Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 10:06 pm

De eerste sollicitatie is binnen:
Schuster wil wel op de fiets naar Bayern

13/2/2007 19:35

Omdat Otmar Hitzfeld geen zin heeft ook na dit seizoen nog op de bank te zitten bij Bayern München, is de Duitse pers alweer bezig met het noemen van namen van opvolgers. Franz Beckenbauer schoof Bernd Schuster naar voren.
Hitzfeld wil komend seizoen weer zijn oude baan als analist bij betaalzender Premiere oppakken. Bayern-voorzitter Beckenbauer, die onlangs nog oordeelde dat de interim-coach langer moest blijven, noemde voor de camera’s van Premiere de naam van Schuster. 'Hij heeft zich in de laatste jaren goed ontwikkeld. En hij heeft een zeer, zeer goede naam', vertelde Der Kaiser over de huidige coach van Getafe.

Schuster reageerde op zijn beurt via de Frankfurter Allgemeine Zeitung. 'Een contract bij een club als Bayern, dat is dé kans waarop je als trainer wacht. Dan moet je direct met de auto, of met de fiets naar het trainingsveld rijden', maakte de voormalige international duidelijk dat hij maar al te graag wil, ook al heeft hij officieel nog niets gehoord.

Schuster zei het goed naar zijn zin te hebben in Spanje. 'Maar ik ben altijd Duitser gebleven. Ik heb veel zin in de Bundesliga. In de laatste jaren hebben zich al twee clubs gemeld, waaronder Wolfsburg. Aan mij heeft het destijds niet gelegen dat het uiteindelijk niet rondgekomen is.'

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 11:15 am

Harde Huub laat zich gelden:
Stevens wil spits Ljuboja even niet meer zien

14/2/2007 8 :12

Trainer Huub Stevens heeft de discipline bij Hamburger SV aangetrokken. Danijel Ljuboja heeft het er moeilijk mee en is verbannen uit de A-selectie.
'Danijel heeft zich niet gehouden aan de interne afspraken', zei Stevens op de website van HSV over de achtergrond van de verbanning. 'Hij traint tot maandag bij de tweede selectie.'

Sinds wisseling van de wacht moet Lubjoja genoegen nemen met een plaats op het tweede plan. De Servische spits, die begin dit seizoen op huurbasis overkwam van VfB Stuttgart, is door Stevens nog niet ingezet. Dat had ook te maken met een spierblessure.

VI

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 8:15 pm

Van der Vaart laat HSV niet in de steek

15/2/2007 19:44

Als Hamburger SV er niet in slaagt zich in de Bundesliga te handhaven, blijft aanvoerder Rafael van der Vaart gewoon bij de Hamburgse club. 'Ik heb ook een contract voor de tweede Bundesliga.'
'Toen ik destijds mijn contract tekende', zegt Van der Vaart in het dagblad Frankfurter Allgemeine, 'heb ik geen clausule laten opnemen dat ik bij degradatie zonder afkoopsom kan vertrekken. Ik heb dus ook een contract voor de tweede Bundesliga.'

Praten over die tweede Bundesliga doet de regisseur van HSV liever niet, 'omdat dat te veel pijn doet.' Van der Vaart heeft bovendien het volste vertrouwen in Huub Stevens, die onlangs Thomas Doll als trainer afloste.

Van der Vaart: 'Stevens is wat harder, en besteedt meer aandacht aan de discipline. Hij is een typisch Nederlandse trainer, en ik weet wel hoe die zijn…'

Komende zaterdag wacht HSV de moeilijke uitwedstrijd tegen Werder Bremen. 'Natuurlijk gaan we naar Bremen om te winnen', zegt HSV's captain vandaag op de website van zijn club. 'Voor ons tellen op dit moment alleen overwinningen om uit de buurt te komen van de degradatieplaatsen.'

Huub Stevens wilde vandaag tijdens de persconferentie in de AOL Arena niet bevestigen of hij Nigel de Jong in Bremen koppelt aan Werders spelmaker Diego. Of Van der Vaart mogelijk weer als tweede, hangende spits wordt ingezet, liet Stevens evenzeer in het midden.

VI
:hypocrite:

En we hebben sollicitatie nummer 2:
Matthäus acht zich geschikt voor Bayern

15/2/2007 17:18

Lothar Matthäus vindt dat hij na dit seizoen Ottmar Hitzfeld op kan volgen als trainer van Bayern München. 'Natuurlijk ben ik capabel genoeg.'
In het bij de Beierse topclub meestal goed geïnformeerde dagblad Bild, krijgt de huidige assistent van Giovanni Trappatoni bij SV Salzburg vandaag de gelegenheid openlijk te solliciteren bij Bayern.

Matthäus zegt onder meer: 'Ik ken de Bundesliga, en vooral Bayern, erg goed. Als je naar mijn trainersloopbaan kijkt, lijkt het me logisch dat de Bundesliga mijn volgende stap is. Natuurlijk ben ik inmiddels capabel genoeg om coach te worden van Bayern.'

