Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

MvBH

Bericht door MvBH » za feb 10, 2007 2:59 pm

Kaboem! schreef:Mwah...als persoon niet zo. Waren beide wel goede refs!

Maar moet nu gaan. Nice meeting you! :xyxthumbs:
Bob oke, maar Sander????

Kaboem

Bericht door Kaboem » za feb 10, 2007 3:00 pm

Sander ook wel, hoor. Was wel een persoonlijkheid. Nee, dan van Eck! :D
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 3:12 pm

MvBH is dus niet uw broer, Kaboem!?

Kaboem

Bericht door Kaboem » za feb 10, 2007 7:07 pm

Dat dacht je?
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » zo feb 11, 2007 1:08 am

Kaboem! schreef:Sander ook wel, hoor. Was wel een persoonlijkheid. Nee, dan van Eck! :D
Als ik jou zo begrijp waren alle huidige commissarissen geen goede scheidsen. Neem aan dat je voor Piet Leegwater (inmiddels als commissaris gestopt) een uitzondering gemaakt.

Net terug van een avondje Amsterdam, wat een zouteloze pot die met redelijk gemak gewonnen werd door ZZ. Voor de wedstrijd in Delft nog even staan praten met Ferry Steenmetz die daar met Astronauts 2 moest spelen. Zijn uitspraak "op dit moment kan iedereen van iedereen winnen" werd waarschijnlijk tot zijn eigen teleurstelling bewaarheid.

Zou me touwens niets verbazen als Amsterdam zeer binnenkort de twijfelachtige primeur krijgt dat er een wedstrijd gestaakt gaat worden. Heb me zitten verbazen over de nieuwe 'supporters' die ze daar binnengehaald hebben. De heren van Mokum Fire zoals ze zichzelf noemen zorgen voor een (laat ik het voorzichtig zeggen) voetbalachtige sfeer. Spreekkoren waarbij de scheidsen regelmatig luidkeels en in gezangvorm voor een dierlijk geslachtdeel uitgemaakt worden waren niet van de lucht en zelfs het afsteken van een Rode Ster Belgrado-achtige fakkel in de laatste 4 minuten van het 4e kwart werd niet geschuwd. Sprak na de wedstrijd de refs van de avond nog even en die hebben overwogen de wedstrijd te staken; door de rookontwikkeling was het zicht op het veld redelijk mistig en was ademen lastig. Mijns inziens een zeer onwenselijke ontwikkeling die door de clubleiding (die overigens bij het incident in geen velden of wegen te bekennen waren) heel erg snel de grond in gedrukt moet worden.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 12, 2007 11:48 am

Piet vind ik een geschikte kerel, alleen jammer dat hij zijn zoon niet in bedwang heeft kunnen houden. Rene was ooit een veelbelovende scheids. Die kegel heeft hem alleen geen goed gedaan. Men nam hem op een gegeven moment toch wat minder serieus!

De uitbreiding van de supportersschare met de aanwas vanuit Ajax is inderdaad niet bepaald positief te noemen. Dat gaat een keer goed mis. Frese en consorten heeft hier totaal geen grip op en gaat er geen grip op krijgen ook. Men is als de dood in Amsterdam voor die jongens. Ze tegen je in het harnas jagen lijkt mij ook geen goed idee. Moeilijke kwestie!

Even over Ferry: ik mag hem wel, vond het vroeger altijd een geschikte peer. Alleen de manier waarop hij met zijn ploeg omgaat is kan mij maar matig bekoren. Er zit, met name door zijn manier van trainen en coachen, totaal geen plezier in die ploeg. Die jongens zijn alleen maar bang om fouten te maken. Lijkt mij dus geen geschikte coach voor zo'n team. Ik ken in ieder geval betere. :hypocrite:
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » ma feb 12, 2007 11:54 am

MvBH schreef:Voor de wedstrijd in Delft nog even staan praten met Ferry Steenmetz die daar met Astronauts 2 moest spelen. Zijn uitspraak "op dit moment kan iedereen van iedereen winnen" werd waarschijnlijk tot zijn eigen teleurstelling bewaarheid.
Met uitzondering van Den Bosch dan. Zij steken momenteel met kop en schouders boven de reste van de competitie uit.
Jabu schreef:Arme, arme Duke. :aai:
En het houdt maar niet op. Als je eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen..........:Timberwolves 109 - Celtics 107. Ricky Davis doet zijn oude team de das om en scoort een game-winning jumper met 0.2 seconden op de klok.

