Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 08, 2007 9:03 pm

Israëliër Sahar (17) schrijft Chelsea-historie

8/2/2007 16:36

Ben Sahar heeft koud wat minuutjes in de hoofdmacht van Chelsea achter de rug, hij heeft wel al een plaats veroverd in de geschiedenisboeken van The Blues.

Spits Sahar kreeg woensdag van bondscoach Dror Kashtan de kans zich te meten met Oekraïne (1-1). Met zijn zeventien jaar is hij de jongste international die voor Israël is uitgekomen.
Maar Sahar, die afgelopen zomer overkwam Hapoel Tel Aviv, brak meer records aangezien er in de historie van Chelsea-gelederen nimmer een speler zo vroeg in zijn carrière zijn interlanddebuut heeft kunnen maken.

‘In het begin had ik nog een beetje last van zenuwen, maar toen ik daar over heen was was het wel leuk om te spelen voor eigen publiek’, aldus Sahar, die na zeventig minuten naar de kant werd gehaald.

Sahar kreeg onverwacht de kans op zijn interlanddebuut, omdat de geboren Nigeriaan Toto Tamuz nog niet speelgerechtigd is voor Israël. Bovendien waren Roberto Colautti schorsing) en Yaniv Barda (blessure) evenmin beschikbaar geweest.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 09, 2007 10:51 pm

Wenger: 'Als Engeland verliest, ben ik schuldig'

9/2/2007 20:19

Interlandvoetbal is saai, vindt Arsène Wenger. 'Als je de nationale trots en vaderlandsliefde even weg denkt, dan moet je accepteren dat interlands helemaal geen belang hebben', vertelde de Franse coach van Arsenal vrijdag.

Wenger deed zijn uitspraken nadat hem vrijdagmiddag was gevraagd te reageren op uitlatingen van Middlesbrough-voorzitter Steve Gibson. Die meent dat coaches als Wenger en Rafael Benítez (Liverpool) het nationale Engelse voetbal geen dienst bewijzen omdat zij zo weinig Engelse spelers laten meevoetballen. Het is niet voor het eerst dat Wenger dit soort geklaag moet aanhoren.

'Je heb het maar te aanvaarden dat we in een wereld leven waarin het om kwaliteit draait', begon Wenger zijn uitleg. 'Als ik een speler aantrek, dan gaat het niet om nationaliteit maar om kwaliteit. Als je een goede wijn geeft, dan proef je eerst en kijk je later pas uit welk land die komt.'

'Interlandvoetbal is saai, dat moet je accepteren. Voor mij zijn er twee redenen: het clubvoetbal is vooruitgegaan, terwijl het spel van nationale ploegen achteruit is gegaan. Het is opwindender om clubvoetbal te zien, dan om naar nationale ploegen te kijken. Als je naar Engeland tegen Faerøer kijkt, dan is toch niemand echt geïnteresseerd.'

'Het enige wat ik verder kan zeggen is, dat het elke keer mijn schuld is wanneer Engeland niet wint, zelfs wanneer ik niet eens bij de wedstrijd aanwezig ben.'
vi.nl

Ik kan me er aardig in vinden.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 11, 2007 11:48 pm

Alaindebanaan schreef:De soap lijkt ten einde:
'Afwezige Martins bezocht zieke moeder'

7/2/2007 20:29

Het raadsel rond Obafemi Martins is opgelost. De Nigeriaanse aanvaller ontbrak bij de vriendschappelijke interland vanwege zijn zieke moeder.
Bondscoach Austin Eguavoen vermoedde tegenwerking van Newcastle United, dat de schuld kreeg voor het niet komen opdagen van Martins. Maar The Magpies waren zich van geen kwaad bewust.

Manager Glenn Roeder maakte duidelijk waarom Martins tegen Ghana niet van de partij was. 'Oba is terug op het trainingsveld na een bliksembezoek aan Nigeria', vertelde Roeder. 'Hij is op bezoek geweest bij zijn moeder, die er slecht aan toe is.'

