Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 11:37 pm

Ik denk overigens dat Van Geel heeft gezegd dat er geen rechtsbuiten nodig is omdat hij de verkoop van Rosales wil kunnen verantwoorden.

Ik hoop nog altijd op een echte rechtsbuiten. Op dit moment is De Mul de enige buitenspeler met snelheid, een actie en een goede voorzet en Tom staat er lang niet elke wedstrijd.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 14, 2007 10:06 am

Gourcuff mag weg bij Milan trouwens...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 10:49 am

De Dominee schreef:Gourcuff mag weg bij Milan trouwens...
Onhaalbaar, lijkt mij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 10:50 am

Arwin schreef:
wimpey schreef:
Jabu schreef:Voor wie denk jij (als kenner van het Belgische voetbal) dat Ajax daar zat, Jöhnk?
Boussoufa, lijkt me dan. Toch?! Op rechts is de spoeling dun.
Ajax heeft hem ooit weggestuurd dus zal hem niet zo snel terughalen. Bovendien heeft Van Geel gezegd geen rechtsbuiten te hoeven kopen. De prioriteiten liggen dus ergens anders.
Dat vind ik geen argument om hem niet te nemen. Desondanks ben ik niet heel erg onder de indruk van hem. Goede speler, maar er moet beter te halen zijn.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 14, 2007 10:55 am

Bertje schreef:
De Dominee schreef:Gourcuff mag weg bij Milan trouwens...
Onhaalbaar, lijkt mij.
Ik weet het niet, misschien kiest hij dit keer wel voor zijn ontwikkeling ipv het geld. Wie niet waagt wie niet wint... Deal met Sneijder?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 11:03 am

Mwah. Ik denk dat Gourcouff goed genoeg is om net onder de absolute top van Europa al heel veel wedstrijden te spelen en dan zijn er genoeg ploegen waar hij meer kan verdienen dan bij Ajax.

Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Je moet alleen wel kijken waar je hem opstelt. Eventueel vanaf de flank in een vrije rol of als hangende spits. Perez zal alleen niet blij zijn met Gourcouff.

Maar ik verwacht hem bij Arsenal terug te vinden.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 14, 2007 11:10 am

Ajax streeft naar een positie net onder de top van Europa en heeft een goede onderhandelins positie met Sneijder. Bovendien staan we te boek als goede opleider en tussenstap.

Gourcuff is toch een aanvallende middenvelder? Kan hij met (bijvoorbeeld) Defour en Davids/Vertonghen op 1 middenveld? Perez wordt dan (misschien) het kind van de rekening, helaas. Ook een fantastische speler, maar Gourcuff moet Ajax niet laten lopen als ze de kans krijgen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 14, 2007 11:11 am

Gourcuff mag weg? Staat dat in de VI ofzo?

Edit: lees het al. Stond gisteren op calciomercato.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 11:14 am

De Dominee schreef:Ajax streeft naar een positie net onder de top van Europa en heeft een goede onderhandelins positie met Sneijder. Bovendien staan we te boek als goede opleider en tussenstap.

Gourcuff is toch een aanvallende middenvelder? Kan hij met (bijvoorbeeld) Defour en Davids/Vertonghen op 1 middenveld? Perez wordt dan (misschien) het kind van de rekening, helaas. Ook een fantastische speler, maar Gourcuff moet Ajax niet laten lopen als ze de kans krijgen.
Volgens mij is Gourcuff een redelijk diep spelende aanvallende middenvelder. Te diep om met nog twee andere middenvelders te laten spelen, denk ik. Ik zou hem gewoon vrijheid geven tussen middenveld en aanval en daarvoor één van de meer authentieke posities voorin opofferen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 14, 2007 11:19 am

Hmm, in dat geval zie ik liever 'gewoon' Perez op 10 met de eerder genoemde middenvelders. Weinig tot geen spelers zijn het waard om (weer) ons systeem aan te passen.

Heb altijd begrepen dat hij een 10 was, maar sinds hij bij Milan onder contract staat heb ik geen kans gehad om hem te zien spelen. (hij speelt ook zelden overigens)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 11:22 am

Nummers tien zijn er natuurlijk in alle soorten en maten. Deco is weer heel anders dan Zidane. Daarnaast zie ik het probleem niet met het aanpassen van het systeem. Uiteindelijk draait het toch om de kwaliteit van je spelers.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 11:55 am

Peter schreef:Gourcuff mag weg? Staat dat in de VI ofzo?

