Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 08, 2007 7:01 pm

Wat is er Thomas? Je mag toch veronderstellen dat een stadion veilig is wanneer er wekelijks CL gespeeld wordt? Ze overdrijven nu flink vind ik. Enige waar ik dan wel van op kijk is dat het stadion van Cagliari is goedgekeurd. Daar kijk je namelijk ook niet al te fris op.

We zullen het allemaal wel weer zien. In Italië kan alles ook zo maar weer met een sisser aflopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 7:25 pm

Ik bedoelde het niet lullig hoor. Het ging me er meer om of jij wist waarom San Siro is afgekeurd.

peter

Bericht door peter » do feb 08, 2007 7:45 pm

Nee ik vind dat raar, al zijn de kleedkamers van San Siro wel jaren '30 stijl. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 8:05 pm

CL: Milan wijkt uit naar buitenland
Geschreven door Franklin Stoker op donderdag, 8 februari om 17:31

AC Milan heeft de duidelijke intentie om de Champions League-thuiswedstrijd tegen Celtic in het buitenland af te werken. De Serie A-club is geenszins van plan om het achtste finale-duel in een leeg stadion te spelen, dit vanwege het onveilige predikaat van San Siro.

Het Stade de Genève (30.000 zitplaatsen) in Zwitserland en het Engelse St. James’ Park (53.000 stoelen) worden als opties gezien. Met name de keuze voor het Verenigd Koninkrijk lijkt financieel een slimme zet te kunnen zijn. Wel is het aannemelijk dat de Italianen dan twee ‘uitwedstrijden’ spelen, gezien de ligging van Newcastle ten opzichte van Glasgow.

Milan zal in een publiekloos stadion dermate weinig inkomsten derven dat men gekozen heeft voor een andere locatie. De UEFA gaf zijn goedkeuring al voor het plan van de nummer negen uit de competitie. Op zeven maart staat de return van de tweestrijd met de Schotten gepland.
voetbalzone.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 08, 2007 9:00 pm

Italiaanse spelers: 'Of alles open of alles dicht'

8/2/2007 15:58

Gennaro Gattuso (foto) en Christian Lucarelli waarschuwden tegen competitievervalsing, nadat was bekendgemaakt dat er dertien clubs in de Serie A zijn die hun thuisduels moeten spelen in een stadion dat gesloten blijft voor publiek.
'We respecteren de beslissingen van de regering', begon Lucarelli zijn uitleg. 'Maar de competitie loopt het risico te worden vervalst als er in stadions onder verschillende omstandigheden wordt gespeeld. Of we zetten alle poorten open, of we sluiten alle stadions', stelde de aanvaller en aanvoerder van Livorno voor.

AC Milans aanvoerder Gattuso kan zich vinden in de woorden van Lucarelli. 'Het is juist de wet te respecteren, maar het is ook juist om respect te hebben voor de supporters. We kunnen niet tot het einde van het seizoen zonder supporters spelen. De tifosi zijn belangrijk, we hebben hen nodig. Uiteindelijk zijn zij degenen die de lonen betalen. En als er clubs zijn die wel toeschouwers mogen toelaten, is dat dan geen vorm van competitievervalsing?'

Van de twintig clubs die uitkomen in de Serie A, kregen er donderdag dertien te horen dat het stadion waarin zij spelen niet aan de veiligheidseisen voldoet. Hierdoor zal komend weekeinde onder meer de wedstrijd tussen Milan en Livorno in een laag San Siro worden gespeeld.

VI
Alle Italiaanse clubs stemmen morrend in

8/2/2007 20:23

Met tegenzin hebben de Italiaanse clubs zich neergelegd bij de stringente voorwaarden voor de hervatting van de competities.
'We demonstreren een grote mate van volwassenheid met het besluit weer te gaan spelen', zei Adriano Galliani, vice-president van AC Milan. 'Als een wet wordt aangenomen, moeten we die respecteren. Ons stadion was conform de regels. Alleen de wet is aangepast voordat onze renovatie kon worden afgemaakt.'

