Zijn er nou nog meer mensen die de wedstrijd hebben gezien en beginnen te denken dat Derksen door Scheringa betaald wordt?ajaxhome schreef:Geen winnaar in tumultueuze AZ-Ajax
25/2/2007 14:28
Scheidsrechter Jan Wegereef leverde een evidente bijdrage aan het tumultueuze verloop van AZ-Ajax, waarbij de Amsterdammers zich het meest benadeeld voelden. Door het resultaat in Alkmaar (1-1) mag PSV zich de winnaar noemen.
AZ voelde zich aanvankelijk benadeeld door scheidsrechter Jan Wegereef die bij twijfelgevallen steeds leek te kiezen voor Ajax. Maar de arbiter gaf de topper wel een belangrijke wending in het voordeel van de Alkmaarders.
Door toedoen van Wegereef moest Edgar Davids op slag van rust met een rode kaart van het veld. De Ajacied, die als linksback dienst deed, mocht zich nog beklagen over een gebrek aan coulance bij een overtreding op Julian Jenner. Maar zijn tweede gele kaart na een tackle over Moussa Dembele drie minuten later was terecht.
Met een man minder had AZ logischerwijs een nog groter overwicht dan in de eerste helft. De Alkmaarse ploeg, die voor rust alleen een grote kans voor Jenner had gecreëerd, kwam steeds dreigender voor het Amsterdamse doel. Zonder te kunnen spreken van groet uitgespeelde mogelijkheden.
Het gaat te ver om te spreken van eenrichtingsverkeer. Ook Ajax deed zich zo nu en dan gelden. De Amsterdamse club was in de eerste helft het dichtst bij een doelpunt geweest. Klaas-Jan Huntelaar verlengde een vrije trap van Jaap Stam met het hoofd, maar zag zijn poging stranden op de paal.
En tegen de verhouding in brak Ajax de ban. Via een Alkmaars been verdween de bal achter AZ-keeper Boy Waterman. Nota bene oud-AZ'er Kenneth Perez was verantwoordelijk voor de Amsterdamse treffer.
AZ had niet de macht de onverwachte tegenvaller te beantwoorden. De numerieke meerderheid kon niet worden uitgebuit. Ajax, waar Zdenek Grygera zijn rentree maakte in de tweede helft, bleef zonder al te veel problemen overeind.
Tot een kwartier voor tijd alsnog de gelijkmaker viel. Ajax voelde zich benadeeld, omdat Wegereef een stevige charge van Demy de Zeeuw op de Amsterdamse goalie Maarten Stekelenburg onbestraft liet. Maarten Martens profiteerde: 1-1.
Met deze steun in de rug zette AZ nog aan voor een offensief. Maar het leverde niet het gewenste resultaat op, waardoor vooral in Eindhoven het resultaat in Alkmaar met genoegen werd ontvangen.
VI.NL
AZ - AJAX 25 februari 2007
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Gele kaarten zijn niet arbitrair, net als pingels is het een niet terugjeerbaar besluit van de scheids.Voetske schreef:Maar hij kan de gele kaart toch aanvechten ( de eerste ) ?.Dr. Living Stoned schreef:los daarvan, het kán nietKaboem! schreef:Nogmaals: moet je ook niet willen doen!
het is aan de arbitrage commissie om de schorsing die vastzit aan een rode kaart te bepalen. Zij kan gele en rode kaarten wel wegschelden
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Mwa, zelfs een speler als Sneijder had moeite moeten doen om die bal er in te krijgen. De enige manier waarop hij erin kon was hoog in de verre hoek.joey schreef:Positioneel sterk en met veel overtuiging. Doodzonde dat Babel die opgelegde kans niet maakte. :sad:
De fout zat daarvoor, want er had veel meer in die aanval gezeten.
- SylvievdVaart
Inderdaad. Toen stond het 0-1... :sad: Ik heb de hele wedstrijd het idee gehad dat Ajax zou winnen. Zelfs met 10 man vond ik dat Ajax er prima uit kwam. Eerlijk gezegd vond ik AZ zelfs wat teleurstellend spelen.joey schreef:Dat moet hij wel. Anders heeft hij het zelf wel erg beroerd gedaan.martijn401 schreef:Verder analyseerde van Gaal de wedstrijd prima en was hij niet te beroerd Ajax te complimenteren.
