AT's voetballer van het seizoen 2006/2007

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 12:03 pm

Mr. Ajax schreef:Verder heeft Brazilie gewoon een paar goede keepers rondlopen, zoals Dida en Doni...
Doni zit er volgens mij ook niet bij. Nee, een echt oog voor keepers lijkt Dunga niet te hebben.
Kaboem! schreef:Mag ik Navarro van Valencia nomineren?
Nee.
bryan schreef:He? Gomes is jonger? Wat heeft dat er mee te maken? Is ie dan ook beter dan Buffon?
Dat het dus niet zo gek is dat hij nu nog niet in een topcompetitie speelt.
bryan schreef:Volgens mij zijn jullie te gewend geworden aan onze Stekelenburg. Gomes lijkt naast hem een wereldtopper inderdaad. Als Gomes 10 jaar lang consistent uitstekend speelt in een topcompetitie, dan mag hij bij de veters van Given in de buurt komen. Tot dan is jullie oordeel gebasseerd op meningen en niet op feiten.
En op welke feiten is jouw oordeel gebaseerd?

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 12:20 pm

bryan schreef:Die jongen speelt 2 1/2 seizoen in de Nederlandse competitie en jullie denken al dat ie wereldtop is, terwijl die meerdere keren in de fout is gegaan in de Champions League.
Ten eerste: hij speelt tenminste in de CL.
Ten tweede: noem één keeper die nooit fouten maakt.
Ten derde: wanneer is Given geroemd vanwege zijn weergaloze optredens in de CL ? Bij Gomes gebeurt dat ieder jaar.

bryan

Bericht door bryan » do mar 08, 2007 8:32 pm

Doni zit er volgens mij ook niet bij. Nee, een echt oog voor keepers lijkt Dunga niet te hebben.
Bij Pereira heeft hij de WK selectie niet eens gehaald. De vierde keeper was hij dus. Zijn en Pereira en Dunga zo dom of zijn jullie zo slim?

Ik denk dat Gomes alles in huis heeft om een topkeeper te worden, vooral tussen de oren - de juiste mentaliteit. Maar hij is d'r nog niet. Maar zal nog komen, hij is goed op weg. Dan moet hij echter wel in een betere competitie spelen.
En op welke feiten is jouw oordeel gebaseerd?
Op gewonnen prijzen voor beste keeper van Engeland en tien jaar bijna foutloos keepen in een topcompetitie. Op Europese prestaties, waaronder Champions League en UEFA Cup deelname, en op internationale voetbal, inclusief kwalificatie wedstrijden en WK deelname.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 9:52 pm

bryan schreef:Bij Pereira heeft hij de WK selectie niet eens gehaald. De vierde keeper was hij dus. Zijn en Pereira en Dunga zo dom of zijn jullie zo slim?
Het zou in ieder geval niet de eerste fout zijn die Parreira op en voor het WK maakte. Z’n hele selectiebeleid sloeg nergens op.
bryan schreef:Ik denk dat Gomes alles in huis heeft om een topkeeper te worden, vooral tussen de oren - de juiste mentaliteit. Maar hij is d'r nog niet. Maar zal nog komen, hij is goed op weg. Dan moet hij echter wel in een betere competitie spelen.
Wat doet Gomes dan nog verkeerd, in jouw ogen?
Op gewonnen prijzen voor beste keeper van Engeland en tien jaar bijna foutloos keepen in een topcompetitie. Op Europese prestaties, waaronder Champions League en UEFA Cup deelname, en op internationale voetbal, inclusief kwalificatie wedstrijden en WK deelname.
Mee gaan naar het WK met Ierland is gezien de concurrentie toch wel iets minder moeilijk dan mee gaan met Brazil.

bryan

Bericht door bryan » do mar 08, 2007 11:18 pm

Wat doet Gomes dan nog verkeerd, in jouw ogen?
Slecht opstellen bij corners en gevaarlijke voorzetten. Dat tegen Arsenal was niet de eerste keer, het was de tweede keer in een maand tijd. In een topcompetitie zullen zulke situaties je wekelijks overkomen, dus daar mag ie op oefenen.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 08, 2007 11:58 pm

Jaja...onze Ierse topper stopte vandaag briljant een penalty. Ook netjes hoe hij de bal tegen zijn eigen verdediger aanschoot ;)
IK GELOOF!!!!!!

bryan

Bericht door bryan » vr mar 09, 2007 1:19 am

Stopte wel een penalty. Zonde dat het dan alsnog een doelpunt oplevert, maar dat is gewoon pech. Bij een strafschoppenreeks was het gewoon een goede redding.

Dat uittrappen is dan weer de wat mindere kant van z'n spel. Deze clip is van 9 seizoenen geleden maar het blijft nog steeds leuk. Het is de enige blunder die ik van die man kan herinneren.

We hebben het over Gomes en Champions League, maar laten we niet vergeten dat Given ook al naar de Emirates Stadion is geweest...

