Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » vr mar 16, 2007 9:51 am

Kaboem! schreef:Jammer dat je geen NASN hebt hè, Jabu! Moet je noodgedwongen een beetje over voetjebal ouwehoeren. :aai:
Je hebt ook alles door. :D :twisted:

Afbeelding
Monkey Tonk schreef:Suns en Mavs spelen teambasketball, Die wedstrijd van woensdag was in mijn ogen de beste sinds vele jaren. Onwaarschijnlijke klasse. Suns speelden Dallas helemaal weg in 1Q. Mavs komen terug in 2Q en slaan keihard toe in 3Q. Iedereen denkt 'wedstrijd over'. Komen de Suns toch nog terug met een 35-20 4Q, waarvan een 7 pt achterstand goedgemaakt in de laatste minuut door vooral Nash. Daarna als zinderend toetje nog twee OT's. Krijg er nu nog rillingen van.
Je hebt het in dit geval dan ook over één van de mooist denkbare confrontaties in de huidige NBA. NBA wordt in mijn ogen pas echt leuk in de play offs. Net als NCAA overigens tijdens March Madness! :cheer:
Monkey Tonk schreef:Mooi dat Duke eruit ligt trouwens.
Wat hebben jij tegen de Duke Celtics? :hypocrite:

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 10:04 am

Ik kan je in april weleens een dvd'tje toestoppen, hoor. ;)

Voor ik het vergeet: ook in Nederland is er gisteravond gespeeld.

15-3-2007 Verslag
HANZEVAST-CAPITALS 93
MATRIXX MAGIXX 79

15-3-2007 Verslag | Stats
OMNIWORLD 96
LANDSTEDE 73

15-3-2007 Verslag
ASTRONAUTS 84
UPSTAIRS WEERT 72

EIFFELTOWERS 81
POLYNORM GIANTS 77

ZORG EN ZEKERHEID 65
WOON! ARIS 84

Men is trouwens behoorlijk kritisch ten aanzien van de column van MvdB. Grappig om quotes te horen van verschillende teams die zeggen dat ze helemaal niet nu al met zoveel Nederlanders willen gaan spelen omdat de competitie dan wel van een erg bedroevend niveau zou zijn. Ook de clubs die als goed ingelichte bron voor Jan van de Nat hebben gefungeerd zeggen niet mee te willen gaan in de plannen van MvdB. Nu niet in ieder geval, op langere termijn wel. Dat heet voor je uitschuiven tot er niets meer van de plannen terecht komt. Anders gezegd: van uitstel komt afstel!
Bertje for President!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 16, 2007 11:32 am

Kaboem! schreef:
Geen fan van coach K., MT?
Van Duke basketball val ik in slaap, maar dit jaar hadden ze ook nog eens een irritant team. Randje neonazis. Floppen onder de basket (slecht uitgevoerd, dus met een kreet achterover vallen terwijl de tegenstander allang de andere kant op is gedraait), expres ellebogen in het gezicht van de tegenstander, bij een timeout opzichtig door een tegenstander naar de kant proberen te lopen, etc. Soms betrap ik mezelf erop dat ik op zo'n moment eigenlijk een allesbeslissende kaakslag wil zien. :D

De uitschakeling van Duke :xyxthumbs: . Ik geloof dat ze een late voorsprong van 9 punten weggaven. Morgen Long Beach tegen Tennessee. Nummer 12 tegen 5. Van die vier matchups gaat meestal minstens 1 nummer 12 door, dus er is hoop (op de eerste dag wonnen de twee nummers 5).

NBA seizoen is veel te lang om iedere avond scherp aan te treden. Dit seizoen was wat dat betreft leuker omdat Suns en Mavs in een strijd om de eerste plek in het westen verwikkeld waren, en nog zijn. Jammer genoeg wordt door de meeste teams van veel wedstrijden een trainingsavondje gemaakt. Wel denk ik dat door de Suns, en in mindere mate de Mavs, een nieuwe riching is ingezet. Weg van het superstergedoe en terug naar teambal. Ik zie iedere Suns wedstrijd, en dat is meestal net zo enerverend als een oscar-genomineerde film. Alleen drie keer per week.

