PSV deel 2
Gerum, je zou bijna medelijden krijgen met Wenger :drecul2:Wenger furious at PSV tactics
From MARK IRWIN:
PSV 1 Arsenal 0
February 21, 2007
COMMENT ON THIS STORY
ARSENE WENGER blasted PSV chief Ronald Koeman for his negative tactics as the Gunners crashed in Eindhoven.
The Arsenal boss moaned: “I said before the game that Koeman would be defensive and I was not wrong.
"He started to play the game for a 0-0 draw and it was important for us to score the first goal.
“But only one of the teams was trying to play tonight.
“Now we are in a tricky situation because we have to score twice without conceding in the return leg.
“But from what I have seen tonight I believe we’ll achieve that.”
Wenger admitted his team had more than enough chances to have won.
He added: “Mistakes were made long before their goal. We had more than enough chances in the first half to kill the tie but could not do it.
“The second-half performance is difficult to explain. We dropped a level and our passing and cohesion went.
“We lost our rhythm and we created barely anything.
“We lost the game down to a good second half from PSV and we could have been punished more on the counter.
“Maybe some players have played too many games lately and others have not played enough.”
But former Dutch international Koeman countered: “I do not see the way we played as something negative.
“We had many injuries and did what we could. We proved that with good organisation we can still win the game.
“I am very proud of my team and we got the best and deserved result — especially looking at the second half.
“As the match went on, we put more pressure on them and were more compact during the later stages.”
Ik jengelen over een tegenstander? Nee hoor, het kost mij geen enkele moeite te zeggen dat AZ heel mooi voetbal speelt de afgelopen jaren. Of dat Feyenoord trouwer is aan 433 dan Ajax. Of dat Feyenoord een paar jaar geleden mooier voetbal speelde dan Ajax. Ik haat alleen negatieve kutploegen. En dat is PSV nou eenmaal
I think I lost my fucking headache
-
Nee hoor, is niet gek. Het WAS ook een boeiende wedstrijd van een hoog niveau. Lille-ManU dat was een slome saaie suffe wedstrijd waarin niks gebeurde, PSV-Arsenal was prima. Maar Ronaldinho was er niet met zijn driedubbele schaar en er vielen geen 5 goals dus dan zal het wel saai resultaatvoetbal geweest zijn :sleepey:Wouter schreef:Gek, want ik vond het een boeiende wedstrijd van een hoog niveau. In elk geval een stuk beter en spannender dan Werder-Ajax, waar één ploeg duidelijk tekort kwam voor het Europese (sub)topniveau.Je vergist je, die wedstrijd kan me weinig schelen. Ik heb het einde ook niet gehaald. De krant lezen vind ik een stuk plezieriger. Ik merk dat ik steeds minder geduld krijg met dit soort vertoningen (puur resultaatvoetbal), het interesseert me gewoon niet.
Het is toch wel fascinerend om te zien hoe goed Gomes is, en hoe Cocu op zijn oude dag mee kan draaien in het internationale topvoetbal. Ik zou zeggen: chapeau, PSV!
En een slome wedstrijd? Je ziet toch wel hoe snel Arsenal kan combineren? Alleen stond de verdediging van PSV zo goed dat Arsenal desondanks maar een handvol kansen kreeg. Ajax was weggespeeld door Arsenal, Joey...
Complimenten aan PSV, die stonden weer vanouds sterk en veel spelers speelden op hoog niveau. Gomes is een waar fenomeen aan het worden, Alex is topklasse(net als de vorige keer tegen Henry) en die Da Costa speelde ijzersterk. Ik vond zelfs die Chinees wel aardig invallen ;)
Heel knappe goal ook trouwens van Mendez, die het eerste uur atypisch goed speelde. Koné is toch ook een speler waar ik steeds meer gecharmeerd van raak. Zo sterk aan de bal.
Knap neergezet van koeman cs, zoals wel vaker in de CL, en verdiend gewonnen van Arsenal. Complimentje waard hoor.
:xyxthumbs:
Juist omdat Arsenal dus met goede rugdekking speelde. Zonder adequate rugdekking van Touré wordt Senderos aan alle kanten voorbij gelopen door Koné. Dan krijg je wat vaker van die gevalletjes waarbij Senderos uitglijdt en de bal even met z’n hand bij zich moet houden. ;)Harm schreef:@ thomas: Senderos en die andere verdediger konden Koné makkelijk bijbenen. Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken.
