AZ - AJAX 25 februari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Harm

Bericht door Harm » zo feb 25, 2007 10:29 pm

Dat houdt ze hier op AT niet tegen om toch door te gaan Base. :D

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 10:32 pm

Anders noemen we Huntelaar vanaf nu ook Valtelaar ? ;)
Hullie begonnen met Farval :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 10:34 pm

Hmm, dat vind ik toch minder grappig, Base. ;)

999

Bericht door 999 » zo feb 25, 2007 10:45 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Pardon? Volgens mij zijn de meeste pingels die PSV krijgt uitstaan na overtredingen of 'overtredingen' op Farfan.
Farfan krijgt zelden een beloonde schwalbe bedoelde ik.
Ik vind dit ook geen pingel hoor, maar Donk helpt Huntelaar natuurlijk wel met z'n val naar beneden.
Mwoah, Donk geeft nog een duwtje als Huntelaar reeds vallende al bijna de grond heeft bereikt. Dus hij helpt hem inderdaad naar beneden, maar Huntelaar valt zelf.
Niet, volgens mij toch zo'n 4 á 5 per wedstrijd.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 25, 2007 10:52 pm

joey schreef:Je ziet Donk met kracht KJH naar beneden duwen. Geen twijfel mogelijk in mijn ogen. Strafschop. :yes:
Inderdaad, maar Ajax had ook een strafschop tegen kunnen hebben toen Davids de broek van Jenner bijna uittrok.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 10:55 pm

Klopt. En Jenner bleef staan waardoor hij een megakans kreeg. Was hij gevallen dan had hij waarschijnlijk niets gekregen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 25, 2007 10:56 pm

Az had toen trouwens een corner moeten hebben, maar kreeg dat niet.

Maar goed, het stipt maar weer eens aan hoe waardeloos Davids vandaag was. Allemachtig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 25, 2007 11:00 pm

Ik vind hem totnutoe ook tegenvallen idd, ben er een beetje bang voor eerlijk gezegd, bij de Spurs zullen ze toch ook niet helemaal gek zijn?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 11:02 pm

Dat was het enige moment dat hij Jenner kwijt was. Hij voldeed prima. Alleen die ene domme overtreding was jammer, maar de gevolgen hadden nooit zo zwaar mogen zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 11:06 pm

Jöhnk schreef:Az had toen trouwens een corner moeten hebben, maar kreeg dat niet.
Niet te vatten hoeveel fouten het arbitrale trio vandaag maakte. :X

Zelfs Schaars geeft toe dat die goal van AZ afgekeurd had moeten worden (Studio Voetbal).
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » zo feb 25, 2007 11:33 pm

Ik krijg steeds meer het idee dat Schaars erg graag naar Ajax wil. :yes:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 25, 2007 11:54 pm

Pijnlijk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma feb 26, 2007 12:39 am

Je had die Engelse verslaggevers op de satellite coverage moeten horen. Wegereef werd volkomen afgekraakt. Ze hielden er in de tweede helft niet over op.
Op basis van de herhaaldelijke herziening op mijn DVD hadden vele scheidsrechters IMNSHO Huntelaar (die overigens verschrikkelijk slecht was) een penalty gegeven. Sommige niet.
Die AZ goal had absolutt afgekeurd moeten worden. Stekelenburg pakte de bal, toen kwam dat been er aan, raakte de keeper en schoof de bal onder hem door. Basta!
Eerste gele kaart van Davids was een twijfelgeval. Veel ergere tackles van anderen werden n.b. niet eens met een vrije trap gehonoreerd. De tweede geel was terecht. Ik blijf een grote fan van Perez en vind Ogararu een veel te langzame kluns. Hoe die die bal nonchalant verspeelde zonder rug dekking was een aanfluiting. Mischien haalt Ajax de CL door de playoffs, maar hele grote veranderingen moeten plaats vinden voor dit team in Europa iets kan betekenen.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » ma feb 26, 2007 1:11 am

Nihad schreef:Ik krijg steeds meer het idee dat Schaars erg graag naar Ajax wil. :yes:
Weet niet of die dude naar Ajax wil, weet wel dat hij erg sympathiek overkwam. Niet alleen omdat hij vond dat die AZ-goal best afgekeurd had mogen worden.

Goede gast die Stijn!