Dus Aaron Nixon is volgend jaar in Nederland te bewonderen? ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 11:51 am

Monkey Tonk schreef:Van Duke basketball val ik in slaap, maar dit jaar hadden ze ook nog eens een irritant team. Randje neonazis. Floppen onder de basket (slecht uitgevoerd, dus met een kreet achterover vallen terwijl de tegenstander allang de andere kant op is gedraait), expres ellebogen in het gezicht van de tegenstander, bij een timeout opzichtig door een tegenstander naar de kant proberen te lopen, etc. Soms betrap ik mezelf erop dat ik op zo'n moment eigenlijk een allesbeslissende kaakslag wil zien. :D
:D

Beetje een all-white-team, hè?! Toch zul je volgend jaar tegen die kop van Mc Roberts aankijken in de NBA. :yes:
De uitschakeling van Duke :xyxthumbs: . Ik geloof dat ze een late voorsprong van 9 punten weggaven. Morgen Long Beach tegen Tennessee. Nummer 12 tegen 5. Van die vier matchups gaat meestal minstens 1 nummer 12 door, dus er is hoop (op de eerste dag wonnen de twee nummers 5).
Voor ons vanavond! Ik ben door jouw verkooppraatje erg nieuwsgierig geworden naar LB. Wellicht kan ik vanavond wat flarden te zien krijgen. Ik moet zeggen dat NASN het wel goed uitzendt. Ze broadcasten een hele wedstrijd, maar als blijkt dat de spanning wegvalt schakelen ze snel over naar een andere wedstrijd waar met het mes tussen de tanden gespeeld wordt.
NBA seizoen is veel te lang om iedere avond scherp aan te treden. Dit seizoen was wat dat betreft leuker omdat Suns en Mavs in een strijd om de eerste plek in het westen verwikkeld waren, en nog zijn. Jammer genoeg wordt door de meeste teams van veel wedstrijden een trainingsavondje gemaakt. Wel denk ik dat door de Suns, en in mindere mate de Mavs, een nieuwe riching is ingezet. Weg van het superstergedoe en terug naar teambal. Ik zie iedere Suns wedstrijd, en dat is meestal net zo enerverend als een oscar-genomineerde film. Alleen drie keer per week.
Als de play-offs beginnen schuif ik rustig aan.
Of in Duitsland, België, Scandinavië of Oostenrijk. Ik zal hem eerst wat meer aan het werk moeten zien en dan is het nog maar de vraag of hij met mij in zee wil. Vaak is het wel zo dat als ik een club voor hem heb dat zo'n speler bij mij aanschuift.
Maar het zou mij niks verbazen als we hem komend seizoen in Europa zien spelen. Ik denk dat hij de NBA niet gaat halen en dan is het geld in Europa wel trigger genoeg om het vliegtuig te pakken in plaats van die shabby ABA-league.
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 12:26 pm

Vanavond op NASN:

17:00 Georgia Tech vs UNLV - First Round - NCAA Tournament
19:30 Winthrop vs Notre Dame - First Round - NCAA Tournament
22:00 Miami (OH) vs Oregon - First Round - NCAA Tournament
00:00 Purdue vs Arizona - First Round - NCAA Tournament
02:30 Villanova vs Kentucky -
Bertje for President!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 16, 2007 1:42 pm

Kaboem! schreef:
Of in Duitsland, België, Scandinavië of Oostenrijk. Ik zal hem eerst wat meer aan het werk moeten zien en dan is het nog maar de vraag of hij met mij in zee wil. Vaak is het wel zo dat als ik een club voor hem heb dat zo'n speler bij mij aanschuift.
Maar het zou mij niks verbazen als we hem komend seizoen in Europa zien spelen. Ik denk dat hij de NBA niet gaat halen en dan is het geld in Europa wel trigger genoeg om het vliegtuig te pakken in plaats van die shabby ABA-league.

Artikel over Nixon van twee maanden geleden:
Nixon a Winning Habit
by Doug Krikorian, Long Beach Press-Telegram

January 25, 2007

Those who grace the athletic landscape etch themselves a defining legacy that shadows them throughout their life.

You mention the great quarterback, Joe Montana, and you think of practiced poise under duress and Super Bowl titles.

You mention the iconic boxer, Muhammad Ali, and you think of his epic conquests against an array of mean men and his famous draft board legal tiff against the federal government and his battle with Parkinson's Syndrome.

You mention the abundantly talented receiver, Terrell Owens, and you think of a clownish fellow whose work has been tarnished by his juvenile shenanigans that have resulted in his being discarded by two NFL teams.

You mention the peerless basketball player, Michael Jordan, and you think of all his spectacular heroics that led to all those Chicago Bulls' NBA championships.

You mention the NFL coach, Marty Schottenheimer, and you think of terrific regular season success and ill-starred postseason failure.
You mention the one-time heavyweight king, Mike Tyson, and you think of staggering artistic and financial opportunity forfeited because of boorish, self-destructive behavior.