De vraag is of Eguavoen genoegen neemt met deze uitleg. Zeker ook, omdat Roeder eerder liet doorschemeren dat wat hem betreft Martins de oefenwedstrijd moest laten schieten. Na lang aandringen van de Nigeriaanse bond had Newcastle de rappe aanvaller toestemming gegeven zich bij de nationale selectie te melden.

VI
Kan me niet voorstellen dat ze hem dit kwalijk nemen als hij naar zijn moeder is gegaan....
En er was nóg meer aan de hand:
Familie Mikel bedreigd na afzeggen interland

10/2/2007 15:51

Het meespelen van John Obi Mikel bij het nationale elftal van Nigeria wekte verbazing aangezien zijn club Chelsea hem in eerste instantie had afgemeld vanwege een blessure. De negentienjarige middenvelder onthulde zelf in de Britse media dat hij zich meldde bij de nationale ploeg omdat zijn familie werd bedreigd.
Mikel wekte de woede van de Nigeriaanse voetbalbond door zich, net als Obafemi Martins van Newcastle United, af te melden voor de interland Nigeria-Ghana. De Afrikaanse officials waren van mening dat de jonge middenvelder helemaal niet geblesseerd was. Een opvatting die hout sneed omdat Mikel tegen Ghana de negentig minuten probleemloos volmaakte.

Zelf heeft de Nigeriaan een hele andere lezing. Hij speelde omdat zijn familie in Nigeria bedreigd werd na zijn afmelding. 'Het is een schande dat dit is gebeurd, alleen God weet wat er zou zijn gebeurd als ik niet had gespeeld.'

'De fans beschuldigen me ervan mijn wedstrijden voor het nationale elftal uit te kiezen. Ze zijn nog steeds kwaad dat ik niet meespeelde in het kwalificatieduel voor de Afrika Cup met Lesotho. Slechts weinig mensen waren op de hoogte van de bedreigingen aan het adres van mijn familie en weten dat ik het er erg moeilijk mee heb.'

VI
vaag verhaal allemaal hoor... :blush:

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 12, 2007 4:11 pm

Wie-o-wie heeft het gezegd?
Leeds-trainer Wise gooit verklikker eruit

12/2/2007 9 :59

De voormalige Chelsesa-aanvoerder Dennis Wise, nu trainer van Leeds United, heeft een verrader uit zijn selectie verwijderd.
Wise ontsloeg de speler - wiens naam nog angstvallig geheim wordt gehouden - een paar uur voor het duel tegen Crystal Palace. De aanleiding: de speler had de opstelling van Leeds United aan de tegenstander doorgegeven.

Ondanks het verraad won Leeds met 2-1 van Crystal Palace. Na afloop liet Wise weten dat de speler nooit meer voor de club zal spelen. Wise lichtte meteen nadat hij de verklikker had betrapt zijn spelersgroep in.

Wise, op de website van Leeds United: 'Ik ben blij met het resultaat, en toch teleurgesteld. Dat een speler mijn opstelling heeft doorgespeeld, doet veel pijn. Maar mijn spelers zijn er goed mee omgegaan, en hebben het op het veld voor me opgenomen.'

Een woordvoerder van Leeds zei dat de kwestie intern wordt opgelost. Vanmiddag tijdens de training wordt vermoedelijk duidelijk om welke speler het gaat.

VI

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 10:08 pm

Kansloos natuurlijk, maar wel grappig :D
Coach Wigan daagt bond en scheidsrechter uit

13/2/2007 18:33

Paul Jewell en Wigan Athletic hebben de tuchtcommissie van de Engelse bond (FA) de oorlog verklaard. De bond had de coach van de degradatiekandidaat dinsdag aangeklaagd voor onbehoorlijk gedrag na afloop van de met 2-1 verloren uitwedstrijd tegen Arsenal van afgelopen zondag.
Jewell was zondag furieus op scheidsrechter Phil Dowd. Die had niet alleen zijn ploeg een strafschop onthouden en buitenspel over het hoofd gezien bij de gelijkmaker van Arsenal, de arbiter zou ook zijn spelers hebben uitgescholden. 'Dat vind ik nog niet zo erg, maar dan moet hij niet tegen mij zeggen dat ik naar de tribune moet als ík mijn mond tegen hém open doe.'