Galliani bevestigde dat Newcastle en Geneve mogelijke uitwijkmogelijkheden zijn voor AC Milan in het geval ook de Champions League-wedstrijd tegen Celtic zonder publiek moet worden afgewerkt.

Mede uit financiële overwegingen hebben de clubs bezwaren tegen de maatregelen van het Italiaanse kabinet. Alleen als stadions voldoen aan de veiligheidseisen zijn toeschouwers welkom. Omdat veel onderkomens echter niet veilig genoeg zijn, lopen de clubs inkomsten mis.

Zelfs het compromis-verzoek alleen seizoenskaarthouders toe te laten haalde het niet bij een overleg van alle clubs. 'Het was een zware dag', zei bondsvertegenwoordiger Luca Pancalli. 'Maar we hebben besloten te spelen om te laten zien hoe serieus we over deze zaken denken. Ik ben trots dat we dit hebben bereikt. '

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 08, 2007 9:03 pm

Peter schreef: We zullen het allemaal wel weer zien. In Italië kan alles ook zo maar weer met een sisser aflopen.
Precies, die draaien wel weer bij, het blijft Italië he.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 10:45 pm

17-Jarige bekent moord op agent
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 8 februari om 21:07

De 17-jarige jongen die sinds dinsdag vastzit op verdenking van de moord op politieagent Filippo Raciti heeft donderdagavond een gedeeltelijke bekentenis afgelegd. Dit meldde het Italiaanse persbureau ANSA vanavond.

De jonge hooligan heeft na urenlange verhoren toegegeven dat hij deelnam aan de rellen rond de wedstrijd Catania-Palermo en dat hij de agent met een ijzeren staaf heeft geslagen. De hooligan was op basis van videobeelden geïdentificeerd als degene die Raciti de fatale klap heeft toegebracht.

De moord op Raciti heeft in Italië voor grote onrust gezorgd. De regering in Rome pakt het voetbalgeweld hard aan: slechts in zes van de tweeëndertig stadions mag publiek komen kijken.

voetbalzone.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 11, 2007 11:49 pm

Toch supporters bij AC Milan-Livorno

11/2/2007 13:11

AC Milan zal toch niet voor lege tribunes aantreden tegen Livorno. Door snel maatregelen te treffen, mogen seizoenkaarthouders het duel bijwonen in San Siro.
Het Milanese stadion was een van de dertien thuishavens die door de autoriteiten niet in orde werden bevonden en tot nader order niet toegankelijk zouden zijn voor publiek. De Italiaanse politiek stelde strengere eisen aan de stadions na de dood van een agent tijdens supportersrellen tijdens en na afloop van Catania-Palermo.

AC Milan nam de aanbevelingen echter ter harte en slaagde erin om 28 detectiepoorten te installeren. Daardoor mogen de 37.297 seizoenkaarthouders zondag tegen Livorno alsnog de tribunes van San Siro bevolken. De komende twee weken moet het Milanese stadion, dat ook als thuishaven dient voor Internazionale, zodanig zijn aangepast dat het aan álle reglementen voldoet.

VI

En ze hebben gewonnen:

Tevreden Ronaldo: 'Goals komen vanzelf'

11/2/2007 22:29

Het debuut van Ronaldo bij AC Milan leverde de spits lovende woorden op van zijn nieuwe coach Carlo Ancelotti. Zelf was de spits ook tevreden. 'Ik ben blij met deze start, de doelpunten komen vanzelf', aldus de Braziliaan.
Tijdens het duel met Livorno betrad Ronaldo een half uur voor tijd de piste van San Siro als vervanger van zijn landgenoot Ricardo Oliveira. Milan won met 2-1 en coach Ancelotti was zeer te spreken over het optreden van zijn aankoop.

'Hij creëerde drie kansen, maakte de bal een paar keer goed vrij en was gevaarlijk van afstand', somde Ancelotti Ronaldo's wapenfeiten op. 'Fysiek moet hij zich nog verbeteren, maar ik denk dat hij nog erg belangrijk voor ons gaat worden.'