You mention the senior guard for the Long Beach State basketball team, Aaron Nixon, and you think of an unselfish guy whose presence always results in his teams having winning records and whose knack for making final-second, game-deciding shots has become a standard part of his repertoire.

Of course, Mr. Nixon has stamped himself as a prolific scorer - he leads the 49ers with a 17.1 average and recently erupted for 35 against UCSB and 27 against Fullerton State - but it is when he makes one of his shots that has enhanced his reputation on the hardwoods.

You might recall Nixon's implausible 3-point Hail Mary from the corner that slayed UC Irvine 75-73 in the semifinals of the Big West Tournament tournament last year.

And in December, Nixon converted a 35 footer at the buzzer that gave the 49ers a riveting 66-65 win over Loyola Marymount.

"I think I concentrate a little more on my shot when a game is on the line," says Nixon, explaining his faculty for such dramatics.

"I think I become calmer in such situations. I knew in both of those instances when the shots went up that I'd make them. I knew I had to make the shot if we were to win. And at all times my top goal on the court is to win."

This is another Aaron Nixon trademark.

The 49ers hadn't had a winning record since the 2000-2001 season until Larry Reynolds went out and lured Aaron Nixon in the late spring of 2005 from San Bernardino Valley College, where he had led the team to a 27-5 record with a 23.5 point average and into the state championship match against Fresno City College in which he would score 36 in a valiant but vain effort.

It wasn't exactly a coincidence that the 49ers went 18-12 last season with Nixon in their lineup because this is a guy who has won everywhere he has played, going back to his high school days in Cleveland at Cleveland Heights where the team won a district title and went 20-6 and at Columbus State where the team won a conference title and went 29-2.

"I'm just about winning," reiterates Nixon, whose Big West-leading team faces UC Irvine tonight at the Bren Center. "I always try to do the things it takes for us to come out on top."

Even if that means taking the game's final shot from long distance with the 49ers behind by two points on an evening when he had made only one of his previous 12 shots, as was the case against Loyola.

"I had scored only three points before I made that last shot against Loyola," says Nixon with a grin. "It's not how many points you score. It's when you score that counts."

And this is what 24-year-old Aaron Nixon, who grew up refining his skills on the tough playgrounds of east Cleveland, has done throughout his stellar career, as opponents have found the 6-2, 209-pounder with quick hands and feet a difficult player to contain not only in those final minutes of a game but the other ones as well.

"Aaron is a very special player who presents matchup problems for the opposition," says his coach, Larry Reynolds. "If you put a small guard on him, he's too strong for him. And if you put a big guard on him, he's too quick for him. He's a natural scorer, and as intense a competitor as I've ever coached. And, obviously, he's an extraordinary clutch shooter."

It is Aaron Nixon's goal, of course, to one day play professionally.

"I don't care where it is ... the NBA, overseas, anywhere as long as I earn a paycheck to play basketball," he says. "I definitely think I could do it. I've heard from scouts that I have to work on my lateral quickness, and I will."

Nixon has enjoyed his stay at Long Beach State, but he plans to return to his native city.

"It's just too expensive to live out here," says Nixon, who's majoring in black studies. "I love the weather and the ambiance. But I eventually want to buy a home, and things are a lot more inexpensive back in Cleveland."

His parents, James and Betty Nixon, have never seen him play in person at Long Beach State - they plan to come out for Seniors Night on March 1 when the 49ers face Irvine at the Walter Pyramid - but they were watching TV last March 10 when their son performed his late-game Big West tournament magic.

"It was early in the morning back in Cleveland, and they woke up the whole neighborhood with their screams when I hit that shot against Irvine," says Nixon. "They were watching the game on TV and got pretty excited."

Aaron Nixon is excited about the way the 49ers have been performing for most of the season.

"I see no reason why we can't win the Big West tournament and make it to the NCAA tournament," he says. "If we stick together, as we have been doing, we will. I think we have the talent and experience to win our conference and then the tournament."

The 49ers also have the advantage of having a player in Aaron Nixon who becomes Jordanesque in those dire late-game moments when his team needs him most.
De check komt later wel, Kaboem. ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 1:51 pm

Thanks, Monkey Tonk! :xyxthumbs:

Voor elke speler die jij bij mij weet aan te dragen en bemiddelt om bij mij in de stal te komen krijg jij 1 % van zijn jaarsalaris (Netto)! Dus pak de telefoon en bel Aaron! ;)

Korte nachtjes maak jij trouwens.
Bertje for President!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 16, 2007 6:10 pm

De Dubbel Lakers zijn gisteren trouwens met 27 punten verschil naar de prullenbak verwezen door de Kaboem! Nuggets. En dat terwijl de 5 beoogde starters van het begin van het seizoen allemaal weer op de vloer stonden. Ocharme!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 6:12 pm

