AZ - AJAX 25 februari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo feb 25, 2007 8:58 pm

666 schreef:
Trab schreef:Ten Cate had gewoon met Grygera als linksback moeten starten...
...en als dat fout was gegaan had ie nooit zo'n onverantwoord risico moeten nemen met een speler die net terug is van een blessure. In dit soort gevallen kan je het als coach nooit goed doen.
Daar ben ik het deze keer mee eens.Davids deed het zo slecht nog niet tegen Jenner.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 25, 2007 9:04 pm

- Davids valt me totnutoe wat tegen, veel kaarten ook.
- Scheids floot slecht, eerste 20 minuten 100% pro AJAX en kort na rust een tijdje 100% pro AJAX, was blijkbaar onder de indruk van het gemekker van HtC die in de rust ff bij hem langs kwam.. daarna floot hij weer wat tegen AJAX.
- Doelpunt AZ had afgekeurd moeten worden maar ik wil er bij opmerken dat Stekelenburg ook niet goed zat want de bal ging onder zn arm door, als ie zn lichaam er gewoon voor gooit valt die goal gewoon niet.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo feb 25, 2007 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 25, 2007 9:05 pm

Voetske schreef:
Daar ben ik het deze keer mee eens.Davids deed het zo slecht nog niet tegen Jenner.
Het gaat er niet om of Davids het goed deed of niet. Ajax had kunnen volstaan met 3 verdedigers daar AZ maar met 2 spitsen speelde. Met Davids als extra man op het middenveld hadden we veel meer controle over de wedstrijd gehad. Bij AZ stonden er immers met Boukhari,Jenner en De Zeeuw allemaal lichtgewichten op het middenveld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 9:16 pm

Jenner speelde aan de buitenkant op het middenveld en stond vaak heel diep geposteerd. Als Ajax met drie verdedigers was begonnen kwamen de drie man achterin dus zeker 1 op 1 te spelen.

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 9:25 pm

Demosthenes schreef:Vandaag op tv een paar overtredingen gezien: was die eerste van Davids wel een overtreding? Gemakkelijk om te schrijven dat het komt omdat het Davids is.
Je begrijpt mij niet, dat was een diskwalificatie aan het adres van de scheids. Davids heeft de naam en krijgt daardoor sneller een kaart, maar daar moeten scheidsrechters boven staan. Zijn 1e gele kaart was onzinnig.
Ik denk dat de tweede gele kaart ook zelden gegeven wordt voor zo'n actie, zie de beelden uit de samenvattingen en vergelijk het eens met het trappen van alex.
Ik heb geen idee wat Alex hier ineens mee te maken heeft, maar de 2e gele kaart weas gewoon terecht. Davids is te laat en kegelt Jenner omver. Erg dom met al geel op zak en rugdekking in de vorm van Stam.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 9:49 pm

Baseman schreef:Je begrijpt mij niet, dat was een diskwalificatie aan het adres van de scheids. Davids heeft de naam en krijgt daardoor sneller een kaart, maar daar moeten scheidsrechters boven staan. Zijn 1e gele kaart was onzinnig.
Hoeveel kaarten kreeg Ajax niet? En dat terwijl Ajax echt niet harder speelde dan AZ. Zelfs Babel kreeg geel, voor een 100% correcte sliding. Dat Davids er twee kreeg (1x onzin, 1X kon je hem geven) paste wel in het beeld. Het is ontzettend moeilijk voetballen als je niets mag.
Davids is te laat en kegelt Jenner omver. Erg dom met al geel op zak en rugdekking in de vorm van Stam.
Ik vond ook dat niet veel. :X

Over die goal: ik vind het ongelooflijk dat Regelneef blijft volhouden dat hij gelijk had. Ontoereningsvatbaar, die kerel. :pukey:

@Trab: zo slecht deed Davids het niet als linksback. Grygera was ook een noodoplossing geweest, want onze toekomstige Juve-ster mist de snelheid om back te spelen en is nog eens rechtsbenig ook. Daarbij kwam hij terug van een blessure, dus hem vanaf het begin inzetten is een gok. Hij viel overigens uitstekend in. Maar dat weet je pas achteraf.
Werd Sneijder gewisseld omdat hij al geel had? Iemand die dat weet?
Laatst gewijzigd door joey op zo feb 25, 2007 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 25, 2007 9:49 pm

joey schreef:
Dr. Living Stoned schreef:
ajaxhome schreef:
En dan nog maar over dit moment te zwijgen :sleepey:
Duidelijk te zien is dat hunt zonder toedoen van de az speler uit balans raakt, dus geen overtreding
Hahaha die Doc, altijd in de contramine. :aai:

Natuurlijk is dit een penalty. Veel duidelijker krijg je ze niet. Let maar eens op de arm van Donk. Donk kijkt ook meteen naar de scheidsrechter.
Let ook eens op de arm van Huntelaar! Huntelaar laat zich vallen, loopt achteruit om een penalty te versieren. Een van de weinige dingen die Wegereef wel goed zag.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 9:52 pm

Donk duwt Huntelaar met zijn rechterarm tegen de grond. :yes:

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 25, 2007 9:52 pm

Huntelaar is al lang en breed aan het vallen als Donk een duwtje geeft
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 9:52 pm

Ik zou het ook een hele softe penalty hebben gevonden. Typisch zo'n geval waarbij Farfan ook zou zijn gaan liggen. Ik snap ook bij Huntelaar niet waarom hij in zo'n geval niet gewoon op z'n poten blijft staan. Uiteindelijk haal je er meer voordeel uit wanneer je ieder duel tot op het bot uitvecht dan wanneer je bij ieder duel op zoek gaat naar een strafschop.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 9:54 pm

Je ziet Donk met kracht KJH naar beneden duwen. Geen twijfel mogelijk in mijn ogen. Strafschop. :yes:

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 9:58 pm

Dan zie je het toch echt verkeerd Joey, vooral door de camera's van meerdere kanten was duidelijk te zien dat Huntelaar 'gewoon' door zjin eigen schuld naar achter viel !

En ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Huntelaar achteruit liep, gewoon blijven staan en zijn lichaam ertussen houden...dan had hij balbezit op 5 meter van de goal. Dat lijkt me een stuk beter dan achteruit lopen en vervolgens te struikelen.

PS: Verdedigend deed Davids het goed, maar in balbezit verspeelde hij toch veel ballen.
Laatst gewijzigd door Baseman op zo feb 25, 2007 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 10:00 pm

Ga toch weg, Donk duwt hem gewoon neer. Hij legt zijn handen op de schouders van KJH en zet kracht. :yes:

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 25, 2007 10:00 pm

Demosthenes schreef:Heeft KJH voor Ajax al een keer een strafschop meegekregen?
Feyenoord-uit, maar die was zo duidelijk dat zelfs Wegereef er niet omheen had gekund ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 10:02 pm

Arthur schreef:
Demosthenes schreef:Heeft KJH voor Ajax al een keer een strafschop meegekregen?
Feyenoord-uit, maar die was zo duidelijk dat zelfs Wegereef er niet omheen had gekund ;)
Dat zeg jij. :X

Ik weet niet wie ik erger vind. Wegereef of S...Braamhaar. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 10:04 pm

Baseman schreef:Dan zie je het toch echt verkeerd Joey, vooral door de camera's van meerdere kanten was duidelijk te zien dat Huntelaar 'gewoon' door zjin eigen schuld naar achter viel !

En ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Huntelaar achteruit liep, gewoon blijven staan en zijn lichaam ertussen houden...dan had hij balbezit op 5 meter van de goal. Dat lijkt me een stuk beter dan achteruit lopen en vervolgens te struikelen.

PS: Verdedigend deed Davids het goed, maar in balbezit verspeelde hij toch veel ballen.
Met alle respect Base, maar ik vind het wel opvallend hoe jij deze situatie zo makkelijk relativeert, terwijl Farfan min of meer carte blanche krijgt. Die mag bij het minste of geringste naar de grond van jou.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 25, 2007 10:04 pm

joey schreef:Ik weet niet wie ik erger vind. Wegereef of S...Braamhaar. :sad:
Wegereef nam schandalig slechte beslissingen en durfde dat nog niet eens toe te geven. Braamhaar mist elk overwicht en laat bijna elke wedstrijd uit de hand lopen. Het eerste is erger, maar (hopelijk) incidenteel. Braamhaar heeft het sowieso niet.

We hebben het goed in Nederland :nooo:

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 10:05 pm

joey schreef:Ga toch weg, Donk duwt hem gewoon neer. Hij legt zijn handen op de schouders van KJH en zet kracht. :yes:
Yeah right...

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 10:06 pm

Thomas schreef:Met alle respect Base, maar ik vind het wel opvallend hoe jij deze situatie zo makkelijk relativeert, terwijl Farfan min of meer carte blanche krijgt. Die mag bij het minste of geringste naar de grond van jou.
Farfan gaat ook te makkelijk liggen, maar hij krijgt er zelden een penalty voor. Tegen Heerenveen kreeg hij een makkelijke pingel, maar werd hij wel aan zijn shirt getrokken.

In dit geval valt Huntelaar uit zichzelf, als je daar al een penalty voor gaat geven...daarbij was zijn achteruit lopen volkomen onnodig.

999

Bericht door 999 » zo feb 25, 2007 10:11 pm

Donk trek hem gewoon naar beneden, tja hoe blind kun je zijn
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 25, 2007 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 10:13 pm

De rest van de wereld zal wel gek zijn ja ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 10:14 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Met alle respect Base, maar ik vind het wel opvallend hoe jij deze situatie zo makkelijk relativeert, terwijl Farfan min of meer carte blanche krijgt. Die mag bij het minste of geringste naar de grond van jou.
Farfan gaat ook te makkelijk liggen, maar hij krijgt er zelden een penalty voor. Tegen Heerenveen kreeg hij een makkelijke pingel, maar werd hij wel aan zijn shirt getrokken.
Pardon? Volgens mij zijn de meeste pingels die PSV krijgt uitstaan na overtredingen of 'overtredingen' op Farfan.
Baseman schreef:In dit geval valt Huntelaar uit zichzelf, als je daar al een penalty voor gaat geven...daarbij was zijn achteruit lopen volkomen onnodig.
Ik vind dit ook geen pingel hoor, maar Donk helpt Huntelaar natuurlijk wel met z'n val naar beneden.

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 10:17 pm

Thomas schreef:Pardon? Volgens mij zijn de meeste pingels die PSV krijgt uitstaan na overtredingen of 'overtredingen' op Farfan.
Farfan krijgt zelden een beloonde schwalbe bedoelde ik.
Ik vind dit ook geen pingel hoor, maar Donk helpt Huntelaar natuurlijk wel met z'n val naar beneden.
Mwoah, Donk geeft nog een duwtje als Huntelaar reeds vallende al bijna de grond heeft bereikt. Dus hij helpt hem inderdaad naar beneden, maar Huntelaar valt zelf.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 25, 2007 10:25 pm

Een duwtje? Noem het maar een duw. :yes:

Tegen de grond duwen is een penalty. Als KJH anders ook was gevallen, deed Donk dus heel dom.

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 25, 2007 10:26 pm

De enige domme was Huntelaar, maar goed. Hier komen we toch niet uit...

Plaats reactie