Feyenoord
- Giacomo Puccini
- Alaindebanaan
Toch een positief vonnis van het CAS voor Feyenoord:
Feyenoord wint en krijgt alsnog geld voor Fred
20/2/2007 8 :54
Feyenoord heeft bij het Hof van Arbitrage (CAS) gelijk gekregen. De Rotterdammers hebben nu recht op anderhalf miljoen euro voor de transfer van Fred van Cruzeiro naar Olympique Lyon in 2005.
Feyenoord bezat op het moment van de overgang van de Braziliaanse spits naar Frankrijk tien procent van diens transferrechten na een ruil met Gerson Magrão, omdat Fred niet naar De Kuip wilde.
Toch ging Cruzeiro niet direct overstag, waarna Feyenoord juridisch zijn recht besloot te halen. 'De uitspraak van het CAS was ondubbelzinnig en de transferdocumenten van Olympique Lyon lieten aan duidelijkheid ook niets te wensen over', aldus Feyenoord-directeur Chris Woerts in de nieuwe VI.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
-
- AT Toto winner 15/16
vi.nlFeyenoord vangt bot bij Michael Mols
24/2/2007 16:30
Michael Mols heeft de toenadering van Feyenoord onbeantwoord gelaten. De spits van ADO Den Haag blijft bij zijn besluit.
'We hebben een visje uitgegooid', bevestigde Feyenoord-trainer Erwin Koeman in PZC de toenadering tot Mols, die de jonge Rotterdamse selectie meer routine had moeten geven. 'Maar het heeft niets opgeleverd. Hij stopt.'
De 36-jarige Mols is bezig aan zijn tweede seizoen bij ADO Den Haag. De aanvaller is bezig aan zijn laatste wedstrijden, want na deze jaargang zet hij een punt achter zijn carrière als profvoetballer.
:aai:
-
- AT Toto winner 15/16
- Alaindebanaan
Thomas schreef:Ze worden wel heel wanhopig daar! Was echt een onbegrijpelijke aankoop geweest!Feyenoord vangt bot bij Michael Mols
24/2/2007 16:30
Michael Mols heeft de toenadering van Feyenoord onbeantwoord gelaten. De spits van ADO Den Haag blijft bij zijn besluit.
'We hebben een visje uitgegooid', bevestigde Feyenoord-trainer Erwin Koeman in PZC de toenadering tot Mols, die de jonge Rotterdamse selectie meer routine had moeten geven. 'Maar het heeft niets opgeleverd. Hij stopt.'
De 36-jarige Mols is bezig aan zijn tweede seizoen bij ADO Den Haag. De aanvaller is bezig aan zijn laatste wedstrijden, want na deze jaargang zet hij een punt achter zijn carrière als profvoetballer.
En Mols is een Ajacied..... :worshippy:
vi.nl
:aai:
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
De T.Erwin Koeman voor het eerst kop van Jut bij aanhang na gelijkspel bij ADO
Kwaliteitsarm maar amusant
DEN HAAG, maandag Voetbal heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een amusementsindustrie. De laatste ADO Den HaagFeyenoord in het Zuiderpark verdient daarin een mooi plaatsje. Weliswaar kwam de technische uitvoering aan beide kanten niet boven een vier uit, de amusementswaarde van het in 3-3 geëindigde duel tipte moeiteloos de acht aan.
Zeker de neutrale toeschouwer voelde zich verwend met liefst zes goals, een karrenvracht aan fouten, soms goed voetbal, een rode kaart, een strafschop, een enerverend scoreverloop, fanatiek meelevende fans die nauwelijks over de schreef gingen en daardoor voor een heerlijke voetbalatmosfeer zorgden in het Zuiderpark.
Of ADO die sfeer gaat meenemen naar het nieuwe stadion valt af te wachten. Zoals ook valt te bezien of de club het onderkomen opent als eredivisionist of als deelnemer aan de Jupiler League. Met het punt tegen Feyenoord schoot de ploeg van Lex Schoenmaker niet veel op. RKC verdwijnt inmiddels langzaam uit het zicht. Excelsior lijkt met ADO uit te moeten maken wie direct degradeert en wie zich dient te handhaven via de nacompetitie.