:bis:

Werd tijd ook, zeg! Ik was bijna van plan om die chagrijnige en cynische bankspeler de deur te wijzen! Zeker als hij beoogde basisspelers opstookt!
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 6:15 pm

North Texas (15) maakt het Memphis (2) erg lastig Bijna rust en NT leidt met 1 punt. Spannend!
Bertje for President!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 16, 2007 6:23 pm

DENVER, March 15 (AP) -- Phil Jackson got fined $50,000 for accusing the league of having a vendetta against Kobe Bryant and then lost a seventh straight game for the first time in his 16-year coaching career Thursday night when the Los Angeles Lakers fell to the Denver Nuggets 113-86.
JBA :nooo:

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 6:30 pm

Oh, nu zijn wij ineens de joden en de neuzen! Calimero's!
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 6:33 pm

Kaboem! schreef:North Texas (15) maakt het Memphis (2) erg lastig Bijna rust en NT leidt met 1 punt. Spannend!
Rust. Een run van Memphis en ze stellen orde op zaken: 9 punten voorsprong voor Memphis.
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr mar 16, 2007 7:43 pm

Een run in de rust :shock: JCAA!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 16, 2007 8:04 pm

:D

Kabjoem!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 9:55 pm

Leuk hè, mij in de zeik nemen?!
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 10:16 pm

Overtime bij Creighton-Nevada. Leuk, leuk, leuk.
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 10:37 pm

En dus wint Nevada. Het zal jullie allemaal worst zijn.
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr mar 16, 2007 10:40 pm

Long Beach van Monkey Tonk gaat er hard af. 86-121. Wat een score!
Bertje for President!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 17, 2007 1:06 am

Mijn Cinderella team - Long Beach - paste de schoen dus niet en mag naar huis in een pompoen.

Zoals beloofd, een 'aanvallende' 86 punten. Over de verdediging heb ik met geen woord gerept. :D

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 17, 2007 1:18 am

Kaboem! schreef:Thanks, Monkey Tonk! :xyxthumbs:

Voor elke speler die jij bij mij weet aan te dragen en bemiddelt om bij mij in de stal te komen krijg jij 1 % van zijn jaarsalaris (Netto)! Dus pak de telefoon en bel Aaron! ;)

Korte nachtjes maak jij trouwens.
Nachtbraker is mijn middelnaam. Komt door de NBA.

Geef me je contact info maar, en een korte presentatie, zodat zo'n speler weet dat het serieus is. Ik ga ervan uit dat er zwaar gejaagd wordt op talent, maar je weet nooit. ('Bemiddelen'? Dus niet een speler overtuigen om gewoon de wedstrijd te winnen, maar een paar vrije worpen te missen, zodat de tegenstander tegen de pointspread wint? ;) )

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 17, 2007 1:25 am

Trouwens de hoogste tijd dat basketball de voordeelregel toe gaat passen. Het belonen van zo'n foul om een zekere score te voorkomen, of die score alsnog weg te nemen omdat de foul eerder was, is gewoon dom.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 17, 2007 10:55 am

Suns letdown na Mavs. Slechtste wedstrijd van het seizoen tegen Pistons. Suns nooit in de wedstrijd: 83-105...

jabu

Bericht door jabu » za mar 17, 2007 12:21 pm

Dus je hebt een pak slaag van Thomas gekregen. :hypocrite:

Dubbel had zijn avondje wel:
Lakers winnen, Bryant magistraal

Kobe Bryant heeft zich weer eens van zijn beste kant laten zien. Mede dankzij 65 punten van de sterspeler boekte Los Angeles Lakers een 116-111 overwinning op Portland Trailblazers.

Bryant scoorde 24 punten in het vierde kwart en dwong met twee benutte vrije worpen en een jumper in de slotfase een verlenging af. Daarin doorbrak hij het evenwicht met een rake driepunter op een stand van 108-108,waarna de Lakers de voorsprong niet meer weggaven.

Het is voor Bryant zijn tweede score ooit. Vorig jaar kwam de Amerikaan al eens tot 81 punten. In de laatste zes duels met Portland was hij goed voor een gemiddelde van 35 punten per duel.
NOS

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mar 17, 2007 8:30 pm

Ja, het is dat de JBA met allerlei dubieuze maatregelen Kobe Bryant klein weet te houden anders dan zouden onze jongens elk jaar moeiteloos kampioen worden. Gisteren zag je mooi weer eens hoe goed hij is als er eerlijk wordt gefloten. :headbang:

Plaats reactie