Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » ma mar 12, 2007 8:58 pm

Kaboem! schreef:Wat is je bron, Jabu?
Basketballsite

Frank

Bericht door Frank » ma mar 12, 2007 9:00 pm

Kaboem! schreef:Wat is je bron, Jabu?
De column van Marco op de site www.debasketballsitevannederland.nl , waarschijnlijk.
Kaboem! schreef:Wat hij van die doorgaans goed ingelichte bronnen heeft vernomen mbt Den Bosch klopt niet, en dat weet ik uit doorgaans goed ingelichte bronnen.
Ik weet niet helemaal hoe de column is opgezet (het eerste stukje lijkt of is een stukje van Jan (van der Nat?) met een vraag aan Marco, waar die dan weer op reageert), maar het lijkt erop dat het Jan vd Nat is die met die doorgaans goed ingelichte bronnen van Eiffeltowers.
Laatst gewijzigd door Frank op ma mar 12, 2007 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 12, 2007 9:03 pm

Het is inderdaad Jan van der Nat die aangeeft een 'betrouwbare bron' te hebben.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 13, 2007 7:50 am

Ik zie het nu inderdaad op die lange url staan.

Wat vinden jullie van de ideeën van Marco van de Berg?
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 13, 2007 8:55 am

Onze competitie is dankzij het geniale besluit om de deuren open te gooien verworden tot een speeltuin van luie, ongeïnteresseerde, zelfzuchtige passanten, die voor de ontwikkeling van onze sport in ons land geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Onzin. Er zijn waarschijnlijk net zoveel luie, ongeïnteresseerde Nederlanders als Amerikanen. MvdB heeft zelf omdat hij lui, ongeïnteresseerd en zelfzuchtig zou zijn, Tjoe de Paula weggestuurd (en later weer in genade aangenomen om z'n eigen hachie te redden). Ik kan met gemak een heel rijtje van dit soort type Nederlanders opsommen.
Sterker nog, ik durf zijn stelling om te keren en te stellen dat de Amerikanen hier zijn om thuis rekeningen te kunnen betalen en dat ze derhalve een grotere drijfveer hebben om het hier te maken. En het hier maken betekent dat ze meer geld krijgen, hier of ergens anders. Uiteraard zijn er ook een paar Amerikanen die er met de pet naar gooien. Zoals Jamaal Brown dat deed in Almere. Kwestie van de juiste agent inschakelen.
Er spelen Amerikanen zat die tot op het bot gemotiveerd zijn om uit deze shithole weg te komen! ;)
Sterker nog, het is eerder omgekeerd: al die gastspelers hebben een negatieve invloed, met hun laakbare mentaliteit. Jonge spelers krijgen het foute voorbeeld voorgeschoteld. Zo speelden we onlangs met Omniworld tegen een team, waarin vijf Amerikanen elkaar de bal toespelen, zij het meestal ook nog eens met tegenzin. Komt er eindelijk aan het eind van het derde kwart een Nederlandse speler aan een schot toe: mis. Zegt zijn Amerikaanse teamgenoot tegen hem:"If we pass you the f...ing ball, you have to make the shot!" (ooggetuigeverslag).
Blablablabla...

Die lummel moet die bal er ook ingooien, daar wordt hij voor betaald en daar traint hij elke dag op. Beetje ridicuul voorbeeld waar hij mee aan komt zetten. Dit is topsport en dan mag je wel wat van elkaar eisen. Totaal subjectief dat MvdB aandraagt dat de Amerikanen met tegenzin spelen. Hij overdrijft om z'n punt te maken, maar hij schiet gewoon een airball!

Eerlijk gezegd vind ik de column eigenlijk maar matig ook al is zijn doel niet onaardig.
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 13, 2007 9:16 am

Overigens begon Omniworld Almere dit seizoen met 2 Amerikanen. Dit werden er al ras drie en vier toen Marco van de Berg zijn ploeg niet aan de praat leek te krijgen en onderaan de ranglijst bungelde. Het heeft geen moer uitgehaald want ze bungelen nog steeds.
Laatst gewijzigd door Kaboem op di mar 13, 2007 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mar 13, 2007 9:30 am

Monkey Tonk schreef:
Kaboem! schreef:
Wie zullen de Final Four zijn?