De enorm getalenteerde maar nog veel stupidere Gurovic laat zich weer eens van zijn slechte kant zien. Hij werd het veld uitgestuurd in de halve finale van de Servische beker tegen HMP wegens het spugen naar een scheidsrechter.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 12, 2007 12:41 pm

Jabu schreef:
MvBH schreef:Voor de wedstrijd in Delft nog even staan praten met Ferry Steenmetz die daar met Astronauts 2 moest spelen. Zijn uitspraak "op dit moment kan iedereen van iedereen winnen" werd waarschijnlijk tot zijn eigen teleurstelling bewaarheid.
Met uitzondering van Den Bosch dan. Zij steken momenteel met kop en schouders boven de reste van de competitie uit.
Ferry laat Den Bosch al buiten beschouwing. Zijn duidelijk te sterk voor de rest van de competitie. Alleen in de play-offs begint iedereen op nul en dan kan een verassing meteen fataal zijn, zeker in de eerste ronde (best-of-three).
Amsterdam gaat het dit jaar niet redden. Ik dacht nog even, na het aantrekken van (probleem)gevallen Jamaal Brown en Tamien Trent, dat de Astronauts de weg omhoog weer hadden gevonden (leuk: de Astronauts en de weg omhoog :bis: ), maar dat valt toch zwaar tegen.

Is Spinks eigenlijk wel een goede coach?
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » ma feb 12, 2007 3:08 pm

Heb niet het hele gesprek met Ferry weergegeven maar hij liet inderdaad doorschemeren dat Eiffel buiten zijn opmerking viel.

Piet is inderdaad een geschikte kerel en daarnaast ook nog eens een van de markantste personen die ik binnen het basketballwereldje ken. Wat betreft Rene. Tsja, heb altijd medelijden met hem als ik 'm zie al realiseer ik me ook terdege dat hoe hij nu is een consequentie is van zijn eigen keuzes. Heb in die zin eigenlijk nog meer medelijden met Piet omdat die elke keer met zoonlief op sleeptouw loopt.

Spinks een goede coach. Ach hij krijgt zijn team steeds beter draaiende, dat spreekt voor hem. Denk alleen dat hij er om de verkeerde redenen zit. Nadat hij gebleseerd raakte had hij nog een doorlopend contract (naar verluid een vet contract) en toen hebben ze hem maar coach gemaakt. In die zin is Steenmetz ook zo belangrijk. Hij heeft de papieren op basis van welke Spinks dispensatie verkregen heeft.

Neem trouwens aan dat je met Steenmetz' team Astronauts 2 bedoeld? Heb zaterdag Punch-Astronauts 2 zitten kijken (een vriendinnetje van me floot die wedstrijd) en hij was zeer mild voor zijn jongens moet ik zeggen.

Frank

Bericht door Frank » di feb 13, 2007 2:30 pm

Jovo Glavenic weg bij Amsterdam

pic AMSTERDAM - Amsterdam Astronauts heeft met onmiddellijke ingang het contract met Jovo Glavinic ontbonden. De Servische guard, die bij aanvang van dit seizoen overkwam van het Hongaarse Szombathely, haalde zich zaterdag de woede van coach Joe Spinks op de hals door -na balverlies - niet achter Donald Wilson van ZZ Leiden aan te gaan, die vervolgens simpel kon scoren. Spinks haalde Glavinic naar de bank en liet hem daar niet meer vanaf komen. Glavinic speelde 24 competitiewedstrijden voor de Astronauts met 12.6 ppg en een driepuntspercentage van ruim 35. Hij is na de Kroaat Ivan Derman en de Rus Ivan Cheriaev de derde Oost-Europeaan, die in Amsterdam vroegtijdig het veld moet ruimen.

