrent van Sneijder, misschien dat dat de aanleiding is geweest voor spanningen tussen de twee.
Perez is de enige directe concurrent van Sneijder, misschien dat dat de aanleiding is geweest voor spanningen tussen de twee.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
- thaumaturgy