Mijn vooruitziende blik zegt:

Ohio St.
UCLA
Kansas
North Carolina

Mijn Final Four:

Florida
UCLA
Georgetown
Long Beach (long shot, over Texas A&M)
Wat heb jij met Long Beach, MT? Ken je de ploeg goed? Ik ben wel nieuwsgierig naar die Senior. Aaron Nixon. Is hij een point-guard of een shooting guard? Hoe moet ik zijn nivo inschatten?
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » di mar 13, 2007 6:52 pm

Afbeelding

Net afgelopen: Unics Kazan - Real Madrid: 76 - 69. Met een sterk derde kwart van Unics en een complete offday van Bullock (0/10) aan Madridse zijde. De tweelingbroers Lavrinovič waren sterke aan Litouwse zijde.

Ik gok er op dat Real het verschil in de thuiswedstrijd goed kan maken en door gaat naar de finale ten koste van Unics Kazan. Hopelijk lukt het FMP de schade te beperken en Rytas over twee wedstrijden uit te schakelen. Toch ben ik bang dat dit uiteindelijk niet zal lukken:

Afbeelding

Finale dus Rytas - Real Madrid.

P.S.: De poule waarin Eiffel zat was zeer sterk gezien het feit dat Real Madrid nu al twee ronden (kwart- en halve finale) tegen een team uit de eigen poule moet aantereden (Rode Ster en Unics Kazan).

Frank

Bericht door Frank » di mar 13, 2007 8:09 pm

man, wat een zeikerd is die coach van FMP. Werkelijk elke call van de scheidsrechters in het nadeel van FMP werd betwist.... :nooo:

Daar ga je als scheidsrechter (al dan niet bewust) toch automatisch naar fluiten (en dan niet ten voordele) ;)

jabu

Bericht door jabu » di mar 13, 2007 8:13 pm

Ze hebben uiteindelijk de schade nog wel beperkt weten te houden. Zeker mogelijkheden in de thuiswedstrijd op 20 maart.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di mar 13, 2007 10:38 pm

Kaboem! schreef:
Monkey Tonk schreef:
Kaboem! schreef:
Wie zullen de Final Four zijn?

Mijn vooruitziende blik zegt:

Ohio St.
UCLA
Kansas
North Carolina

Mijn Final Four:

Florida
UCLA
Georgetown
Long Beach (long shot, over Texas A&M)
Wat heb jij met Long Beach, MT? Ken je de ploeg goed? Ik ben wel nieuwsgierig naar die Senior. Aaron Nixon. Is hij een point-guard of een shooting guard? Hoe moet ik zijn nivo inschatten?
Long Beach speelt aanvallend, brutaal, en snel. Nemen Suns als hun voorbeeld, en injecteren dat met een street vibe. Mijn dark horse, maar ze zijn natuurlijk slechts een 12th seed.

Aaron Nixon is shooting guard. Player of the year in Big West. Volgens mij op weg naar de NBA.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 9:28 am

De concurrentie is moordend op zijn positie. Ik zie zijn naam nergens op draftlijstjes staan. Als hij al naar de NBA gaat dan zal dat via de NBDL moeten gaan of via Europa. Dit soort jongens gaat in de regel liever naar Europa. Mijn vermoeden is dat hij daar dan ook terecht zal komen.
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 14, 2007 12:22 pm

Kaboem! schreef:Ik zie het nu inderdaad op die lange url staan.

Wat vinden jullie van de ideeën van Marco van de Berg?
Vind zijn kritiek over luie, ongeintresseerde spelers wel grappig. Zat een paar weken geleden een wedstrijdje van Omniworld te kijken (volgens mij tegen Woon! Aris) en als er ergens een stel ongeintresseerde spelers liepen was het wel bij Omniworld!! Overigens was vdB in die wedstrijd ook niet vooruit te branden; hing zeer ongeintresseerd op zijn stoel, coachte bijna niet en was denk ik blij toen de pot over was.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf?????

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 12:25 pm

Marco is een tikje hypocriet! :yes:
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 14, 2007 1:17 pm

Kaboem! schreef:Marco is een tikje hypocriet! :yes:
Goh, vertel eens wat nieuws ;)

PS heeft iemand iets gehoord van een op handen zijnde scheidsrechtersstaking van de A-refs? Weet dat er wat problemen zijn tussen FEB/NBB en de a-scheidsrechters en dat er inmiddels twee (of meer??) gesprekken zijn geweest tussen beide groepen (de laatste afgelopen maandag) maar heb er verder niets meer over gehoord.
Laatst gewijzigd door MvBH op wo mar 14, 2007 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 1:20 pm

Ik zou wel willen, maar ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal al weet! ;)
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 14, 2007 1:23 pm

Kaboem! schreef:Ik zou wel willen, maar ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal al weet! ;)
Laat maar :D Laat ik het er op houden dat ik 'm regelmatig aan de jurytafel heb staan (hoezo betweter :yes: ) en dat het niet mijn beste vriend is. Hoef eerlijk gezegd niet zo heel veel meer van 'm te weten.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 1:27 pm

