Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 13, 2007 8:45 pm

Wel apart dat Laporta bij dit incident Eto'o steunt en niet Rijkaard.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 10:05 pm

Misschien verduidelijkt dit een en ander:
Eto'o: 'Ik krijg de klappen in andermans oorlog'

13/2/2007 21:21

Hoe boos is Samuel Eto'o echt? Dat is de grootste vraag in Barcelona. Naast die ene waarmee het allemaal begon: weigerde hij zondag te spelen in de slotfase van het competitieduel met Racing Santander?
De aanvaller is in ieder geval uit zijn humeur. Dinsdagmiddag sprak de spits tijdens een boekpresentatie in Vilafranca del Penedés flink verhit over de laatste paar dagen. Daarbij herhaalde hij vooral de volgende zinnen: 'Ik denk altijd, áltijd alleen maar aan de spelersgroep en heb geen enkel probleem. Deze oorlog gaat tussen twee personen. En ik krijg de klappen.'

De oorlog waar hij op doelde, is die tussen voorzitter Joan Laporta en voormalig vice-technisch directeur Sandro Rosell. De laatste is de kwade genius, blijkt uit de woorden van Eto'o. 'In Barcelona zijn er twee groepen: een van de voorzitter en een van een andere persoon. Toen die laatste mijn chef was, heeft hij me nooit gegroet. En nu staat hij in de coulissen en bekritiseert hij mij. Hij is een slecht persoon.'

En dan zijn er nog de opmerkingen die lijken gericht aan coach Frank Rijkaard en ploeggenoot Ronaldinho, ook al heeft hij geen van beiden bij naam genoemd. 'Een slecht persoon is ook degene die tijdens een persconferentie verschijnt en zegt dat Samuel Eto'o weigert te spelen. Wat hij had moeten zeggen is dat Samuel Eto'o altijd heeft getraind met zijn ploeggenoten, zelfs al was hij geblesseerd of ook al had hij klappen gehad', luidde de boodschap voor Rijkaard.

En Ronaldinho, die maandag had verklaard dat 'iedereen moet denken aan het teambelang', kreeg ook een verbale oorvijg. 'Als een ploeggenoot zegt dat ik moet denken aan de groep, ... Ik denk altijd aan de groep. Dat is het enige waaraan ik altijd denk.'

'Máár, ik geef alleen maar om wat er gebeurt in de kleedkamer. Wat zich daarbuiten afspeelt, is voor jullie', beet Eto'o de journalistenmeute toe. 'Ik zal goed herstellen en opnieuw heel veel doelpunten maken. En dat is het enige wat mijzelf en mijn ploeggenoten interesseert.'

Met zijn laatste opmerkingen lijkt Eto'o al aan te geven, dat zijn kritiek aan Ronaldinho en Rijkaard geen grote consequenties hoeft te hebben. De enige die het vooral moet ontgelden lijkt Rosell. Vandaar ook dat voorzitter Joan Laporta, die maandag met Eto'o had gesproken, vertrouwt op een goede afloop. 'Rijkaard is een maestro in het oplossen van dit soort problemen', bleef de preses ogenschijnlijk kalm.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 10:08 pm

En ook in Madrid blijft het onrustig:
Treurige Robinho: 'Ik ben nu niet gelukkig'

13/2/2007 17:04

Robinho had meer verwacht van het huidige seizoen, dan de negen basisplaatsen die Real Madrid-coach Fabio Capello tot nu toe voor hem in petto had.
'Ik weet dat Capello geen vertrouwen in mij heeft, want ik speel niet. Ik zal moeten zorgen dat hij van gedachten verandert', vertelde Robinho dinsdagmiddag tijdens een persconferentie van de Madrileense club.

De international kwam in totaal in 22 wedstrijden aan voetballen toe en scoorde één keer. 'Momenteel ben ik niet gelukkig, want ik speel niet. Dat is ook jullie opgevallen. Elke speler zou zich zo voelen. Maar ik zal hard blijven werken om daar verandering in te brengen. Dat is mijn plicht.'

Op de vraag of Robinho zinspeelt op een transfer, antwoordde hij ontwijkend. 'Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik onder Capello op de bank zit. Als dingen zo blijven, dan moet ik kijken wat het beste voor mij is. Maar ik heb nog voldoende vertrouwen in dat ik nog heel lang voor Real Madrid zal spelen. Ik heb ook geen enkel conflict met de coach, híj heeft geen vertrouwen in mijn spel. Hij moet doen wat het beste voor Real is.'

