PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha
Ik kan me genoeg wedstrijden voor de geest halen waarbij onze tegenstander verzwakt waren, maar AJAX er dan om de een of andere reden toch als verliezer van de mat stapte.Dan zit je je rijk te rekenen en dan ga je weer op je bek.
Psv hoeft niet dus zal AJAX het spel moeten maken dit i.t.t de wedstrijd tegen Fc Twente.Hoe gaat Henk nu spelen, weer 4 - 4 - 2, want heb je het middenveld dan heb je normaltier ook de greep op de wedstrijd ( zie Twente uit ) of 4-3-3 3-4-3.Eigenlijk zou nu moeten tellen never change a winning team ..
Ach, in principe zou AJAX gewoon voluit moeten gaan en maar kijken waar het schip strand ...
Psv hoeft niet dus zal AJAX het spel moeten maken dit i.t.t de wedstrijd tegen Fc Twente.Hoe gaat Henk nu spelen, weer 4 - 4 - 2, want heb je het middenveld dan heb je normaltier ook de greep op de wedstrijd ( zie Twente uit ) of 4-3-3 3-4-3.Eigenlijk zou nu moeten tellen never change a winning team ..
Ach, in principe zou AJAX gewoon voluit moeten gaan en maar kijken waar het schip strand ...
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Als HtC zijn elftal aanpast aan FC Twente, dan mag je toch verwachten dat ie dat ook doet tegen PSV uit. Ik denk dan ook aan een 4-4-2, met inderdaad de enige en hiervoor al aangehaalde wijziging van Stam voor Van der Wiel, mocht Stam tenminste weer wedstrijdfit zijn. Zo niet, dan vraag ik me af of HtC het lef heeft (of: moet hebben) om Van der Wiel weer in de basis te zetten. Wat ik van zijn spel weet, is niet meer dan in de samenvatting te zien was en hier te lezen viel; dat zag er redelijk uit, maar bij die goal van N'Kufo was hij wel ontzettend te laat... Dus om hem centraal achterin te zetten lijkt me wat link. Dan (toch) nog liever Ogararu-Heitinga-Grygera-Urby als achterste lijn.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Zodra het er maar even omgaat kiest Ajax momenteel voor een 4-4-2 opstelling. Je zou toch verwachten dat Ajax 4-3-3 wil spelen omdat dit het beste spelsysteem is. Het merendeel van de spelers uit deze selectie hoort al jarenlang 4-3-3 te spelen. Ajax traint al het hele jaar op 4-3-3 en zit nu in de fase van de competitie waarin de elftallen van HtC op z'n best zijn. Hoe kan het dan dat er toch voor 4-4-2 wordt gekozen? Vindt HtC dit toch niet het beste systeem of snappen deze spelers het nu nog niet?
HtC lijkt gewoon de zoveelste trainer te worden die om de een of andere reden afstand neemt van z’n voetbalvisie na z’n aanstelling bij Ajax. En hij lijkt de zoveelste trainer te worden die op een gegeven moment niet meer zichtbaar bezig is om met z’n team ergens naar toe te werken (al hoop ik nog steeds dat volgend seizoen blijkt dat dat wel meevalt).Jabu schreef:Zodra het er maar even omgaat kiest Ajax momenteel voor een 4-4-2 opstelling. Je zou toch verwachten dat Ajax 4-3-3 wil spelen omdat dit het beste spelsysteem is. Het merendeel van de spelers uit deze selectie hoort al jarenlang 4-3-3 te spelen. Ajax traint al het hele jaar op 4-3-3 en zit nu in de fase van de competitie waarin de elftallen van HtC op z'n best zijn. Hoe kan het dan dat er toch voor 4-4-2 wordt gekozen? Vindt HtC dit toch niet het beste systeem of snappen deze spelers het nu nog niet?
