Dat is elke spits. Donk vond het nodig om te duwen.Jesse schreef:Ik heb het gevoel dat Huntelaar op zoek is naar een penalty.
AZ - AJAX 25 februari 2007
www.vvcs.nlJaap Uilenberg te gast in Hoofddorp - deel 3
In deel 1 en 2 besprak scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg eerder deze week het verhinderen van een spelhervatting, het protesteren tegen een beslissing van de scheidrechter en het toepassen van de voordeelregel rond het strafschopgebied. Vandaag geeft Uilenberg uitleg over de handsbal en de sliding-tackle.
Een overtreding waar scheidsrechters volgens Uilenberg het komend seizoen met argusogen naar zullen kijken, is de sliding-tackle. Uilenberg: ‘Het gebeurt te vaak dat spelers deze tackle met één of twee gestrekte benen maken. Als dat dan ook nog met een aanzienlijke snelheid gebeurt, kunnen er levensgevaarlijke situaties ontstaan. Hier is voortaan nog maar één straf voor mogelijk: direct rood.’
Om te onderstrepen dat deze excessen keihard aangepakt zullen worden, zegt Uilenberg: ‘Ik heb liever dat in deze situaties een onterechte rode kaart te veel wordt uitgedeeld, dan dat een dergelijke overtreding onbestraft blijft, omdat de scheidsrechter twijfelt.'
Dit artikel dateert van augustus 2006. Ben benieuwd hoe Uilenberg deze situatie zal analyseren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Kijk het filmpje van de penalty nog eens na en kijk dan gelijk ook even naar de tweede gele kaart van Davids.
Ik heb bij de penaltysituatie het idee dat Huntelaar vooral zijn evenwicht verliest door het op snelheid naar achteren lopen. Kan er nu niet direct een penalty van maken. Als het door Donk zou komen dan moet hij zijn dat hij aan Huntelaar zijn linkerarm trekt.

De tweede gele kaart van Davids is zuur, maar in mijn ogen niet onterecht. Dat komt vooral omdat Davids er zo vreemd in springt met zijn been. Als ze gewoon alleen tegen elkaar aan waren gelopen vond ik het nog wat anders.

Het doelpunt van AZ had in mijn ogen niet mogen tellen. Stekelenburg gaat wel weer als een enorm mietje naar die bal, maar De Zeeuw mag gewoon niet zo met een gestrekt been op de keeper komen inglijden.
Ik heb bij de penaltysituatie het idee dat Huntelaar vooral zijn evenwicht verliest door het op snelheid naar achteren lopen. Kan er nu niet direct een penalty van maken. Als het door Donk zou komen dan moet hij zijn dat hij aan Huntelaar zijn linkerarm trekt.

De tweede gele kaart van Davids is zuur, maar in mijn ogen niet onterecht. Dat komt vooral omdat Davids er zo vreemd in springt met zijn been. Als ze gewoon alleen tegen elkaar aan waren gelopen vond ik het nog wat anders.