'Mijn situatie is niet te vergelijken met die van Ronaldo. Hij is de beste aanvaller in de wereld, maar hij was niet gelukig hier omdat de coach niet wilde dat hij bleef. Ik ben jonger, heb nog veel te leren en nog een hele toekomst voor me.'

VI

En speciaal voor de Dr.:

999

Bericht door 999 » wo feb 14, 2007 8:42 am

TIJDBOM ETO’O EXPLODEERT

BARCELONA, woensdag

Samuel Eto’o liet gisteren een tijdbom exploderen, die heel Barcelona op zijn grondvesten deed trillen. De spits uit Kameroen noemde trainer Frank Rijkaard „een slecht mens” en haalde ongenadig fel uit naar Ronaldinho.

Eto’o zorgde afgelopen zondag voor een uniek incident in het Spaanse voetbal. Vijf minuten vóór tijd van de wedstrijd tegen Racing Santander kreeg hij van assistent-trainer Eusebio Sacristán te horen dat hij mocht invallen. Maar de Kameroenees weigerde botweg en ging met een gezicht als een Afrikaanse oorwurm weer op de bank in de dug-out zitten.

Meteen na afloop liet hij weten dat Rijkaard hem na zijn kortstondige rentree vorige week tegen Osasuna een half uur speeltijd tegen Racing had beloofd. Eto’o toonde zich gepikeerd dat Messi eerder voor het laatste half uur mocht invallen en hij het met slechts vijf minuten moest doen.

Rijkaard hield het op de persconferentie meteen na afloop bij de opmerking dat „hij gehoord had van Eusebio dat Eto’o geweigerd had in te vallen”. Maandag bleef de kwestie smeulen, omdat Eto’o in zijn eentje het krachthonk opzocht en Rijkaard de veldtraining leidde. Maar gisteren explodeerde de man uit Kameroen volledig en gaf iedereen lik op stuk, Rijkaard niet uitgezonderd. „Degene die op een persconferentie meedeelt dat ik geweigerd heb om te spelen, is een slecht mens. Als hij ballen heeft zegt hij me zoiets recht in het gezicht.”

Eto’o ging na een publicitair niemendalletje bij een Catalaanse bank in Villafranca de Penedés volledig door het lint en sloeg als een wilde om zich heen. „Binnen Barcelona zijn er twee kampen, dat van de voorzitter en een andere groep. Die andere groep wil niet dat ik terugkom en weer ga scoren. Wat die mensen pijn doet, zijn mijn goals. Ik ben in een oorlog tussen twee personen terechtgekomen die niet de mijne is. Maar ik ben degene die de klappen krijgt.”

Eto’o noemde geen namen, maar doelde overduidelijk op ex-vice-voorzitter Sandro Rosell en diens beschermeling Ronaldinho. Zonder zijn ploeggenoot met name te noemen sloeg Eto’o helemaal op tilt richting de Braziliaanse vedette, die hem zondag verweet dat hij te veel aan zichzelf dacht. „Als er een speler roept dat hij in het belang van het team werkt, dan moet hij dat ook doen. Ik, Eto’o, heb altijd aan de groep en niet eerst aan het geld gedacht.

Ik ben altijd mijn verplichtingen ten opzichte van mijn collega’s nagekomen. Ik heb altijd getraind, al zat ik onder de blauwe plekken.” Een dubbele hint aan het adres van Ronaldinho, die eerder dit jaar verschillende keren op de training verstek liet gaan vanwege kleine pijntjes.

Vanuit Italië kwamen al meteen voor Barcelona-fans onheilspellende berichten dat de gieren daar op een vette prooi azen. Omdat volgens de Italiaanse media de breuk tussen Barcelona en Eto’o onherstelbaar is, zou Juventus 40 miljoen al voor de spits uit Kameroen willen betalen.
De T.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 14, 2007 11:04 am

Voor 40 miljoen verkopen die handel.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 14, 2007 11:54 am

Een verpeste sfeer zou wel eens de reden kunnen zijn (naast de blessures van Eto'o en Messi en een aantal keuzes van Rijkaard) dat het dit jaar relatief een stuk minder gaat. Vorig seizoen leek de sfeer nog uitstekend, dit jaar zijn er het hele jaar al incidentjes. Rijkaard zal het niet meer goed weten te maken met Eto'o. Die gaat vertrekken. :sad:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 12:10 pm

Zou dat dan toch het gemis van Ten Cate zijn? Dat die e.e.a. een beetje kon lijmen, de sterren kietelen zegmaar. Neeskens lijkt me daar minder geschikt voor....