Jewell had meer aan te merken. 'Die beslissingen kostten ons drie punten en misschien wel 50 miljoen pond. (...) We hadden Phil Dowd vorig seizoen bij Arsenal en toen onthield hij ons drie geheide penalty's. Misschien staat in zijn contract dat hij geen strafschoppen mag geven tegen Arsenal. (...) Zonder twijfel zal ik een brief krijgen van de FA, om mijn commentaar te verklaren. Misschien laat ik ze wel de video van de wedstrijd zien en zeggen Dit is mijn commentaar, zeggen jullie er maar eens wat van.'

Via de website van Wigan laat Jewell weten zich tot het uiterste in te spannen om zijn naam gezuiverd te krijgen. 'Ik ben overdonderd door alle steun die ik heb gehad vanuit de voetbalwereld. Van grote personen die ik heel erg respecteer. Zij hebben me verteld dat ik tot het uiterste moet doorzetten en dat ben ik ook van plan.'

VI

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 10:29 pm

En de soap van Leeds gaat verder: :D
Leeds heeft verklikker nog niet te pakken

14/2/2007 15:08

De clubleiding van Leeds United is er nog niet achter welke speler de opstelling van Leeds heeft doorverteld aan Crystal Palace. De verklikker heeft zichzelf niet gemeld en het onderzoek naar de verrader heeft nog geen naam opgeleverd.
Leeds-coach Dennis Wise had afgelopen weekeinde nog meegedeeld dat hij degene die het basiselftal had gelekt naar de tegenstander, nooit meer zou opstellen. Uit de trainingen kon nog niet worden opgemaakt om wie het nu gaat.

'We moeten met een aantal dingen rekening houden', legde algemeen directeur Shaun Harvey uit aan de BBC. 'Was het lekken met opzet of is er sprake van een naïveteit. En kreeg Crystal Palace de informatie direct of indirect? We moeten het wie, hoe en waarom weten voordat we een besluit kunnen nemen.'

VI

En speciaal voor de Dr.:

Arwin

Bericht door Arwin » do feb 15, 2007 2:29 pm

Arsenal heeft gisteren de replay in de FA cup tegen Bolton uit gewonnen met 1-3. Was wel een aardige wedstrijd om te zien. De eerste goal voor Arsenal was een mooie aanval waar veel spelers in betrokken waren. Uiteindelijk rondde Adebayor deze aanval af.
Daarna volgde een wedstrijd die Arsenal al lang en breed had moeten beslissen, zo miste Gilberto Silva een strafschop en schoot Adebayor voor open goal op de paal. In de 92e minuut kwam Bolton echter langszij en werd het dus toch nog een verlenging.
Daarin scoorde Ljungberg al vrij snel via een knap doelpunt de 1-2, waarna hetzelfde scenario onstond als in de reguliere tijd. Arsenal dat een hoop ruimte kreeg, miste kans na kans. Er werd nog een strafschop gemist, door Baptista, voordat Arsenal in de allerlaatste minuut nog een keer wist te scoren. Adebayor scoorde nadat Arsenal met twee man vrij door konden gaan op de keeper na een slotoffensief van Bolton.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 8:13 pm

Opvallend bericht uit Schotland:
Hearts-preses: 'Celtic en Rangers zijn corrupt'

15/2/2007 15:57

Vladimir Romanov heeft weer eens uitgehaald naar de klassieke grootmachten in het Schotse voetbal. Volgens de Litouwse voorzitter van Heart of Midlothian manipuleren de clubs en kopen ze spelers en scheidsrechters om.
In het Russische blad Mirovoy Futbol haalt Romanov aan dat hij op het veld niet onder de indruk is van The Old Firm. 'Zelfs Kaunas kan ze op het veld hebben. Maar Rangers en Celtic maken van voetbal showbusiness met hun onderlinge afspraken', betoogde Romanov.

'Ze kopen spelers en scheidsrechters om. Tegen slechtere ploegen maakt dat niet uit, dan is het verschil sowieso groot. Maar als de tegenstander van hetzelfde niveau is, dan kunnen de arbiters veel invloed hebben op de uitslag.'

