Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 5:13 pm

Geen smerige overtreding ofzo, maar gewoon een schouderduwtje :hypocrite:

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2007 5:16 pm

Tegen de boarding :blush:
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 5:22 pm

Of tegen de doelpaal :blush: ;)

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2007 5:49 pm

Jij bent een echte PSV'er
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 7:15 pm

Dat zie ik maar als een compliment :D

;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 8:38 pm

Carlos Tevez liet eindelijk eens zien wat hij kan en tekende in deze gevoelige Londense derby voor twee assists en een doelpunt. In de eerste helft legde hij met z'n borst af op Noble, die van buiten het strafschopgebied de 1-0 binnenknalde. Nog voor rust tekende Tevez zelf voor de 2-0 en maakte hij zich meteen wat populairder door vol het publiek in te duiken. Met een 2-0 ruststand leken The Hammers eindelijk weer te gaan winnen.

Het was echter een voormalige West Ham speler, Jermain Defoe, die de aansluitingstreffer maakte uit een strafschop. En niet lang daarna leed Tevez balverlies op het middenveld en leidde hij op die manier de 2-2 in. De formidabele pass werd verzonden richting Aaron Lennon, die naar de bal toe zweefde en hem met z'n hiel prachtig terug wist te leggen op Tainio: 2-2. Niet onverdiend, want de Spurs waren sterk uit de kleedkamer gekomen. West Ham moest het in het tweede bedrijf vooral van de strijd hebben en dat leek het gewenste resultaat op te leveren toen Bobby Zamora vijf minuten voor tijd de 3-2 binnenkopte. Heel Upton Park, van voorzitter tot ballenjongen, veerde op. Deze keer kon het niet meer mis gaan.

Maar het ging mis. Op dramatische wijze, die perfect paste in het plot van deze wedstrijd maar ondertussen de ploeg van Curbishley zwaar tekort deed. In de 89ste minuut kreeg Dimitar Berbatov een vrije trap op korte afstand van de goal nog kort onder de lat en maakte zo gelijk. En in de vierde minuut van de zes minuten blessuretijd, terwijl West Ham teveel manschappen naar voren stuurde bij een corner, stak Defoe het hele veld over met de bal aan de voeten, loste een schot dat gestopt werd door Green, waarna Paul Stalteri de rebound binnentikte. Schlemiel West Ham bleef wederom gebroken achter en het lijkt een duister jaar te gaan worden voor de club die zoveel goede spelers heeft opgeleid voor het Engelse voetbal.

West Ham United-Tottenham Hotspur 3-4:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo mar 04, 2007 9:00 pm

Plus dat 'the Hammers' punten gaan kwijtraken omdat er geknoeid is met de overgang van Tevez en Mascherano. Die gaan dus lekker (minimaal) een jaartje Championship spelen :yes:

Fijn, een club kopen!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 5:18 pm

Meer melk en vlees voor 'slappe' Chinezen

6/3/2007 15:46

Chinese voetballers die niet ten onder willen gaan tegen spelers uit het Westen, moeten meer melk drinken en vlees eten. Dat is het advies van Xinshi Zhang, een Chinese wetenschapper.

'Ons voetbal komt niet op een hoger niveau', betoogde Zhang de noodzaak van fysiek sterkere spelers. 'We zijn alleen maar goed in technische sporten. Twee keer 45 minuten in een hoog tempo op zo'n groot veld. Hoe kunnen onze lichamen dat nou aan?'

Zhang haalde de massale vechtpartij van de nationale ploeg onder 21 jaar met de Engelse spelers van Queens Park Rangers aan als voorbeeld van het slappe gestel van Chinese voetballers.

'Ze kregen allemaal een pak slaag. Dat klinkt zielig, maar hoe was het afgelopen als onze jongens zo sterk als een buffel waren geweest?' Verdediger Tao Zheng hield een gebroken kaak over aan de vechtpartij waaraan dertig man meededen.

vi.nl

Het filmpje.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 11, 2007 4:30 pm

Chelsea - Spurs was een heerlijke wedstrijd waarin Spurs bij 1-3 nog een paar beste kansen kreeg op 1-4.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 11, 2007 4:32 pm

Maar het werd nog wel 3-3 dankzij Lampard en Kalou. Kalou zal daar echt niet weg willen hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 11, 2007 5:53 pm

Mwah als je een paar dagen terug op tv dat interview met hem zag had ik nou niet bepaald het idee dat ie er onwelwillend tegenover stond om naar Psv te gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 5:54 pm

Een exhibitie van slecht verdedigen:

Chelsea FC-Tottenham Hotspur

Robben gaat het overigens nooit leren. Onverbeterlijk, dat joch.
Tot slot nog een oneervolle vermelding voor Arjen Robben. De kwieke linkspoot ontsierde het boeiende FA Cup-duel met Tottenham door twee opzichtige schwalbes uit te voeren. De vallende ziekte lijkt meer dan chronisch en dreigt onuitroeibaar te worden bij de aanvaller van Chelsea.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 12, 2007 8:59 pm

Hoogst irritant mannetje die Robben!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 12, 2007 9:08 pm

Ach het kan mij niet echt boeien, als ie het in de halve finale van het WK doet en we krijgen een pingel staan we allemaal op de banken. :yes:

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mar 12, 2007 11:44 pm

Het probleem is juist dat Robben vrijwel geen overtreding meer meekrijgt. Te eager, te nep, te veel theater.
Dribbelaars die veel duels moeten aangaan zijn altijd snel naar de grond gegaan. Het is een vaak noodzakelijke vorm van zelfbescherming, die tweeledig is. Ten eerste is men minder kwetsbaar wanneer men zich laat vallen (blijven staan kan bij een tackle de kans op blessures vergroten) en ten tweede betekent een speelstijl waarbij het duel met de tegenstander moet worden aangegaan een grote kans op balverlies. Om de kans op rendement groter te maken laten veel van dat soort spelers zich vallen om nog iets uit hun acties te halen.