Ik vond Ajax prima spelen. Positioneel sterk en met veel overtuiging. Doodzonde dat Babel die opgelegde kans niet maakte. :sad:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Kunnen ze ook de wedstrijd opnieuw laten spelen zonder Wegereef :sad:Dr. Living Stoned schreef:Gele kaarten zijn niet arbitrair, net als pingels is het een niet terugjeerbaar besluit van de scheids.Voetske schreef:Maar hij kan de gele kaart toch aanvechten ( de eerste ) ?.Dr. Living Stoned schreef: los daarvan, het kán niet
het is aan de arbitrage commissie om de schorsing die vastzit aan een rode kaart te bepalen. Zij kan gele en rode kaarten wel wegschelden
Lag vooral aan Leo. Die speelde een rare wedstrijd. Hij was met zijn snelheid en behendigheid een plaag voor de verdediging van AZ, maar zijn rendement was laag.Arthur schreef:Mwa, zelfs een speler als Sneijder had moeite moeten doen om die bal er in te krijgen. De enige manier waarop hij erin kon was hoog in de verre hoek.
De fout zat daarvoor, want er had veel meer in die aanval gezeten.
Het stinkt aan alle kanten!
- martijn401
Van Gaal vond het ook teleurstellend wat AZ bracht in de 2e helft.In de eerste helft had hij nog wel het idee dat het goed stond en dat AZ meer kansen had.SylvievdVaart schreef:Inderdaad. Toen stond het 0-1... :sad: Ik heb de hele wedstrijd het idee gehad dat Ajax zou winnen. Zelfs met 10 man vond ik dat Ajax er prima uit kwam. Eerlijk gezegd vond ik AZ zelfs wat teleurstellend spelen.joey schreef:Dat moet hij wel. Anders heeft hij het zelf wel erg beroerd gedaan.martijn401 schreef:Verder analyseerde van Gaal de wedstrijd prima en was hij niet te beroerd Ajax te complimenteren.
Ik vond Ajax prima spelen. Positioneel sterk en met veel overtuiging. Doodzonde dat Babel die opgelegde kans niet maakte. :sad:
In de 2e helft gaf hij toe met meer geknepen billen te hebben gekeken.
En zei hij, misschien was het beter geweest voor AZ als het 11 tegen 11 gebleven was.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je uitleg van waarom de overtreding op Stekeleburg door mag gaan snap ik niet.Eerst is het een fout van Steek, daarna een fout van de scheidsrechter.Dat het een belachelijke blunder is van Wegereed die op dit nivo niet mag gebeuren lijkt me duidelijk.InnerHarbour schreef:Nee natuurlijk niet vandaag, pffff lees het morgen nog maar een keer, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel.Voetske schreef:In het voordeel van AJAX vandaag ?.Niks.Maar daar gaat het niet over.Dit is geen fout, dit is gewoon negeren van spelregels.Heel het stadion ziet de overtreding, zelfs de AZ speler bleef op de grond zitten wachtend op het fluitsignaal ..InnerHarbour schreef: Een overtreding is een overtreding maar die worden gemist, ja ook wel eens in het voordeel van Ajax, dat weten we allemaal, daar is niets aan te doen, kijk naar je verdediging die die twee niets in de weglegt en een keeper die er niet goed uitkomt. Het maakt niet uit dat Wegereef een fout maakt als het hele elftal meedoet, dan valt die goal niet.
De reden waarom het toch gebeurde is voor mij ook duidelijk.Wegereef maakt z'n eigen spelregels ( Jol heeft daar de laatse jaren ook een handje van ).Dit doelpunt had gewoon niet goedgekeurd mogen worden, of Stekelburg nu wel zijn lichaam achter bal heeft of niet.Dat doet er voor deze smerige overtreding niet ter zaken.Trouwens als je goed kijk zie je dat Stekelburg zijn lichaam achter de bal zet, maar dankzij die achterlijke sliding de bal moet loslaten ..