Edit: lees het al. Stond gisteren op calciomercato.
Ik meen te hebben gelezen dat Milan hem liever wilde verhuren dan verkopen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 11:57 am

Dat lijkt me redelijk logisch. Dan zal hij wel naar de Italiaanse suptop of middenmoot gaan.

Pierre

Bericht door Pierre » wo mar 14, 2007 12:30 pm

Is ook lastig om aan speeltijd te komen met Kaka voor je....

Zal idd wel verhuurd worden aan een (sub)topper in een sterkere competitie dan de Nederlandse.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 14, 2007 1:39 pm

Ik zie hem eerder in aanmerking komen voor de positie van Seedorf, die misschien wel aan zijn laatste seizoen bezig is daar in Milan...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 4:25 pm

Mr. Ajax schreef:Ik zie hem eerder in aanmerking komen voor de positie van Seedorf, die misschien wel aan zijn laatste seizoen bezig is daar in Milan...
Seedorf heeft onlangs zijn contract juist verlengd.

Gourcuff lijkt me fantastisch, maar onmogelijk.

Ik hoop nog steeds dat Defour komt aanstaande zomer, daar had ik wel een positieve indruk over vorig jaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 4:27 pm

Ik denk niet dat een eventuele komt van Gourcuff de komst van Defour zou moeten uitsluiten. Defour is toch een stuk allrounder dan Gourcuff, volgens mij. Defour is een echte halfspeler, terwijl Gourcuff dat zeker niet is.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 4:29 pm

Bertje schreef:Ik denk niet dat een eventuele komt van Gourcuff de komst van Defour zou moeten uitsluiten. Defour is toch een stuk allrounder dan Gourcuff, volgens mij. Defour is een echte halfspeler, terwijl Gourcuff dat zeker niet is.
Ik kwam er ook meer op omdat ik nog steeds hoop dat Defour komt en dit me de juiste topic leek die wens uit te spreken.

Ik denk namelijk dat Gourcuff nooit naar Ajax zal komen, maar ik laat me graag verassen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 4:31 pm

Ik denk ook niet dat Gourcuff kan komen, maar als je die mogelijkheid hebt lijkt me dat je er alles aan moet doen om hem hier te laten spelen.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 4:35 pm

Bertje schreef:Ik denk ook niet dat Gourcuff kan komen, maar als je die mogelijkheid hebt lijkt me dat je er alles aan moet doen om hem hier te laten spelen.
Dat zeker, ik vind ook wel dat Ajax een hengeltje uit moet gooien als hij echt weg mag. Beter geprobeerd hebben en afgewezen worden, dan hem uiteindelijk naar een club zien vertrekken waarvan je denkt: daar hadden we mee kunnen concurreren.

Het straalt ook gezonde ambitie uit om het gewoon te proberen bij zulke spelers.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 4:43 pm

Ik ken Gourcuff eerlijk gezegd niet al te best. Lijkt hij qua speelstijl op Giuly of speelt hij veel centraler?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 4:48 pm

Nee, Gourcuff is heel anders. Het is vooral een speler die op het juist moment in de bal wil komen, deze eventueel wil vasthouden en dan de opening zoekt. Niet zozeer een echt scorende speler, maar vooral een echte voorbereider. Al heb ook ik niet heel veel van hem gezien, dus wellicht zijn er anderen die wat meer kunnen vertellen.

Hij is wel een klasse apart. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 4:56 pm

Dus hij zou eigenlijk alleen als echte '10' uit de voeten kunnen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 14, 2007 4:57 pm

Hangt ervan af wat je als '10' ziet. Litmanen en Bergkamp leken ook niet op elkaar. Ik denk dat hij uitstekend in de Michael Laudrup-rol kan spelen, zoals deze bij Barcelona vervulde.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 14, 2007 6:51 pm

De Dominee schreef: Ook een fantastische speler, maar Gourcuff moet Ajax niet laten lopen als ze de kans krijgen.
Andersom bedoel je het, denk ik. Denk niet dat die jongen op Ajax zit te wachten. FCK, Espanyol, Bremen-uit: die jongen zal denken dat ie wel wat beters kan krijgen. Daarnaast pakt ie in Milaan effe wat meer munten dan ie bij Ajax kan krijgen. Vergeet het dus maar.

Plaats reactie