Matthäus (45) speelde zelf tussen 1984 en 1988 in totaal 113 wedstrijden voor de club uit München. Na vier seizoenen Inter keerde hij in 1992 terug bij Bayern om tot maart 2000 nog eens 170 duels af te werken.

Rapid Wien was in 2001 de club waar de 150-voudige Duitse international zijn trainersloopbaan startte. Daarna werkte hij voor Partizan Belgrado, Atlético Paranaense en SV Salzburg, terwijl hij in het seizoen 2004/2005 bondscoach van Hongarije was.

VI

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 6:21 pm

En dat is 3:
'Bayern kiest in loop van maart nieuwe trainer'

16/2/2007 12:47

De geruchtenstroom is al aardig op gang gekomen, maar Bayern München wil pas in maart een beslissing nemen over de nieuwe trainer.
Lothar Matthäus was donderdag voorlopig de laatste die openlijk solliciteerde naar de functie van hoofdtrainer bij Bayern München. Maar de Duitse recordinternational zal geduld moeten hebben. De Beierse club wil (nog) niet kiezen.

'Een besluit nemen we in de loop van maart', stelt manager Uli Hoeness in TZ. 'En elke naam die de laatste weken door de media in de wereld is gebracht, komt niet van ons.'

Hoeness zal de komende tijd ook niet ingaan op alle speculaties. De manager gaat zich eerst buigen over de eisen waaraan de nieuwe coach moet voldoen. 'Duidelijk is dat hij Duits moet spreken.'

Behalve Matthäus viel ook de naam van Bernd Schuster als toekomstige trainer van Bayern München. Maar ook interim-coach Ottmar Hitzfeld, die de honneurs waarneemt sinds het ontslag van Felix Magath, sluit een langer dienstverband niet uit.

VI
En Lakuhay wacht nog even:
Luhukay zet zichzelf in wachtkamer Gladbach

16/2/2007 10:15

Jos Luhukay wil graag ook na dit seizoen als trainer werken bij Borussia Mönchengladbach. Dat perspectief is nog niet aan de orde, het heden heeft prioriteit.
'Een droom wil ik het niet noemen', zegt Luhukay tegen het Duitse Sport1 over zijn baan als hoofdtrainer in de Bundesliga. 'Ik ben daar veel te nuchter voor en ik besef dat in het voetbal alles snel kan veranderen, zeker voor een trainer. Daarom wil ik er nu ook alles uithalen en hoop dat het genoeg is om ook na dit seizoen een mooie toekomst bij Borussia te hebben.'

Het doel op korte termijn is duidelijk: Luhukay moet Die Fohlen voor de Bundesliga behouden. Gladbach staat met de zestiende plaats onder de rode streep. 'Als we ons handhaven in de Bundesliga, ben ik er zeker van dat de club van zins is niet voor een kortstondige oplossing te kiezen maar voor een zekere continuïteit te gaan', aldus Luhukay.

De vraag of hij na dit seizoen ook nog als hoofdtrainer op de bank zit bij Borussia Mönchengladbach, houdt hem echter niet bezig. 'Ik weet dat ik tot de zomer werk heb. En wat daarna komt, dat moeten we afwachten.' Thomas Von Heesen, die bij Arminia Bielefeld het veld heeft moeten ruimen, wordt genoemd als trainer voor volgend seizoen.

Luhukay spreekt tegen dat hij een verborgen agenda had toen hij begin januari toetrad tot de technische staf van Gladbach. 'Het was niet zo dat ik dat ging doen met het oog op het hoofdtrainerschap. Aanvankelijk heb ik enkel gedacht aan het assisteren van Jupp Heynckes. Niets meer en niets minder.'

De 43-jarige Luhukay maakte snel promotie bij Borussia Mönchengladbach. De oud-VVV'er trad begin januari als assistent toe tot de technische staf en werd nog voor het eind van de maand opvolger van de opgestapte hoofdtrainer Jupp Heynckes.

VI

En speciaal voor de Dr.:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 17, 2007 4:17 pm

von bömmel und mackaaij staan alweer achter :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 17, 2007 4:18 pm

En Van der Vaart heeft HSV vanaf de stip op voorsprong gezet in Bremen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 17, 2007 4:24 pm

Rosi doet mee bij Werder. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 17, 2007 5:16 pm

HSV 0-2 voor tegen Werder door twee goals van VDV. Rosi gewisseld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 17, 2007 5:17 pm

Heb ik een dag geen computer en dan gaan er wedstrijden als Siena-Milan en Werder-HSV aan me voorbij. :sad:

Maargoed, superstar Van der Vaart redt HSV dus weer eens. Lekker, Raf. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 17, 2007 5:27 pm

In LdL zeiden ze dat Werder sterker is.

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 18, 2007 1:18 am

Werder was minder slecht, HSV leunde alleen maar op de verdediging en kwam er af en toe via een counter uit. Maar Vd Vaart speelde uitstekend en maakte het verschil. Hij kreeg het zelfs voor elkaar om in de laatste minuut invaller Heubach aan de kant te zetten, via een sprint een verdediger voor te blijven en de bal koeltjes en beheerst tussen de benen van Wiesse te schieten :xyxthumbs:
Vd Vaart is topfit, eindelijk weer eens...

