AZ - AJAX 25 februari 2007
Hahaha die Doc, altijd in de contramine. :aai:Dr. Living Stoned schreef:Duidelijk te zien is dat hunt zonder toedoen van de az speler uit balans raakt, dus geen overtredingajaxhome schreef:Thijs schreef:
Liet zich vallen lijkt me.
En dan nog maar over dit moment te zwijgen :sleepey:
Natuurlijk is dit een penalty. Veel duidelijker krijg je ze niet. Let maar eens op de arm van Donk. Donk kijkt ook meteen naar de scheidsrechter.
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ten Cate moet niet zeiken over de scheids en naar zichzelf kijken. Iedere malloot had die rode kaart voor Davids kunnen voorspellen. Hij mist gewoon de snelheid om linksback te spelen. Ten Cate had gewoon met Grygera als linksback moeten starten en met Davids ipv Gabri op het middenveld. Maar ja, meneer Gabri is onomstreden bij Ten Cate...Muisje Andersom schreef:Natuurlijk wel!
Het commentaar van ten Cate bij de persconferentie was ook geinig! "FC Wegereef - Ajax 2-1". Toen de opmerking kwam dat het toch 1-1 was geworden, begon ten Cate over de twee belachelijke gele kaarten van davids met de opmerking, dat was de 1-0.
Het is de zoveelste fout van Ten Cate dit seizoen. Wedstrijden lang is Perez, Ajax-speler bij uitstek, genegeerd. Tegen Werder-uit een waardeloze tactiek. Tegen PSV en AZ niet anticiperen op veranderingen in de 2e helft, slechte wissels tegen Kopenhagen. Huntelaar passeren.
Nee, Henkie valt me niet mee tot nog toe. Het is dat hij het bij andere ploegen zo geweldig gedaan heeft, anders had ik de hoop allang opgegeven.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
...en als dat fout was gegaan had ie nooit zo'n onverantwoord risico moeten nemen met een speler die net terug is van een blessure. In dit soort gevallen kan je het als coach nooit goed doen.Trab schreef:Ten Cate had gewoon met Grygera als linksback moeten starten...
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Het zal wel aan mij liggen, maar wat een waardeloze wedstrijd zeg...
De 1e halft had zo ongeveer schriftelijk afgedaan kunnen worden, de 2e helft was het gelukkig minder slecht maar nog steeds erg matig.
Ajax wilde tenminste nog winnen (al was dat de 1e helft niet echt te zien), maar het voetbal vond ik verre van goed. AZ speelde om niet te verliezen, zoals zo vaak tegen een goede tegenstander. Dus die lovende woorden altijd over het prachtige, aanvallende en dominante voetbal van AZ kunnen de ijskast in, voor een lange tijd.
Wegereef floot vrij slecht, maar we kunnen iedere week wel klagen over het niveau van de scheidsrechters. Dat is en dat zal nog wel een tijdje zo bedroevend blijven.
Huntelaar had overigens geen penalty verdiend, hij loopt achteruit en verliest zijn balans. Ik heb overigens geen flauw idee waarom Huntelaar in hemelsnaam achteruit liep, waarom neemt hij niet gewoon de bal aan op de 5 meter lijn ??? Hij liet tegen Werder nog zien hoe gevaarlijk hij dan kan zijn, nu verprutste hij de kans.
De gelijkmaker van AZ kwam natuurlijk na een overtreding op Stekel, maar hij kwam wel nogal dom uit. Hij glijdt niet naar de bal, hij duikt ernaar met zijn lijf vooruit. Als hij gewoon aan komt glijden met zijn benen vooruit, dan heeft hij de bal en schopt hij de invliegende De Zeeuw omhoog. Onbegrijpelijk voor een keeper op dat niveau, iets dat ik in mijn 1e jaar als keeper al doorhad. Maar dat doet verder niets af aan het feit dat de goal afgekeurd had moeten worden en De Zeeuw een zeer verdiende gele kaart had moeten krijgen.