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2007 8:32 am

bryan schreef:Slecht opstellen bij corners en gevaarlijke voorzetten.
Humor :D
Als er momenteel één keeper is die nog ouderwets domineert in zijn eigen 16, dan is het namelijk Gomes ! Gomes blinkt juist uit bij hoge ballen en dode spelmomenten.

Dat hij een keer mistast hoort er gewoon bij, niemand is nu eenmaal foutloos (op Given na natuurlijk :roll: ). Zie ook jouw andere voorbeeld, gewoon een gevalletje miscommunicatie tussen Cocu en Gomes. Dat gebeurt wel eens.

Maar goed, je zoekt maar verder. Als je niet wilt inzien dat Gomes een betere keeper is dan Given, dan ben je of blind of ontzettend chauvinistisch of je hebt gewoon weinig inzicht in keepers.
In een topcompetitie zullen zulke situaties je wekelijks overkomen, dus daar mag ie op oefenen.
Dus de CL is geen topcompetitie ? :hypocrite:
Verder is dit natuurlijk totaal geen argument, het heeft helemaal niets met feiten te maken (waar jij je zegt op te baseren).
Bij een strafschoppenreeks was het gewoon een goede redding.
Maar het was geen strafschoppenreeks, dus dan doet dit er niet toe.

PS: En leuk dat Given 3 goede reddingen maakte in een wedstrijd tegen Arsenal, maar wat wil je daarmee zeggen ? Ik wil anders wel even een filmpje draaien van een PSV-Milan met Gomes in de hoofdrol hoor, al is dat wel in de weinig voorstellende CL en Milan is natuurlijk geen Arsenal...

bryan

Bericht door bryan » vr mar 09, 2007 11:41 am

Maar goed, je zoekt maar verder. Als je niet wilt inzien dat Gomes een betere keeper is dan Given, dan ben je of blind of ontzettend chauvinistisch of je hebt gewoon weinig inzicht in keepers.
Nou ja, Gomes heeft twee mega blunders bij corners gemaakt in twee grote wedstrijden, binnen een maand tijd, en jij wilt nog steeds zeggen dat hij van wereldklasse is bij het domineren van zijn 16. En dan zeg je dat ik blind ben, chauvanistisch en dat ik geen inzicht heb in keepers. Ik heb betere dingen te doen dan beledigd worden.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 09, 2007 12:03 pm

Tegen Arsenal vond ik het een blunder van Gomes die compleet mistaste. De goal van AZ wijt ik juist meer aan Cocu. Ik kan mij voorstellen dat Gomes daar verwacht dat Cocu die bal wegwerkt en niet opeens op het allerlaatste moment aan de kant stapt.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2007 12:23 pm

bryan schreef:Nou ja, Gomes heeft twee mega blunders bij corners gemaakt in twee grote wedstrijden, binnen een maand tijd, en jij wilt nog steeds zeggen dat hij van wereldklasse is bij het domineren van zijn 16.
Je kunt je inderdaad blijven fixeren op 2 fouten (waarvan de ene inderdaad grotendeels Cocu aan te rekenen valt) en alle andere argumenten negeren...maar ik kijk liever verder dan mijn neus lang is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 1:15 pm

bryan schreef:Nou ja, Gomes heeft twee mega blunders bij corners gemaakt in twee grote wedstrijden, binnen een maand tijd, en jij wilt nog steeds zeggen dat hij van wereldklasse is bij het domineren van zijn 16. En dan zeg je dat ik blind ben, chauvanistisch en dat ik geen inzicht heb in keepers. Ik heb betere dingen te doen dan beledigd worden.
Je beweert dat Given negen vrijwel foutloze seizoenen heeft gekeept maar pakt Gomes op z’n fouten. Iedere keeper maakt fouten. Zelfs Van der Sar, Buffon en Cech.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 09, 2007 1:18 pm

Die negen foutloze seizoenen zijn alle clubs ontgaan en zorgen ervoor dat Given keept bij de topclub Newcastle.....

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 09, 2007 1:18 pm

Hoezo argumenten? Juist bij het uitroepen van de beste keeper ter wereld speelt chauvinisme een grote rol. PSV'ers vinden Gomez de beste en vinden gehoor bij veel Nederlanders. Maar grote fouten in topwedstrijden (zoals afgelopen wedstrijd tegen Arsenal), is natuurlijk geen beste zaak. 'Wij' vonden jaren geleden van der Sar de beste, daar dachten ze in Italie heel anders over, terwijl de Engelsen en Duisters ruzieden over of het nou Seaman (jaja, echt waar) of Kahn moest zijn.
Jabu schreef:Die negen foutloze seizoenen zijn alle clubs ontgaan en zorgen ervoor dat Given keept bij de topclub Newcastle.....
Dus? Van der Sar speelde jaren voor Fullham
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 09, 2007 1:24 pm