Is wel een heel rigoreuze manier van doen, voor het niet meeverdedigen. Ik kan me niet voorstellen dat Wiel dit ook zo doet bij Leon Rodgers ;)

Bron: debasketballsitevannederland.nl
Laatst gewijzigd door Frank op di feb 13, 2007 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 5:17 pm

Zal wel nog iets gebeurd zijn, na de wedstrijd ofzo....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 13, 2007 5:48 pm

Tuurlijk is daar meer aan de hand anders was Tamien 'I give you the finger, coach' Trent ook wel naar huis gestuurd. Maar wat er ook gebeurd is, de één z'n dood is de ander z'n brood! :cheer:
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » di feb 13, 2007 9:52 pm

Frank schreef:
EiffelTowers bewijst eenzame klasse

NIJMEGEN - EiffelTowers heeft - wellicht ten overvloede - aangetoond dat er dit seizoen geen enkele ploeg echt in de buurt komt van de landskampioen en huidige koploper. In de Horstacker stribbelde Matrixx Magixx wel tegen, stond zelfs voor bij rust (42-41), maar moest toch zijn meerdere erkennen in de ploeg van Randy Wiel, die uiteindelijk met 74-87 won.
www.debasketballsitevannederland.nl

Maar weer eens een double-double van Leon Rodgers met 27 punten en 14 rebounds...
Er is blijkbaar enige onduidelijkheid omtrent de hoeveelheid gescoorde punten in deze wedstrijd, met name of de laatste score van Leon Rodgers nu wel of niet geteld is. Blijkbaar denkt Eiffeltowers van niet (geven 24 punten aan Rodgers en 74 - 84 als eindstand), maar MM (en Jan vd Nat) dachten van wel (dus 27 punten voor Rodgers en 74 - 87) ....

Niet dat het (behalve voor de stats) wat uitmaakt, maar goed... ;)

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo feb 14, 2007 8:38 am

En dat is 4 op rij. Klote Lakers, nu weer thuis onderuit tegen de Knicks. Wanneer begint het honkballen weer? :sad:

MvBH

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 12:49 pm

Kaboem! schreef:Tuurlijk is daar meer aan de hand anders was Tamien 'I give you the finger, coach' Trent ook wel naar huis gestuurd. Maar wat er ook gebeurd is, de één z'n dood is de ander z'n brood! :cheer:
Ja coach Spinks heeft zichzelf wel wat op zijn hals gehaald. Glavinic weg, mot met Trent en met Jamaal Brown loopt het nu ook weer niet erg lekker. Ook deze werd afgelopen zaterdag gewisseld en liep met een hoop poeha langs coach Spinks. Deze wilde nog een woord met hem wisselen maar daar in had Brown geen zin. Ook een tweede poging van Spinks Brown aan te spreken mocht niet baten.

Gisteren weer een avondje ULEB (had aan het eind van de avond vierkante ogen :D ) Dat Eiffel in de zwaarste ULEB poule zat is gisteren weer eens bevestigd. Van de 4 teams die door gingen na de groepsfase zijn er in de kwartfinale nog 3 over ( Real Madrid, Unics Kazan en Rode Ster Belgrado.)