Volgens Romanov lopen er ook bij Hearts spelers rond die door Celtic en Rangers worden betaald. Daarmee verklaart hij de vijf nederlagen die zijn club vorig seizoen in vier weken leed onder coach Eduard Malofejev. 'Als je vijf spelers in dienst van Celtic en Rangers in je ploeg hebt, wat verwacht je dan?'

Celtic-voorzitter Brian Quinn dreigt met stappen tegen Romanov. 'Het is absurd en volkomen belachelijk. Als hij dit heeft gezegd, dan win ik vandaag nog juridisch advies in', kondigde Quinn aan tegenover de BBC.

Het is niet voor het eerst dat Romanov rept van corruptie in het Schotse voetbal. Er loopt nog een zaak van hem tegen de Schotse voetbalbond (SFA) waarin hij zijn boete aanvecht voor het beschuldigen van scheidsrechters van partijdigheid.

VI

Ben benieuwd hoe dit afloopt...

En speciaal voor de Dr.:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do feb 15, 2007 8:47 pm

Bij Rangers kopen ze de boel om en tóch hebben ze in de competitie al 13 keer niet gewonnen?

Die gierige schotten weten niet eens hoe ze een tegenstander fatsoenlijk om moeten kopen!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 9:11 pm

Die Rus zal wel goed op z'n flikker krijgen en het zal wel met een sisser aflopen, denkik...

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:15 pm

En er is geld, en de eerste aankoop voor komend seizoen is binnen:
Oekraïner Voronin kiest voor Liverpool

19/2/2007 10:28

Liverpool heeft zich verzekerd van de diensten van Andrei Voronin. De aanvaller van Bayer Leverkusen verhuist komende zomer transfervrij naar Anfield Road.
'Ik ben nu tien seizoenen in Duitsland, dat is een lange tijd', aldus de 27-jarige Voronin in Kicker. 'Ik ben toe aan wat anders.'

Celtic en Dinamo Kiev hadden eveneens hun oog laten vallen op Voronin, wiens contract in de zomer van 2007 afloopt. De Oekraïense international koos voor een vierjarig contract bij Liverpool, zo meldt Kicker.

VI

En speciaal voor de Dr.:

Harm

Bericht door Harm » ma feb 19, 2007 1:17 pm

Komende week zie ik trouwens wel kansen voor Celtic. Milan heeft geen keepers en geen spitsen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 2:44 pm

Harm schreef:Komende week zie ik trouwens wel kansen voor Celtic. Milan heeft geen keepers en geen spitsen.
Kan Gilardino niet meedoen, dan?

Kaka zal niet te stoppen zijn voor het middenveld van Celtic, denk ik. Ik zie er niemand rondlopen die hem bij kan benen. De confrontatie Nakamura-Gattuso kan mooie duels opleveren.

Harm

Bericht door Harm » ma feb 19, 2007 3:57 pm

AC Milan gehavend op weg naar Celtic

19/2/2007 8 :59

In de uitwedstrijd van de Champions League tegen Celtic mist AC Milan in ieder geval Dida, Filippo Inzaghi en nieuwe aankoop Ronaldo.

Doelman Dida raakte 31 januari geblesseerd aan zijn schouder tijdens de bekerwedstrijd tegen AS Roma. De Braziliaan hoopte dinsdag in Glasgow zijn rentree te kunnen maken, maar richt zich nu op de return in Milaan van 7 maart. Dida wordt tegen Celtic vervangen door Marco Storari. Zeljko Kalac, de vaste stand-in van Dida, kampt met een knieblessure.

Ook voor Filippo Inzaghi komt de wedstrijd in Schotland te vroeg. De 33-jarige spits is nog niet hersteld van een dijbeenblessure. Omdat Ronaldo niet speelgerechtigd is – hij kwam dit seizoen in de Champions League al uit voor Real Madrid – is de Braziliaan Ricardo Oliveira waarschijnlijk de enige beschikbare aanvaller. Ook Marco Boriello kan tegen Celtic nog niet in actie komen.

