De toekomst van Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Harm

Bericht door Harm » wo mar 07, 2007 7:15 pm

Val jij maar lekker kapot en ga mijn zusje maar ******

Edit joey: pas op je taalgebruik

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 7:17 pm

Bertje neukt regelmatig met de zus van Harm, dus ik zie niet in wat hier zo obsceen aan is. :hypocrite: :D

Harm

Bericht door Harm » wo mar 07, 2007 7:18 pm

:whistling:

Van mijn zusje hoor ik trouwens wel veel klachten over Bertje zijn prestaties hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 7:37 pm

Je bedoelt te zeggen dat er iets is waar Bertje niet goed in is? :shock:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 07, 2007 7:39 pm

Onzin, Thomas.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 7:42 pm

Fiew. Gelukkig maar.

Harm bedoelde waarschijnlijk te zeggen dat er wel drie (!) dingen (in die categorie) zijn waar Bertje niet goed in is. :twisted:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 07, 2007 7:43 pm

Weinig kans.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 07, 2007 7:46 pm

On topic weer graag, heren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 3:36 pm

Ik zal even in de juiste topic reageren op Lucas:
Muisje Andersom schreef:Dat hebben we wel heel vaak moeten herhalen hoor, voordat je het een beetje door begon te krijgen! ;)
Dat Ajax al jaren prut is heb ik al een tijdje door. Ik ben er inmiddels echter wel meer dan ooit van overtuigd dat het probleem hogerop ligt en niet bij de trainer(s).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 08, 2007 3:43 pm

Martin van Geel?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 3:44 pm

Neuh, Van Geel is pas anderhalf jaar in dienst bij Ajax. De problemen liggen overal binnen de club. Bij de mensen die het hele beleid uitzetten. Ik denk dat Van Geel juist iemand is die heel veel van die problemen wil aanpakken.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 3:47 pm

Volgens mij dacht van Geel dat hij het probleem had opgelost door de trainer eruit te schoppen. Laten we hopen dat hij inmiddels wel een beetje doorheeft waar de problemen werkelijk liggen
I think I lost my fucking headache

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do mar 08, 2007 3:49 pm

Volgens mij had van Geel duivelsgoed door dat het vervangen van de technische staf slechts een klein maar daarom niet minder noodzakelijk onderdeel van de renovatie van Ajax is.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 3:53 pm

Muisje Andersom schreef:Volgens mij dacht van Geel dat hij het probleem had opgelost door de trainer eruit te schoppen. Laten we hopen dat hij inmiddels wel een beetje doorheeft waar de problemen werkelijk liggen
Van Geel is al een tijdje bezig met de scouting (nieuwe indeling en nieuwe mensen) en de jeugdopleiding (de masterclass) dus dat denk ik niet.

Je weet dat ik net als Van Geel niet overtuigd ben van de kwaliteiten van Blind en dat ik hem sowieso te onervaren vond. Als hij in de toekomst mijn ongelijk bewijst zal ik niet te beroerd zijn om toe te geven dat ook hij slachtoffer is geworden van Ajax, maar voorlopig denk ik dat het probleem vorig seizoen ook bij Blind lag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 08, 2007 7:25 pm

666 schreef:Volgens mij had van Geel duivelsgoed door dat het vervangen van de technische staf slechts een klein maar daarom niet minder noodzakelijk onderdeel van de renovatie van Ajax is.
Nou nee, dat denk ik niet. Volgens Van Geel is de hoofdtrainer nl. de 'belangrijkste man in een voetbalorganisatie'. Hij had dus op meer gerekend dan op een minieme vooruitgang die alleen via creatief boekhouden en een microscoop waar te nemen valt.

En volgens MVG is deze selectie goed genoeg voor het kampioenschap. Dat zei hij 2 weken geleden nog bij FCG. Dus ik ben zo vrij om jouw beweringen omtrent de trainerswissel naar het rijk der fabelen te verwijzen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do mar 08, 2007 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mar 08, 2007 7:26 pm

Na de triomfen van mid jaren negentig dacht Ajax dat het de succesformule als koffie in vacuumverpakking vast kon leggen.