Daarnaast wil bij Newcastle het geld wel rollen, hoor. Given zal een uitstekend salaris ontvangen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

bryan

Bericht door bryan » vr mar 09, 2007 1:29 pm

Baseman schreef:
bryan schreef:Nou ja, Gomes heeft twee mega blunders bij corners gemaakt in twee grote wedstrijden, binnen een maand tijd, en jij wilt nog steeds zeggen dat hij van wereldklasse is bij het domineren van zijn 16.
Je kunt je inderdaad blijven fixeren op 2 fouten (waarvan de ene inderdaad grotendeels Cocu aan te rekenen valt) en alle andere argumenten negeren...maar ik kijk liever verder dan mijn neus lang is.
Ik beweer alleen dat hij slecht kan zijn bij corners, en wil hij een wereldkeeper worden dan moet hij dit in ieder geval verbeteren. Een wereldkeeper had die blunder tegen AZ niet gemaakt want hij had de beslissing niet aan Cocu overgelaten. Dit zijn twee grote fouten binnen een maand in twee topwedstrijden. Maak er van wat je wilt. Maar Gomes is zeker een goede, en zal ook beter worden, maar om te zeggen dat hij d'r nu al staat op wereldniveau naast Buffon en Cech (zo als jij zei) gaat wel erg ver. Laat hem maar eerst de beste van Brazilie worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 1:39 pm

Jabu schreef:Die negen foutloze seizoenen zijn alle clubs ontgaan en zorgen ervoor dat Given keept bij de topclub Newcastle.....
Volgens Bryan komt dat door z’n uitzonderlijke clubliefde. Given is overigens ook echt een goede keeper hoor, dus wat dat betreft snap ik ook niet dat hij nog bij Newcastle zit en dat er überhaupt niet zoveel geruchten verschijnen dat de topclubs interesse hebben. Maar beter dan Gomes of Van der Sar is hij natuurlijk niet.

Harm

Bericht door Harm » vr mar 09, 2007 1:39 pm

Laat hem daar nog maar een paar jaartjes mee wachten zodat hij nog 2 jaar bij PSV blijft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 1:42 pm

bryan schreef:Ik beweer alleen dat hij slecht kan zijn bij corners, en wil hij een wereldkeeper worden dan moet hij dit in ieder geval verbeteren. Een wereldkeeper had die blunder tegen AZ niet gemaakt want hij had de beslissing niet aan Cocu overgelaten. Dit zijn twee grote fouten binnen een maand in twee topwedstrijden. Maak er van wat je wilt. Maar Gomes is zeker een goede, en zal ook beter worden, maar om te zeggen dat hij d'r nu al staat op wereldniveau naast Buffon en Cech (zo als jij zei) gaat wel erg ver. Laat hem maar eerst de beste van Brazilie worden.
Gomes is al de beste van Brazilië. Gevolgd door Doni en Julio Cesar (tenzij ik een keeper uit de Braziliaanse competitie over het hoofd zie).

Harm

Bericht door Harm » vr mar 09, 2007 1:43 pm

Muisje Andersom schreef:Dus? Van der Sar speelde jaren voor Fullham
Omdat hij het in Italië niet supergoed gedaan had omdat hij daar niet helemaal pastte. Qua kille cijfers deed hij het volgens mij niets slechter dan Buffon de jaren erna. Maar Buffon pastte daar gewoon beter.

Het vertrek van Sar naar Fullham is een vlucht voor het geld geweest in mijn ogen. Ze betaalden schandalig veel en hij kon zich daar natuurlijk wel profileren. Het blijft alleen onbegrijpelijk dat Manchester hem niet meteen na het vertrek van Schmeichel heeft gehaald.

En de Engelsen en Duitsers hebben nooit geruzied over Kahn en Seaman. In die tijd ging het tussen Schmeichel en Kahn volgens mij.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 09, 2007 1:45 pm

Dus? Van der Sar speelde jaren voor Fullham
Maar v.d. Sar heeft daarvoor jaren bij AJAX gespeeld, waar hij elke prijs won die er te winnen viel, daarna nog twee jaartjes bij Juventus, en na een paar jaar bij Fulham (echt geen JAREN, volgens mij waren het er 3 of 4) staat ie nu fantastisch te keepen bij de koploper van de Premier League.

Oh, en hij heeft ook de meeste interlands achter zijn naam staan.

Who the fuck is Given??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 09, 2007 1:54 pm

Who the fuck is Gomes?

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2007 1:58 pm

De keeper die PSV kampioen maakt ;)

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 09, 2007 2:06 pm

Het is inderdaad een uitstekende keeper, zoveel is wel zeker. Maar, zoals ik al zei, hij kan zijn foutjes beter beperken tot wat minder belangrijke wedstrijden

jabu

Bericht door jabu » vr mar 09, 2007 2:13 pm

bryan schreef:Maar Gomes is zeker een goede, en zal ook beter worden, maar om te zeggen dat hij d'r nu al staat op wereldniveau naast Buffon en Cech (zo als jij zei) gaat wel erg ver.
En Given staat daar wel?

Plaats reactie