AFC AJAX - Werder Bremen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat verwachten jullie...?

Peiling eindigde op zo feb 18, 2007 8:54 am

AJAX gaat natuurlijk door
10
40%
AJAX verliest
15
60%

Totaal aantal stemmen: 25

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:56 am

thaumaturgy schreef:
Muisje Andersom schreef:Nooit met een echte 5-mans verdediging, maar in 1 wedstrijd Stam, Ogararu, Grygera, Heitinga, Maduro, Gabri en Emanuelson opstellen, kun je nauwelijks superaanvallend noemen! En dat is wel een aantal keren gebeurd hoor.
Wanneer dan?
Bijvoorbeeld Heerenveen uit.
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » do feb 22, 2007 11:57 am

joey schreef:
Harm schreef:Henk speelt zo omdat hij verder geen andere spelers heeft. Als hij deze en vorige week de kans had, dan had hij zoals zovaak 5 verdedigers opgesteld (inclusief Heitinga op het middenveld).
Verdedigende middenvelder heet dat. Of is Simons ook verdediger?
Simons vult die rol anders in dan Heitinga. Schaars, De Zeeuw, etc. ook.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:57 am

Van de spelers die jij noemt zijn alleen Grygera en Stam echte verdedigers, Luuk.

Maar OT: ik zie helemaal niets in de opstelling die HtC heeft gemaakt. Met wat wij voorhanden hebben aan verdedigers en middenvelders kun je nooit met zoveel aanvallers spelen. Pressie spelen is het middenveld in handen hebben, zegt Cruijff altijd. Volgens mij is deze speelwijze zelfmoord. Maar ik begrijp het wel, hoor. Nu 'hebben we het tenminste geprobeerd' en dat schijnt, gezien de reacties na Werder-Ajax, het allerbelangrijkste te zijn.

@Harm: ja dus? Heitinga speelt dan echt op het middenveld, hoor. En hij komt ook wel eens voor het doel, want volgens mij heeft hij meer gescoord dan Simons.
Laatst gewijzigd door joey op do feb 22, 2007 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:58 am

Jöhnk schreef:Maar goed, het zij zo. Ik wil daar ook niet zo'n punt van maken omdat het sowieso behelpen is en deze wedstrijd eigenlijk nergens over gaat.
Natuurlijk wel! De verlenging wordt gehaald! :headbang:

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 12:00 pm

Muisje Andersom schreef:
Jöhnk schreef:Maar goed, het zij zo. Ik wil daar ook niet zo'n punt van maken omdat het sowieso behelpen is en deze wedstrijd eigenlijk nergens over gaat.
Ik neem aan dat jij de kaartjes al in huis hebt, Luuk! Ons team kan alle steun gebruiken! :hypocrite: :headbang:

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » do feb 22, 2007 12:01 pm

Muisje Andersom schreef:
thaumaturgy schreef:
Muisje Andersom schreef:Nooit met een echte 5-mans verdediging, maar in 1 wedstrijd Stam, Ogararu, Grygera, Heitinga, Maduro, Gabri en Emanuelson opstellen, kun je nauwelijks superaanvallend noemen! En dat is wel een aantal keren gebeurd hoor.
Wanneer dan?
Bijvoorbeeld Heerenveen uit.
Maarten Stekelenburg, Johnny Heitinga, Jaap Stam, Zdenek Grygera, Thomas Vermaelen, Gabri, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder ('82 Kenneth Perez), Urby Emanuelson, Tom de Mul ('60 Mauro Rosales), Klaas-Jan Huntelaar ('76 Markus Rosenberg)

Niet vergelijkbaar naar mijn mening.

J.C.

Bericht door J.C. » do feb 22, 2007 12:04 pm

thaumaturgy schreef:
Wanneer dan?
In de periode dat Sneijder geschorst was heeft Ajax een paar keer zo gespeeld volgens mij.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do feb 22, 2007 12:05 pm

joey schreef:
Muisje Andersom schreef:
Ik neem aan dat jij de kaartjes al in huis hebt, Luuk! Ons team kan alle steun gebruiken! :hypocrite: :headbang:
Waar slaat dat nou weer op?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 12:06 pm

Je weet toch dat ik eind vorig seizoen heb besloten dat Ajax voor 'straf' 1 jaar lang geen cent aan mij zou verdienen! Volgend seizoen zijn we er weer (zo goed als) altijd!