En speciaal voor de Dr.:

jabu

Bericht door jabu » wo feb 14, 2007 12:10 pm

Ruilen met Chelsea voor Drogba.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 14, 2007 12:25 pm

Alaindebanaan schreef:Zou dat dan toch het gemis van Ten Cate zijn? Dat die e.e.a. een beetje kon lijmen, de sterren kietelen zegmaar. Neeskens lijkt me daar minder geschikt voor....
Ik weet het niet, Alain. Ik weet alleen dat de spelers Ten Cate erg waardeerden, dat de media openlijk heeft gespeculeerd of Rijkaard Ten Cate dit seizoen mist en dat er ook berichten in de media zijn verschenen dat Neeskens de spelersgroep stukken minder goed ligt.

999

Bericht door 999 » wo feb 14, 2007 12:32 pm

Thomas schreef:
Alaindebanaan schreef:Zou dat dan toch het gemis van Ten Cate zijn? Dat die e.e.a. een beetje kon lijmen, de sterren kietelen zegmaar. Neeskens lijkt me daar minder geschikt voor....
Ik weet het niet, Alain. Ik weet alleen dat de spelers Ten Cate erg waardeerden, dat de media openlijk heeft gespeculeerd of Rijkaard Ten Cate dit seizoen mist en dat er ook berichten in de media zijn verschenen dat Neeskens de spelersgroep stukken minder goed ligt.
Maar als iemand de weigering van Eto’o om in te vallen als een persoonlijke aanval zou opvatten is het ten Cate wel.Ik denk dat het Etó een beetje naar z'n bol is geslagen en dit de naweeën zijn van zijn landurig adsentie op het voetbalveld.Eto’o wil spelen, Barca wil hem voorzichtig ( terug ) brengen ... en geloof er niks van dat Rijkaard zich voor karretjes laat spannen ..
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » wo feb 14, 2007 1:16 pm

Knuffelende Eto'o en Dinho begraven strijdbijl

14/2/2007 12:33

De verbale strijd tussen Samuel Eto'o en Ronaldinho lijkt voorbij. Op de training woensdag omhelsden de twee vedetten van Barcelona elkaar als teken dat de strijdbijl is begraven.

Een drie dagen durende polemiek lijkt daarmee ten einde. Alle commotie begon zondag, toen Eto'o in het duel met Racing Santander weigerde in te vallen toen Frank Rijkaard hem vlak voor tijd de dug-out uitstuurde.

Met de werkweigering verloor Eto'o volgens Ronaldinho het teambelang uit het oog. De Kameroener vatte dat op als belediging en verweet de Braziliaan op zijn beurt in duidelijke taal zich oncollegiaal te hebben uitgelaten. De rel kreeg meer body omdat Eto'o ook repte van een tweedeling in de selectie van de Catalanen.

Eto'o legde later uit dat hij niet wilde spelen omdat hij te weinig tijd had om warm te draaien en zijn pas herstelde knie klaar te stomen.

vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 14, 2007 1:26 pm

Voetske schreef:Maar als iemand de weigering van Eto’o om in te vallen als een persoonlijke aanval zou opvatten is het ten Cate wel.Ik denk dat het Etó een beetje naar z'n bol is geslagen en dit de naweeën zijn van zijn landurig adsentie op het voetbalveld.Eto’o wil spelen, Barca wil hem voorzichtig ( terug ) brengen ... en geloof er niks van dat Rijkaard zich voor karretjes laat spannen ..
Als assistant-trainer zal Ten Cate minder snel uit z’n slof zijn geschoten dan als hoofdtrainer, lijkt mij. Rijkaard was de man die de harde beslissingen moest nemen en Ten Cate was volgens mij degene met de schouder waar de jongens figuurlijk op konden uithuilen.

Dat Eto'o hier waarschijnlijk zeker niet vrijuit gaat, ben ik met je eens.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo feb 14, 2007 2:00 pm

Ik vind Sammy Eto'o persoonlijk een van de mooiste karakters van het Spaanse voetbal. Een en al vuur en passie. Kijk naar zijn priemende ogen; daar zit geen greintje nuance in. Waanzinnig goede spits bovendien, ik vind hem stukken beter dan al zijn illustere Afrikaanse voorgangers als Weah en Milla.
Eto'o heeft wat jullie noemen het hart op de tong(wij zeggen in Spanje, dat hij zijn hart in de hand draagt). Hij is een en al trashtalk. Eto'o leeft in een wereld van scheldwoorden. Zowel wanneer hij complimenteus is als wanneer hij van zich af bijt. Forse scheldwoorden voor het tuig dat hem uitjoelt en bijtende werwensingen naar madrid waar ze niet in hem geloofden(Eto'o speelde in Real B als rechtsbuiten, en hij was een van de slechtstse rechtsbuitens die ik ooit gezien heb).

