PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman » di mar 06, 2007 5:59 pm

Muisje Andersom schreef:Hebben ze dat niet al eens eerder aan de hand gehad?
Yep, met niemand minder dan Van Nistelrooij en volgens mij in dezelfde periode ook met Addo. Je zou dus zeggen dat ze toen hun lesje geleerd hebben...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 06, 2007 6:26 pm

Fagner voor een half jaartje naar Vitoria.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 10:20 pm

Baseman schreef:Yep, met niemand minder dan Van Nistelrooij en volgens mij in dezelfde periode ook met Addo. Je zou dus zeggen dat ze toen hun lesje geleerd hebben...
Nee dus... :D

Afellay is weer eens ongesteld:

Ibrahim Afellay voelt zich niet helemaal fit

In de aanloop naar het duel met Arsenal heeft PSV-coach Ronald Koeman al te maken met de nodige afwezigen, maar in de persoon van Ibrahim Afellay is daar nog een zorgenkind bijgekomen.
'Je moet eerlijk zijn tegenover jezelf en tegenover je teamgenoten', vertelde Afellay na de training. 'Een hamstringblessure is niet niets, daar moet je voorzichtig mee zijn. Ik heb niet voor niets een mri-scan laten maken zondag. Ik heb er inmiddels met de trainer over gesproken en we wachten nog even af tot woensdag. Dan nemen we een definitieve beslissing.'

Afellay staat bekend om zijn blessuregevoeligheid. De middenvelder heeft dit seizoen de nodige wedstrijden moeten missen, omdat hij fysieke klachten had.

Trainer Koeman probeert het positieve te halen uit de personele zorgen. 'De uitdaging wordt alleen maar groter', zei Koeman. 'Daar moet je je nog sterker door voelen. Die overtuiging moet je uitstralen en dat is de boodschap die ik ga meegeven. Het lijkt me ook logisch dat ik dat als eerste uitstraal.'
VI

Maar Arsenal heeft ook problemen, heb ik begrepen.
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 07, 2007 1:05 am

Wordt een eitje voor Psv. Henry niet helemaal fit. Thuis de nul gehouden. Gewoon op z'n Psvees met 9 man verdedigen en met 1-1 naar huis. Het zal me verbazen als Arsenal door gaat.

999

Bericht door 999 » wo mar 07, 2007 8:36 am

Koeman ondanks alle tegenslagen optimistisch voor duel met Arsenal

KRACHT UIT TEGENSLAG

LONDEN, woensdag
Met de blunder rond de vergeten aanmelding van John de Jong en de vele blessureproblemen is de voorbereiding van PSV op de beslissende return tegen Arsenal onder een slecht gesternte verlopen. Daar kwam op de laatste training voor het duel in de achtste finales van de Champions League nog het waarschijnlijke wegvallen van Ibrahim Afellay bij. „Je moet eerlijk zijn tegenover jezelf en tegenover je teamgenoten. Een hamstringblessure is niet niks, daar moet je voorzichtig mee zijn”, gaf de middenvelder uiting aan zijn grote twijfel. Trainer Ronald Koeman: „Pas op de dag van de wedstrijd nemen we een definitieve beslissing.”

Met de successen op nationaal en Europees vlak is PSV de afgelopen jaren vaak geroemd om zijn professionalisme, maar gisteren liep dat imago een flinke deuk op. PSV bleek John de Jong te hebben vergeten in te schrijven voor de Champions League, een blunder die niet voor het eerst is gemaakt. In 2000/2001 vergat de clubleiding Ruud van Nistelrooy én Eric Addo in te schrijven voor de strijd om de UEFA Cup.

Technisch manager Stan Valckx trok het boetekleed aan. ,,Dit had niet mogen gebeuren. Er was nog één plaats over op de lijst. Die hadden we opengehouden voor de spits die we wilden hebben. Toen dat niet is doorgegaan, hebben we John de Jong over het hoofd gezien.” Ook Koeman nam het zichzelf kwalijk. ,,Dit is een pijnlijke ervaring. Vooral voor John de Jong, maar ook voor de club.”

Scherp was Koeman ook in zijn commentaar op Afellay. „Ik hoorde op tv dat hij niet honderd procent is en als je niet honderd procent bent, dan kun je niet spelen. Als je dat zegt, klink je niet overtuigend en om succes te hebben moet je overtuigd zijn van jezelf”, aldus een geïrriteerde Koeman, die aankondigde daar op de training met Afellay over te spreken. „Met dit soort info moet je niet zo naar buiten treden. Maar zoiets hoort bij het groter worden. Afellay moet in dit soort zaken meer een kerel worden”, vertelde hij na dat onderonsje.

Ondanks alle problemen straalde Koeman toch zelfvertrouwen uit. „Met alle problemen die er zijn, is dit elftal toch in staat om voor een verrassing te zorgen. Dat zit in het team. Op basis van het goede verdedigen, en op basis van de goede organisatie. Want dat is voor een Neder- landse club de enige manier om succes te hebben in Europa.”

Dat zou kunnen met dezelfde tactiek als waarmee PSV thuis Arsenal versloeg (1-0), maar daar twijfelt Koeman sterk over. Zo houdt hij er rekening mee dat Wenger mogelijk middenvelder Gilberto Silva een linie terughaalt, zodat het centrale verdedigingsduo aan voetballend vermogen wint. Het vrijlaten van de centrale verdedigers om extra druk op de backs en middenvelders van Arsenal te zetten, is dan niet meer de geijkte speelwijze. „Het lijkt me dat ze zich niet twee keer aan dezelfde steen stoten”, verwachtte Koeman. „Je probeert altijd de tegenstander voor te zijn. En dus zou het kunnen dat we ergens anders voor kiezen en meer dan we thuis hebben gedaan, gaan spelen om een goal te maken. Want als wij scoren, dan wordt het voor Arsenal een moeilijk verhaal. Zij moeten dan drie goals maken.”