Wat betreft Davids, wat een ontzettend domme 2e gele kaart. De 1e kaart kreeg hij puur omdat hij Davids is, iedere andere speler had hooguit een vermaning gekregen, maar de 2e gele kaart was gewoon terecht. Davids had rugdekking en had zich dus gewoon in moeten houden, dan was er niets aan de hand geweest.
Al met al kan ik niet zeggen dat de wedstrijd erg boeiend was, pas na de rode kaart voor Davids kwam er meer vuur in de wedstrijd. Maar ik begrijp niet dat beide teams zo voorzichtig begonnen, de verliezer haakt af voor de titel en door dit gelijke spel is PSV de lachende derde. Niet dat je mij daar over hoort klagen, maar ik snap het niet. De bal werd in de 1e helft ontelbaar keren terug gespeeld naar de keepers, de opbouw verliep traag en vaak werd de lange bal gehanteerd, het middenveld stond vooral verdedigend en er was weinig dreiging naar voren en de aanvallers hadden als hobby om zich voor de zoveelste keer na een solo vast te lopen.
In ieder geval nog lof voor Ajax dat er de 2e helft tenminste alles aan deed met de man minder, AZ verdiende helemaal niets. De 1e helft 1 kans voor Jenner, de 2e helft 1 kans voor Martens (die wel een erg open kans kreeg en de wedstrijd had moeten beslissen), dat was het wel wat betreft AZ. Boukhari schiet een vrije trap er per ongeluk bijna in en de goal kwam voort na een overtreding. Aanvallend voetbal my ass.
PS: Een andere keeper lijkt me voor Ajax geen overbodige luxe, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Stekel zo enorm zwak blijft bij hoge ballen. Dat kan maar 2 reden hebben, een gebrek aan persoonlijkheid en een gebrek aan lef. Hij durft niet, hij staat er niet, hij coacht slecht en hij straakt geen vertrouwen uit. Eeuwig zonde voor iemand die het talent en de fysiek heeft om uit te groeien tot een uitstekende keeper.
De 1e halft had zo ongeveer schriftelijk afgedaan kunnen worden, de 2e helft was het gelukkig minder slecht maar nog steeds erg matig.
Ajax wilde tenminste nog winnen (al was dat de 1e helft niet echt te zien), maar het voetbal vond ik verre van goed. AZ speelde om niet te verliezen, zoals zo vaak tegen een goede tegenstander. Dus die lovende woorden altijd over het prachtige, aanvallende en dominante voetbal van AZ kunnen de ijskast in, voor een lange tijd.
Wegereef floot vrij slecht, maar we kunnen iedere week wel klagen over het niveau van de scheidsrechters. Dat is en dat zal nog wel een tijdje zo bedroevend blijven.
Huntelaar had overigens geen penalty verdiend, hij loopt achteruit en verliest zijn balans. Ik heb overigens geen flauw idee waarom Huntelaar in hemelsnaam achteruit liep, waarom neemt hij niet gewoon de bal aan op de 5 meter lijn ??? Hij liet tegen Werder nog zien hoe gevaarlijk hij dan kan zijn, nu verprutste hij de kans.
De gelijkmaker van AZ kwam natuurlijk na een overtreding op Stekel, maar hij kwam wel nogal dom uit. Hij glijdt niet naar de bal, hij duikt ernaar met zijn lijf vooruit. Als hij gewoon aan komt glijden met zijn benen vooruit, dan heeft hij de bal en schopt hij de invliegende De Zeeuw omhoog. Onbegrijpelijk voor een keeper op dat niveau, iets dat ik in mijn 1e jaar als keeper al doorhad. Maar dat doet verder niets af aan het feit dat de goal afgekeurd had moeten worden en De Zeeuw een zeer verdiende gele kaart had moeten krijgen.