Het is geen rotzak, maar hij moet niet doen alsof hij het wiel uitvindt, want dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb weleens (dit seizoen) spelers voor hem gevonden waar hij zeer in geïnteresseerd was. Kreeg alles zo goed als rond. Niets meer van vernomen. Bleek later dat Josh Muller zich op amateurbasis had aangeboden. Kan gebeuren en is ook niet erg, maar het is wel zo netjes als je dat even meldt. Toch?
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 14, 2007 1:34 pm

Kaboem! schreef:Het is geen rotzak, maar hij moet niet doen alsof hij het wiel uitvindt, want dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb weleens (dit seizoen) spelers voor hem gevonden waar hij zeer in geïnteresseerd was. Kreeg alles zo goed als rond. Niets meer van vernomen. Bleek later dat Josh Muller zich op amateurbasis had aangeboden. Kan gebeuren en is ook niet erg, maar het is wel zo netjes als je dat even meldt. Toch?
ioh, het zal allemaal wel niet zo rot en bot bedoelt zijn maar hij doet zo weinig moeite om dit ook zo over te laten komen.

Had mijn post van 1.17pm nog geedit. Hij jij over die staking iets gehoord?

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 1:37 pm

Helemaal niets. Ik zal straks eens rondbellen!
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 14, 2007 1:41 pm

Kaboem! schreef:Helemaal niets. Ik zal straks eens rondbellen!
Als je van plan bent A-refs te bellen, laat maar. Sta met de meeste op goede voet en ze laten er geen van allen iets over los. Heb gisteren bij Rotterdam-ZZ nog een poging ondernomen maar krijg nul op het rekest :nooo:

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 1:43 pm

Zelfzuchtige passanten zijn het! ;)
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo mar 14, 2007 1:47 pm

Kaboem! schreef:Zelfzuchtige passanten zijn het! ;)
Zijn wij dat bij tijd en wijlen niet allen......

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 14, 2007 5:45 pm

Even tussen het geweld van Kaboem! en Van BHasten door een update van de stand in de 6e periode.

Eindelijk Jaboem....? Hoewel, Kabu! speelt nog 4 wedstrijden...

AT BBALL PERIODE 6:
02-03 Justin vs Thomas 85-82
02-03 Jabu @ Kaboem! 108-97
03-03 Deli @ Jabu 97-74
04-03 Monkey Tonk vs Dubbel 99-94
07-03 Jabu @ Duke 111-80
09-03 Zlatan Son of God vs Dubbel 108-92
09-03 Thomas @ Kaboem! 95-82
12-03 Monkey Tonk vs Jabu 103-82

Monkey Tonk 2-0 *
Jabu 2-2
Deli 1-0 *
Justin 1-0 *
Zlatan Son of God 1-0 *
Thomas 1-1 *
Steef 0-0
Duke 0-1
Dubbel 0-2
Kaboem! 0-2
* heeft al een periodetitel

15-03 Dubbel @ Kaboem!
16-03 Thomas @ Monkey Tonk
17-03 Duke @ Deli
17-03 Monkey Tonk @ Kaboem!
18-03 Jabu @ Zlatan Son of God
20-03 Zlatan Son of God @ Thomas
22-03 Thomas @ Jabu
23-03 Thomas @ Deli
24-03 Zlatan Son of God @ Justin
26-03 Kaboem! @ Thomas
30-03 Duke @ Zlatan Son of God
30-03 Kaboem! @ Monkey Tonk
30-03 Jabu @ Dubbel

Mededelingen van de organisatie:
De Steef Knicks spelen in de 6e periode geen enkele wedstrijd. Volgens het bestaande statuut is de 6e periode daarmee ongeldig. Namelijk, 'een periode is alleen dan geldig wanneer alle deelnemende ploegen ten minste 1 wedstrijd spelen in de periode'. Zo werd aan de Dubbel Lakers(winnaar van de 1e periode) ondanks de periodewinst toch geen play-off plaats toebedeelt.

Om de 6e periode te kunnen redden stelt de organisatie het volgende voor. In de betreffende regel in het statuut wordt de volgende wijziging aangebracht; 'alle deelnemende ploegen' wordt vervangen door 'minimaal 51% van de deelnemende ploegen'.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mar 15, 2007 6:46 am

Suns op bezoek bij Dallas. Dubbel overtime! Suns 129-127.
In mijn top 5 van beste wedstrijden. Wat een spanning en spektakel!

Plaats reactie