Sammy Eto'o en zijn cabrones. Iedereen die met Eto'o te maken heeft is voor hem een cabrón(letterlijk een bok maar tegenwoordig algemeen opgevat als 'klootzak'). Frank Rijkaard die een haat-liefde verhouding met hem heeft is een cabrón negro(zwarte klootzak). Voorzitter Laporta die idolaat van Eto'o is, is een cabrón poderoso (een machtige klootzak) en Ronaldinho is een cabrón genial (een geniale klootzak).

Mooie vent die Eto'o. Zo subtiel als een dokwerker maar een goed hart en een geweldige spits. Dat weet Rijkaard ook en dus zal het ook best loslopen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 2:21 pm

Een aparte inderdaad, maar dat zijn ze in Barcelona toch gewend? Stoichkov was ook geen schatje. :D
Zolang hij maar presteert.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 14, 2007 5:51 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik vind Sammy Eto'o persoonlijk een van de mooiste karakters van het Spaanse voetbal. Een en al vuur en passie. Kijk naar zijn priemende ogen; daar zit geen greintje nuance in. Waanzinnig goede spits bovendien, ik vind hem stukken beter dan al zijn illustere Afrikaanse voorgangers als Weah en Milla.
Eto'o heeft wat jullie noemen het hart op de tong(wij zeggen in Spanje, dat hij zijn hart in de hand draagt). Hij is een en al trashtalk. Eto'o leeft in een wereld van scheldwoorden. Zowel wanneer hij complimenteus is als wanneer hij van zich af bijt. Forse scheldwoorden voor het tuig dat hem uitjoelt en bijtende werwensingen naar madrid waar ze niet in hem geloofden(Eto'o speelde in Real B als rechtsbuiten, en hij was een van de slechtstse rechtsbuitens die ik ooit gezien heb).

Sammy Eto'o en zijn cabrones. Iedereen die met Eto'o te maken heeft is voor hem een cabrón(letterlijk een bok maar tegenwoordig algemeen opgevat als 'klootzak'). Frank Rijkaard die een haat-liefde verhouding met hem heeft is een cabrón negro(zwarte klootzak). Voorzitter Laporta die idolaat van Eto'o is, is een cabrón poderoso (een machtige klootzak) en Ronaldinho is een cabrón genial (een geniale klootzak).

Mooie vent die Eto'o. Zo subtiel als een dokwerker maar een goed hart en een geweldige spits. Dat weet Rijkaard ook en dus zal het ook best loslopen.
Zeker weten. Eto'o is een mooi figuur en een hele emotioneel explosieve vent. Ik heb persoonlijk ook op de figuurlijke banken gestaan toen hij de racistische Getafe-supporters suste met een doelpunt.

En die kleding die hij altijd aan heeft op de tribune. Pimpin ain't easy. :D

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 10:28 pm

Bij Barça is Ronaldinho Eto'o's beste vriend

14/2/2007 21:37

Frank Rijkaard, Txiki Begiristain en Carles Puyol draafden woensdagmiddag allen op om duidelijk te maken dat er bij Barcelona helemaal geen problemen zijn met Samuel Eto'o.
'We hebben met zijn allen gesproken en we hebben de zaak afgesloten', was coach Rijkaard kortaf. 'De ploeg is oké en wil doorgaan met werken. Wat er is gebeurd zal geen invloed hebben op mijn relatie met Eto'o.' De coach is ook niet van plan zijn aanvaller te bestraffen voor diens gedrag, hij vertrouwt op het corrigerend vermogen van de spelersgroep.

Technisch directeur Begiristain weet alle heisa, die was ontstaan na de mislukte wissel van Eto'o, aan een communicatiestoornis. En die is verholpen, aldus Txiki, net als de onenigheid tussen Ronaldinho en de Kameroense spits. 'De spelersgroep is één, en Ronaldinho is in de selectie de beste vriend van Eto'o.'