Wat betreft Davids, wat een ontzettend domme 2e gele kaart. De 1e kaart kreeg hij puur omdat hij Davids is, iedere andere speler had hooguit een vermaning gekregen, maar de 2e gele kaart was gewoon terecht. Davids had rugdekking en had zich dus gewoon in moeten houden, dan was er niets aan de hand geweest.
Al met al kan ik niet zeggen dat de wedstrijd erg boeiend was, pas na de rode kaart voor Davids kwam er meer vuur in de wedstrijd. Maar ik begrijp niet dat beide teams zo voorzichtig begonnen, de verliezer haakt af voor de titel en door dit gelijke spel is PSV de lachende derde. Niet dat je mij daar over hoort klagen, maar ik snap het niet. De bal werd in de 1e helft ontelbaar keren terug gespeeld naar de keepers, de opbouw verliep traag en vaak werd de lange bal gehanteerd, het middenveld stond vooral verdedigend en er was weinig dreiging naar voren en de aanvallers hadden als hobby om zich voor de zoveelste keer na een solo vast te lopen.
In ieder geval nog lof voor Ajax dat er de 2e helft tenminste alles aan deed met de man minder, AZ verdiende helemaal niets. De 1e helft 1 kans voor Jenner, de 2e helft 1 kans voor Martens (die wel een erg open kans kreeg en de wedstrijd had moeten beslissen), dat was het wel wat betreft AZ. Boukhari schiet een vrije trap er per ongeluk bijna in en de goal kwam voort na een overtreding. Aanvallend voetbal my ass.
PS: Een andere keeper lijkt me voor Ajax geen overbodige luxe, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Stekel zo enorm zwak blijft bij hoge ballen. Dat kan maar 2 reden hebben, een gebrek aan persoonlijkheid en een gebrek aan lef. Hij durft niet, hij staat er niet, hij coacht slecht en hij straakt geen vertrouwen uit. Eeuwig zonde voor iemand die het talent en de fysiek heeft om uit te groeien tot een uitstekende keeper.
Heb jij Gabri gemist woensdag? De man brengt niks extra's. Hij heeft bijna alles gespeeld en pas 3 goals en 2 assits achter zijn naam staan. Een Perez die nauwelijks speelt heeft er al 9 inliggen en 2 assists. Of vergelijk het is met een Mendez van PSV. Daar straalt toch veel meer power van af.Alexander schreef:Ik heb Gabri altijd een kut speler gevonden, maar de laatste weken vind ik hem erg sterk. Vandaag was hij ook de uitblinker aan Ajax kant.
Wat mij betreft spelen we voortaan met 3 man achterin (Grygera-Stam-Vermaelen of Heitinga), ruit op middenveld met Edgar op links, Sneijder en Perez op rechts en op 10 en 1 man centraal in de punt naar achteren (Heitinga of Maduro of Roger).
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Met toparbiter Wegereef aan de fluit? Rode kaart voor Stekel en een penalty voor stervende zwaan De Zeeuw...
Baseman schreef:Als hij gewoon aan komt glijden met zijn benen vooruit, dan heeft hij de bal en schopt hij de invliegende De Zeeuw omhoog.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Wat is dat voor een vergelijking? We hebben het over middenvelders. Een middenvelder bij Ajax hoort tussen de 10 en 15 goals te maken. Een Ronald de Boer en Edgar Davids scoorden veel vaker, laat staan de assists die ze gaven. Gabri scoort op beide vlakken slecht. Dus wat is de toegevoegde waarde nog van hem?bryan schreef:
Perez heeft ook meer doelpunten dan Stam, maar dat zegt niks.
Kan wel zijn, maar 1 sprintduel en Davids is de klos. Die 2e kaart was toch wel gevallen. Davids is geen linksback. In het Nederlands elftal speelde hij 1 keer op die plek tegen Finland thuis en dat was ook een drama.Arthur schreef:
Davids had Jenner in zijn achterzak, dus zo vanzelfsprekend was het niet.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Wegereef's verhaaltje over keepers buiten hun 5-meterbox gemist? Die man is tot alles in staat.