Arsenal zit speltechnisch en qua spelpatronen uitstekend in elkaar. In verdedigend opzicht is het allemaal wat minder secuur, maar dat komt ook omdat Arsenal normaal gesproken erg aanvallend speelt. Wat het is met Arsenal is dat Wenger z’n ploeg in het Premiership zelden drastisch aanpast aan de tegenstander. Hij verlegt hier en daar uiteraard wel wat accenten maar alleen tegen de top van Europa en Engeland (vooral tegen Chelsea en Manchester) gaat hij stukken behoudender spelen en wordt Arsenal afhankelijker van de omschakeling.joey schreef:Nee, ik zeg juist dat Arsenal heel goede spelers heeft. Henry is ook een heel goede speler, maar niet zo verschrikkelijk goed als soms wel eens wordt beweerd. Vind ik.
Ik vind Arsenal tactisch niet zo bijzonder. Bleek gisteravond ook weer.
Henry is de top van de top, maar is bezig aan een minder seizoen. Vorig seizoen verdiende hij in mijn ogen echter de Gouden Bal, zo belangrijk was hij voor Arsenal. Ik zou niet weten in welk opzicht hij overschat is.
@ Lucas: PSV was slimmer en tactisch sterker dan Arsenal. Dat verdient een compliment, ondanks de verdedigende instelling. Ik vond het zeker een boeiende wedstrijd. De organisatie van PSV heeft de georganiseerde chaos met de mooie spelpatronen van Arsenal in verlegenheid gebracht.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo feb 21, 2007 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil ze zeker een compliment geven voor het feit dat er gewonnen is. Erg knap gedaan. Maar ik vind het spel van PSV, en niet perse alleen maar gisteren, niet om aan te gluren! Ondanks het feit dat ik het weer regelmatig probeer. Tja, je hebt tele2 natuurlijk niet voor niets.
Maar daarmee zeg ik natuurlijk niets over het niveau of de prestaties an sich! Alleen voor mij is voetbal veel meer dan dat
Maar daarmee zeg ik natuurlijk niets over het niveau of de prestaties an sich! Alleen voor mij is voetbal veel meer dan dat
Laatst gewijzigd door LucaS op wo feb 21, 2007 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Clichy en Touré waren de enige twee verdedigers die Koné qua snelheid bij kunnen houden, maar Clichy moest zich wel met de opbouw bemoeien (aangezien er van Gallas niets te verwachten viel) en kwam fysiek tekort tegen Koné. Gallas en Senderos bleven op de been dankzij Touré.Kilroy schreef:Volkomen gelijk in, Harm. Kone kwam snelheid en daardoor ook techniek te kort tegen de backsHarm schreef:@ thomas: Senderos en die andere verdediger konden Koné makkelijk bijbenen. Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken.
En jij maar beweren dat Arsenal geweldig is. De verdediging is zo te lezen alvast drie keer niets. :DThomas schreef:Clichy en Touré waren de enige twee verdedigers die Koné qua snelheid bij kunnen houden, maar Clichy moest zich wel met de opbouw bemoeien (aangezien er van Gallas niets te verwachten viel) en kwam fysiek tekort tegen Koné. Gallas en Senderos bleven op de been dankzij Touré.
Het stinkt aan alle kanten!
De verdediging is inderdaad redelijk kwetsbaar. Als iedereen weer fit is dan heeft Wenger echter de beschikking over een sterk centrum met Gallas en Touré en hele talentvolle backs met Eboué (voor mij één van de grootste revelaties van het vorige CL-seizoen) en Clichy (voor mij één van de revelaties van het Premiership).joey schreef:En jij maar beweren dat Arsenal geweldig is. De verdediging is zo te lezen alvast drie keer niets. :DThomas schreef:Clichy en Touré waren de enige twee verdedigers die Koné qua snelheid bij kunnen houden, maar Clichy moest zich wel met de opbouw bemoeien (aangezien er van Gallas niets te verwachten viel) en kwam fysiek tekort tegen Koné. Gallas en Senderos bleven op de been dankzij Touré.
Maar Arsenal is vooral in aanvallend opzicht en in balbezit ijzersterk. Anders heb ik nooit beweerd.