MvBH

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 12:52 pm

Frank schreef:
Frank schreef:
EiffelTowers bewijst eenzame klasse

NIJMEGEN - EiffelTowers heeft - wellicht ten overvloede - aangetoond dat er dit seizoen geen enkele ploeg echt in de buurt komt van de landskampioen en huidige koploper. In de Horstacker stribbelde Matrixx Magixx wel tegen, stond zelfs voor bij rust (42-41), maar moest toch zijn meerdere erkennen in de ploeg van Randy Wiel, die uiteindelijk met 74-87 won.
www.debasketballsitevannederland.nl

Maar weer eens een double-double van Leon Rodgers met 27 punten en 14 rebounds...
Er is blijkbaar enige onduidelijkheid omtrent de hoeveelheid gescoorde punten in deze wedstrijd, met name of de laatste score van Leon Rodgers nu wel of niet geteld is. Blijkbaar denkt Eiffeltowers van niet (geven 24 punten aan Rodgers en 74 - 84 als eindstand), maar MM (en Jan vd Nat) dachten van wel (dus 27 punten voor Rodgers en 74 - 87) ....

Niet dat het (behalve voor de stats) wat uitmaakt, maar goed... ;)
Laatste schot van Rodgers was ruim binnen de tijd weg van zijn hand en raakte doel op het moment dat de zoemer ging dus hij zou gewoon geteld moeten worden. Als ik me de situatie goed herinner heb ik een van de refs ook met twee handen met drie vingers opgestoken in de lucht zien staan dus lijkt het me dat de Bossche scouts al feest stonden te vieren op het moment dat Rodgers nog scoorde.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 12:57 pm

Inderdaad.74-87. Maar het is duidelijk dat jullie (ik plaats Frank even op dezelfde zetel) achter de tafel op de juiste plek zitten. :D
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 1:02 pm

Kaboem! schreef:Inderdaad.74-87. Maar het is duidelijk dat jullie (ik plaats Frank even op dezelfde zetel) achter de tafel op de juiste plek zitten. :D
Thanx :D al moet ik er niet aan denken om samen met mijn broertje achterv de tafel te zitten :hypocrite:

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 1:04 pm

Morgen Capitals, hè?! Zit je verkleed achter de tafel? ;)
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 1:33 pm

Kaboem! schreef:Morgen Capitals, hè?! Zit je verkleed achter de tafel? ;)
Volgens sommigen heb ik altijd al een masker op :D

Zag dat ik weer eens achter de tafel zitten met Rob de Bakker :pukey: :pukey: Verheug me er nu al op. Een voordeel, zag dat Sport1 de wedstrijd uitzend. Hoop dat de regieassistente van Sport1 er is. Vestigt hij zijn aandacht tenminste meer op haar dan op ons......

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 1:44 pm

Ik zal eens zien welk masker jij draagt. :D

RdeB ken ik geloof ik niet. Die regieassistente natuurlijk wel. :hypocrite:
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 1:51 pm

Houden zo! Aan RdB mis je niets, aan de regieassistente? Mwah, eerlijk gezegd ook niet zo veel :hypocrite:

Ga je kijken morgen, let wel op dat de wedstrijd ivm uitzending op Sport1 al om 19.00 uur begint.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 1:52 pm

Ja, dat wist ik. Toch bedankt! :xyxthumbs:
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » wo feb 14, 2007 2:17 pm

MvBH schreef:Thanx :D al moet ik er niet aan denken om samen met mijn broertje achterv de tafel te zitten :hypocrite:
Nouja.... X'C

Dan hoeven we ook niet meer naar een restaurantje te gaan, geloof ik.... ;)

MvBH

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 2:32 pm

Frank schreef:
MvBH schreef:Thanx :D al moet ik er niet aan denken om samen met mijn broertje achterv de tafel te zitten :hypocrite:
Nouja.... X'C

Dan hoeven we ook niet meer naar een restaurantje te gaan, geloof ik.... ;)
He Broer, don't push your luck. Moet zeggen dat je er meestal goed het oog in hebt maar om je nu meteen achter de jurytafel te zetten..... Mocht je overigens intresse hebben in een 'carriere' als tafelofficial, er wordt in Rotterdam voor de allstargame een tafelcursus gehouden :D

Overigens begrijp ik die laatste opmerking niet maar mocht dit een verkapte uitnodiging zijn om mee te gaan eten.... I accept.

Plaats reactie