Alberto Gilardino reist wel mee naar Glasgow, maar het is de vraag of hij dinsdag al volledig is hersteld van een knieblessure.
www.vi.nl

jabu

Bericht door jabu » ma feb 19, 2007 4:10 pm

Harm is Alaindebanaan voor. ;)

Harm

Bericht door Harm » ma feb 19, 2007 4:20 pm

En het stond echt al de hele ochtend op vi.nl Ik wilde Alain in ieder geval de kans geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 4:24 pm

Als Gilardino op het laatste moment toch fit is verklaard is er dus niet zoveel aan de hand.

PS Storari zal toch niet slechter zijn dan Kalac?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 19, 2007 4:34 pm

Integendeel. Storari is wel redelijk betrouwbaar. Kalac heeft bij tijd en wijle grote en kleine slippertjes gemaakt.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 20, 2007 1:18 pm

Larsson gaat niet in op gevlei Man United

20/2/2007 10:36

Manchester United slaagt er niet in Henrik Larsson langer te behouden. De Zweedse spits keert in maart volgens planning terug naar Helsingborgs IF.
'Het is niet zo dat ik niet vereerd en niet dankbaar ben voor zo'n kans', legde de 35-jarige voormalige Feyenoorder uit. Hij liet doorschemeren rekening te houden met zijn gezin en loyaal te zijn aan zijn Zweedse werkgever.

'Ik reis nu heen en weer en dat is geen ideale situatie. Bovendien begint het Zweedse seizoen eind maart en daarom moet ik terug. Ik blijf tot 12 maart', verduidelijkte Larsson.

Het bestuur van Helsingborgs zei eerder nog dat een langer verblijf van Larsson bij United wat hen betreft bespreekbaar was. Maar het blijft nog toch bij een huurperiode van tweeënhalve maand.

VI
En Harm, ik vond dat andere artikel niet relevant.... misschien iets voor Thomas de volgende keer? :aai:

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 6:34 pm

Martin Jol wil de Spurs voortaan sparen

21/2/2007 14:31

Martin Jol overweegt vaker met verzwakte teams aan de verschillende competities deel te nemen. De baas van de Spurs vindt de werkdruk te hoog.

Vorig seizoen eindigde Tottenham Hotspur als vijfde in de competitie; op dit moment bezet de club de elfde plaats. Jol weet waarom: 'Onze vorm wordt aangetast door al die competities waaraan we deelnemen. Dat kan niet met elf spelers.' Jol wil daarom volgend seizoen met minder sterke teams aan de minder belangrijke competities deelnemen.

De Spurs bereikten de halve finale van het toernooi om de League Cup, en werden daarin uitgeschakeld door stadgenoot Arsenal. De club van Martin Jol heeft nog wel UEFA Cup-verplichtingen en haalde ook de zesde ronde van het FA Cup-toernooi.

Jol: 'Sommige clubs gingen met vakantie naar Dubai, Portugal en Spanje. Wij spelen intussen op woensdag en vervolgens weer op zaterdag of zondag. Dat is de prijs die we moeten betalen, omdat we in al die toernooien zo ver komen.'

'Ik weet zeker dat we dit seizoen veel hoger zouden eindigen zonder al die competities. Kijk maar naar Arsenal en Liverpool, die nemen met heel andere teams deel aan het toernooi om de League Cup.'

Daarbij gaat Jol voorbij aan het feit dat zijn volledige selectie uit 35 spelers bestaat. Dat is vrijwel gelijkwaardig aan clubs als Arsenal (31 spelers) en Manchester United (37).
vi.nl

jabu

Bericht door jabu » wo feb 21, 2007 6:47 pm

VI is terug bij Thomas :bis: .

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 6:50 pm

Na drie berichtjes al? We're just meant to be together. :bis:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 23, 2007 5:20 pm

Operatie Convey door luxe positie Reading

23/2/2007 9 :22

Bobby Convey beleeft nog weinig plezier aan het succesvolle seizoen van Reading in het Premiership. De Amerikaanse international speelde pas acht competitieduels en gaat opnieuw onder het mes. De linkerflankspeler wordt pas na de zomer terug verwacht.
'Hij zou het seizoen hebben kunnen uitspelen, maar onder de gegeven omstandigheden leek het ons verstandig om nu iets aan zijn blessure te doen', wijst coach Steve Coppell op de riante klassering van Reading. De promovendus bezet de zesde plaats in het Premiership.