Het gevolg was teveel structuur, en te weinig ruimte voor creativiteit. Waar eens echte kunstenaars met wapperende haren en wilde ideeen de toon zetten, hebben we nu, in de jeugdopleiding, te maken met brave studenten die vooral willen slagen op de academie.

Het kortetermijnsdenken overheerst. Trainers weten dat de club het geduld van een eenjarig kind heeft, dus bij wat tegenslag kiest de coach ook voor zijn eigen hachje. Het is natuurlijk heel wat anders of een trainer bezig is een team op te bouwen, of alleen maar probeert om volgende zondag te winnen. Steevast het eerste publieke teken dat de trainer het spoor bijster is, is irritatie in de persruimte, zoals Ten Cate's afgeven op de scheidsrechter nadat Ajax de kans op het kampioenschap verspeelde.

Eenzelfde gebrek aan trouw zie je in de opleiding. Zij de het eerste elftal inderdaad halen, krijgen daar na jaren opleiding zo'n vijf wedstrijden de tijd om zich te bewijzen. Daarna staat het zijspoor op groen. Spelers weten dit uiteraard ook, dus waarom zouden zij zich extra voor de club uitsloven? De kans is veel groter dat ze ergens anders belanden, dus, net als bij de coaches, staat het eigenbelang voorop. En wij ons maar afvragen waarom spelers uit de opleiding, die moeiteloos in het systeem zouden moeten passen, als los zand spelen. Ze hebben nooit echt als team leren denken.

Het bestuur kan dan wel goed geregeld zijn, maar ook hier is sprake van overstructurering. De bobos zijn veel te machtig geworden. Deze heren geloven daadwerkelijk dat hun ideeen goed genoeg zijn om Ajax de identiteit te laten behouden of hervinden. I don't think so. Genialiteit is geen groepsgebeuren. En zonder geniale ingevingen wordt Ajax verschrikkelijk voorspelbaar.

Sinds wanneer is het allemaal deze richting ingeslagen? De beursgang. Daarmee kwam een zakelijke verantwoordelijkheid die alleen maar kon leiden tot middelmatigheid op het veld. Er wordt enthusiast gedaan alsof Ajax weer Ajax gaat worden, maar de risicos die daarvoor nodig zijn worden gemeden als de pest. Want de kassa staat voorop.

En niet zelden wrijft een supporter zich tegenwoordig in de handen dat het financiele plaatje er prima uitziet. Als hij zich van de pret de eigen knieen al niet blauwslaat omdat het bestuur zo goed in elkaar steekt...

Ajax doet me denken aan Montmartre in Parijs. Eens leefden daar een verzameling van -arme- artiesten zoals de wereld die zelden of nooit bij elkaar gezien zal hebben. Nu is het een herinnering en toeristenattractie. Waar het geld volop vloeit.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do mar 08, 2007 7:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 7:38 pm

Jöhnk schreef:Nou nee, dat denk ik niet. Volgens Van Geel is de hoofdtrainer nl. de 'belangrijkste man in een voetbalorganisatie'. Hij had dus op meer gerekend dan op een minieme vooruitgang die alleen via creatief boekhouden en een microscoop waar te nemen valt.

En volgens MVG is deze selectie goed genoeg voor het kampioenschap. Dat zei hij 2 weken geleden nog bij FCG. Dus ik ben zo vrij om jouw beweringen omtrent de trainerswissel naar het rijk der fabelen te verwijzen.
Van Geel verwachtte zeker meer van de trainerswissel, maar hij is/was bijvoorbeeld ook overduidelijk ontevreden over de jeugdopleiding en de scouting.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do mar 08, 2007 7:46 pm

