Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 6:39 pm

Rijkaard geeft zometeen aan bij het sportjournaal dat de berichten onzin zijn...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 16, 2007 7:21 pm

Ah, da's vaak een bewijs van het tegenovergestelde.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 8:15 pm

We zullen zien:
Rijkaard niet onder indruk van geruchten

16/2/2007 19:13

Barcelona-coach Frank Rijkaard ligt niet wakker van de geruchtenstroom die op gang is gekomen na de rel rond Samuel Eto’o. Sindsdien schrijven Spaanse kranten over een naderend vertrek van Rijkaard.
In Studio Sport werd Rijkaard ondervraagd over de ontstane onrust. Zoals wel vaker reageerde Rijkaard nogal terughoudend op verhalen als zou zijn vertrek uit Camp Nou aanstaande zijn.

'Ach, er zijn zoveel verhalen', haalde Rijkaard zijn schouders op. 'Ik heb nooit gezegd dat ik zou stoppen. Al die verhalen horen bij deze club. Nee, dat stoort me niet. Ik word ook niet voor het eerst met zoiets geconfronteerd.'

Rijkaard besteedt als regel dan ook niet veel aandacht aan wat er dagelijks over hem wordt gezegd of geschreven. 'Ik ben wel op de hoogte, maar het beïnvloedt me niet', voegde hij daar aan toe.

Ook volgens Rijkaards assistent Johan Neeskens is een afscheid van zijn chef niet nabij. 'Hij heeft een contract tot 2009, ik heb geen enkele indicatie gekregen dat hij eerder wil opstappen.'

VI

En speciaal voor de Dr.:

999

Bericht door 999 » zo feb 18, 2007 8:16 pm

Val - Bar 2 - 0
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 18, 2007 8:23 pm

Valencia had de 3de op de pantoffel, Morientes weet hem 1 tegen 1 met Valdes naast te schieten. Barca creërt echt weinig. Deco en Albelda rood :redcard:

Harm

Bericht door Harm » zo feb 18, 2007 8:51 pm

:cheer:

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 18, 2007 9:39 pm

Ronaldinho was waardeloos.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 12:11 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ah, da's vaak een bewijs van het tegenovergestelde.
Inderdaad. Rijkaard zegt niet: ik blijf.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 5:49 am

Valencia-Barcelona heb ik jammer genoeg gemist maar dit is wat ik het afgelopen weekend nog wel heb gezien:

Real Zaragoza-Villarreal 1-0:

Zaragoza moet het nog steeds zonder Aimar doen maar Movilla vervangt hem al weken uitstekend. Het middenveld met Oscar, D'Allessandro, Movilla en Zapater zit uitstekend in elkaar. Je ziet iedere week weer hoe goed men in beweging blijft. Er zijn altijd veel aanspeelmogelijkheden en Zaragoza speelt heel direct.

De uitblinker van de wedstrijd was overigens Villarreal-doelman Barbosa, die na de 1-0 van Diego Milito (z'n 15de van het seizoen alweer) nog zo'n 6 knappe reddingen verrichte. Ik geloof er eerlijk gezegd geen snars van dat Villarreal serieuze interesse had in Timmer, want in mijn ogen heeft El submarino amarilla met Barbosa goud in handen. Zaragoza won uiteindelijk meer dan verdiend, al kreeg Franco in de slotfase nog een dot van een kans op 1-1.

Sevilla-Atletico de Madrid 3-1:

Sevilla was over het algemeen heer en meester. Bij Atletico vond ik Fernando Torres niet voor het eerst dit seizoen te onopvallend spelen. Een jongen met zijn kwaliteiten moet al veel vaker beslissend zijn, maar ik zie hem nog te vaak verkeerde beslissingen maken of te zelfzuchtig spelen. Argentijns supertalent Aguero beviel me veel beter. Een mooie, beweeglijke en actieve speler met veel teschnische vaardigheden.

Aan de kant van Sevilla speelde Kanouté fantastisch. Naast z'n twee doelpunten (nummer 17 en 18 van het seizoen) was hij niet van de bal te krijgen en bracht hij tussendoor ook Alves in stelling voor de 2-0. Een heerlijk aanspeelpunt, die Freddy.

Over Real Madrid-Real Betis (0-0) heb ik alleen gelezen maar het schijnt dat Van Nistelrooij nu wel degelijk grote kansen heeft gekregen maar er drie om zeep heeft geholpen. Hij scoorde tot dusver in 6 van de 23 competitierondes.

Overigens kreeg Beckham in de slotfase nog rood wegens natrappen. Opzich niet onlogisch aangezien het maar niet wil lukken met Real Madrid en z'n trainer behoorlijk met hem heeft gesold. Deco zal zich ook behoorlijk moedeloos hebben gevoeld toen hij die domme rode kaart pakte tegen Valencia. Ik heb er helaas nog geen beelden van kunnen vinden op Youtube.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 12:04 pm

'Kadaver Capello voor het laatst op de bank'

20/2/2007 10:11

Bij de Spaanse pers is er geen enkele twijfel meer. Fabio Capello is bezig aan zijn laatste dag als coach van Real Madrid. De Italiaan treedt dinsdagavond volgens hen af na het Champions League-duel met Bayern München. 'Een kadaver op de bank', kopt de Catalaanse sportkrant El Mundo Deportivo.