'We willen dat Bobby zich laat opereren, zodat hij komend seizoen weer honderd procent fit is. Het risico is te groot dat hij doorspeelt en dan tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen nog steeds klachten heeft.'

Convey kampt sinds het WK in Duitsland met een knieblessure. De 43-voudig international speelde mee in alle drie de groepsduels van de Verenigde Staten. Eenmaal terug bij Reading werd de pijn te veel. Na een eerdere operatie in december en een korte comeback in januari zit het seizoen er nu op voor Convey.
Finale League Cup: kids tegen wereldsterren

23/2/2007 12:40

Het Millennium Stadium in Cardiff vormt zondag, voor de laatste keer, het decor van de finale van het League Cup-toernooi. Met Arsenal en Chelsea staan voor het eerst in de 47-jarige historie van het bekertoernooi twee Londense clubs tegenover elkaar in de eindstrijd. Een duel dus tussen de coaches Arsène Wenger en José Mourinho en ook een ontmoeting tussen de youngsters van Arsenal en de ervaring en kracht van Chelsea.
De topclubs in Engeland gebruiken het League Cup-toernooi de laatste jaren om de reserves ervaring op te laten doen. Wat dat betreft is de finaleplaats van Arsenal opvallend. Ondanks gerenommeerde tegenstanders als Everton, Liverpool en Tottenham Hotspur volhardde coach Wenger erin om zijn jeugdige selectiespelers in te zetten. Spelers als Jeremie Aliadière (23), Matthew Connolly (19), Denílson (19), Vassiriki Diaby (20) en Theo Walcott (17), die in de competitie niet over een basisplaats beschikken.

'Voor de finale ga ik de ideale combinatie proberen samen te stellen, maar mijn jonge spelers hebben de club in de finale gebracht en verdienen het om het karwei af te maken', vindt Wenger. 'Ons spel zal gebaseerd zijn op beweeglijkheid, dat van Chelsea op kracht en ervaring.' Mourinho doet bij The Blues namelijk over het algemeen wel een beroep op zijn basiskrachten, van wie een aantal tot de beste spelers van de wereld gerekend kan worden.

De Portugese coach van Chelsea verwacht veel van de confrontatie van zondag. 'Als een team voor de eerste keer in een finale staat, of de finale de enige kans biedt op het winnen van een prijs, is het duel vaak emotioneel geladen en minder van kwaliteit. Maar in dit geval hebben Arsenal en wij de League Cup al eens gewonnen en vormt dit toernooi niet het hoofddoel van dit seizoen. Daarom denk ik dat de emoties niet zo hoog op zullen lopen en de kwaliteit hoog zal zijn.'

De beide coaches deelden aan de vooravond van de krachtmeting elkaar nog wel wat steken onder water uit. Mourinho noemde Wenger een aantal weken geleden hét voorbeeld van een trainer die er nooit in is geslaagd om de Champions League te winnen. De Portugees lukte dat wel, in 2004 met FC Porto.

Wenger diende zijn collega van repliek. 'Er zijn veel coaches die ondanks het winnen van de Champions League niet als goede trainers worden beschouwd', kaatste de Fransman de bal terug. 'Bij een trainerscarrière moet je kijken naar de prestaties over een periode van tien, vijftien tot twintig jaar. Toen Arsenal in het gehele seizoen 2004/2005 ongeslagen bleef, hoorde je mij dat ook niet van de daken schreeuwen. Het winnen van de Champions League zal mijn leven niet ineens veranderen.'
Bellamy heeft eindelijk gelachen met Liverpool

23/2/2007 15:15

'Ik heb de week van mijn leven gehad.' Opmerkelijke woorden uit de mond van een opmerkelijke speler. Craig Bellamy sierde een week lang de krantenkoppen van Engelse bladen. Eerst door een aanvaring met ploeggenoot John Arne Riise, later door zijn goede optreden in het duel met Barcelona.
De geblokte Welshman heeft een reputatie. Niet alleen is hij een razendsnelle, behendige en gemakkelijk scorende voetballer, maar de 42-voudige international (11 goals) beschikt ook over een gave om in opstootjes verzeild te raken en heeft een mond die met name in het veld geen moment stil staat.