Baseman schreef:Nee hoor, voordeel van keeper zijn.666 schreef:Met toparbiter Wegereef aan de fluit? Rode kaart voor Stekel en een penalty voor stervende zwaan De Zeeuw...
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Grygera is trager dan Davids, opbouwend minder en zou constant over z'n linkerbeen gepasseerd worden. Davids speelde prima tegenover Jenner.Trab schreef:Ten Cate moet niet zeiken over de scheids en naar zichzelf kijken. Iedere malloot had die rode kaart voor Davids kunnen voorspellen. Hij mist gewoon de snelheid om linksback te spelen. Ten Cate had gewoon met Grygera als linksback moeten starten en met Davids ipv Gabri op het middenveld. Maar ja, meneer Gabri is onomstreden bij Ten Cate...
Grygera is toch meer verdediger dan Davids. Kom op nou. Bovendien had je dan met 3 man achterin kunnen spelen en had je met Davids meer power op het middenveld gehad. Davids als linksback is gewoon geen optie.Thomas schreef:
Grygera is trager dan Davids, opbouwend minder en zou constant over z'n linkerbeen gepasseerd worden.
Vergelijk ik de twee wedstrijden tegen AZ (een in de Arena, de ander in samenvatting op tv, m.a.w. geen zuivere vegelijking), dan lees ik nog steeds dat de overtreding op Emanuelson en de daaruit voorkomende goal als een normale actie moet worden gezien, want de bal wordt geraakt en dan maakt het niet uit dat de tegenstander ook wordt geraakt, terwijl Babel geel krijgt voor "niet eens een overtreding, want hij speelt de bal buiten".
Heeft KJH voor Ajax al een keer een strafschop meegekregen?
Stekelenburg is buiten het doelgebied blijkbaar vogelvrij, gestrekt been mag bij wegereef, waarom geeft die man niet toe een paar keer fout gezeten te hebben. Was ik blij dat VoH weg was uit Nederland (kostte Lobont en Stekelenburg minimaal een paar maanden), krijgen we dit weer.
Vandaag op tv een paar overtredingen gezien: was die eerste van Davids wel een overtreding? Gemakkelijk om te schrijven dat het komt omdat het Davids is. Ik denk dat de tweede gele kaart ook zelden gegeven wordt voor zo'n actie, zie de beelden uit de samenvattingen en vergelijk het eens met het trappen van alex.
Competitie was 01-01-2007 al gespeeld, de loterij kan toch nu al beginnen?
Las ik: Kan wel zijn, maar 1 sprintduel en Davids is de klos. De uitzending begon met zo'n sprintduel en Davids bleek sneller!
Heeft KJH voor Ajax al een keer een strafschop meegekregen?
Stekelenburg is buiten het doelgebied blijkbaar vogelvrij, gestrekt been mag bij wegereef, waarom geeft die man niet toe een paar keer fout gezeten te hebben. Was ik blij dat VoH weg was uit Nederland (kostte Lobont en Stekelenburg minimaal een paar maanden), krijgen we dit weer.
Vandaag op tv een paar overtredingen gezien: was die eerste van Davids wel een overtreding? Gemakkelijk om te schrijven dat het komt omdat het Davids is. Ik denk dat de tweede gele kaart ook zelden gegeven wordt voor zo'n actie, zie de beelden uit de samenvattingen en vergelijk het eens met het trappen van alex.
Competitie was 01-01-2007 al gespeeld, de loterij kan toch nu al beginnen?
Las ik: Kan wel zijn, maar 1 sprintduel en Davids is de klos. De uitzending begon met zo'n sprintduel en Davids bleek sneller!
Laatst gewijzigd door Aristides op zo feb 25, 2007 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!