Werder Bremen-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 16, 2007 12:32 pm

Muisje Andersom schreef:Laat ik daar nog een keer kort en bondig over zijn. Elke trainer die onze ploeg catenaccio laat spelen hoort absoluut niet in Amsterdam thuis en kan wat mij betreft onmiddelijk zijn koffers pakken!
Nu begrijp ik waarom MA tegen het ontslag van Adiraanse was. CA speelde geen catenaccio; hij speelde cotenaccio.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 16, 2007 12:34 pm

Thomas schreef:En waarom was je het dan niet eens met het ontslag van Co?
Co Adriaanse zou, als hij de steun had gehad zoals ten Cate nu, nooit van zijn leven Cotenaccio zijn gaan spelen
I think I lost my fucking headache

martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 16, 2007 12:35 pm

Zolang je als Ajax voornamelijk uit jonge spelers moet putten zal je alles op het verbeteren van combinatie voetbal moeten gooien. Jongen van 19 – 24 jaar zijn fysiek nog niet op hun top.Als je ze wekelijks moet gebruiken kan je ze ook niet te veel krachttraining laten doen. Dan is de belasting te groot.
Als je kijkt naar de spelers uit de jeugd opleiding in de huidige selectie dan zeg ik, Vermaelen , Babel ,Heitinga en Urby zijn op zich voor hun leeftijd nog wel redelijk ontwikkeld. Sneijder is wat klein, maar heeft genoeg kwaliteit om dat op te vangen. Maduro en de Mul komen wel zwaar te kort . Maduro is misschien nog te redden , maar dan zou ik hem voorlopig niet opstellen.
Joey haalt Boulahrouz aan, maar volgens mij was dat was ook een scharminkel toen ie weg ging bij Ajax. Pas onder Jol heeft ie veel in zichzelf geïnvesteerd om sterker te worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 2:05 pm

Muisje Andersom schreef:
Co Adriaanse zou, als hij de steun had gehad zoals ten Cate nu, nooit van zijn leven Cotenaccio zijn gaan spelen
Ik ben er ook van overtuigd dat Ten Cate niet zo verdedigend had gespeeld als Ajax een normaal aantal eerste keus-spelers tot z'n beschikking had gehad.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 16, 2007 2:08 pm

Muisje Andersom schreef:
Ajax - Celtic.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 2:13 pm

Dat is niet helemaal een goed voorbeeld, Cees. Tegen Celtic kwam Adriaanse juist met een soort van 4-2-4 opstelling, waardoor Ajax afgeslacht werd door de groen-witten. Alle wedstrijden ná Celtic zijn wel een goed voorbeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 16, 2007 2:14 pm

Ko werd al subtiel te verstaan gegeven dat zijn tijd voorbij was na de nederlaag in de eerste wedtsrijd van het Amsterdam toernooi. Met Leo B. die zijn hart luchtte tegen de media, onder het genot van een biertje!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 16, 2007 2:15 pm

Thomas schreef:Dat is niet helemaal een goed voorbeeld, Cees. Tegen Celtic kwam Adriaanse juist met een soort van 4-2-4 opstelling, waardoor Ajax afgeslacht werd door de groen-witten. Alle wedstrijden ná Celtic zijn wel een goed voorbeeld.
Ik wilde juist een voorbeeld geven van (te) offensief gaan voetballen in de Europacup en de gevolgen daarvan.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 16, 2007 2:16 pm

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Ajax toen gewoon nog niet goed genoeg was

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 16, 2007 2:18 pm

Als je zo open speelt dat Petta zo'n beetje de enige goal in zijn carriere maakt...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr feb 16, 2007 2:38 pm

Ajax was niet goed genoeg om iets te betekenen in europa, maar wel beter dan dat stelletje trainspotters.

Gezien de uitwedstrijd tegen Celtic hadden we die ploeg hoogstwaarschijnlijk de voorronde uitgetrapt als Co in de thuiswedstrijd niet zo dom was geweest om maar 2 middenvelders op te stellen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 16, 2007 3:22 pm

Ik heb er eigenlijk niks op tegen dat AJAX realistich/niet naïef speelt maar woensdag vroeg ik me wel af waar AJAX nou eigenlijk nog voor staat, zeker het eerste half uur alleen maar hakken en zagen en kaarten pakken. Wat maakt AJAX nou nog bijzonder eigenlijk?

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 16, 2007 3:23 pm

Dat het Ajax is! :inlove2

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 16, 2007 3:27 pm

Ja dat wel en je bent er supporter van en blijft er supporter van maar AJAX is in de loop der jaren na mijn mening wel steeds meer een 12 in een dozijn club geworden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 16, 2007 6:16 pm

16/2/2007 - Stam: onze tijd komt nog wel

BRON: Telegraaf.nl

Op vrijdag blikten alle grote Nederlandse kranten nog eens terug op Werder Bremen - Ajax, het klasseverschil tussen beide ploegen en het debuut van Donald en Anita. Volgens de internationaal gelouterde aanvoerder Jaap Stam was het verschil groot, maar niet verontrustend. „We hebben het verschil gezien tussen de Nederlandse en Europese top”, zei Stam. „Dat is niet erg. Belangrijk is dat we in onszelf blijven geloven. Onze tijd komt nog wel.”

AN
Het stinkt aan alle kanten!

martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 16, 2007 6:20 pm

Hoe lang wil Stam nog doorgaan dan :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 6:21 pm

Hopelijk nog langer dan 2008.

elliquido

Bericht door elliquido » vr feb 16, 2007 6:30 pm

na 24 minuten rood, dan houdt het gewoon op in deze situatie, dan kun je wel doodanalyseren, maar 11-10, jammer.