PS: Wiesse vind ik een goede keeper, maar hij maakte een belachelijke overtreding op Vd Vaart en had daarvoor een dieprode kaart moeten krijgen :nooo:
Hij kreeg niets trouwens. Al werd de aandacht wel afgeleid door een prachtig kunststukje van Vd Vaart, die de bal achter zijn rug via een aanname met de hak van zijn rechterschoen over zichzelf heentikte, de bal meteen daarna langs de uitvliegende Wiesse tikte, maar de goal vervolgens op 2 centimer miste :worshippy:

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 18, 2007 7:18 am

Is dat diezelfde speler die wij verkocht haddden voor een prikkie?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 18, 2007 11:21 am

Yep, al begint vd Vaart nu eigenlijk pas een grote en dragende voetballer te worden. Mits hij eindelijk eens fit blijft...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 18, 2007 11:26 am

VDV speelt ook zijn eerste goede wedstrijd van het seizoen... En (niet) toevallig weer in een systeem als de Berlijnse Muur.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 18, 2007 11:52 am

Wiese heet die keeper, trouwens.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 23, 2007 5:17 pm

Hertha heeft geen plaats meer voor Cairo

23/2/2007 16:32

Hertha BSC gaat na dit seizoen niet verder met Ellery Cairo. De club uit Berlijn heeft de Nederlandse aanvaller laten weten zijn aflopende contract niet te verlengen.
Cairo is bezig aan zijn tweede seizoen in dienst van Hertha. Hij speelde in totaal 28 keer in de competitie voor de huidige nummer zes van de Bundesliga en maakte één goal.

In november 2005 zat Cairo bij de selectie van het Nederlands elftal. De 28-jarige rechtsbuiten kwam in het oefenduel met Italië niet in actie.

VI
Vond het altijd een leuke voetballer, toen hij nog in Nederland speelde....

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 3:50 pm

Van der Vaart maakt de 1-0 tegen Frankfurt en Kevin Hofland pakt tegen Bayern z'n 10de gele kaart van het seizoen. Dat laatste is een nieuw record in de Bundesliga.

Als Hofland het einde van de wedstrijd haalt is het een wonder. Wat een slager, zeg. Overigens bestaat het overgrote deel van het Wolfsburg team uit beperkte schoppers.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za feb 24, 2007 5:45 pm

Hoezo, Thomas? (Van die supporters)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 5:51 pm

Wat bedoel je, Thijs?

Overigens maakte Van Bommel met een mooie lage knal in dezelfde hoek als tegen Real de 2-0 voor Bayern, dat uiteindelijk met 2-1 won. Hofland mocht blijven staan omdat de scheidsrechter een aantal overtredingen van hem niet wilde bestraffen met een tweede gele kaart en omdat Pizarro in een duel met Hofland voor het schot ging en niet voor de penalty.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 4:00 pm

FT Freiburg [5 - 4] Erzgebirge Aue

15' [0 - 1] A. Juskowiak

34' [1 - 1] J. Pitroipa

41' [1 - 2] T. Klinka

49' [2 - 2] A. Iashvili (pen.)

51' [3 - 2] R. Antar

65' [3 - 3] D. Rangelov

76' [4 - 3] J. Pitroipa

81' [4 - 4] A. Juskowiak (pen.)

85' [5 - 4] H. Bencik

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 25, 2007 4:05 pm

Heb je ook de uitslagen uit de Regionalliga Nord van dit weekend? ;)

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo feb 25, 2007 4:37 pm

Wow bedankt,ik was al benieuwd wat Erzgebirge Aue dit weekend had gedaan :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 4:49 pm

Ach, ik vond het wel een mooi scoreverloop. Maar ik zal het niet meer doen. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 25, 2007 4:50 pm

Mooi scoreverloop? :furious3:

Mooi kut dat erzgebirge Aue heeft verloren! X'C
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 7:02 pm

Nando Rafael maakt diep in blessuretijd de 2-2 voor Borussia Mönchengladbach tegen Werder Bremen. Jammer voor Bremen, want niet ver daarvoor zette Kiessling (Bayer Leverkusen) Schalke-verdedigers Rodriguez en Bordon voor schut met twee goede kapbewegingen, waarna hij de 0-1 binnen schoot. Schalke heeft thuis dus verloren. De grote Schalke-vedette Lincoln kon het niet zo goed hebben en besloot na het laatste fluitsignaal Bernd Schneider nog even in z'n gezicht te duwen. :redcard:

Ik weet niet wat er vandaag met Butt aan de hand was (geschorst, geloof ik), maar z'n vervanger in de goal van Leverkusen deed het in ieder geval fantastisch. De 22-jarige René Adler had zo'n typisch jongensdroomdebuut.

Overigens heeft Bayern de Argentijn Roberto Sosa voor volgend seizoen gehaald. Bayern zal dus niet de nieuwe club van Sneijder worden, want Sosa speelt min of meer al zijn positie (als ik de verhalen hoor is het nog niet helemaal duidelijk wat z'n positie nou eigenlijk is, maar het is een aanvallend ingestelde middenvelder).

Plaats reactie