Het doelpunt van AZ had in mijn ogen niet mogen tellen. Stekelenburg gaat wel weer als een enorm mietje naar die bal, maar De Zeeuw mag gewoon niet zo met een gestrekt been op de keeper komen inglijden.
Bij Huntelaar kun je niet zien waardoor het zijn evenwicht verliest, door het achteruit lopen, of door de arm van Donk, of allebei. Je kunt hem geven, maar het hoeft niet.
Davids wilde, denk ik, de bal wegtikken voor de voeten van Dembele, maar is net te laat, en raakt Dembele in plaats van de bal. Geel kan, maar is wel zwaar.
Overigens vind ik Wegereef over het algemeen wel redelijk fluiten, maar gisteren was hij erg matig, daar is weinig discussie over.
Davids wilde, denk ik, de bal wegtikken voor de voeten van Dembele, maar is net te laat, en raakt Dembele in plaats van de bal. Geel kan, maar is wel zwaar.
Overigens vind ik Wegereef over het algemeen wel redelijk fluiten, maar gisteren was hij erg matig, daar is weinig discussie over.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Fair enough, maar de balans gisteren was zoek. Ajax 9 en AZ 1 gele kaart. Ik kan me een actie van Boukahri herinneren die in een duel met Heitinga te laat kwam en van achteren ingleed op Johnny. Niks geen kaart, Nourdin kwam met een waarschuwing weg. Maar dat was ook minimaal geel. Zelfs rood is mogelijk als je de regels bekijkt..Kaboem! schreef:Inderdaad!Jesse schreef:Voor mijn gevoel is Huntelaar al uit evenwicht als hij een duwtje van Donk krijgt.
Wat Davids betreft: hij mist de bal, haakt Dembele dus minimaal geel!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
En daar verbaas je je over? ;)Frank schreef:Wel mooi om sommige reacties te zien/horen.
Ik weet 100% zeker dat als Farfan in de situatie van Huntelaar geweest zou zijn, dat het merendeel dan gezegd zou hebben: Hij gaat liggen... :hypocrite:
Huntelaar deed het gewoon dom. Blijft hij staan dan is er niets aan de hand en krijgt hij de penalty vanzelf (omdat Donk wel gaat hangen). Nu loopt hij naar achteren en heeft hij de schijn tegen.
Doet Farfan het toch slimmer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Hoe je het ook wendt of keert, of Wegereef nu een flapdrol is, wij een pussy in de goal hebben of dat er sprake is van beide, het is 1-1 geworden. Daarmee is die laatste 1% kans op het kampioenschap definitief vervlogen. Nu mogen we likkebaardend uitkijken naar die theoretische kans van 0,01% terwijl PSV op klinische wijze ondertussen zijn wedstrijden met 1-0 of 2-1 winnend zal afsluiten zoals we dit weekend al hebben mogen ervaren. Jippie, lekker dat zout in die wond! Kunnen we niet wat Brazilaanse ontvoerings- of voodoopraktijken inzetten?
Wel mooi om te zien hoe Luuk en Voetske nu eens op de bres staan voor Ajax. :xyxthumbs: Nog opmerkelijker is het feit dat hun 'rol' moeiteloos wordt overgenomen door o.m. Boem! Kennelijk wordt het oppositie voeren hier via een natuurlijk proces overgedragen.... ;)
Wel mooi om te zien hoe Luuk en Voetske nu eens op de bres staan voor Ajax. :xyxthumbs: Nog opmerkelijker is het feit dat hun 'rol' moeiteloos wordt overgenomen door o.m. Boem! Kennelijk wordt het oppositie voeren hier via een natuurlijk proces overgedragen.... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Nou, slaat weer nergens op.Maar goed ...MHF schreef:Hoe je het ook wendt of keert, of Wegereef nu een flapdrol is, wij een pussy in de goal hebben of dat er sprake is van beide, het is 1-1 geworden. Daarmee is die laatste 1% kans op het kampioenschap definitief vervlogen. Nu mogen we likkebaardend uitkijken naar die theoretische kans van 0,01% terwijl PSV op klinische wijze ondertussen zijn wedstrijden met 1-0 of 2-1 winnend zal afsluiten zoals we dit weekend al hebben mogen ervaren. Jippie, lekker dat zout in die wond! Kunnen we niet wat Brazilaanse ontvoerings- of voodoopraktijken inzetten?
Blij met de punten ...
Wat zit iedereen nou te blaten hierboven! Davids mist helemaal de bal niet maar tikt hem weg en komt daarna in botsing met Dembele die te laat is. Een gotspe om hier nogwel een tweede kaart voor te geven. Het was niet eens een overtreding. Wat doet Davids dan verkeerd eigenlijk? Is iedereen gek geworden! Ik begrijp hier helemaal niets van!
:sad:Voetske schreef: Nou, slaat weer nergens op.Maar goed ...
WTF Voetske, volgens mij klaag jij nog als er geen file staat omdat je dan niet kan klagen dat er file staat.
Ik geef geen waardeoordeel over het feit óf je achter Ajax staat maar wel de manier waarop je dat uitdraagt. Die verschilt deze keer wezenlijk van de manier waarop je doorgaans reageert. Maar goed, laat ook maar want voor je het weet komt dit ook weer verkeerd over....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...