PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 08, 2007 10:31 am

Muisje Andersom schreef:Iedereen heeft het recht om zijn of haar mening te geven. Gelukkig hebben velen van ons ook schande gesproken van Ten Cate's afbraakvoetbal in Bremen, dus ik snap echt je punt niet
Tuurlijk mag je je mening geven... ik dus ook... en ik vind het niet terecht dat PSV telkens maar weer wordt aangevallen op ' afbraakvoetbal' terwijl Ajax niets beters laat zien...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 10:32 am

Dus je moet zelf mooi zijn om het recht te verdienen een ander lelijk te noemen? Eigenaardig.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 08, 2007 10:33 am

Muisje Andersom schreef:Dus je moet zelf mooi zijn om het recht te verdienen een ander lelijk te noemen? Eigenaardig.
Ik vind het gezeik.. PSV doet het gewoon goed... en als je het niet leuk vind om te kijken... kijk dan niet... ik heb i.i.g. genoten...

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 10:34 am

Dat is fijn voor je. Ik vind het negatief kutvoetbal. En dat voeren ze goed uit. Is ook een kwaliteit, maar niet mijn keuze. En als een coach bij Ajax daar voor kiest vind ik dat ie snel moet opzouten. Ik zie niet wat er mis is met die opvatting
Laatst gewijzigd door LucaS op do mar 08, 2007 10:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 08, 2007 10:35 am

Muisje Andersom schreef:Dat is fijn voor je. Ik vind het negatief kutvoetbal.
:D

Mooi resultaat voor PSV, maar ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat men PSV goed vond spelen. Die eerste helft was een schiettent, zonder dat er goals vielen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 08, 2007 10:37 am

Peter schreef:
Muisje Andersom schreef:Dat is fijn voor je. Ik vind het negatief kutvoetbal.

Mooi resultaat voor PSV, maar ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat men PSV goed vond spelen. Die eerste helft was een schiettent, zonder dat er goals vielen.
Ik zeg ook niet dat ze goed waren... ik zeg alleen dat ik een spannende wedstrijd heb gezien. Maar telkens dat negatieve over PSV... maargoed. Ik zal me er verder niet mee bemoeien.. :)

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 10:40 am

Ach, het is iedere keer hetzelfde liedje...een plaat die blijft hangen.
Ik reageer er gewoon niet meer op, werkt het beste :xyxthumbs:

Kaboem

Bericht door Kaboem » do mar 08, 2007 10:42 am

Ik heb het niet gezien. Hoe speelde PSV?
Bertje for President!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 08, 2007 10:44 am

Kaboem! schreef:Ik heb het niet gezien. Hoe speelde PSV?

ferry

Bericht door ferry » do mar 08, 2007 10:44 am

banjavi schreef:
Spijker schreef:Het is jammer voor een Ajacied om te zien dat dit afbraakvoetbal het steeds beter gaat doen in Europa.
Zijn jullie nou echt gewoon jaloers?? Ajax speelde natuurlijk ook de sterren van de hemel in Bremen... en dat heeft NIETS opgeleverd.
Tacticus ten Cate doet het niets beter dan PSV... ik hoor jullie ook constant zeuren over dat het weer eens een bagger wedstrijd was van Ajax etc...
Dus wie geeft het recht om dit resultaat (want dat heeft Ajax nog niet gehad dit seizoen... ) af te kraken... en als je het niet leuk vind om te zien.. en je weet dat van te voren. Kijk dan niet!! Tjonge jonge

Gefeliciteerd PSV... ik heb een spannende wedstrijd gezien...
Ik feliciteer PSV ook. En om er maar even een cliché in te gooien: het is goed voor het Nederlandse voetbal dat ze door gaan. Hoe meer UEFA punten er verzameld worden hoe beter.

Jaloers ben ik niet. Ik ben ooit bij Ajax gaan kijken, lang geleden, omdat Ajax altijd attractief en technisch goed verzorgd voetbal speelde. Dát trok mij aan in Ajax. En ik hoop erop dat dat ook weer terugkeert. Ajax speelt op het moment niet dat fantastische voetbal nee, maar ik mag toch wel supporter blijven van de club en tenminste hópen dat het echte Ajax voetbal ooit weer eens te zien zal zijn? En ik hoop dat we met dat spel dan ook prijzen kunnen pakken. Voor 1995 zei men ook dat Ajax te aanvallend speelde om in Europa potten te kunnen breken. Toch gingen we er met de CL vandoor in 95 en stonden in 1996 weer in de finale.