Aanvoerder Carles Puyol was minder beknopt in zijn uitleg. 'Ik heb Samuel Eto'o gevraagd waarom hij niet wilde meespelen. Hij komt terug van een blessure en heeft tijd nodig om warm te lopen. Hij voelde zich niet zeker en besloot niet in te vallen. Hij heeft er altijd van gehouden voor Barcelona te spelen.'

'Ronaldinho's commentaar was verkeerd begrepen', vervolgende Puyol. 'Toen ze elkaar vandaag ontmoeten, was dat al snel duidelijk dat Ronie geen comentaar wilde geven. En Eto'o heeft geen enkel probleem met Rijkaard.'

'Rijkaard heeft de controle over de groep', verzekerde Puyol alle journalisten. 'De mensen die denken dat er een bom onder de selectie ligt, hebben geen gelijk. Buiten de selectie mag er onrust zijn, maar niet erbinnen. Eto'o heeft een prima relatie met de spelersgroep en de sfeer is goed, zoals in de laatste jaren.'

VI
:hypocrite:

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 8:18 pm

Eerbetoon Valencia aan 'legende' Cañizares

15/2/2007 18:52

Valencia heeft de officiële ondertekening van het nieuwe tweejarige contract met Santiago Cañizares niet ongemerkt voorbij laten gaan. De 37-jarige doelman werd uitgebreid geëerd voor zijn verdiensten voor de club.
In een van de loges van het Mestalla-stadion kwamen bestuursleden, (oud-)ploeggenoten en familie bijeen om Cañizares in het zonnetje te zetten. Bij die gelegenheid werd een video vertoond met beelden van de doelman in het shirt van Valencia. 'Ik hoop dat ik de komende twee jaar nog meer van dergelijke mooie momenten mag meemaken zoals in het filmpje te zien waren', sprak de sluitpost.

Voorzitter Juan Sores toonde zeer content met het aanblijven van de doelman wiens contract komende zomer zou aflopen. 'Als er op dit moment bij Valencia iemand als een levende legende kan worden aangemerkt, dan is dat zonder twijfel Cañizares. Hij is de afgelopen jaren meegegroeid met Valencia, hij heeft titels met ons gevierd en meegehuild tijdens de moeilijke momenten.'

Cañizares werd in de zomer van 1998 door Valencia overgenomen van Real Madrid. De doelman werd twee keer landskampioen met Valencia en legde in 2004 beslag op de UEFA Cup. In 2000 en 2001 was hij met de club verliezend finalist in de Champions League. Cañizares kwam 46 keer uit voor het nationale elftal van Spanje en liet zich met de jeugdploeg in 1992 kronen tot Olympisch kampioen.

VI

En speciaal voor de Dr.:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 16, 2007 12:55 pm

Volgens de AS vertrekt Rijkaard aan het einde van het seizoen bij Barcelona.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr feb 16, 2007 1:03 pm

Jammer dat Ten Cate nog een contract heeft tot 2008 :hypocrite:
Pompiedom

martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 16, 2007 1:22 pm

joey schreef:Volgens de AS vertrekt Rijkaard aan het einde van het seizoen bij Barcelona.
En zou R.Koeman zijn opvolger worden?

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr feb 16, 2007 2:11 pm

Jep, of Van Basten. Hopen dat Koeman nog even bij PSVau blijft :eusa_pray:
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 3:16 pm

Van VI.nl:
'Als zij in een crisis zitten, dan zitten wij in absolute duisternis'

Iker Casillas vindt dat er bij Real Madrid heel wat meer aan de hand is dan bij Barcelona (Marca)
:D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 16, 2007 3:39 pm

Wat is er aan de hand met Rijkaard dan? Ik las dat ie weg wou wegens ernstige prive problemen..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 16, 2007 3:52 pm

Danny Blind kan Rijkaard zo opvolgen. Die heeft een clausule in zijn contract. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 4:03 pm

brigade zuid schreef:Wat is er aan de hand met Rijkaard dan? Ik las dat ie weg wou wegens ernstige prive problemen..
Ach, het gaat allemaal niet zo denderend meer bij Barcelona. Deels vanwege blessures, deels vanwege het overdreven roulatiesysteem en de soms merkwaardige keuzes van Rijkaard. Wellicht dat Rijkaard gewoon het gevoel heeft dat er niet zoveel eer meer te behalen valt. Ik kan hem geen ongelijk geven. Lekker afsluiten met het derde kampioenschap in vier jaar en dan uitkijken naar een nieuwe uitdaging. :xyxthumbs:

Plaats reactie