'Ronaldo is een ongelooflijk talent. Op dit moment laat hij dat slechts bij vlagen zien, maar qua aanleg is hij nog steeds de speler die hij ooit is geweest. Hij is snel, sterk, reageert snel en heeft een uitstekende techniek.'

VI

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 12, 2007 4:07 pm

En ook Jankulovski verlengt. Toch niet zo'n bijzondere speler, of wel? Watchers???
AC Milan legt weer een speler vast tot 2011

12/2/2007 14:32

Opnieuw heeft AC Milan een speler voor de lange termijn aan zich weten te binden. Na Gennaro Gattuso, Clarence Seedorf, Kaká, Alberto Gilardino en Andrea Pirlo verlengde ook Marek Jankulovski zijn verblijf bij de Rossoneri tot de zomer van 2011.
De 29-jarige Tsjechische linksback is een vaste waarde bij Milan sinds hij anderhalf jaar geleden de overstap maakte van Udinese. Afgelopen weekend maakte hij het winnende doelpunt in de thuiswedstrijd tegen Livorno.

VI

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 6:05 pm

Ik zag gisteren wat flitsen van Ronaldo en dat zag er niet onaardig uit. Hij lijkt het plezier in ieder geval weer terug te hebben gevonden in de Serie A. Ik blijf erbij dat hij het gaat maken bij Milan.

peter

Bericht door peter » di feb 13, 2007 11:20 am

Jankulovski is een nuttige speler, hoor. Vindt maar eens een hele goede linksback in Europa.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 5:16 pm

En heeft hij Kaladze er dan ook definitief uitgevoetbald?

En speciaal voor de Dr.:

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 13, 2007 5:46 pm

Peter schreef:Jankulovski is een nuttige speler, hoor. Vindt maar eens een hele goede linksback in Europa.
Inderdaad. Kan ook op meerdere posities uit de voeten.
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di feb 13, 2007 5:53 pm

Ik vind hem als linkermiddenvelder zelfs nog beter. Hij heeft een heel goed schot/goede voorzet bovendien.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 17, 2007 4:48 pm

Thomas schreef:Ik zag gisteren wat flitsen van Ronaldo en dat zag er niet onaardig uit. Hij lijkt het plezier in ieder geval weer terug te hebben gevonden in de Serie A. Ik blijf erbij dat hij het gaat maken bij Milan.
de eerste 2 liggen er al in!

Heeft Milan vlak voor tijd op 2-3 voorsprong gezet. De 0-1 had hij ook al gemaakt!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 18, 2007 2:14 pm

:xyxthumbs:

Hij bereidde trouwens ook de 1-2 van Oliveira voor en miste nog een dot van een kans. Hij was lekker actief. Het spel van de nieuwe, mindere Ronaldo en de Spaanse combinatie lagen elkaar niet (om nog maar te zwijgen over de ongelukkige combinatie Real Madrid-Ronaldo) maar Ronaldo gaat bewijzen dat hij het nog steeds kan.

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 19, 2007 10:46 am

1 zwaluw... :D

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 1:05 pm

Anders kan hij altijd nog naar PSV. Daar houden ze van kwakkelende spitsen op hun retour met overgewicht. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » ma feb 19, 2007 1:29 pm

Ronaldo gaat het gewoon helemaal maken, hoor. Daar heb ik eerlijk gezegd geen twijfel over.

Wel goed dat men die Storari heeft aangetrokken, want die moet nu spelen in de CL. Kalac en Dida zijn immers geblesseerd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 2:41 pm

Baseman schreef:1 zwaluw... :D
Maar de Serie A is gewoon perfect geschikt voor deze Ronaldo. In Spanje zijn de meeste aanvallers snel en explosief en dat is vaak ook nodig voor dat type voetbal. In Italië valt als stevige, 'luiere' spits meer te behalen. Ronaldo is nog altijd moeilijk van de bal te krijgen en gaat in de Serie A laten zien dat z'n scoringsdrift nog steeds immens is. Wellicht soms tot de ergernis van een aantal mensen, maar uiteindelijk wordt hij in Italië toch vooral afgerekend op z'n doelpunten.