Hoewel de kwaliteit aan Haagse zijde te wensen overlaat, is het wel bewonderenswaardig hoe de ploeg blijft strijden voor iedere meter en alle spelers voor elkaar. ADO kwam tegen Feyenoord tweemaal op achterstand en vocht zich toch terug tot een voorsprong. Eentje die de ploeg niet kon vasthouden, waardoor het duel in 3-3 eindigde met twee treffers van Rick Hoogendorp en twee van Angelos Charisteas. De score werd geopend Joonas Kolkka, vorig seizoen nog spelend voor ADO, en de Belg Laurent Delorge scoorde de derde goal voor Schoenmakers ploeg.
Behoudens Charisteas verdiende geen enkele Feyenoorder een voldoende. De organisatie was totaal zoek en het verschil van een Feyenoord met Alfred Schreuder (2-0 winst tegen FC Utrecht) en zonder Schreuder, zoals gisteren, is levensgroot. ,,We weten precies wat we missen”, aldus Koeman, die er af en toe hopeloos van moet worden. ,,Soms wel ja. Het niveau op de training is kwalitatief gewoon goed. Drie dagen lang druk je ze de afspraken op het hart en vervolgens laat iedereen in de openingsfase zijn mannetje lopen. Het kan niet anders of het moet in de bovenkamer zitten.”
Feyenoord had totaal geen vat op Laurent Delorge, die iedere keer over Theo Lucius dook en daarna vrij kon oplopen naar Henk Timmer. De Belg is geen begenadigd afmaker (ondanks de 3-2 in de tweede helft), anders zou een 3-0 achterstand voor Feyenoord na twaalf minuten spelen niet eens geflatteerd zijn geweest. ,,Lucius moest Delorge volgen en Ron Vlaar zou hem daarna overnemen, maar beiden deden niets”, zag Koeman.
Toch haalden beiden het einde en moest Jonathan de Guzman het veld ruimen toen ADO op 3-2 kwam. Omdat Koeman meer balans wilde op het middenveld kwam Timothy Derijck en verdween de enige creatieve middenvelder. Niet te begrijpen, omdat Feyenoord net op achterstand was gekomen. ,,Het werd daarna toch 3-3”, aldus Koeman, die langzamerhand door zijn krediet heen is. Via spreekkoren uit het Feyenoord-vak werd hem voor de eerste maal te verstaan gegeven op te rotten. ,,Niet leuk, maar als verantwoordelijke man voor de prestaties van het eerste hoort dit erbij als het niet loopt.”
Lopen doet het zeker niet. En of het ooit gaat lopen dit seizoen valt te betwijfelen als zelfs van ADO niet wordt gewonnen en die ploeg zelfs in staat is driemaal te scoren. Heel Rotterdam hoopt inmiddels op de play-offs, maar het is puur hopen want aanknopingspunten zijn er niet. „Toch lieten we bij de diverse goals zien goed te kunnen voetballen”, trachtte Koeman er een positieve draai aan te geven. Om wel cynisch te vervolgen: „En na twee achtereenvolgende nederlagen in het Zuiderpark en drie achtereenvolgende nederlagen in uitwedstrijden pakken we nu toch maar mooi een punt.”
ADO Den Haag - Feyenoord 3-3 (1-1). 19. Kolkka 0-1, 40. Hoogendorp 1-1, 55. Charisteas 1-2, 62. Hoogendorp 2-2 (strafschop), 66. Delorge 3-2, 73. Charisteas 3-3. Scheidsrechter: Luinge. Toeschouwers: 6000. Rode kaart: 87. De Vries (ADO). Gele kaart: Kolk, Elia (ADO), Vincken (Feyenoord).
Blij met de punten ...
- Alaindebanaan
Vind Nilsson toch ook een leuke speler. Pranjic en Yildirim laten het dit jaar afweten, net als bijvoorbeeld Bosvelt. Hansson gaat weg van de zomer, dus er zal wat bij moeten komen anders dondert het in elkaar daar.... ;)Hoeladans schreef:Ben ik wel met je eens ja.
Volgens mij zijn die ook wel eens aan een andere trainer toe.Tis allemaal enorm saai en verdedigend onder Verbeek
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Van Hanegem in het AD:
Wat een cliffhanger! :nailbite:Scheidsrechters moeten net zo fluiten als Dick Jol het doet
Als ik een heleboel Ajacieden op Jan Wegereef af zie rennen omdat Edgar Davids net een terechte tweede gele kaart heeft gekregen, dan vind ik dat een vreemd gezicht.
Moet je niet doen jongens, denk ik dan. Maar voor het overige kon ik me zondag de frustratie van Ajax wel voorstellen. Die ploeg is in Alkmaar gewoon door de scheidsrechter grof benadeeld.
En wat nóg erger is, voor mij dan hè als niet-Ajacied, is dat Wegereef zijn belangrijkste fouten niet toegeeft. Hij zag nota bene een paar keer De Zeeuw op Stekelenburg invliegen en hield vol dat dat been niet gestrekt was. Dan geef je jezelf een brevet van onvermogen en vraag ik me af wat de scheidsrechterscommissie van de KNVB daarmee gaat doen.
Ik heb verder niet zo de behoefte hier nog een keer in te gaan op de blunders van Wegereef en Roelof Luinge, die ADO een belachelijke strafschop gaf tegen Feyenoord. Op de eerste plaats kun je dan wel bezig blijven en op de tweede plaats wil ik het die mensen niet moeilijker maken dan ze het al hebben. Ik benadruk daarom ook, dat spelers en trainers zich moeten proberen te beheersen bij arbitrale dwalingen.
Veel nuttiger is het om eens te zeggen hoe ik vind dat een goede scheidsrechter moet handelen. Misschien hebben de mensen in Zeist daar wat aan. Ik kan het mezelf daarin gemakkelijk maken door te beginnen met een naam. Dick Jol. Ik vind dat scheidsrechters moeten fluiten zoals Dick Jol dat doet. Hij voelt de wedstrijd aan, is één met de spelers en gaat er boven staan als dat moet. Hij spreekt de taal van het voetbal en hij weet hoe het is om tegen een bal te trappen.
Jol kent de spelregels uiteraard uit zijn hoofd, maar hij interpreteert die regels in de geest van het spel. Zo’n zin schrijf je gemakkelijk op, maar dat is wel waar het om gaat bij een scheidsrechter. Dat is de essentie van het goede fluiten. Kijk maar op EK’s, WK’s en in de Champions League. Iedere grote scheidsrechter past de regels wel toe, maar kiest ook de goede momenten uit om de regels toe te passen. Ik zou de Nederlandse arbiters willen vragen om daar eens over na te denken. In Engeland zie je ze vaak ook hele gesprekken voeren met spelers. Leggen ze gewoon even de wedstrijd voor stil als het moet. Dat werkt, maar je moet het wel dúrven.
Alles bij elkaar pleit ik dus voor scheidsrechters met een sterk karakter, die het voetbal aanvoelen en die los van allerlei instructies hun wedstrijden op een voor alle voetballers duidelijke en consequente wijze fluiten. Als wij zulke scheidsen voortbrengen, fluiten we binnen de kortste keren weer op de grote toernooien, zeker weten.
Dan nog twee dingen.
Vorige week dinsdag was ik jarig. Ik wil iedereen bedanken voor de emails die ik kreeg. Dat deed me echt wel wat. Van Feyenoord en van de KNVB kreeg ik zelfs bossen bloemen toegestuurd. Dat vond ik echt mooi. We moeten kritisch op elkaar blijven, maar aardig doen tegen elkaar hoort er ook bij. Heel erg bedankt iedereen.
Daarnaast krijg ik echt heel veel emails van Feyenoord-supporters die willen dat ik terug kom bij Feyenoord. Ik vind het moeilijk om daar nu al op te reageren. Ik kom daar binnenkort in deze column op terug. Voor nu vraag ik de aanhang van Feyenoord keihard en massaal achter Erwin Koeman te blijven staan.