Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 20, 2007 8:12 pm

Bertje schreef:Ik dacht van wel. Hij vond hem volgens mij een uitstekend aanspeelpunt en hij was zo vreselijk balvast.
Huntelaar heeft het zeker in zich om een goed aanspeelpunt te worden. Hij is vrij groot en heeft een prima functionele techniek. Op dit moment is hij helaas niet scherp genoeg en laat hij zich steeds simpel aftroeven. Ik vraag me af waarom.

Kijk, het is maar wat je onder meevoetballen verstaat. Als je vindt dat een meevoetballende spits uit moet wijken naar/acties moet maken vanaf de zijkant en zich moet laten zakken naar het middenveld, dan is Huntelaar geen meevoetballende spits. Maar ik weet zeker dat KJH prima voldoet aan de systeemeisen van Van Gaal.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 8:18 pm

Jöhnk schreef:Huntelaar heeft het zeker in zich om een goed aanspeelpunt te worden. Hij is vrij groot en heeft een prima functionele techniek. Op dit moment is hij helaas niet scherp genoeg en laat hij zich steeds simpel aftroeven. Ik vraag me af waarom.
Ik ook. Een mentale kwestie? Misschien vindt hij het niet zo nodig?
Kijk, het is maar wat je onder meevoetballen verstaat. Als je vindt dat een meevoetballende spits uit moet wijken naar/acties moet maken vanaf de zijkant en zich moet laten zakken naar het middenveld, dan is Huntelaar geen meevoetballende spits. Maar ik weet zeker dat KJH prima voldoet aan de systeemeisen van Van Gaal.
En dus aan die van HtC, want die wil in feite hetzelfde.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 8:19 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Ik dacht van wel. Hij vond hem volgens mij een uitstekend aanspeelpunt en hij was zo vreselijk balvast.
Huntelaar heeft het zeker in zich om een goed aanspeelpunt te worden. Hij is vrij groot en heeft een prima functionele techniek. Op dit moment is hij helaas niet scherp genoeg en laat hij zich steeds simpel aftroeven. Ik vraag me af waarom.

Huntelaar zou het heerlijk vinden om met Schaars te spelen. Met Defour ook, trouwens, dus hij mag gewoon blijven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 20, 2007 8:20 pm

Dat vraag ik me af. Volgens mij ziet Ten Cate graag positiewisselingen en zo.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 8:21 pm

Positiewisselingen kunnen ook om Huntelaar heen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 8:24 pm

Jöhnk schreef:Huntelaar heeft het zeker in zich om een goed aanspeelpunt te worden. Hij is vrij groot en heeft een prima functionele techniek. Op dit moment is hij helaas niet scherp genoeg en laat hij zich steeds simpel aftroeven. Ik vraag me af waarom.
Helemaal mee eens. Huntelaar kan echt wel wat met een bal en heeft in principe z’n lichaam mee. Verder kan hij uitstekend koppen en kan uit alle hoeken en standen gevaarlijk worden. Het kaatsen mag nog wel wat beter maar dat heeft soms ook te maken gehad met de matige aansluiting vanaf het middenveld. Huntelaar heeft de potentie om een uitstekend aanspeelpunt te worden.

Wat mij inderdaad ook het meeste stoort is de manier waarop hij vrijwel alle duels verliest. Dit is niet de onverzettelijke Huntelaar die vorig seizoen vol bravoure vrijwel alle verdedigers aftroefde. Dat kan met vertrouwen van de trainer te maken, maar ook met z’n eigen koppie.
Jöhnk schreef:Kijk, het is maar wat je onder meevoetballen verstaat. Als je vindt dat een meevoetballende spits uit moet wijken naar/acties moet maken vanaf de zijkant en zich moet laten zakken naar het middenveld, dan is Huntelaar geen meevoetballende spits.
Huntelaar moet zich te ver terug laten zakken vanwege de manier waarop Sneijder speelt.