PSV heeft een spelopvatting die niet de mijne is. Dat kan en dat mag toch?

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 10:50 am

Muisje Andersom schreef:Iedereen heeft het recht om zijn of haar mening te geven. Gelukkig hebben velen van ons ook schande gesproken van Ten Cate's afbraakvoetbal in Bremen, dus ik snap echt je punt niet
Tot na de 1-0 ging de vergelijking met Bremen-Ajax aardig op. Net als Bremen was Arsenal veel scherper in de duels, drukte PSV terug maar miste de klasse om het laatste duwtje te geven. Maar waar Ajax een onreglementair doelpunt tegen kreeg, had PSV meer geluk. Bij een 2-0 voor Arsenal had het ook zomaar 3-0 kunnen worden en had niemand gesproken over een goed PSV.

PSV had erg veel mazzel. En Alex. Verder vond ik Farfan opnieuw teleurstellend en was duidelijk te zien dat de jaren voor Cocu beginnen te tellen.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do mar 08, 2007 10:56 am

Maar denk je dan dat dit resultaat ook op een andere manier te bereiken is tegen de teams met een begroting die 3 tot 4 keer zo hoog is en selecties waar wij alleen maar van kunnen dromen?

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 11:00 am

Wie heeft het over een goed PSV ?
De 1e wedstrijd speelde PSV uitstekend, gister was het erg matig. Deels door het wegvallen van enkele belangrijke spelers, deels door een slopend seizoen, deels door slecht spel en deels door een sterk spelend Arsenal.

Dat het bij rust 0-0 stond mocht een klein wonder heten, maar het zegt veel over zowel PSV als over Arsenal. Het is erg moeilijk scoren tegen PSV en PSV is effectief met de eigen kansen, daarbij heeft Arsenal een probleem met scoren. Niet voor niets maakte Alex beide goals gisteren.

Farfan speelde overigens niet slecht, alleen is het hopeloos knokken in je eentje tegen 3 man. Dat hij er desondanks een paar keer helemaal of bijna doorheen kwam tekent wel zijn klasse. Al heeft hij zeker betere wedstrijden gespeeld, hij is niet in topvorm.

En aan de spelers van PSV is te zien dat het een slopend seizoen is, veel spelers hebben pijntjes en last van (kleine) blessures. Maar het kampioenschap komt in zicht en opladen voor de CL mag geen probleem zijn.

PS: Geluk dwing je af.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 11:17 am

Baseman, ben je het nu met me eens dat Arsenal tactisch zwak is? Het leek wel of Arsenal Alex juist opzocht. Steeds hetzelfde: langs de backs en dan proberen over de grond naar het centrum te spelen. Er zat totaal geen variatie in, de verdediging van PSV werd niet 'gelokt', waardoor Alex lekker op de bal kon blijven staan wachten. Arsenal wist niet uit te buiten dat de andere verdedigers van PSV bepaald niet sterk waren.

(Lastig hoor, die naam van Alex. Ik typ steeds 'Ajax'. :blush: :D )

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 11:18 am

Harm schreef:Maar denk je dan dat dit resultaat ook op een andere manier te bereiken is tegen de teams met een begroting die 3 tot 4 keer zo hoog is en selecties waar wij alleen maar van kunnen dromen?
Jazeker. Het Nederlandse voetbal loopt financieel al decenia achter bij een aantal landen. Toch winnen Nederlandse clubs nog wel eens, of spelen in ieder geval een behoorlijke rol af en toe. Overigens is de begroting van Porto niet veel hoger dan die van PSV of Ajax, die wonnen niet lang geleden ook. En volgens mij niet met negatief kutvoetbal

Harm

Bericht door Harm » do mar 08, 2007 11:33 am

Volgens mij speelde Porto ook niet aanvallend, maar ging het uijt van een gesloten organisatie.