-
- AT Toto winner 10/11
Het begint langzamerhand wel bizar te worden, ja.Thomas schreef:HtC lijkt gewoon de zoveelste trainer te worden die om de een of andere reden afstand neemt van z’n voetbalvisie na z’n aanstelling bij Ajax. En hij lijkt de zoveelste trainer te worden die op een gegeven moment niet meer zichtbaar bezig is om met z’n team ergens naar toe te werken (al hoop ik nog steeds dat volgend seizoen blijkt dat dat wel meevalt).Jabu schreef:Zodra het er maar even omgaat kiest Ajax momenteel voor een 4-4-2 opstelling. Je zou toch verwachten dat Ajax 4-3-3 wil spelen omdat dit het beste spelsysteem is. Het merendeel van de spelers uit deze selectie hoort al jarenlang 4-3-3 te spelen. Ajax traint al het hele jaar op 4-3-3 en zit nu in de fase van de competitie waarin de elftallen van HtC op z'n best zijn. Hoe kan het dan dat er toch voor 4-4-2 wordt gekozen? Vindt HtC dit toch niet het beste systeem of snappen deze spelers het nu nog niet?
Na de aanstelling van een trainer zijn ze erg enthousiast over dominant, aanvallend voetbal met buitenspelers in een 4-3-3 opstelling. In het begin spelen ze dan ook dat systeem, met aardig voetbal. Dat gaat door totdat er een kink in de kabel komt, mindere resultaten dus, waarna ze 'tijdelijk' overstappen naar 4-4-2, wat in het begin erg succesvol is (qua resultaten). Na een tijdje werkt dat 4-4-2 ook niet meer en gaan ze schipperen met de systemen en wordt het erg chaotisch zonder dat er een duidelijke lijn in zit waarheen het speltechnisch met het team gaat.
Zo ging het bij Blind en Koemen, en het traject onder HtC lijkt er tot nu toe wel verdacht veel op. Hopelijk kan hij de spiraal doorbreken en wél een opgaande lijn creeëren. :eusa_pray:
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Wat een onzin. De enige wedstrijden die met 442 gespeeld werden waren lastige uitwedstrijden zoals tegen Heerenveen en ik dacht ook Utrecht. Maar we stonden natuurlijk allemaal te balen dat we daar wonnen met een 442 opstelling? Uit bij feyenoord stonden we zelfs in een 343 opstelling. Hoe lang is dat geleden? Ik ben blij dat Ten Cate het per wedstrijd bekijkt en niet maar klakkeloos aan 1 systeem vast blijft zitten. De tijden dat Ajax dat kon doen zijn voorbij.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
En 4-3-3 hoeft helemaal niet aanvallender dan 4-4-2 te zijn. Hangt er maar net vanaf met welke opdracht de spelers het veld in gaan.
Buiten dat kun je met spelers als Babel en Perez toch moeilijk spreken van een authentieke 4-3-3.
Buiten dat kun je met spelers als Babel en Perez toch moeilijk spreken van een authentieke 4-3-3.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Ajaciedjuh
-
- AT Toto winner 10/11
Bizarre beslissing van de KNVB. Die man is al zó vaak in de fout gegaan en heeft nota bene precies bij een PSV - Ajax, 2 jaar geleden, de meest belachelijke persiflage op een scheidsrechter uit de geschiedenis van het Nederlandse voetbal neergezet.
Je zou het bijna als straf van de KNVB gaan zien voor de opmerkingen van HtC over Wegereef na afloop van de wedstrijd tegen AZ. :X
Je zou het bijna als straf van de KNVB gaan zien voor de opmerkingen van HtC over Wegereef na afloop van de wedstrijd tegen AZ. :X
Omdat ook HtC er achter komt dat je specifiek materiaal van topniveau nodig hebt om te spelen zoals Ajax wil en denkt te moeten spelen. HtC's Ajax speelde de beste wedstrijden met 2 aanvallers (KJH is dus niet enkel geschikt voor 4-3-3 met een man op '10'). Van dat aantrekkelijke, aanvallende voetbal (HtC's discussie met Koeman) is niet veel terecht gekomen, omdat HtC op dezelfde gebreken stuit als zijn voorgangers.Thomas schreef: HtC lijkt gewoon de zoveelste trainer te worden die om de een of andere reden afstand neemt van z’n voetbalvisie na z’n aanstelling bij Ajax.
Volgend seizoen?! Eerst maar eens de play offs winnen (en de beker eigenlijk ook).En hij lijkt de zoveelste trainer te worden die op een gegeven moment niet meer zichtbaar bezig is om met z’n team ergens naar toe te werken (al hoop ik nog steeds dat volgend seizoen blijkt dat dat wel meevalt).