Marijn

Bericht door Marijn » di feb 20, 2007 8:28 pm

Ik heb sterk m'n twijfels bij de kwaliteiten die Huntelaar heeft om die meevoetballende spits te worden die Ten Cate zoekt. Maandag stond in het Parool ook een goed artikel daarover. Helaas staat die niet online.
Ik denk dat Ten Cate streeft naar een spits die, naast dat hij uiteraard zijn goals meepikt, door zijn loopacties en passes verschillende middenvelders in kansrijke posities brengt. Een nobel streven, zeker omdat Ajax vaker succesvol is geweest met zulk soort spitsen (denk ook aan '95). De vraag is echter of het ook zo'n nobel streven is, wanneer je Huntelaar in de ploeg hebt.
Het Parool keek tijdens de wedstrijd tegen Excelsior nauwlettend naar Huntelaar en concludeerde dat zijn positionering dramatisch was, wanneer Sneijder, Stam of Heitinga opstoomden. In plaats door met loopacties ruime te maken voor deze spelers, stond hij te dichtbij of blokkeerde hij zelfs het schot. Van Nieuwstad noemde Huntelaar binnen de 16 de gevaarlijkste spits van Nederland, maar daarbuiten was hij inwisselbaar voor een andere Eredivisiespits (o.i.d.).

Jammer trouwens dat sommigen blijkbaar Huntelaar zo makkelijk zouden willen laten gaan. Ik vind hem de beste aankoop die we in jaren hebben gedaan en was zeker afgelopen seizoen hartstikke trots op het feit dat wij een dergelijke speler hadden rondlopen. Ik zie Huntelaar een hele grote worden en zo'n speler moet je uiteraard zo lang mogelijk en zo goed mogelijk waarborgen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 20, 2007 8:35 pm

Bertje schreef:Positiewisselingen kunnen ook om Huntelaar heen.
Mijn post was een reactie op Joey. Ik zie duidelijke verschillen tussen de visie van Van Gaal enerzijds en de visie van Ten Cate anderzijds.

Schaars en Defour vind ik geweldige spelers die naadloos als rechts- respectievelijk linkshalf in het Ajaxsysteem zouden passen. Controleur erachter en je hebt een wereldmiddenveld. Ik heb een voorkeur voor spelers die met hun HOOFD voetballen en niet zomaar 'wat' doen. Wat dat betreft past Huntelaar maar matig in de selectie die we nu hebben.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 20, 2007 8:39 pm

Thomas schreef:
Muisje Andersom schreef:Beetje de Arie van Os houding; Ze mogen blij zijn bij ons te voetballen.. :nooo:
Bij Babel vond je dat toch ook min of meer prima opgaan?
Nee hoor. Ik vind dat Ajax nooit en te nimmer met gelimiteerde transfersommen moet werken. Als een speler dat niet zint, moet ie vooral niet bijtekenen en moet Ajax hem verkopen.
I think I lost my fucking headache

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » di feb 20, 2007 8:44 pm

Blijkbaar is Huntelaar niet de meevoetballende spits (zoals Ronald de Boer bijvoorbeeld in '94-'95) die goed bij Ajax zou passen. So fucking what?!
Het is achterlijk om het enige wat vorig jaar goed liep (eindstation KJH voor zovele goals), schijnbaar als een van de eerste punten te willen veranderen. Hij scoorde ook als Ajax bagger speelde.
Een slimme coach had éérst de slechte punten van het team aangepakt en het daarna pas richting zijn ideaalbeeld geboetseerd.
Geld moet rollen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 8:57 pm

Jöhnk schreef:Schaars en Defour vind ik geweldige spelers die naadloos als rechts- respectievelijk linkshalf in het Ajaxsysteem zouden passen.
Als Defour inderdaad op Deco lijkt zal hij moeiteloos als linkshalf kunnen spelen, maar is het niet beter dat Defour als rechtshalf acteert en Schaars als linkshalf?
Jöhnk schreef:Controleur erachter en je hebt een wereldmiddenveld. Ik heb een voorkeur voor spelers die met hun HOOFD voetballen en niet zomaar 'wat' doen. Wat dat betreft past Huntelaar maar matig in de selectie die we nu hebben.
Toevallig zei ik gisteravond nog tegen m’n vader dat Ajax jammer genoeg maar weinig slimme voetballers in het elftal heeft. Huntelaar is listig en in de 16 heel slim in het positiekiezen, maar daarbuiten zie ik toch wel heel veel fout gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 9:01 pm

Marijn schreef: Het Parool keek tijdens de wedstrijd tegen Excelsior nauwlettend naar Huntelaar en concludeerde dat zijn positionering dramatisch was, wanneer Sneijder, Stam of Heitinga opstoomden. In plaats door met loopacties ruime te maken voor deze spelers, stond hij te dichtbij of blokkeerde hij zelfs het schot. Van Nieuwstad noemde Huntelaar binnen de 16 de gevaarlijkste spits van Nederland, maar daarbuiten was hij inwisselbaar voor een andere Eredivisiespits (o.i.d.).
Klopt, en daarin wil Ten Cate hem bijscholen. Maar dat mag blijkbaar niet.