Eigenlijk wilde Capello er maandag al mee uitscheiden. Het bestuur van Real verzocht hem in ieder geval nog het belangrijke heenduel te leiden in de achtste finale in Bernabéu. Daarna is de club bereid te onderhandelen over de afkoop van zijn nog tot medio 2009 lopende contract.

Capello kan niet rekenen op veel steun binnen de club. Hij lag al overhoop met tal van bepalende spelers en ook de directie zou liever van hem af willen. Toch is hij niet van plan gratis weg te lopen. Contractueel zou Capello recht hebben op zestien miljoen euro. Real zou niet verder willen gaan dan negen miljoen.

Michel wordt genoemd als in ieder geval de tijdelijke opvolger van Capello. De voormalige speler van De Koninklijke is trainer van de Madrileense beloften.

Officieel spreekt Real Madrid alle berichten over het aanstaande vertrek van Capello nog tegen. 'Het zijn geruchten', verduidelijkte woordvoerder Miguel Angel Arroyo maandagavond. Maar op de vraag of de Italiaan dit weekeinde in de derby tegen Atlético Madrid nog op de bank zit, liet hij veel ruimte voor speculaties. 'Er zijn maar bar weinig zekerheden in het voetbal.'

vi.nl

Dit gebeurt vast omdat er progressie zichtbaar is. :yes: :hypocrite:

Maar serieus, een volkomen terecht ontslag natuurlijk. Capello krijgt dit team echt niet aan het voetballen. Ik zie Juande Ramos (Sevilla) volgend seizoen wel trainer worden van Real. Al zal Mourinho wel kandidaat nummer 1 zijn.

Harm

Bericht door Harm » di feb 20, 2007 12:48 pm

Als het Capello ook niet lukt... Denken ze dan echt dat een andere trainer het wel zal lukken?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 20, 2007 1:23 pm

Diarra niet met Real tegen Bayern

19/2/2007 14:47

Middenvelder Mahamadou Diarra mist de thuiswedstrijd tegen Bayern München in de Champions League.
De oud-speler van Vitesse en Olympique Lyon wordt gehinderd door een blessure aan zijn rechterenkel. De 25-jarige international van Mali liep de kwetsuur op 10 februari op tijdens het door Real Madrid gewonnen duel met Real Sociedad.

Real Madrid-trainer Fabio Capello kan mogelijk evenmin beschikken over verdediger Sergio Ramos, die zaterdag tegen Real Betis zijn rechtervoet kneusde. Ramos moest de laatste training voor het duel tegen Bayern al aan zich voorbij laten gaan.

VI

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 2:19 pm

Harm schreef:Als het Capello ook niet lukt... Denken ze dan echt dat een andere trainer het wel zal lukken?
Capello heeft het belang van een goede spelverdeler onderschat en staat natuurlijk niet bekend om z'n goed voetballende elftallen. Van dit Real valt echt wel iets beters te maken.

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 20, 2007 6:29 pm

Geef mij 3 maanden ;)
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 6:49 pm

Toch is hij niet van plan gratis weg te lopen. Contractueel zou Capello recht hebben op zestien miljoen euro. Real zou niet verder willen gaan dan negen miljoen.
:shock:

Wat een belachelijke bedragen weer. Het lijkt wel of ze er daar een sport van maken zoveel mogelijk geld over de balk te smijten. :nooo:
Worden er al namen genoemd van eventuele opvolgers?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 7:18 pm

Ik ben nog niet langs de Spaanse nieuwssites gegaan, maar reken er maar op dat Juande Ramos en Mourinho op het lijstje staan.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 20, 2007 8:02 pm

De trainer van de beloftes, de naam ben ik even kwijt, is hoofdkandidaat volgens mij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 8:09 pm

Voor zover ik weet alleen om het huidige seizoen af te maken. Z'n naam is Michel, trouwens.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 8:09 pm

Doe als Ajax!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 20, 2007 8:15 pm

Om het jaar een nieuwe trainer ? ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 8:20 pm

Alleen als ze ooit grote voetballers waren maar nu alleen een heel klein beetje verstand van de jeugd hebben!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 8:26 pm

Baseman schreef:Om het jaar een nieuwe trainer ? ;)
Real Madrid slijt de laatste jaren meer trainers dan Ajax.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 23, 2007 5:16 pm

Capello haalt Cassano terug in selectie Real

23/2/2007 16:49

Na David Beckham heeft Fabio Capello ook dissident Antonio Cassano teruggehaald in de selectie van Real Madrid. De Italiaanse coach riep zijn landgenoot op voor de derby tegen Atlético Madrid.
Cassano speelde al tweeënhalve maand niet meer voor de Madrilenen. Hij raakte in onmin met zijn trainer en leek in de winterstop te gaan vertrekken.

Volgens Capello heeft Cassano zijn leven gebeterd. Fysiek zou de aanvaller erop vooruit zijn gegaan omdat hij is afgevallen en mentaal ligt hij niet langer telkens dwars.

VI

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 5:26 am

Wat Capello met Cassano en Beckham flikt is toch nog zo'n drie keer erger dan wat Ten Cate volgens velen fout doet met Lindenbergh.

Harm

Bericht door Harm » za feb 24, 2007 3:08 pm

Het zijn allebei coaches die het gewoon echt niet meer weten.

Plaats reactie