Je kan dan met geluk en goed defensief spel het nog moeilijk maken, maar ja, defensief hadden we niemand,

dat perez niet startte vond ik onbegrijpelijk
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » vr feb 16, 2007 9:12 pm

Berusting bij Ajax

„We hebben het verschil gezien tussen de Nederlandse en Europese top”

BREMEN, vrijdag
BIJ MET NAME de oudere spelers van Ajax stond de berusting in de gezichten gegraveerd. Maar Mitchell Donald en Vurnon Anita konden een grote glimlach niet onderdrukken. De teleurstelling van de afgetekende nederlaag in Bremen werd verdrongen door de opwinding van hun debuut op het grote internationale toneel.

Ryan Babel, twee jaar geleden zelf in het diepe gegooid tegen Juventus, bereidde basisspeler Donald uitgebreid voor op de krachtproef. „Ryan weet hoe het is om er als jonge speler bij te komen”, vertelde de middenvelder. „Hij praat veel met me.

Vooraf schonk sowieso iedereen mij het vertrouwen. ’Je bent groot en sterk, je staat er niet voor niks’, werd er gezegd. Ik was niet nerveus, maar in het begin schrok ik wel even. Dit was compleet anders dan de wedstrijden met de A1. Ik had nog nooit in een vol stadion gespeeld. En dan sta je opeens tegenover grote voetballers als Klose en Diego. Die kende ik alleen van de televisie.”

Speelde Donald tenminste nog op zijn vertrouwde positie, Anita moest Olaf Lindenbergh vroegtijdig vervangen als linksback. „En daar had ik nog nooit gespeeld, zelfs niet in de jeugd. Maar dat maakt mij niets uit. In de bespreking was ook al aangegeven wat er van de verdedigers verwacht werd. Ik heb geprobeerd niet te veel om me heen te kijken, maar puur op het spel te letten. Dit was gewoon heel mooi om mee te maken”, aldus de pas 17-jarige Anita, die zich gelijk manifesteerde door een stel Duitsers over de zijlijn te schuiven. „Ik wilde laten zien dat ik er stond.”

De kans is groot dat Anita zondag tegen Excelsior als rechtsback zal opereren, aangezien Lindenbergh dan weer inzetbaar is en George Ogararu opnieuw een schorsing uitzit. De return tegen Werder staat daarna nog veel meer dan afgelopen woensdag in het teken van de jeugd. „Want dan valt Gabri weg”, aldus trainer Henk ten Cate. „Ik zal er dus opnieuw twee jeugdspelers bij moeten halen. Wie? We gaan de komende dagen eens om ons heen kijken.”

Ten Cate legde zich neer bij de suprematie van Werder Bremen. Hij had slechts twee echte verdedigers tot zijn beschikking, moest door alle wijzigingen in het elftal daarom wel met twee in plaats van drie aanvallers spelen en verloor Lindenbergh veel te snel met een rode kaart. „Hij is 32, geen 19”, zei Ten Cate veelzeggend. Voor de beide junioren maakte hij een positieve uitzondering. „Binnen hun mogelijkheden hebben ze het uitstekend gedaan.”

Aanvankelijk hield Ajax na de rode kaart nog stand. Ten Cate: „Je hoopt dat je in de tweede helft dan iets langer stand kan houden. Maar het had veel kracht gekost en dat eerste doelpunt viel te vroeg. Met al onze verdedigers zou het al moeilijk geweest zijn, laat staan met al die aanpassingen.”

De Portugese arbiter, die verzuimde twee Duitsers hun tweede gele kaart te geven, ging bij de tweede treffer af op zijn assistent. „Als zelfs televisiebeelden geen uitsluitsel geven, is het wel heel bijzonder dat deze man het met het blote oog wel zag”, meende Ten Cate. Anita stond met zijn voeten op de lijn toen hij de bal wegwerkte. „Zelfs de spelers van Werder dachten dat het geen doelpunt was.”

De Ajacieden beschouwden het niettemin als een druppel op de gloeiende plaat. Een ruime nederlaag was immers onafwendbaar. „We hebben het verschil gezien tussen de Nederlandse en Europese top”, zei aanvoerder Jaap Stam. „Dat is niet erg. Belangrijk is dat we in onszelf blijven geloven. Onze tijd komt nog wel.”
De T.

AJAX kaput, Computer Kaput X'C
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 16, 2007 9:53 pm

Ajax is niet kapot er waren gewoon te veel afwezigen woensdag dan had ik toch een heel ander Ajax gezien. :eusa_liar:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 16, 2007 10:57 pm

Europese top laat me nou toch niet lachen, hooguit subtop.

999

Bericht door 999 » vr feb 16, 2007 11:38 pm

En dan lees je, na effe weg te zijn geweest i.v.m. Pc kaput problemen, dat WB niet zo bijzonder was.Dan denk ik, als het AJAX al niet lukt om een niet bijzondere ploeg ook maar 5 minuten onder druk te zetten ...

Wat HtC betreft, die is weer voor het examen gezakt.
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » za feb 17, 2007 12:30 am

Je kan toch geen ploeg onder druk zetten met Donald, Lindenbergh en Maduro.

:X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » za feb 17, 2007 1:19 am

Excuses, Excuses excuses, lijkt HtC wel ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 17, 2007 3:01 am

brigade zuid schreef:
Europese top laat me nou toch niet lachen, hooguit subtop.
Hooguit subtop nog wel. :D En hoe vaak heb je Werder inmiddels zien spelen?
Voetske schreef:Excuses, Excuses excuses, lijkt HtC wel ...
Nee, je hebt gelijk. Dat het eergisteren zo slecht ging had werkelijk niets te maken met de beschikbare spelers...

Plaats reactie