Een kleine aanbeveling:
Iggy Pop - Go For The Throat

I was lying in a comaBy the side of some damn road
My fucking heart was poundingLike I thought it would explode
I had no protection No family No friends
I had nothing really But a will to make this end

Go for the throat
Go for the throat
Go for the throat
Go for the throat
I'm fucked'up
I'm so fucked'up

It isn't very nice What I do to make end's meet
It isn't very pretty when you hate The folks you meet
It's a shame to feel hurt and angry everyday
It's a shame to take it out On whoever's in the way

Go for the throat
I'm fucked'up
Go for the throat
I'm fucked'up
Go for the throat
I'm fucked'up
Go for the throat
I'm fucked'up Man I'm so fucked'up
I'm fucked'up
I'm fucked'up
I'm fucked'up
I'm fucked'up
Man I'm so fucked'up

Poor little girl
I hurt her really bad
I haven't been the same since I lost my mom and dad
Where is the justice ?
Well I really don't know
When everybody is singing Like a fucking so and so

Go for the throat
I'm fucked'up
Go for the throat
I'm fucked'up
Go for the throat
I'm fucked'up
Go for the throat
I'm fucked'up
Yeah I'm so fucked'up
YeahYeahYeah

They took away my freedom They took away my games
They took away my innocence And gave me shitty things
There's nothing left to stop me There's nothing left to feel
There's nothing left inside me But a low down dirty deal

Go for the throat
Go for the throat
Go for the throat
I'm fucked'up baby
Go for the throat
I'm fucked'up baby
I'm so fucked'up baby
I'm so fucked'up
Oh
I'm fucked'up
I'm so fucked'up
Oh
I'm fucked'up
I'm so fucked'up
Oh
I'm fucked'up

Go for the throat
Laatst gewijzigd door LucaS op do feb 22, 2007 12:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 12:07 pm

Ja dus? Emanuelson speelde dan op het middenveld. Niet zo gek, want hij is aanvallend sterker dan verdedigend. Hetzelfde geldt voor Ogararu. Als HtC vijf slopers had opgesteld, zou ik Luuk gelijk geven. Maar daar is geen sprake van.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » do feb 22, 2007 12:10 pm

JC schreef:
thaumaturgy schreef:
Wanneer dan?
In de periode dat Sneijder geschorst was heeft Ajax een paar keer zo gespeeld volgens mij.
Qua personeel misschien wel maar niet als 5 mans verdediging zoals gesteld werd.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 12:11 pm

Dat schrijf ik toch ook? Nooit met een 5 mans verdediging, zeg ik letterlijk. Maar dus wel met 7 spelers die als eerste kwaliteit het verdedigen hebben. Hoewel inderdaad Emanuelson een twijfelgeval is op dat gebied

J.C.

Bericht door J.C. » do feb 22, 2007 12:14 pm

@ joey: Ik vond die opstelling dan ook geen probleem, ik gaf alleen antwoord op de vraag wanneer dat is voorgekomen.

Maar goed, heeft inmiddels weinig meer met Werder te maken.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do feb 22, 2007 12:15 pm

Verlenging zou wel leuk zijn trouwens, maak je het die moffen, pardon, Duitsers nog wat moeilijker.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 12:19 pm

Muisje Andersom schreef:Dat schrijf ik toch ook? Nooit met een 5 mans verdediging, zeg ik letterlijk. Maar dus wel met 7 spelers die als eerste kwaliteit het verdedigen hebben. Hoewel inderdaad Emanuelson een twijfelgeval is op dat gebied
Ogararu en Gabri kunnen ook niet verdedigen. En bij Grygera en Heitinga wil ik ook nog wel eens twijfelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 12:20 pm

Muisje Andersom schreef:Dat schrijf ik toch ook? Nooit met een 5 mans verdediging, zeg ik letterlijk. Maar dus wel met 7 spelers die als eerste kwaliteit het verdedigen hebben. Hoewel inderdaad Emanuelson een twijfelgeval is op dat gebied
En Ogararu? De enige kwaliteiten die ik bij hem heb kunnen ontdekken liggen op het offensieve vlak. Maduro is trouwens ook totaal geen verdediger. Positioneel zwak en slap in de duels. Straks ga je nog beweren dat Davids eigenlijk een verdediger is!

Met Sneijder in de middenlinie is het wel nodig om in verdedigend opzicht te compenseren. Ik zie het probleem niet. Ik denk juist dat de opstelling van vanavond (om daarop terug te komen) in dat opzicht niet deugt. Ik voorspel dat Ajax juist géén druk kan zetten omdat het te weinig verdedigende kwaliteiten heeft. Al moet ik er meteen bij zeggen dat het met elke opstelling lastig was geworden (dus ook met de ontbrekende mensen erbij), want Werder heeft gewoon een goede ploeg.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do feb 22, 2007 12:21 pm

Goh, dat jullie nog elf pagina's vol kunnen ouwehoeren over een vriendschappelijk potje om des keizers baard...

Ik heb er zin in, mensen. Lekker bieren vooraf; lekker bieren na afloop. En wie weet wordt het nog een leuk potje voetbal ook. Zou leuk zijn, want het is toch alweer het laatste Europese duel van het jaar, hoe je het ook wendt of keert.

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 22, 2007 12:22 pm

Kowalczyk schreef:Goh, dat jullie nog elf pagina's vol kunnen ouwehoeren over een vriendschappelijk potje om des keizers baard...

Ik heb er zin in, mensen. Lekker bieren vooraf; lekker bieren na afloop. En wie weet wordt het nog een leuk potje voetbal ook. Zou leuk zijn, want het is toch alweer het laatste Europese duel van het jaar, hoe je het ook wendt of keert.

K.
Ik zou zeggen: niet teveel energie verspillen omdat je zondag AZ krijgt.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 12:33 pm

Je bent verkeerd geinformeerd, Ko. Het is een UEFAcup wedstrijd en geen oefenwedstrijd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 12:42 pm

GangstaRiB schreef:Ik zou zeggen: niet teveel energie verspillen omdat je zondag AZ krijgt.
Ha, een medestander! :xyxthumbs:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 22, 2007 1:33 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Ik zou zeggen: niet teveel energie verspillen omdat je zondag AZ krijgt.
Ha, een medestander! :xyxthumbs:
AZ moet vanavond ook spelen hoor..

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 2:05 pm

Daarom juist! ;)

Ik zou zeggen: maak er een leuke wedstrijd van maar smijt niet met je krachten, want zondag is er weer een wedstrijd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do feb 22, 2007 2:21 pm

joey schreef:Daarom juist! ;)

Ik zou zeggen: maak er een leuke wedstrijd van maar smijt niet met je krachten, want zondag is er weer een wedstrijd.
Een wedstrijd mét Davids, Gabri en misschien wel Grygera en Emanuelson. Zat spelers dus die vanavond spelen, maar zondag waarschijnlijk niet. Laat ze er maar vol inknallen, ik heb mijn kaartje niet voor niets gekocht.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 22, 2007 2:25 pm

Ik snap ook niet dat sommiggen hier zeggen ga de wedstrijd maar op halve kracht in...Dat is toch ongekend voor AJAX, maar ook gewoon in het voetbal?? Dan kunnen we gewoon niet spelen, technisch verliezen, en kunnen de spelers dan lekker rusten tot zondag...

:nooo:

200% eis ik van hun vandaag, net als elke wedstrijd!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kaboem

Bericht door Kaboem » do feb 22, 2007 2:43 pm

Tuurlijk moeten ze voluit. Misschien win je en heel misschien ga je nog door ook. Als je een aardig tot goede wedstrijd speelt dan geeft dat wellicht ook vertrouwen voor aanstaande zondag.
Bertje for President!

Plaats reactie