Bij Newcastle United ging het twee seizoenen terug faliekant mis. Hij lag er overhoop met de toenmalige coach Graeme Souness en aanvoerder Alan Shearer. Zo legde de club hem een boete van 120 duizend euro op nadat Bellamy de Schotse coach op televisie een leugenaar had genoemd. Niet veel later ontspon zich een vete met Shearer, compleet met haat-smsjes richting de publiekslieveling van The Magpies. Shearer dreigde vervolgens Bellamy de kop van zijn romp te slaan als hij ooit nog terug zou durven keren bij Newcastle.

Vorige week ging het dus ook mis met de 26-jarige aanvaller uit Cardiff. Tijdens een trainingskamp van Liverpool in Portugal eindigde een avondje stappen op de kamer van Riise, waar Bellamy probeerde met een golfclub de benen van de Noor te bewerken. Naast nationale hoon in de Britse media incasseerde Bellamy opnieuw een boete van 120 duizend euro.

Maar na de wedstrijd tegen Barcelona, waarin hij voor de 1-1 tekende en bij de 2-1 de assist op Riise verzorgde, had Bellamy een geheel eigen kijk op het incident. 'Ik heb de week van mijn leven gehad. Dit is het hoogtepunt van mijn voetbalcarrière. Beter dan dit kan niet.'

'Het klinkt raar en mensen kunnen schrijven wat ze willen, maar we hebben een groep stille jongens. Wat betreft lol en vrolijkheid was de afgelopen week het toppunt sinds ik bij deze club speel. Het heeft ons dichter bij elkaar gebracht. Uiteindelijk heeft het allemaal perfect uitgepakt', concludeerde Bellamy. 'Een club in roerige tijden? We hebben een aardige week gehad, hebben uitgekeken naar deze wedstrijd en helemaal niets kon dat bederven.'

Waar Bellamy het incident met Riise luchtig afhandelde, reageerde de Noor gereserveerder. Sober vertelde de linkspoot dat 'we alles achter ons hebben gelaten'. Maar terwijl hij sprak, verraadde zijn lichaamshouding dat hij weinig gelukkig was met de situatie, aldus dagblad The Independent. Een excuus zou Riise immers niet hebben gehad. Daarnaast had coach Rafael Benítez het incident dan wel afgedaan met een torenhoge boete, maar de trainer had Bellamy wel laten spelen ook al was die enkele dagen eerder van plan een medespeler toe te takelen met een golfclub.

En dan was er ook nog de manier waarop Bellamy zijn goal in Camp Nou vierde: met het imiteren van een golfswing. 'Dat was de afspraak', legde Bellamy zelf uit. 'Als iemand zou scoren, dan was het de bedoeling dat hij deze beweging zou maken. Ik scoorde, dus ik moest het doen.'
Alleen www.vi.nl :aai:

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 6:03 pm

Manchester heeft met het geluk en de individuele klasse van een topclub gewonnen van Fulham in Craven Cottage. Van der Sar blunderde bij het eerste tegendoelpunt, maar hield Manchester na de gelijkmaker van Giggs herhaaldelijk in de wedstrijd. Fulham tikte United een aantal keer scherp van het veld maar vond constant Van der Sar of een enkele keer de paal in z'n weg. Een paar minuten voor tijd was het wéér Cristiano Ronaldo met een belangrijk doelpunt. Vanaf de middellijn zette hij een rush in die eindigde in het strafschopgebied met het uitkappen van z'n tegenstander en het schot naar de verre hoek: 1-2.

Liverpool won eenvoudig maar geflatteerd met 4-0 van Sheffield United. Mascherano heeft zich met z'n werklust alvast erg populair gemaakt bij de supporters, denk ik zo.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo feb 25, 2007 5:21 pm

Jezus,Diaby schopt echt vol met z'n schoen in Terry's gezicht.Wel zonder opzet geloof ik.Maar dit lijkt echt ernstig te zijn.Terry ligt bewegingsloos op de grond.

Het staat trouwens 1-1(League Cup Finale).Doelpunten van Walcott en Drogba.

Gesloten