Een sleutelrol zal zijn weggelegd voor Jefferson Farfán, die in vergelijking met de eerste wedstrijd tegen Arsenal terugkeert in de ploeg. De Peruaan scoorde deze editie van de Champions League nog geen enkele keer en zijn totaalcijfers zijn met drie goals in 25 CL-duels ook niet overtuigend. Met een doelpunt in het kampioenenbal zou de goaltjesdief, die droomt van een transfer naar een absolute topclub, zichzelf én PSV een grote dienst bewijzen.

Ongetwijfeld dwaalden de gedachten van Koeman gisteren in het Emirates Stadium af in die richting, toen hij ondanks alles optimistisch vooruitkeek naar de zware confrontatie. „Ik denk echt dat we een goede kans hebben.

Dat is niet gespeeld, dat voel ik zo. En al die tegenslagen maken de uitdaging alleen maar groter. Daar kun je ook kracht uit putten.”
De T.
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » wo mar 07, 2007 4:08 pm

Dom van Koeman om Afellay in de pers op zijn nummer te zetten. Hiddink zou dit zeer zeker met Afellay persoonlijk bespreken en niet eerst in de pers zeggen dat Afellay een fout heeft gemaakt.

999

Bericht door 999 » wo mar 07, 2007 5:04 pm

Zo, noemen ze zoiets tegenwoordig een speler op z'n nummer zetten ..
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » wo mar 07, 2007 5:46 pm

Ik vind het nog wel meevallen met de kritiek van Koeman op Afellay.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 5:50 pm

Ik ook. Maar je had sommigen hier eens moeten horen als Ten Cate dit over Huntelaar had gezegd. Dan waren de rapen gaar geweest. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 5:57 pm

Koeman heeft toch gelijk? Ik zie het probleem niet zo.

Mogen trainers vandaag de dag niets meer zeggen over de heren kasplantjes?

generaal

Bericht door generaal » wo mar 07, 2007 7:29 pm

Wat heeft het voor meerwaarde om dit in de media te uiten?

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 07, 2007 8:08 pm

Nogal overdreven reactie generaal, daarbij vergeet je even dat Affelay zich eerst uitte in de media.

Ik vind overigens ook dat Koeman gelijk heeft. Afellay is een belangrijke en goede speler, maar wel iemand die altijd last lijkt te hebben en iemand die regelmatig geblesseerd is. En wil hij de top halen, dan zal hij toch moeten leren een man te zijn en geen jongetje.

PS: Feher rechtsback en Sun linksback...hopen dus dat Feher vanavond wel eens een acceptabel niveau haalt en dat Sun verdedigend niet teveel wordt getest :eusa_pray:

Harm

Bericht door Harm » wo mar 07, 2007 8:33 pm

Toch wel fijn die gezonde spanning voor de wedstrijd :nailbite:

:D

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo mar 07, 2007 8:40 pm

Veel succes!!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 07, 2007 8:41 pm

PS: Feher rechtsback en Sun linksback...hopen dus dat Feher vanavond wel eens een acceptabel niveau haalt en dat Sun verdedigend niet teveel wordt getest
Niet zo'n goed voorteken. Met dit soort verdedigers moet arsenal toch wel wat kunnen halen?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 9:12 pm

Nou, nou, PSV mag blij zijn dat het nog 0-0 staat. :aai:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 07, 2007 9:37 pm

Mwah, echt gevaarlijk is Arsenal ook niet. Volgens mij nog geen uitgespeelde aanval gezien. En Touré kan een boel heel goed, maar hij is geen rechtsachter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 07, 2007 9:51 pm

Toch een hoop lelijke mensen in het Psv-vak hoor, je kan het steeds goed zien als er corners genomen worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 9:57 pm

Bertje schreef:Mwah, echt gevaarlijk is Arsenal ook niet. Volgens mij nog geen uitgespeelde aanval gezien. En Touré kan een boel heel goed, maar hij is geen rechtsachter.
PSV komt er niet aan te pas, ik vind Arsenal gevaarlijk genoeg. Heel wat gevaarlijker dan PSV in Eindhoven in elk geval. De verdediging van PSV rammelt behoorlijk. Het is dat Henry er niet is om Alex op de proef te stellen.

Die Sun zal commercieel een heel aantrekkelijke speler zijn, maar voor dit niveau is hij (nog) niet geschikt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mar 07, 2007 9:59 pm

Die Sun past zich wel razendsnel aan hoor. Ik vind het beter dan Urby. Laat amper steekjes vallen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 07, 2007 10:03 pm

Psv zal moeten hopen op pingels want ik zou niet weten wie er bij Psv een doelpunt zou moeten maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 07, 2007 10:07 pm

Farfan is zooo slecht vandaag.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 10:12 pm

Even met de buurman praten en meteen is het 1-0. Wat is er gebeurd?

martijn401

Bericht door martijn401 » wo mar 07, 2007 10:12 pm

Alex heeft gescoord

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 07, 2007 10:16 pm

Gomes miste de corner en de bal kwam tegen de voet van Alex, 1-0 dus. Voorin mist PSV echt power.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten