Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 1:46 pm

Muisje Andersom schreef:Hij is zijn scherpte kwijt omdat hij allerlei dingen moet doen die hij niet beheerst!
Dat zeg jij, maar is het ook zo?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 05, 2007 1:52 pm

Dat zeg ik! ;)
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 2:21 pm

Een causaal verband is onbewijsbaar.

Babel zei over vorig seizoen dat hij de opdracht had om met zijn back mee te gaan tot die werd overgenomen door de verdedigers. Alleen werd die back niet overgenomen, waardoor Babel continu van voor naar achteren en terug moest rennen en later kracht tekort kwam. Kijk, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar vertel mij maar eens wat KJH gisteren deed waar hij zo moe van zou moeten zijn dat hij scherpte miste. Hij deed helemaal niets bijzonders. Als het zo erg is als jullie beweren en hij is een balletjesafwachter die al moe wordt van een keer de bal doorspelen, dan zal hij het erg moeilijk krijgen in de top.

Ik geloof er ook niets van. Volgens mij is hij 'gewoon' minder in vorm dan vorig seizoen. En dat kan al snel.

MHF

Bericht door MHF » ma mar 05, 2007 2:44 pm

Huntelaar was gewoon weer slap gisteren –en met hem zo ongeveer het hele team-, ongeacht of hij nu wordt volgestopt met opdrachten of dat hij z’n eigen ding mag/moet doen. Hij heeft perioden verstoppertje gespeeld –zijn eigen ding gedaan-, een aantal kansen gehad waarvan iedere willekeurige spits uit de Eredivisie er minimaal één van had moeten maken en hij heeft ballen opgehaald/aangespeeld gekregen die hij steevast verloor omdat Hansson geen kind aan hem had, zowel in technische als in fysieke zin. Net als de centrale verdediger van Excelsior trouwens geen kind aan Huntelaar had om eens een willekeurig ander voorbeeld te noemen. Maar goed, gelukkig zoekt Huntelaar het voor het grootste deel wel bij zichzelf. En terecht. Als we namelijk toch gaan zoeken naar andere factoren die van invloed zijn op het spel van Huntelaar dan zou ik persoonlijk veel eerder uitkomen bij het spel van Sneijder in dit Ajax dan bij de tactische opdrachten die hij meekrijgt van Ten Cate. Mourinho is natuurlijk ook een kutcoach nu Shevchenko nauwelijks meer scoort…

Hoe vaak heeft Sneijder Huntelaar bediend dit seizoen? Toch niet bijzonder vaak volgens mij terwijl ik vorig seizoen –waarin we het in het tweede deel bijzonder vaak zonder Sneijder hebben moeten doen- juist uitkeek naar deze combinatie. Sneijder is, vooral de afgelopen weken, te nadrukkelijk op zoek naar zijn doelpunten en speelt Huntelaar slechts aan voor de kaats, ballen waarmee Huntaar voor eigen glorie kan gaan geeft hij nauwelijks…
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 3:06 pm

Muisje Andersom schreef:Waarom negeer je de signalen dat Huntelaar allerlei dingen moet doen waar hij niet goed in is? Het is toch logisch dat dat ten koste gaat van zijn scherpte?
Het zou in zekere zin logisch zijn als Huntelaar vanwege z'n opdrachten minder voor de goal zou komen en dus minder vaak in kansrijke positie zou komen. Maar tegen Utrecht en Heerenveen kreeg hij genoeg kansen.

Huntelaar doet niet echt mee aan het positiespel. Hij beweegt weinig om aanspeelbaar te zijn (in dat opzicht was Babel tegen Feyenoord dan wel een verademing) en verliest z'n duels vaak al voordat de bal bij hem is. Huntelaar moet in fysiek opzicht nog veel vooruitgang boeken. Hij moet meer verticale loopacties inzetten (al is het tot aan de hoeken van de 16) en z'n lichaam beter gebruiken.

Verder ben ik het zoals jullie weten met MHF eens met betrekking tot Sneijder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 05, 2007 3:39 pm

Het werkt twee kanten op, hè. Hoe vaker Huntelaar kansen als gisteren blijft missen, hoe meer hij zal moeten doen om toch belangrijk te zijn voor het team.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 4:35 pm

En hoe minder Sneijder hem zal aanspelen. :yes:

Ik ben het ook met MHF eens over Sneijder. Net Knopper maar dan een klasse beter. :yes:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 05, 2007 4:37 pm

Een paar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 05, 2007 4:40 pm

Volgens mij doen we Sneijder wat tekort met die vergelijking. Beetje ridicuul. Wesley is een snertjong, dat ben ik met je eens, maar wel een begenadigd voetballer!
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 7:50 pm

Natuurlijk is Sneijder veel beter. Maar hij schiet ook altijd op het doel als hij kan, hij is vooral met zichzelf bezig. Dat gaat wel een beetje ten koste van de spits.

Overigens heeft KJH vanavond zelf gesproken in FCG. (Zie die topic.) Hij vindt dat hij zeker twee keer had moeten scoren. Over opdrachten die hem belemmerden had hij het niet. KJH is te zelfkritisch om zich achter drogredenen te verschuilen. :xyxthumbs:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 05, 2007 8:02 pm

MHF schreef: Sneijder is, vooral de afgelopen weken, te nadrukkelijk op zoek naar zijn doelpunten en speelt Huntelaar slechts aan voor de kaats, ballen waarmee Huntaar voor eigen glorie kan gaan geeft hij nauwelijks…
Mee eens. Is met een volgende club en de etalage bezig. Ik denk dat Perez achter KJH beter zou zijn. Perez ziet KJH als eind-, Sneyder ziet KJH als tussenstation. Perez laat zich trouwens de kaas van het brood vreten door Sneyder, zou veel brutaler moeten zijn en meer moeten opeisen. Perez is en blijft een beetje een mooi weer voetballer, Sneyder is veel doortrapter en mentaal harder.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 8:09 pm

:xyxthumbs:

Conclusie:

-Perez erbij houden. Uitstekende selectiespeler en een hele slimme voetballer.

-Sneijder voor veel centen verkopen en je team er stukken beter van maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 05, 2007 8:18 pm

Ik heb liever dat Sneijder blijft, voor het geld wat je voor hem krijgt kun je volgens mij toch geen betere kopen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 05, 2007 8:22 pm

Laten we vooral onze beste speler maar weer verkopen, zodat we weer een karrevracht aan prutsers binnen kunnen halen. :sad:

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 05, 2007 8:32 pm

We hebben tegenwoordig van Geel, Peet! ;)

Maar zonder gekheid: het lijkt mij duidelijk dat Sneijder aan het eind van dit seizoen een busje gaat huren om alle meubels e.d. over te brengen naar een ander land. Zoveel werd mij gisteren wel duidelijk tijdens Studio Voetbal. Dan kunnen we hem wel gaan proberen te houden, maar dat zet weinig zoden aan de dijk. Verkopen en aub één keer goede inkopen doen!
Laatst gewijzigd door Kaboem op ma mar 05, 2007 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 8:33 pm

Beste speler, my arse. Ajax kan er flink op vooruit gaan met het geld van Sneijder. Maar dan moeten de juiste spelers wel gehaald worden. En juist daar ligt bij Ajax vaak de crux.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 05, 2007 8:39 pm

Het is niet voor niets de enige speler waar we goed voor kunnen cashen, al zegt dat ook wel wat over onze selectie.
Een verkoop van Sneijder is geen prioriteit, zoals ik elders al zeg. Zorg nu eerst maar eens dat je al die middelmaat weet af te stoten. Sneijder behoort tot de top-3 van onze selectie, dus je kan beter aan de onderkant beginnen met snijden.

Huntelaar topic? :blush:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 8:41 pm

Zoals Boem! zegt: Sneijder gaat sowieso weg. Dat is denk ik ook het beste voor hem, want in Nederland maakt niemand meer indruk op hem. Hij moet eens flink onder uit de zak krijgen van Ronaldinho, misschien ziet hij dan zijn medespelers wél staan.

Opmerkelijk: KJH zei dat Van Basten hem tips gaf over hoe te zorgen dat hij de bal kreeg. Dat moet wel op het gebrek aan medewerking van Sneijder slaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 8:43 pm

Dat laatste ben ik zeker met je eens, Peter. Bij Ajax hebben we jammer genoeg echter wel het probleem dat je een speler als Sneijder moeilijk op de bank kunt zetten.

Laat ik het zo stellen: Ajax moet sowieso af van Lindenbergh, Maduro, Ogararu, Mitea en Roger. Vervolgens moet men proberen spelers te halen die beter (voor het team) zijn dan Stekelenburg, Sneijder en De Mul. Dat zou ideaal zijn, maar dan moet Sneijder straks wel te handhaven zijn als hij op de bank terecht komt omdat de trainer voor de nieuwe, slimme, onzelfzuchtige spelverdeler kiest.