Jöhnk schreef:Nou nee, dat denk ik niet. Volgens Van Geel is de hoofdtrainer nl. de 'belangrijkste man in een voetbalorganisatie'.
Zelfs MvG verwacht niet dat de hoofdtrainer de ballen zelf in het net schopt, dus ik kan me niet voorstellen dat ie werkelijk gelooft dat de trainer de enige factor is.
En volgens MVG is deze selectie goed genoeg voor het kampioenschap. Dat zei hij 2 weken geleden nog bij FCG.
Zei ie in FcG ook dat de selectie dit seizoen al goed genoeg was voor het kampioenschap? Ik kan me niet voorstellen dat ie dat werkelijk vindt, aangezien hij zelf als TD hoofdverantwoordelijk is voor het tussentijds binnenhalen van Leonardo en Davids. Vorig jaar was de selectie volgens de trainer aan het begin van het seizoen goed genoeg - Arveladze was niet nodig - maar moest er halverwege opeens een spits gekocht worden om de schade nog enigszins te beperken.

Bovendien weet je zelf dondersgoed dat er in de voetballerij een levensgroot verschil is tussen wat iemand in de media zegt en wat ie werkelijk denkt. Zo roept vrijwel elke trainer of TD bij Ajax dat de selectie goed genoeg is voor het kampioenschap, ongeacht de daadwerkelijke kwaliteiten van de selectie. Zeggen dat de selectie niet goed genoeg is om kampioen te worden komt bij Ajax namelijk neer op zelfmoord. Vraag maar aan Adriaanse met z'n driejarenplan. Alleen Cruijff kon het zich in een grijs verleden veroorloven om verhaaltjes over leerprocessen op te hangen.

Dus die verhaaltjes in een of ander kletsprogramma van een lokale tv-zender neem ik niet al te serieus. Dat doen de makers van dat programma zelf ook niet:
Kowalczyk in het Godenzonen topic schreef:het gaat over 'de week van Ajax' en de gast (van binnen of buiten het voetbal) die over Ajax komt meepraten. Gewoon leuk
Sign your name on
the dotted line:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 08, 2007 8:04 pm

Zei ie in FcG ook dat de selectie dit seizoen al goed genoeg was voor het kampioenschap? Ik kan me niet voorstellen dat ie dat werkelijk vindt, aangezien hij zelf als TD hoofdverantwoordelijk is voor het tussentijds binnenhalen van Leonardo en Davids.
Nee, hij zei het twee weken geleden. Ik hoop overigens niet dat MVG Davids ziet als 'de verlosser', want dat is hij niet. Maw.: het verschil tussen wel Davids en geen Davids is niet onnoemelijk groot. Als Ajax met Davids kampioen kan worden, moet het zonder Davids op zijn minst serieus de koploper kunnen uitdagen.
Vorig jaar was de selectie volgens de trainer aan het begin van het seizoen goed genoeg - Arveladze was niet nodig - maar moest er halverwege opeens een spits gekocht worden om de schade nog enigszins te beperken.
Wie was die trainer? Wat een sul moet dat geweest zijn.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do mar 08, 2007 8:14 pm

De trainer die Arveladze niet nodig vond omdat ie in Rosenberg al had was inderdaad een sul.

Hoeveel schoot Shota er ook alweer in voor de concurrent nadat ie door Ajax was afgewezen?
Sign your name on
the dotted line:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 08, 2007 8:56 pm

MvG heeft aan het begin van het seizoen al gezegd dat dit AJAX om de titel kon meedoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 9:34 pm

666 schreef:De trainer die Arveladze niet nodig vond omdat ie in Rosenberg al had was inderdaad een sul.

Hoeveel schoot Shota er ook alweer in voor de concurrent nadat ie door Ajax was afgewezen?
Correctie: Blind hoefde Arveladze niet en haalde toen Rosenberg. De aankoop van Rosenberg was overbodig geweest als Shota was gehaald. 5 miljoen extra in de knip. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 08, 2007 9:58 pm

Maar zou Shota bij Ajax even onomstreden zijn geweest als eerste spits, zoals hij bij AZ van begin af aan was?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 10:00 pm

Hij zou waarschijnlijk alleen Charisteas voor zich hebben gehad.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 08, 2007 10:16 pm

Blijft klassiek gevalletje koffiedik kijken. De tweede seizoenshelft van 2005-2006 waren allemaal lyrisch over KJH en had niemand het meer over Shota.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie