PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 7:07 pm

Thomas schreef:Maar Arsenal is vooral in aanvallend opzicht en in balbezit ijzersterk. Anders heb ik nooit beweerd.
Dat is dus niet genoeg voor de absolute top.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 7:11 pm

Arsenal stond vorig seizoen in de finale van de CL, Joey. Ze zijn qua combinatievoetbal, spelpatronen en beweging zonder bal zo’n beetje het beste dat Europa te bieden heeft, in mijn ogen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 7:31 pm

Maar tactisch zwak. Daar blijf ik bij.

In Engeland is het ook niet de beste ploeg. En was het vorig seizoen niet de beste ploeg. En het seizoen daarvoor niet. Dat gejubel over Arsenal vind ik overdreven. Ze hebben goede spelers, maar Arsenal is hier vooral zo populair omdat Dennis Bergkamp er heeft gespeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 7:39 pm

joey schreef:Maar tactisch zwak. Daar blijf ik bij.
Ik houd het er gewoon op dat Wenger z’n ploeg tegen de gemiddelde ploeg gewoon niet aan wil passen. In de grote wedstrijden doet hij het vaak namelijk wel en behaalt Arsenal wel goede resultaten. Kijk maar naar de topwedstrijden in Engeland waarin Arsenal goed presteert. Of naar de resultaten in de CL van vorig seizoen, waarin Arsenal Real Madrid, Juventus en Villarreal uitschakelde dankzij een uitstekende verdediging.
joey schreef:In Engeland is het ook niet de beste ploeg. En was het vorig seizoen niet de beste ploeg. En het seizoen daarvoor niet. Dat gejubel over Arsenal vind ik overdreven. Ze hebben goede spelers, maar Arsenal is hier vooral zo populair omdat Dennis Bergkamp er heeft gespeeld.
Bergkamp heeft in z’n laatste jaren als Gunner vooral op de bank gezeten. Ik vind Arsenal een mooie club omdat het de hele clubcultuur (‘boring Arsenal’) om heeft weten te gooien. Dat komt voor een groot deel dankzij Wenger. En Arsenal is de club van Vieira, Henry, Pires, Bergkamp, Fabregas, Van Persie en talloze andere prachtvoetballers die Wenger naar de club heeft gehaald.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 21, 2007 8:04 pm

Thomas schreef:In de grote wedstrijden doet hij het vaak namelijk wel en behaalt Arsenal wel goede resultaten. Kijk maar naar de topwedstrijden in Engeland waarin Arsenal goed presteert. Of naar de resultaten in de CL van vorig seizoen, waarin Arsenal Real Madrid, Juventus en Villarreal uitschakelde dankzij een uitstekende verdediging.
De PL volg ik niet goed genoeg, maar in de CL doet Arsenal het onder Wenger toch juist matig? 1 keer in de finale, maar daarnaast nooit verder dan de kwartfinale. Dat vind ik niet voldoende voor een club als Arsenal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 8:17 pm

Heeft Arsenal ooit bijzonder veel betekend in Europa dan? Voor Wenger haalde Arsenal volgens regelmatig zelfs geen Europees voetbal. Bovendien behoor je tot de acht beste clubs van Europa wanneer je het tot de kwartfinale schopt. Dat bijvoorbeeld clubs als
Juventus, Milan, Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Chelsea en Valencia Arsenal achter zich hielden is opzich geen schande.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 21, 2007 8:21 pm

Vaak werd Arsenal ook voor de kwartfinale uitgeschakeld. Door Ajax bijvoorbeeld. Nee, ik vind dat Wenger er te weinig uithaalt in de Europacup.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 8:34 pm

Dat kan. Hij heeft vanwege de resultaten in de CL ook wel wat kritiek te verduren gehad hoor. Vooral toen hij met Arsenal de Engelse competitie domineerde. De reden dat het allemaal wel mee viel is waarschijnlijk omdat niemand zich echt kan indenken waar Arsenal überhaupt had gestaan zonder Wenger.

Harm

Bericht door Harm » wo feb 21, 2007 9:59 pm

Misschien waren ze wel verder geweest als ze een coach hadden gehad die zijn spelers ook voor de Europese wedstrijden tegen de mindere goden wist te motiveren en zijn elftal aan zou passen aan die teams...

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 22, 2007 8:00 am

Wat een onzin discussie zeg.
Volgens Joey en Jöhnk is bijv. Lyon eigenlijk ook maar een middelmatig team ? Die komen ook nooit ver in de CL...ze werden 2 jaar geleden notabene uitgeschakeld door PSV ! Hoe slecht ben je dan wel niet :D

Arsenal heeft een topteam met topspelers, zo simpel is het.
Ze nu gaan lopen afzeiken omdat PSV van ze wint is nogal overtrokken.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do feb 22, 2007 9:25 am

Klopt, we kunnen het beter over het Duitse countervoetbal van psv hebben :hypocrite:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 22, 2007 10:42 am

Spijker schreef:Klopt, we kunnen het beter over het Duitse countervoetbal van psv hebben :hypocrite:
Zoalng ze daarmee maar niet met 3-0 winnen van AJAX :X

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do feb 22, 2007 11:20 am

Baseman schreef:Wat een onzin discussie zeg.
Volgens Joey en Jöhnk is bijv. Lyon eigenlijk ook maar een middelmatig team ? Die komen ook nooit ver in de CL...ze werden 2 jaar geleden notabene uitgeschakeld door PSV ! Hoe slecht ben je dan wel niet :D

Ze nu gaan lopen afzeiken omdat PSV van ze wint is nogal overtrokken.
Ach, saai spel of niet, Arsenal slecht of niet... PSV hééft gewonnen. Lijkt mij als supporter heerlijk om daar je gelijk mee te kunnen halen! :yes:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:23 am

Baseman schreef:Wat een onzin discussie zeg.
Vorig jaar tegen PSV vond ik Lyon best aardig. :D
Maar inderdaad, er zal wel wat aan mankeren, anders strandde Lyon niet elk jaar relatief vroeg. Top in Frankrijk is blijkbaar net iets anders dan top in Europa. Ik zeg overigens niet dat Arsenal (of Lyon) middelmatig is, dat maak jij ervan.
Dat vind jij. :aai:

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 22, 2007 12:08 pm

SylvievdVaart schreef:Ach, saai spel of niet, Arsenal slecht of niet... PSV hééft gewonnen. Lijkt mij als supporter heerlijk om daar je gelijk mee te kunnen halen! :yes:
Klopt helemaal :xyxthumbs:
Onder het genot van een Nespresso ;)
joey schreef:Dat vind jij. :aai:
Volgens mij bestaat in jouw ogen de top van Europa uit 2 teams, misschien net 3...

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 12:09 pm

Werder Bremen, Barcelona en ??
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 12:15 pm

Chelsea en Man. Utd. sla ik sowieso hoger aan dan Arsenal.

Maar zeg ik zoiets bijzonders? Vonden jullie werkelijk Arsenal slim spelen, dinsdag? Wat Tonnie B.S. goed kan (zwakke punten van de tegenstander zoeken en daarop inspelen) doet Wenger niet zo goed, in mijn ogen. Hij lijkt wel alleen met zijn eigen team bezig.
Nu ook weer, dat gezeur dat PSV defensief speelt. Dat weet je toch vooraf? Met Ajax speelde Koeman tegen Arsenal op de counter en vorig seizoen had hij met Benfica ook succes op die manier tegen Man. Utd. Waarom zou hij de tactiek dan aanpassen? Het lukte Wenger niet om daarop in te spelen, hij klaagt er alleen maar over.

MHF

Bericht door MHF » do feb 22, 2007 12:22 pm

Muisje Andersom schreef:Werder Bremen, Barcelona en ??
Barcelona? Barcelona is zóóó 2006, dat team is passe. Nee, Bremen, Espagnyol en Kopenhagen, dat is Europese top. :hypocrite:

Waar hebben we het hier over? Ik heb niet zo'n zin in vergelijkingen - die gaan namelijk toch nergens over - maar wil nog wel kwijt dat PSV eersgisteren een prima partij heeft gespeeld en op een volwassen manier deze Europese wedstrijd naar de hand heeft weten te zetten. Ik vond 'm bovendien nog best aardig om naar te kijken. Het is niet de meest aantrekkelijke speelstijl maar PSV vulde de gekozen tactiek naar behoren in. Daar kan ik in zekere zin ook van genieten, als het tactisch staat.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 4:12 pm

Harm schreef:Misschien waren ze wel verder geweest als ze een coach hadden gehad die zijn spelers ook voor de Europese wedstrijden tegen de mindere goden wist te motiveren en zijn elftal aan zou passen aan die teams...
Dat zou kunnen. Maar ik betwijfel dat er veel trainers waren geweest die Arsenal met zulk voetbal en zulke goede aankopen weer terug aan de top van Engeland had gebracht. Ik vind het gewoon ontzettend knap dat een club die altijd voor saai en in negatieve zin voor oer-Engels voetbal stond nu voor mooi en aanvallend combinatievoetbal staat.

joey schreef:Chelsea en Man. Utd. sla ik sowieso hoger aan dan Arsenal.

Maar zeg ik zoiets bijzonders? Vonden jullie werkelijk Arsenal slim spelen, dinsdag? Wat Tonnie B.S. goed kan (zwakke punten van de tegenstander zoeken en daarop inspelen) doet Wenger niet zo goed, in mijn ogen. Hij lijkt wel alleen met zijn eigen team bezig.
Nu ook weer, dat gezeur dat PSV defensief speelt. Dat weet je toch vooraf? Met Ajax speelde Koeman tegen Arsenal op de counter en vorig seizoen had hij met Benfica ook succes op die manier tegen Man. Utd. Waarom zou hij de tactiek dan aanpassen? Het lukte Wenger niet om daarop in te spelen, hij klaagt er alleen maar over.
Het zal iets te maken hebben met de overtuiging van Wenger over zijn manier van voetballen, Joey. Hij wil Arsenal tegen zo weinig mogelijk tegenstanders aanpassen en vooral van eigen kracht uitgaan.

999

Bericht door 999 » za feb 24, 2007 8:33 am

Koeman lonkt naar Zenden

EINDHOVEN, zaterdag

PSV kijkt voor komend seizoen nadrukkelijk naar Liverpool-speler Boudewijn Zenden (30). De eredivisiekoploper oriënteert zich op linksbenige middenvelders om goed voorbereid te zijn wanneer Phillip Cocu beslist om zijn carrière komende zomer te beëindigen. ,,Zenden is een goede speler met een stuk ervaring en bovendien willen we de Nederlandse inbreng vergroten. Daarbij heeft hij een warm gevoel voor PSV. We kijken zeker naar dat soort jongens”, aldus PSV-trainer Ronald Koeman.
Zenden heeft nog niemand van de Eindhovense club gesproken. „Of ik opensta voor een terugkeer? Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik heb bij PSV een fantastische tijd gehad, maar ik weet niet of ik al klaar ben in het buitenland en terug wil naar Nederland.”
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 24, 2007 10:15 am

Ook PSV wil Nederlanders shoppen bij concurrentie

In een reactie op Marcel Brands dat AZ wil gaan shoppen bij de Nederlandse topclubs voor Nederlandse voetballers, liet Ronald Koeman weten niet uit te sluiten dat PSV dat zelf ook gaat doen. 'Waarom niet? In het verleden zijn er genoeg spelers van Ajax hier naar toe gekomen. Als je de Nederlandse kern wil versterken, kom je terecht bij Ajax en AZ.'
Ajax Netwerk
Om de continuiteit van de selectie te waarborgen wil Koeman het aantal Nederlanders bij PSV vergroten. De club vreest dat anders een bepaalde basis onder het succes kan verdwijnen. Tegelijkertijd wil PSV alvast anticiperen op de mogelijke maatregel dat elke club een bepaald aantal spelers in de selectie moet hebben. 'Daar moet je rekening mee houden, zodat je niet voor het blok wordt gezet op het moment dat die regel wordt ingevoerd,' aldus Koeman in het Algemeen Dagblad.
Dat hoeft hij toch niet speciaal te zeggen? PSV heeft altijd ex-Ajacieden in de selectie en doet bijna elk jaar wel een poging om een speler van Ajax, Feyenoord of AZ te kopen. Dat het bijna nooit lukt is een ander verhaal. :aai:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 24, 2007 10:37 am

Tegelijkertijd wil PSV alvast anticiperen op de mogelijke maatregel dat elke club een bepaald aantal spelers in de selectie moet hebben.
Ehh, OK?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 24, 2007 10:57 am

Dikke Koe was toch zo'n fan van Maduro? :hypocrite: Lindenbergh is ook een goeie! :yes:

Dan nog, indien Sneijder vertrekt, Davids bij Louis inruilen voor Schaars.

Zou toch mooi zijn! :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 24, 2007 11:14 am

Bertje schreef:Dikke Koe was toch zo'n fan van Maduro? :hypocrite:
Juist niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 24, 2007 11:20 am

Koe was 'fan' van Sneijder, Heitinga, Babel. Althans, hij bracht deze spelers. Onhaalbaar dus. Net als Stam, Davids en Huntelaar.

Als Psv slim is haalt het Perez op.

Gesloten