:xyxthumbs:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 26, 2007 7:18 am

Iedereen die de Amsterdammers een warm hart toedraagt is kwaad. “Dat denk ik ook”, stelt oud-Ajacied Nourdin Boukhari nuchter vast. “Als je die goal ziet, zou ik ook boos zijn. Hij fluit niet, dan telt het doelpunt en daar zijn wij wel blij mee als AZ. Maar we schieten er geen van beiden iets mee op. PSV staat nu weer twee punten verder los en dat is wel jammer. We hebben 1-1 gespeeld en we hoeven er allebei niet blij mee te zijn. De enige die er blij mee is, is PSV.”
Bron: HighLow.nl Tenminste nog iemand die eerlijk is.

999

Bericht door 999 » ma feb 26, 2007 8:08 am

Ongeloofwaardige arbiter drukt groot stempel op AZ-Ajax

’FC Wegereef’ spelbreker

ALKMAAR, maandag
Als een arbiter van camera naar microfoon wordt gesleurd, klopt er iets niet. Wie zich nog afvroeg waarom Nederland verstoten is door het internationale scheidsrechtersgilde, zal inmiddels overtuigd zijn. Te vaak wordt er een gitzwart stempel op wedstrijden gedrukt. Gisteren slaagde Jan Wegereef er weer met vlag en wimpel in de topper tussen AZ en Ajax zwaar te verminken. Ook al waren er formeel geen verliezers (1-1), Henk ten Cate voelde zich wel zo. „Eindstand: FC Wegereef-Ajax 2-1.”

Vooropgesteld: de voetballers van vandaag mogen zich best eens wat beter beheersen. Om de haverklap zitten ze in de gordijnen, werkelijk elke beslissing wordt en masse aangevochten.

Daarentegen zijn er bedroevend weinig scheidsrechters die er goed mee om weten te gaan, die leiderschap en gezag uitstralen. En dat gebrek aan daadkracht leidt voortdurend tot excessen.

Louis van Gaal vertelde dat hij in zijn functie als bondscoach wel eens bij directeur Henk Kesler aandrong op maatregelen. „Je moet scheidsrechters net als spelers gaan beoordelen. Dat heet begeleiding bij de KNVB. Maar daar horen wij nooit wat over. Trainers en spelers krijgen in het openbaar kritiek. Beoordelingen van scheidsrechters moeten ook transparant gemaakt worden.”

Van Gaal hield zich gisteren in. Hij was immers de minst getroffene na een topper die door de discutabele rode kaart van Edgar Davids uit het lood kwam te staan. Beide teams waren aanvankelijk zeer aan elkaar gewaagd. Toen al echter viel het gezwabber van Wegereef op. Want hoe kan een schuiver van Julian Jenner boven de lat uitkomen? Omdat de bal van richting wordt veranderd. Maar wat zegt Wegereef? Doeltrap. KlaasJan Huntelaar kopt een bal via de paal naast, zonder tegenstander in de buurt. Wat zegt Wegereef? Hoekschop. Het was te gênant voor woorden.

Van Gaal wond zich in de beginfase hevig op over dat wanbeleid, Ten Cate nam de regie gaandeweg over. „Als ik alles moet opnoemen, zit ik hier over anderhalf uur nog”, bromde hij. „Wegereef was ronduit dramatisch, en zijn assistenten ook. Niemand hoefde iets terug te zien op de televisie, omdat alles volkomen duidelijk was. Ik wil niet zeggen dat hij AZ heeft bevoordeeld, wel dat hij Ajax heeft benadeeld. Na de rode kaart stonden we al met 1-0 achter.”

Feitelijk was er nog niet gescoord. Maar Wegereef was zo onverstandig om kort na het wegzenden van Davids de eerste helft af te blazen, terwijl Wesley Sneijder net een counter wilde uitbuiten. Ten Cate liet Sneijder, die al geel had, daarna maar in de kleedkamer. Op dat vlak moet Ajax echt een hoop bijleren, want een aantal spelers laat zich erg snel meesleuren door rijzende irritatie. Scheidsrechters die al wankelend op hun benen staan, kunnen daar per definitie slecht mee overweg.

Toch kwam Ajax, dat met drie spitsen bleef spelen, op voorsprong. Frommelend bediende Leonardo met zijn enige geslaagde actie Kenneth Perez: 0-1. „We profiteerden niet goed van tijd en ruimte. Het spel werd eerder slechter. Dat was ook de verdienste van Ajax. Ze waren zeer gemotiveerd en liepen overal goed tussen. Ik zat veel meer met samengeknepen billen dan in de eerste helft”, bekende Van Gaal, die in Demy de Zeeuw de uitblinker had.