Daarnaast kan je met de verkoop van Sneijder je selectie natuurlijk op meerdere plekken versterken.

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2007 8:48 pm

Thomas schreef:
Muisje Andersom schreef:Waarom negeer je de signalen dat Huntelaar allerlei dingen moet doen waar hij niet goed in is? Het is toch logisch dat dat ten koste gaat van zijn scherpte?
Het zou in zekere zin logisch zijn als Huntelaar vanwege z'n opdrachten minder voor de goal zou komen en dus minder vaak in kansrijke positie zou komen. Maar tegen Utrecht en Heerenveen kreeg hij genoeg kansen.

Huntelaar doet niet echt mee aan het positiespel. Hij beweegt weinig om aanspeelbaar te zijn (in dat opzicht was Babel tegen Feyenoord dan wel een verademing) en verliest z'n duels vaak al voordat de bal bij hem is. Huntelaar moet in fysiek opzicht nog veel vooruitgang boeken. Hij moet meer verticale loopacties inzetten (al is het tot aan de hoeken van de 16) en z'n lichaam beter gebruiken.

Verder ben ik het zoals jullie weten met MHF eens met betrekking tot Sneijder.
Huntelaar beweegt weinig maar staat wel 3 keer ( echte kansen gerekend ) met zijn snufferd oog in oog met de Heerenveen keeper ?, schiet mij maar lek ...

Kijk dat HtC anders wel spelen dat mag, maar dat doe je dus niet ten koste van die ene spits die goed is voor bijna vijftig goals, zeker niet als de rest van de voorhoede een scorend vermogen heeft van 0,0004 %.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 8:52 pm

In de zestien beweegt Huntelaar uitstekend, maar daar buiten schiet het nog niet echt op.

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2007 8:58 pm

Thomas schreef:In de zestien beweegt Huntelaar uitstekend, maar daar buiten schiet het nog niet echt op.
Niet ?.Valt wel mee hoor.Maar is dat wat HtC van Huntelaar wil de oplossing om met AJAX sprongen vooruit te komen of, zoals je nu al genoeg keren hebt gezien, de zoveelste misrekening van ome Henk en zou hij zijn tijd veel beter aan andere spelers kunnen besteden.

Gister zag je het ook weer, KjH komt verschillende keren de bal halen op het middenveld, kaatst, maar niemand die diep gaat, men staat er bij en kijkt er na.En dat is niet de eerste en zal niet de laatste keer zijn ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 9:03 pm

Dat laatste zal best. Ajax heeft geen team dat overloopt van de voetbalintelligentie. Maar dat Huntelaar buiten de 16 weinig loopt staat voor mij vast. Dat Babel in dat opzicht een verademing bleek tegen Feyenoord spreekt boekdelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 9:16 pm

Babel is een geboren atleet, Huntelaar niet. Huntelaar moet het van zijn inzicht hebben. Is geen schande en ook niet erg, want door slim positie kiezen hoef je minder te lopen.

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2007 9:26 pm

Thomas schreef:Dat laatste zal best. Ajax heeft geen team dat overloopt van de voetbalintelligentie. Maar dat Huntelaar buiten de 16 weinig loopt staat voor mij vast. Dat Babel in dat opzicht een verademing bleek tegen Feyenoord spreekt boekdelen.
Nou Thomas, ik zou dan toch nog maar eens een kertje de wedstrijd bekijken.Babel grossieerde in balverlies, creeerde ( 1e helft, meer tijd heb ik nu effe niet ) 2 kansen voor een ander ( notabene rand zestien en in de zestien ).En de assist op De mul ( de 3 - 0 ) staat ie op de linksbuiten plaats.Wat je je moet af vragen af dat een andere speler in dezelfde situatie, die mijns inziens niks aparts was, niet hetzelfde had kunnen doen.Verder speelde Sneijder die wedstrijd dieper dan anders.

Anders gezegt, als Huntelaar in die wedstrijd had gespeeld en de rest van de teletubbies net zo zou spelen als ze met Babel deden, Huntelaar het ook gewoon goed zou hebben gedaan .. dat is tenminste mijn overtuiging ..

Toch wel handig zo'n grote Harddisk .. ;)
Blij met de punten ...

Gesloten