999

Bericht door 999 » di feb 20, 2007 9:13 pm

HtC bijschoold hem naar het buitenland ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 9:21 pm

Daar gaat het toch wel heen, Voetske.

Als hij, zoals sommigen hier suggereren, zonder de bemoeienissen van HtC dit seizoen vijftig goals had gemaakt, was hij sowieso weg geweest.

999

Bericht door 999 » di feb 20, 2007 9:29 pm

joey schreef:Daar gaat het toch wel heen, Voetske.

Als hij, zoals sommigen hier suggereren, zonder de bemoeienissen van HtC dit seizoen vijftig goals had gemaakt, was hij sowieso weg geweest.
Tuurlijk, maar dan gaat ie wel terwijl AJAX er geen optimaal gebruik van heeft gemaakt.Daar betaal je geen 9 miljoen voor.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 9:51 pm

Ik vind Huntelaar 'gewoon' zwak spelen de laatste tijd. Zondag ook, hij deed weinig goed.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 20, 2007 9:51 pm

Muisje Andersom schreef:Alleen qua naam is AZ een stap terug, verder niet
Eens. Het probleem van AZ is denk ik dat spelers nog niet vinden dat het echt een topclub is, dat zal veranderen denk ik op het moment dat daadwerkelijk de eerste grote prijs gepakt gaat worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 10:04 pm

En wanneer zal dat zijn? En dan nog, ze lopen een beetje achter. :D

De spelers van AZ willen zelfs nog naar Feyenoord. ;)

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » di feb 20, 2007 10:13 pm

joey schreef:Ik vind Huntelaar 'gewoon' zwak spelen de laatste tijd. Zondag ook, hij deed weinig goed.
Joey, Huntelaar is afhankelijk van de rest van het team. En als de rest zo tam, mat en fantasieloos blijft spelen dan houdt het gewoon op.
Dan kun je een Henry of Ronaldhino op de positie van Klaas Jan neer zetten maar dat zal ook niks opleveren.

Ongelooflijk, dit geneuzel over Klaas Jan ... :nooo:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 10:16 pm

Onzin. Zelfs al spelen anderen niet goed, dan hoef je nog niet alle duels te verliezen van een modale verdediger van Excelsior.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 20, 2007 10:28 pm

Kunnen we Klaas Jan Huntelaar niet voor 25 miljoen aan Shaktar Donetsk verkopen? :D
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 10:38 pm

Nee hoor, we houden hem gewoon. Hij komt er wel weer bovenop. Op dit moment heeft hij het even niet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 20, 2007 10:44 pm

Ben ik ook van overtuigd hoor. Het is ook snel met hem gegaan, een tijdelijke terugval is dan niet raar.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 20, 2007 10:48 pm

Ik ben het eens met Joey. Huntelaar zal misschien niet barsten van het zelfvertrouwen maar hij verliest op DIT moment zelfs van een voorstopper van Excelsior. Dan is het logisch dat hij gewisseld wordt.

Maar ik ben het wel weer met anderen eens dat HtC Huntelaar moet beoordelen op zijn sterke punten en het team moet afstemmen op de punten die goed gaan en van daaruit bouwen. HtC begint nu van bovenaf ipv eerst een goede fundering te bouwen.

Misschien wilt hij Huntelaar wel weghebben omdat hij met het geld van hem een aantal spelers kan kopen die in zijn ogen wel bij "zijn" Ajax passen?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 10:51 pm

Rishi schreef:Maar ik ben het wel weer met anderen eens dat HtC Huntelaar moet beoordelen op zijn sterke punten en het team moet afstemmen op de punten die goed gaan en van daaruit bouwen. HtC begint nu van bovenaf ipv eerst een goede fundering te bouwen.
Moet hij dan Sneijder op de bank zetten? Of moet hij de enige speler(s) met een voorzet op de bank zetten? Daar wordt Huntelaar ook niet blij van. De kwaliteiten van de Ajacieden passen niet bij elkaar. Dit jaar was om de sleutelfiguren uit te zoeken en ik verwacht dat komende zomer de kwaliteiten beter aangevuld zullen worden.

En met niemand anders!

Gesloten