AZ dwong vrijwel niets af. Voor Maarten Martens was slechts een invalbeurt weggelegd. „Omdat er al genoeg creatieve spelers in het veld stonden”, vond Van Gaal. Ajax verdedigde onder leiding van Jaap Stam uitstekend en dat gold ook voor de achterhoede van AZ. Uiteindelijk zag Ten Cate FC Wegereef dus alsnog ’op voorsprong’ komen. Over het gestrekte been van De Zeeuw: „Wegereef stond nog dichter op de situatie dan de grensrechter, kon het dus prima beoordelen en toch keek hij aarzelend naar de zijkant. Ik kan dit echt niet geloven.” Nog gekker zal hij geworden zijn van de verklaring van Wegereef, die eigenlijk vond dat hij in Alkmaar niets verkeerd had gedaan.

Door alle commotie zou je bijna vergeten dat alleen PSV zich van pret op de dijen sloeg. In Eindhoven kan de platte kar zo zoetjesaan uit de schuur gehaald worden. Van Gaal: „Dat zei ik twee maanden geleden al en er is niets veranderd. PSV hielp ons tijdelijk in het zadel; nu hebben wij PSV weer in het zadel geholpen. De wedstrijd tegen Groningen was weer niet veel soeps, maar ze winnen ’m wel. Wij speelden gelijk tegen diezelfde ploeg. Dat is dus een verschil in kwaliteit.”
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma feb 26, 2007 8:10 am

Alleen PSV boven Jan

ALKMAAR, maandag
Waar twee vochten om het been, ging de derde, in dit geval PSV, ermee heen. De remise van AZ en Ajax bracht de Eindhovenaren in een luxe zetel richting titel. „Ze zijn de lachende derde. Maar dat was bij voorbaat eigenlijk al zo. Na de zeperd van vorige week bij Excelsior hebben we nu weer twee punten laten liggen”, luidde de simpele rekensom van Maarten Stekelenburg, die zei te hopen dat Jan Wegereef lekker zou slapen.

Want de arbiter speelde weer een cruciale rol. Ten eerste, omdat hij Edgar Davids met twee gele kaarten al voor de pauze naar de kleedkamer stuurde. Ten tweede, omdat de leidsman de gelijkmaker van AZ goedkeurde, terwijl de keeper van Ajax krimpend van de pijn op de grond lag.

Het waren discutabele beslissingen. Davids speelde juist ingetogen en was zijn tegenstander Julian Jenner opvallend genoeg zelfs op snelheid de baas. ,,Ik heb hem voetballend bedwongen. Het is sneu dat je er dan zo uitmoet”, zei de nieuwe Ajacied.

Wegereef bleef tamelijk zeker over de eerste prent. Dat trainer Henk ten Cate sprak over een ’Schwalbe’ van Jenner nam hij ter kennisgeving aan. „Het was een tackle, en hij leek hem aan te tikken, dus dan is het een overtreding. Maar die kaart blijft dan hoe dan ook staan. En de tweede prent was sowieso terecht”, bleef de arbiter bij zijn interpretatie.

Davids vocht beide beslissingen aan. ,,Na die eerste kaart sluipt er twijfel in, omdat je gaat denken dat zijn beslissingen worden beïnvloed door mijn reputatie. Het zet me aan het denken voor de volgende wedstrijden. Als ze voor elk wissewasje gaan fluiten, wordt het wel erg lastig.” De conclusie: ,,De scheidsrechter was inconsequent en matig. Het was helemaal geen moeilijke wedstrijd om onder controle te houden, maar zijn discutabele beslissingen maakten het er niet makkelijker op.”

Dat ging verder hoofdzakelijk ook over de gelijkmaker van AZ, waarbij doelman Stekelenburg werd aangevallen door Demy de Zeeuw. ,,Ongelooflijk, dat die gelijkmaker werd goedgekeurd”, zei Davids beheerst. De keeper begreep het ook niet. „Ik lag op de grond en ging er vanuit dat hij was afgekeurd. ,,Ik was eerder bij de bal. Hij gleed met een of twee benen in op mijn maag. Ik had het gevoel dat ik moest overgeven en maakte me klein, omdat je je daarbij het lekkerst voelt. Een zuivere overtreding, volgens de boekjes die ze in Zeist hanteren. Op het middenveld moet je blij zijn dat je er geen rode kaart voor krijgt. Hij wilde de goal eerst niet toekennen, maar toen hoorde hij het publiek tekeer gaan. Wegereef heeft ons twee punten afgepakt. Want we hebben verdedigend niets weggegeven en AZ wist niet meer wat het moest doen.”