De begroting van Porto ligt rond de 75 miljoen dacht ik. Dat is bijna anderhalf keer zoveel als die van PSV.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 11:39 am

Is toch geen schokkend verschil? Porto speelde niet overdreven aanvallend, maar ook niet super verdedigend.
Maar deze discussie is van alle jaren, ik heb al eens eerder aangehaald dat Gullit in de studio bij de NOS voor aanvang van Ajax-Milan, heel hard begon te grinniken over de kansen van Ajax. Volgens Gullit speelde Ajax naief voetbal, en zou het absoluut met haar speelwijze geen kans hebben ver te komen in Europa. Dat was iets van vroeger, volgens Gullit althans

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 08, 2007 11:53 am

Gullit is toch juist iets van vroeger? :hypocrite:

Maar chapeau PSV.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 08, 2007 12:01 pm

banjavi schreef:
Spijker schreef:Het is jammer voor een Ajacied om te zien dat dit afbraakvoetbal het steeds beter gaat doen in Europa.
Zijn jullie nou echt gewoon jaloers?? Ajax speelde natuurlijk ook de sterren van de hemel in Bremen... en dat heeft NIETS opgeleverd.
Tacticus ten Cate doet het niets beter dan PSV... ik hoor jullie ook constant zeuren over dat het weer eens een bagger wedstrijd was van Ajax etc...
Dus wie geeft het recht om dit resultaat (want dat heeft Ajax nog niet gehad dit seizoen... ) af te kraken... en als je het niet leuk vind om te zien.. en je weet dat van te voren. Kijk dan niet!! Tjonge jonge

Gefeliciteerd PSV... ik heb een spannende wedstrijd gezien...
Ik ben Ajacied, ik houd van mooi, aanvallend voetbal. 1 keer raken en dmv combinaties de 16 van de tegenstander bereiken. Ik houd van vooruit voetballen en vooruit verdedigen. Onder andere daarom ben ik Ajax supporter. Als Ajax zo zou gaan spelen zou ik me kapot schamen. Noem het naief, noem het ouderwets, maar ik wil een mooie pot zien met een goed resultaat. Dat doet niets af aan de huidige resultaten, want ik heb onder Ten Cate soms al een stuk beter voetbal gezien dan de afgelopen jaren het geval is. Dus als ik iets over psv zeg hoef je niet gelijk met Ajax aan te komen zetten. Als ik de ene auto niet mooi vind hoef je niet te zeggen dat die andere ook niet mooi is.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 12:06 pm

Muisje Andersom schreef:Overigens is de begroting van Porto niet veel hoger dan die van PSV of Ajax, die wonnen niet lang geleden ook. En volgens mij niet met negatief kutvoetbal
Je vergeet dan alleen even dat Porto veel spelers heeft en heeft gehad die onder contract staan van de investeringsmaatschappij MSI, spelers die anders nooit bij Porto gespeeld hadden. Een Alex of 5 zogezegd, dus dat maakt nogal verschil.

Ook speelde dat Porto verre van aanvallend, Mourinho was toen de trainer namelijk.
joey schreef:Baseman, ben je het nu met me eens dat Arsenal tactisch zwak is? Het leek wel of Arsenal Alex juist opzocht.
Dat lag ook aan Alex :worshippy:
Maar Arsenal is tactisch niet ijzersterk en PSV juist wel.
Laatst gewijzigd door Baseman op do mar 08, 2007 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 12:08 pm

Jullie mogen dat wat mij betreft volhouden hoor, maar ik ben ervan overtuigd dat ook een subtopper de CL kan winnen en dat dat kan gebeuren met (mooi) aanvallend spel.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 12:09 pm

Theoretisch is dat best mogelijk ja.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 12:11 pm

Net zo goed zelfs als dat een subtopper met negatief kutspel de CL wint.

Maar goed, zolas ik al zei, die discssie loopt ongeveer vanaf begin jaren '80, die ga ik niet opnieuw voeren

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 12:16 pm

Baseman schreef: Maar Arsenal is tactisch niet ijzersterk en PSV juist wel.
Tactisch niet ijzersterk...we komen er wel. :xyxthumbs: :D

Nu Thomas nog. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 12:25 pm

Gesloten