Even iets anders: Ik vind de bezetting van de Serie A dit seizoen maar magertjes hoor. Roma kan het mooist voetballen maar laat het vaak liggen tegen kleine ploegen. Inter is natuurlijk fantastisch en dat zal ook niet al te motiverend werken voor Spallettis mannen, maar ook Palermo en Milan (ik had geen hele hoge verwachtingen, maar de eerste seizoenshelft hebben ze het wel erg bont gemaakt) en Fiorentina vallen me erg tegen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 6:40 pm

Ronaldo ziet er al een stuk fitter uit:

Afbeelding
'Ronaldo moet niet méér afvallen'

De gevulde ziekenboeg is dit seizoen een veelbesproken onderwerp bij AC Milan. Zo kan trainer Carlo Ancelotti vanavond in het Champions League-duel tegen Celtic geen beroep doen op Dida, Alessandro Nesta, Serginho, Filippo Inzaghi en Alberto Gilardino.

In verklaringen aan Sportwereld kan Jean-Pierre Meersseman, hoofd medische staf van de Rossoneri, geen reden opgeven voor de blessuregolf. De Vlaming is trots op resultaten van zijn team, dat door de oprichting van het Milan Laboratorium drie jaar geleden, het aantal blessures met bijna 90% heeft laten dalen.

“Ik heb er absoluut geen verklaring voor. We hebben ons deel dit seizoen alleszins al gehad. Er was natuurlijk ook het WK van afgelopen zomer. De spelers kwamen minder fris toe op de club en het is bewezen dat er een verband is tussen vermoeidheid en blessures”, legde de 59-jarige Meersseman uit. “De laatste maanden hebben we meer traumatische blessures gehad dan de vorige vijf jaar samen. Het aantal niet-traumatische blessures, zoals spierscheuringen, is wel laag gebleven. Maar als er iemand op je achillespees gaat staan of je krijgt een trap op je knie, dan kunnen wij daar preventief weinig aan doen.''

Dat het aantrekken van Ronaldo een risico was, kon de West-Vlaming alleen maar beamen. “Het was natuurlijk een risico. De berichten vanuit Spanje waren niet positief. We hebben hem getest en daaruit bleek dat hij zeker niet topfit is. Maar de basis was goed en we zagen dat er nog veel progressie mogelijk was. Na zijn tests hebben we gezegd dat het minimum een maand zou duren vooraleer hij zou spelen, maar het zijn slechts vijftien dagen geworden. Binnen twee, drie weken moet hij een goed niveau halen, maar hij zal pas binnen een paar maanden echt top zijn.''

“Het vetpercentage van Ronaldo is 9 procent, dat is ideaal. Toen hij in Milaan aankwam, woog hij 92,8 kilo, nu is dat 88,5. Hij is dus vier kilo afgevallen in twee weken. Hij heeft goed gewerkt. Maar die jongen heeft een geweldig spierstelsel. Hij moet niet nog meer vermageren, hoogstens een kilootje.”

voetbalzone.nl

peter

Bericht door peter » di feb 20, 2007 6:41 pm

9 procent? Daar geloof ik dus echt niets van, hoor. :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 6:45 pm

Ik vind het persoonlijk moeilijk om in te schatten (het zal wel niet, daar niet van), maar hij oogt wel een stuk minder zwaar dan bij Real Madrid.

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 20, 2007 10:54 pm

9% is misschien niet veel maar voor iemand die niet heel lang is...is 88,5 kilo gewoon veel te zwaar. Hij heeft ook gewoon teveel spieren als die 9% blijkt te kloppen
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » wo feb 21, 2007 12:10 am

Peter schreef:9 procent? Daar geloof ik dus echt niets van, hoor. :X
Als dat 9% is, dan heb ik niet eens vet volgens mij :D

Plaats reactie