De twee zware beslissingen leken beide voorafgegaan door seconden lange fases van twijfel bij Wegereef. Zo interpreteerden de Ajacieden dat ook. Wegereef: ,,Het was bij de goal geen gestrekt been. Tenminste, niet in die zin dat er gevaar bij kwam kijken. De keeper liet de bal los, en maakte hem daarmee bespeelbaar. Het gebeurde buiten het vijfmetergebied en dus was hij zijn beschermde status kwijt. Toen gold hij gewoon als veldspeler. Bij beide momenten duurde het inderdaad even voordat ik floot. Maar dat kwam, omdat we werken met communicatiemiddelen. In beide gevallen heb ik mijn assistent-arbiters eerst nog even geraadpleegd.”

In het Alkmaarse kamp baalde Maarten Martens vooral, dat hij de laatste grote kans in de slotfase miste. ,,Die moest erin, daarom is de 1-1 een ontgoocheling. Bij die gelijkmaker is het wel eens goed dat ze door laten spelen. De keepers zijn soms té beschermd, al weet ik niet of het nu terecht was.”

Het slotwoord van Jan Wegereef stuurde dezelfde kant op als de altijd maar weer repeterende discussie over dit soort momenten. „Jongens, jullie zullen het met mijn woorden moeten doen, zolang we beeldmateriaal niet toelaten in de besluitvorming. Dan hoor ik steeds vragen waarom ik dingen niet gezien heb. Maar waarom missen spitsen kansen? Wij mogen geen fouten maken, anders staat heel het land op zijn kop.”

AZ - Ajax 1-1 (0-0). 65. Perez 0-1, 79. Martens 1-1. Scheidsrechter: Wegereef. Toeschouwers: 16.458. Rode kaart: 45. Davids (Ajax, 2x geel). Gele kaart: Vormer (AZ) Sneijder, Huntelaar, Stam, Gabri, Babel (Ajax).
De T.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 26, 2007 8:14 am

Ach Babel had gewoon de 0-2 op z'n slof net voor de 1-1 affaire ,dan hadden we al dat gezeik om scheidsrechter regelneef ook niet gehad. :X

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 26, 2007 8:57 am

Ow jawel hoor, want het was echt te droevig voor woorden. Weet je waar ik me nog het meest aan erger? Dat ie gewoon tot drie keer toe voor de camra staat vol te houden dat het geen gestrekt been is. Man, wat wilde ik hem toen graag opknopen.

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma feb 26, 2007 8:59 am

De enigste juiste conclusie na gistermiddag is
Dat Maarten Stekelenburg, verhuurd moet worden, deze jongen maakt geen progressie en pakt geen punten voor ons AJAX!.
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 26, 2007 11:14 am

joey schreef:Een duwtje? Noem het maar een duw. :yes:

Tegen de grond duwen is een penalty. Als KJH anders ook was gevallen, deed Donk dus heel dom.
Stel dit was op het middenveld. Ik weet dan 100% zeker dat iedere scheids zou fluiten voor een overtreding.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 11:15 am

Stel? Dit soort dingen gebeuren nooit op het middenveld. En als dat wel was gebeurt was Huntelaar gewoon blijven staan!
Bertje for President!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 26, 2007 11:17 am

Zoiets gebeurd nooit op het middenveld? Hoezo?

Huntelaar loopt iets naar achteren en wordt naar beneden geduwd. Kan me voorstellen dat je dan niet eens kán blijven staan.

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 26, 2007 11:18 am

Ik heb het gevoel dat Huntelaar op zoek is naar een penalty.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 11:19 am

Sorry, maar ik vind dit wel een beetje lachwekkend. Er gebeurt daar werkelijk hoegenaamd niets. Ze raken elkaar amper aan. Nooit geweten dat voetbal zo'n tutsport was. Basketball heet dan contactarm te zijn, maar daar gaat het er ruiger aan toe.

Niks aan de hand. Einde discussie!
Bertje for President!

Plaats reactie