Je kunt er uren over praten of het verwerpelijk is of niet, feit is dat het altijd al voorkwam en het ook niet zo snel zal verdwijnen. Ik wordt persoonlijk onpasselijk van spelers die pijn faken(rollend over de grond gaan en 1 minuut later weer vrolijk rondlopen) of kaarten vragen. En die valpartijen moeten niet overdreven worden maar het is bijna noodzakelijk voor aanvallers om af en toe wat makkelijker naar de grond te gaan. Hoort bij het spel.

En daar gaat Robben dus de mist in. Voor hem is een duik bijna een doel op zich. Hij overdrijft het vreselijk en dus neemt geen scheidsrechter hem nog serieus. Luis Figo is al 10 jaar de speler die elke wedstrijd de meeste overtredingen moet verduren en vaak gaat hij gemakkelijk naar de grond. Toch valt hij nooit door de mand omdat Figo altijd voor de actie speelt(zijn intentie is om zelf iets te doen, een vrije trap is het alternatief); pas als hij er niet uitkomt gaat hij neer bij het eerste beste tikje. Arjen Robben gaat te vaak niet voor de actie maar voor de valpartij. 23 is hij en nu al gelooft geen scheidsrechter hem nog.

Oliedom.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 3:10 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:En daar gaat Robben dus de mist in. Voor hem is een duik bijna een doel op zich. Hij overdrijft het vreselijk en dus neemt geen scheidsrechter hem nog serieus. Luis Figo is al 10 jaar de speler die elke wedstrijd de meeste overtredingen moet verduren en vaak gaat hij gemakkelijk naar de grond. Toch valt hij nooit door de mand omdat Figo altijd voor de actie speelt(zijn intentie is om zelf iets te doen, een vrije trap is het alternatief); pas als hij er niet uitkomt gaat hij neer bij het eerste beste tikje. Arjen Robben gaat te vaak niet voor de actie maar voor de valpartij. 23 is hij en nu al gelooft geen scheidsrechter hem nog.

Oliedom.
Ik vroeg me van de week ook al af of Robben zich nou zo vaak laat vallen of dat hij gewoon een hele slechte schwalbe-artiest is. Uiteindelijk zal het een combinatie van beiden zijn, waardoor hij ze nu zelfs niet mee krijgt wanneer hij ze wel mee moet krijgen. Robben is misschien wel de meest notoire duiker van Europa. Tsja, dan krijg je van mij geen medelijden.

Arwin

Bericht door Arwin » di mar 13, 2007 4:09 pm

'Robben alternatief Barcelona voor C. Ronaldo'

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 12-mrt 10:30

Het boulevardblad The Sun meldt dat FC Barcelona zijn pijlen richt op Arjen Robben, mocht de club falen om Cristiano Ronaldo naar Camp Nou te halen. De Catalanen zouden ruim 23 miljoen euro over hebben voor de Nederlander.

Robben ventileerde afgelopen maand zijn ongenoegen over de geringe speeltijd. De linkspoot behoorde slechts in vijftien competitiewedstrijden tot de basisopstelling van The Blues. Barcelona zou eerst proberen Cristiano Ronaldo in te lijven voor 44 miljoen euro; als tweede optie komt Robben in beeld. Momenteel is Ronaldo in onderhandeling met Manchester United over het verlengen van zijn verbintenis.

Sportweek
Het zegt helemaal niets, maar het ging toch over Robben, dus ik dacht kom ik plaats het eens.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 4:38 pm

Cristiano Ronaldo zou ik een grote aanwinst vinden, maar waar wilde de technische staff van Barcelona Robben in hemelsnaam neerzetten?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 4:42 pm

Op dezelfde plaats als Ronaldo? :eusa_doh:

Lijkt me dat er alleen sprake van dergelijke aankopen kan zijn als Barca wil gaan verversen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 4:43 pm

Robben standaard als rechtsbuiten? Nee, dank je.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 4:44 pm

Ach, linksbuiten, rechtsbuiten... Barcelona speelde sowieso de beste wedstrijden met wisselende spelers en in dat spel kunnen Ronaldo en Robben prima mee.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 4:51 pm

Klopt, maar als je ze allebei haalt zou dat dus ten koste gaan van Ronaldinho, want Robben haal je niet voor de bank. Ook als je alleen Robben haalt zal je waarschijnlijk moeten gaan schuiven met Dinho. En Barcelona moet Ronaldinho koste wat kost proberen te behouden. Dat gaat overigens wel lukken, denk ik. Ik verwacht dat Eto’o (vervanger: Zarate :cheer:) en Deco vertrekken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 17, 2007 1:14 pm

Vraagje aan de mensen die Tottenham vast volgen: in hoeverre komt Ghaly vast voor in de plannen van Jol? Bij Ajax zou hij vrijwel onomstreden kunnen zijn centraal op het middenveld. Een poging waard?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 17, 2007 1:31 pm

Hij speelt vrij regelmatig en verdient daar waarschijnlijk goed. Ik vind dat hij het ook goed doet wanneer hij speelt. Ik denk niet dat Tottenham hem kwijt wil.

Frank

Bericht door Frank » za mar 17, 2007 2:15 pm

Manchester maakt voorlopig gehakt van Bolton. 3 - 0 na 25 minuten, 2x Park en Rooney. Alledrie na goed voorbereidend werk van C. Ronaldo

Gesloten