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wat maakt het allemaal nog uit; PSV is weer begonnen met één-doelpunt-verschil-winnen, en zelfs al winnen we in Eindhoven (en de overige 7 wedstrijden) dan nog zie ik PSV niet nog eens 5 punten verspelen. We moeten ons daarom maar eens langzamerhand gaan sparen voor de play-offs. Het maakt immers geen ruk uit of je nu 2e, 3e, 4e of 5e wordt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Nooit sparen. Dat breekt het ritme. Zie Feyenoord en Az vorig seizoen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat maakt het allemaal nog uit; PSV is weer begonnen met één-doelpunt-verschil-winnen, en zelfs al winnen we in Eindhoven (en de overige 7 wedstrijden) dan nog zie ik PSV niet nog eens 5 punten verspelen. We moeten ons daarom maar eens langzamerhand gaan sparen voor de play-offs. Het maakt immers geen ruk uit of je nu 2e, 3e, 4e of 5e wordt.
- martijn401
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- martijn401
Precies. Ajax kan de overige wedstrijden juist gebruiken om als team door te groeien. Bovendien zijn er nu al een aantal jongens uitgeschakeld die straks weer lekker ritme op kunnen doen.Jöhnk schreef:Nooit sparen. Dat breekt het ritme. Zie Feyenoord en Az vorig seizoen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat maakt het allemaal nog uit; PSV is weer begonnen met één-doelpunt-verschil-winnen, en zelfs al winnen we in Eindhoven (en de overige 7 wedstrijden) dan nog zie ik PSV niet nog eens 5 punten verspelen. We moeten ons daarom maar eens langzamerhand gaan sparen voor de play-offs. Het maakt immers geen ruk uit of je nu 2e, 3e, 4e of 5e wordt.
Ik baal er van, maar ik ben naar aanleiding van donderdag en vandaag weer een beetje trots op Ajax.
En even iets heel anders: ik vond het ook leuk om te zien dat de critici als Lucas en Voetske nog steeds heel erg mee leven met Ajax. Ik heb toch wel een tijdje de indruk gehad dat het jullie allemaal wat minder kon schelen, omdat dit ten slotte Ajax met Ten Cate is. Maar blijkbaar zat ik er naast (en nu hopen dat jullie inzien dat ik dit goed bedoel :D ).
Ik denk dat de nrs 2 t/ 5 zich dit jaar allemaal gaan sparen, waarna het play-offsysteem definitief failliet verklaard kan worden.Jöhnk schreef: Nooit sparen. Dat breekt het ritme. Zie Feyenoord en Az vorig seizoen.
De spanning is bovenin nu al compleet weg.
Ik zou de oudere spelers af en toe rust geven, maar in de wedstrijden wel vol voor de winst gaan en proberen zoveel mogelijk te scoren. Die instelling kun je dan meenemen naar de play-offs.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Kwam dat niet omdat die relatief lang om de titel hebben moeten spelen?Jöhnk schreef:Nooit sparen. Dat breekt het ritme. Zie Feyenoord en Az vorig seizoen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat maakt het allemaal nog uit; PSV is weer begonnen met één-doelpunt-verschil-winnen, en zelfs al winnen we in Eindhoven (en de overige 7 wedstrijden) dan nog zie ik PSV niet nog eens 5 punten verspelen. We moeten ons daarom maar eens langzamerhand gaan sparen voor de play-offs. Het maakt immers geen ruk uit of je nu 2e, 3e, 4e of 5e wordt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Zo, vond hij dat teleurstellend? En wat was zijn aandeel daarin? Dus Ajax had wat hem betreft beter met 11 man kunnen spelen? Wat een gelul zeg. Ajax kon in de tweede helft niet meer zoveel druk naar voren zetten als in de eerste helft. AZ wist alleen niets te bedenken.martijn401 schreef:Van Gaal vond het ook teleurstellend wat AZ bracht in de 2e helft.In de eerste helft had hij nog wel het idee dat het goed stond en dat AZ meer kansen had.
Ik vond Ajax in de eerste helft ook al beter. Ajax kreeg ook de kansen. Ik was er tot die rode kaart van overrtuigd dat we gingen winnen.
Het stinkt aan alle kanten!
-